Komunikacja miejska w 2023 roku

- Linie, trasy, rozkłady
tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomaszep42 » 18 sty 2023, 20:14

Kaszmir pisze: 18 sty 2023, 19:22 Tak zrobił dyr. Sapoń w 2012: budżet był dramatyczny, a tu jeszcze trzeba było otworzyć trasę do Cz. Maków. Przygotował więc w miarę sensowną siatkę, jednak z ograniczonymi częstotliwościami albo nawet godzinami
Tak, zwłaszcza "130" ściął tak gorliwie i pod względem częstotliwości i taboru że była ona bardzo często po prostu niezabieralna będąc JEDYNĄ linią na Wrocławskiej. ZIKIT ówczesny był głuchy na wszelkie sygnały a niejednokrotnie spotykałem się dzwoniąc tam po prostu z bezczelnością i arogancją pracowników którzy twierdzili np. że... nie musiałem jechać tą 130 z Nowego Kleparza skoro była niezabieralna albo pytając mnie skąd wziąć przegubowce... otóż można było po prostu wtedy zrobić mix 12m/18m na 130/124(424) i załatwiłoby to sprawę, zresztą i tak niedługo 124/424 została zmieniona na 12m.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: MichalTyniec » 18 sty 2023, 20:24

tomaszep42 pisze: 18 sty 2023, 20:14 Tak, zwłaszcza "130" ściął tak gorliwie i pod względem częstotliwości i taboru że była ona bardzo często po prostu niezabieralna będąc JEDYNĄ linią na Wrocławskiej. ZIKIT ówczesny był głuchy na wszelkie sygnały a niejednokrotnie spotykałem się dzwoniąc tam po prostu z bezczelnością i arogancją pracowników którzy twierdzili np. że... nie musiałem jechać tą 130 z Nowego Kleparza skoro była niezabieralna albo pytając mnie skąd wziąć przegubowce... otóż można było po prostu wtedy zrobić mix 12m/18m na 130/124(424) i załatwiłoby to sprawę, zresztą i tak niedługo 124/424 została zmieniona na 12m.
Dokładnie, u mnie ukradł połowę kursów, zabrał przeguby i dał na linię którą nie jeździł nikt, dopiero jak go wywalili ze stanowiska wszystko się zmieniło.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomaszep42 » 18 sty 2023, 20:32

MichalTyniec pisze: 18 sty 2023, 20:24 Dokładnie, u mnie ukradł połowę kursów, zabrał przeguby i dał na linię którą nie jeździł nikt, dopiero jak go wywalili ze stanowiska wszystko się zmieniło.
To prawda, na 112 było nawet gorzej niż na 130 a przecież i trasa dłuższa i praktycznie bez alternatywy dojazdu - 112 potraktowano jak aglobus wtedy :cry:

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: MichalTyniec » 18 sty 2023, 20:37

tomaszep42 pisze: 18 sty 2023, 20:32 To prawda, na 112 było nawet gorzej niż na 130 a przecież i trasa dłuższa i praktycznie bez alternatywy dojazdu - 112 potraktowano jak aglobus wtedy :cry:
Szkoda gadać, pamiętam jak na drugim przystanku od pętli na Boguciance musiałem stać na schodach w krótkiej Cll a dalej już od środka Tyńca do samego miasta był niezabieralny i tak na każdym kursie od 6 do 9, popołudniu to samo w drugą stronę, nie życzę nikomu takiej podróży.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pablo » 18 sty 2023, 20:54

obserwator pisze: 18 sty 2023, 16:52
Liczba kursów nie uległaby zmniejszeniu tylko część zwyczajnie zostałaby przeniesiona pod ziemię.
Pisałem o wycięciu naziemnej komunikacji w zamian za sfinansowanie podziemnej komunikacji. Co do faktu, że to nie byłoby zabranie, a w zamian nic, to oczywiście pełna zgoda. Naziemna km sfinansowałaby podziemną km.
obserwator pisze: 18 sty 2023, 16:52 Obecnie w Bronowicach mamy jedną/dwie mocne linie. "8" i "13". O ile jedna z nich mogłaby zostać posłana na Cichy Kącik a docelowo na Azory, tak druga z pewnością by musiała zostać, gdyż zwyczajnie nie byłoby jej gdzie indziej posłać.
Tak. Jedna musiałaby zostać. I obawiam się, że miałaby f15. W zamian Borek albo Bieżanów otrzymałby (mam nadzieję) rekompensatę w postaci wzmocnienia innej linii.
obserwator pisze: 18 sty 2023, 16:52 Jeśli chodzi o drugi kierunek podróży z Bronowic (w stronę Dworca) to tutaj widzę wyłącznie pozytywny aspekt- wreszcie pasażerowie nie musieliby się gnieść w "4", "14", "501" czy "511". Oczywiście, któraś z nich zapewne by musiała pozostać, żeby obsługiwać ten rejon Bronowic, który nie miałby aż tak blisko metra. Jednak patrząc na przepełnienia wspominanych linii, budowa metra spowodowałaby że pasażerowie w końcu mogliby podróżować w godnych warunkach w tej relacji.
Tak. Warunki by się poprawiły. Tylko łatwiej to uzyskać wzmacniając którąś z linii tramwajowych do f7,5. Cały czas nie mogę się nadziwić, że żadna linia z Bronowic w stronę dworca nie ma takiej częstotliwości.
obserwator pisze: 18 sty 2023, 16:52 Taka linia metra miałaby również często uzasadnienie nawet w godzinach nocnych- zapraszam do skorzystania z "601" w ciepłe wieczory.
Podczas szumnego otwarcia metro kursowałoby może i do drugiej w nocy. Przy pierwszej lepszej okazji z powodu tzw. oszczędności kursy po północy by wycięto. I skończyłoby się tak jak teraz - tłokiem w nocnej km kursującej w porywach raz na 30 minut. Niestety w takim mieście mieszkamy.

obserwator pisze: 18 sty 2023, 16:52 A wierzysz, że po uruchomieniu premetra miasto da dodatkowe środki na jego obsługę? Tak samo, jak w przypadku metra będą konieczne cięcia, które będą jeszcze wyższe. Nową Hutę i tak czeka rzeź autobusów (zresztą po niedawnych skróceniach tras już się rozpoczęła). Najpierw będzie ona spowodowana otwarciem tramwaju przez Meissnera, a następnie właśnie otwarciem premetra. Przy czym gdyby miasto się zdecydowało na metro to te cięcia autobusów byłyby zwyczajnie w mniejszej skali niż w przypadku metra, bo zostałoby więcej środków na wzkm.
Jestem bardzo słabym entuzjastą metra. Ale entuzjastą premetra niewiele większym. Natomiast pesymizm w kwestii cięć po otwarciu trzeciego środka transportu mam jednakowo wysoki. Tu się zgadzam w całej rozciągłości. ;)
obserwator pisze: 18 sty 2023, 16:52 Skoro jakaś linia będzie wręcz niepotrzebna to co w tym złego, że zostanie zlikwidowana?
Osobiście wolę mieć tramwaj na powierzchni, niż metro pod ziemią. Ze względu na wydłużony czas dojścia na podziemny peron i powrót na powierzchnię po wyjściu z pojazdu. Stąd właśnie m. in. ten umiarkowany entuzjazm dla metra.

obserwator pisze: 18 sty 2023, 16:52 W przypadku Bronowic z całą pewnością zostałaby "8" lub "13" z f~7,5. Jest to inny kierunek podróży niż proponowana trasa metra, a w dodatku te linie nie miałby zwyczajnie gdzie kończyć. Propagandę widzę w tym, że zamianę kursów, które obecnie są na powierzchni na kursy metra nazywasz cięciami. Czy tak samo protestujesz gdy otwierane są nowe inwestycje tramwajowe? Przecież tutaj również następuje zmiana środka transportu i odbywają się w ten sposób "cięcia o 50%" lub nawet więcej, tyle że dotyczy to linii autobusowych.
Pisałem o wycięciu naziemnej komunikacji. A nie o wycięciu komunikacji w ogóle. Taka będzie rzeczywistość i realia finansowe. Nie widzę w tym propagandy. Przecież nie będziemy utrzymywać km pod ziemią i na ziemi; tylko tę na ziemi (częściowo) wytniemy. Dając w zamian podziemną. Czyli cięcia naziemnej km, a nie cięcia w ogóle.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomaszep42 » 18 sty 2023, 21:06

pablo pisze: 18 sty 2023, 20:54
Podczas szumnego otwarcia metro kursowałoby może i do drugiej w nocy. Przy pierwszej lepszej okazji z powodu tzw. oszczędności kursy po północy by wycięto. I skończyłoby się tak jak teraz - tłokiem w nocnej km kursującej w porywach raz na 30 minut. Niestety w takim mieście mieszkamy.
W pełni się zgadzam. I już widzę rozkład jazdy tego metra w ogóle- co 3 minuty szczyt, ale poza szczytem już co 6 minut, soboty co 10 minut, niedzielę i święta co 20 minut od 9 rano, a przed 9 co pół godziny :lol:

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kucyk » 19 sty 2023, 11:10

W poniedziałek 23 stycznia od godziny 22 tramwaje nie dojadą do Bieżanowa:
Prace torowe w rejonie skrzyżowania ul. Wielickiej i Wlotowej

od 23.01.2023 22:00 do 24.01.2023 04:00

Linie: 3, 9, 13

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w dniu 23.01.2023 r. (poniedziałek) od godz. ok. 22:00 do ostatnich kursów prowadzone prace torowe na ul. Wielickiej w rejonie skrzyżowania z ul. Wlotową. W tym czasie zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Bieżanowska – Nowy Bieżanów P+R w obu kierunkach.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linie 3, 9 i 13 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Krowodrza Górka / Mistrzejowice / Bronowice – … – przystanek Bieżanowska – Nowosądecka – Witosa – Kurdwanów P+R;
zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa Za Tramwaj, kursująca po następującej trasie: Bieżanowska – Wielicka – Teligi – Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R;
przystankiem początkowym będzie przystanek Bieżanowska 09 (na ul. Wielickiej, w kierunku ul. Teligi);
zastępcza komunikacja autobusowa będzie obsługiwać przystanki przelotowe tak, jak linia 669 (NIE zostaną wyznaczone zastępcze przystanki autobusowe o nazwie Prokocim);
autobusy będą kursować w godz. ok. 22:00 – 24:00 z częstotliwością co około 10 minut.
Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie kursujące po trasach czasowo zmienionych zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomaszep42 » 19 sty 2023, 16:41

Kaszmir pisze: 18 sty 2023, 19:22

Tak zrobił dyr. Sapoń w 2012: budżet był dramatyczny, a tu jeszcze trzeba było otworzyć trasę do Cz. Maków. Przygotował więc w miarę sensowną siatkę, jednak z ograniczonymi częstotliwościami albo nawet godzinami kursowania.
No to może przypomnę tu jeszcze taki kwiatek z tych ograniczonych godzin kursowania - np z ciągu bronowickiego do Filharmonii w niedzielę i święta przed 9 rano i po 19 wieczorem początkowo było okrągłe "0" kursów...
8 przeniesiona na Cichy Kącik, 13 kursowała tak jakoś od 9-19. Natomiast zagęszczono nie wiadomo po co kursowanie linii "2" która radośnie co 10 minut w szczycie woziła sobie powietrze...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 22 sty 2023, 0:04

Zgadzam się z Wami, taborowo w 2012 było dużo złych decyzji. Część miała jakieś tam lepsze lub gorsze (zwykle gorsze ;) ) próby uzasadnienia, acz tak czy owak się nie wybroniła. Ludzie niemieszczący się do "112" i "130" to najdotkliwsze przykłady.

Warto pamiętać, że przed zmianami wiele rzeczy nie było jednak oczywistych, choćby obsada "124/424" które miały od lat przegubowce, a do tego rok wcześniej zostały pocięte w szczycie (f24 zamiast f20 na każdej). Nie dziw więc, że początkowo zostawiono tabor 18m - dopiero po marszrutyzacji wyszło, że jest to nadpodaż i przeniesiono go na "502". Acz jednocześnie trzeba przyznać, że przy obsadzie 12m w "124/424" bywało potem ciasno.

Natomiast w mojej wypowiedzi chodziło mi głównie o trasy linii, które w większości wg mnie były dobrze zaproponowane, w tym kilka nowych pomysłów ("163", "503", "244" do Cz. Maków). To wtedy przygotowano też grunt pod kilka przyszłych zmian, m.in. "501" do Chełmońskiego czy połączenie "128+185" przez Lema.
tomaszep42 pisze: 19 sty 2023, 16:418 przeniesiona na Cichy Kącik, 13 kursowała tak jakoś od 9-19. Natomiast zagęszczono nie wiadomo po co kursowanie linii "2" która radośnie co 10 minut w szczycie woziła sobie powietrze...
Wg mnie częsta "2" była rekompensatą dla Salwatora za pociętą "6". Generalnie nawet mimo f10 na "2", Salwator wtedy był na minus ("6" straciła więcej niż dostała "2") - a jest to węzeł przesiadkowy dla wielu linii autobusowych. Do tego "2" zapewniła mocne połączenie tego rejonu z Dw. Głównym.
MichalTyniec pisze: 18 sty 2023, 20:24dopiero jak go wywalili ze stanowiska wszystko się zmieniło.
Zmieniało się na plus od 2014, nie dlatego że Sapoń odszedł lecz dlatego że Mobilis dostał więcej wzkm w przetargu (taniej dla Miasta), a i w budżecie znaleziono dodatkowe środki. A kto rozpisał przetarg i "wytargował" więcej wzkm dla Mobilis? Ano dyr. Sapoń.
tomaszep42 pisze: 14 sty 2023, 9:09Pamiętam zamierzchłe czasy kiedy to MPK było w pełni odpowiedzialne za KM w mieście i jako organizator i jako wykonawca... Żadnych ZIKIT-ów, ZTM- ów itp... I jakoś bardziej szło się z nimi dogadać w sprawie np cięć, oszczędności, zmian tras a zwłaszcza taboru obsługującego linie... Dyspozytorzy odbierali telefony, zapisywali uwagi i zazwyczaj grzecznie rozmawiali - a potem były efekty tych rozmów... A nie zwykłe "niedasie".
No tylko czy to właśnie nie udowadnia, że to w MPK się coś zepsuło? Choćby w kwestii przegubowców na aglo, jeśli ZTP jest na tak, a MPK szuka wymówek, to o kim to źle świadczy?

Dobrym przykładem podejścia MPK była zeszłoroczna afera z nieodbytymi kursami - kiedy przez wiele tygodni Przewoźnik robił w konia całe Miasto - nie tylko ZTP, lecz wszystkich mieszkańców - zatajając niewykonane kursy. A potem jeszcze prezes na łamach "Przewoźnika Krakowskiego" pisał, że z prowadzących to skarżą się głównie byli pracownicy - alkoholicy i narkomani. Jak prezes tak ważnego przedsiębiorstwa może coś takiego wypisywać?

Tak samo z rozjazdami głębokorowkowymi - ZTP zasadniczo od początku był na tak, to MPK blokowało temat. Udało się dopiero gdy doszło do spotkania na linii PKK (Sebastian) - ZTP - MPK. Spotkania zorganizowanego z inicjatywy PKK i ZTP, nie MPK.

Zresztą urzędnicy często przyznają nam w rozmowach, że sami nie rozumieją tych prób podkładania im nogi na każdym kroku. I sami zastanawiają się jak to jest, że z Mobilis idzie się dogadać, a MPK zawsze musi robić na złość.

Nie bronię ZTP, uważam że podejmują również złe decyzje, często je im tu wypominamy. Niemniej z ZTP idzie się dogadać a przynajmniej porozmawiać, potrafią nas wysłuchać i są o dziwo otwarci. A MPK to nieustanna wojenka, traktowanie innych jak wrogów i tylko propaganda w "Przewoźniku Krakowskim" oraz na fanpage'u. Dobra mina do złej gry.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: MichalTyniec » 22 sty 2023, 4:10

Kaszmir pisze: 22 sty 2023, 0:04 Zgadzam się z Wami, taborowo w 2012 było dużo złych decyzji. Część miała jakieś tam lepsze lub gorsze (zwykle gorsze ;) ) próby uzasadnienia, acz tak czy owak się nie wybroniła. Ludzie niemieszczący się do "112" i "130" to najdotkliwsze przykłady.

Warto pamiętać, że przed zmianami wiele rzeczy nie było jednak oczywistych, choćby obsada "124/424" które miały od lat przegubowce, a do tego rok wcześniej zostały pocięte w szczycie (f24 zamiast f20 na każdej). Nie dziw więc, że początkowo zostawiono tabor 18m - dopiero po marszrutyzacji wyszło, że jest to nadpodaż i przeniesiono go na "502". Acz jednocześnie trzeba przyznać, że przy obsadzie 12m w "124/424" bywało potem ciasno.

Natomiast w mojej wypowiedzi chodziło mi głównie o trasy linii, które w większości wg mnie były dobrze zaproponowane, w tym kilka nowych pomysłów ("163", "503", "244" do Cz. Maków). To wtedy przygotowano też grunt pod kilka przyszłych zmian, m.in. "501" do Chełmońskiego czy połączenie "128+185" przez Lema.


Wg mnie częsta "2" była rekompensatą dla Salwatora za pociętą "6". Generalnie nawet mimo f10 na "2", Salwator wtedy był na minus ("6" straciła więcej niż dostała "2") - a jest to węzeł przesiadkowy dla wielu linii autobusowych. Do tego "2" zapewniła mocne połączenie tego rejonu z Dw. Głównym.


Zmieniało się na plus od 2014, nie dlatego że Sapoń odszedł lecz dlatego że Mobilis dostał więcej wzkm w przetargu (taniej dla Miasta), a i w budżecie znaleziono dodatkowe środki. A kto rozpisał przetarg i "wytargował" więcej wzkm dla Mobilis? Ano dyr. Sapoń.


No tylko czy to właśnie nie udowadnia, że to w MPK się coś zepsuło? Choćby w kwestii przegubowców na aglo, jeśli ZTP jest na tak, a MPK szuka wymówek, to o kim to źle świadczy?

Dobrym przykładem podejścia MPK była zeszłoroczna afera z nieodbytymi kursami - kiedy przez wiele tygodni Przewoźnik robił w konia całe Miasto - nie tylko ZTP, lecz wszystkich mieszkańców - zatajając niewykonane kursy. A potem jeszcze prezes na łamach "Przewoźnika Krakowskiego" pisał, że z prowadzących to skarżą się głównie byli pracownicy - alkoholicy i narkomani. Jak prezes tak ważnego przedsiębiorstwa może coś takiego wypisywać?

Tak samo z rozjazdami głębokorowkowymi - ZTP zasadniczo od początku był na tak, to MPK blokowało temat. Udało się dopiero gdy doszło do spotkania na linii PKK (Sebastian) - ZTP - MPK. Spotkania zorganizowanego z inicjatywy PKK i ZTP, nie MPK.

Zresztą urzędnicy często przyznają nam w rozmowach, że sami nie rozumieją tych prób podkładania im nogi na każdym kroku. I sami zastanawiają się jak to jest, że z Mobilis idzie się dogadać, a MPK zawsze musi robić na złość.

Nie bronię ZTP, uważam że podejmują również złe decyzje, często je im tu wypominamy. Niemniej z ZTP idzie się dogadać a przynajmniej porozmawiać, potrafią nas wysłuchać i są o dziwo otwarci. A MPK to nieustanna wojenka, traktowanie innych jak wrogów i tylko propaganda w "Przewoźniku Krakowskim" oraz na fanpage'u. Dobra mina do złej gry.
Ani trochę mnie to nie przekonuje, ludzie pisali petycje, jeździli na spotkania a on zawsze twierdził że wszystko jest w porządku i nic nie trzeba zmieniać, to jest zwykłe bezczelne zachowanie i tyle, nic bym nie mówił gdyby to zostało po miesiącu naprawione i wróciło do stanu poprzedniego, ale tak się nie stało przez dwa lata! więc nie szukajmy po raz kolejny uzasadnienia dla tego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 22 sty 2023, 10:57

MichalTyniec pisze: 22 sty 2023, 4:10Ani trochę mnie to nie przekonuje, ludzie pisali petycje, jeździli na spotkania a on zawsze twierdził że wszystko jest w porządku i nic nie trzeba zmieniać, to jest zwykłe bezczelne zachowanie i tyle, nic bym nie mówił gdyby to zostało po miesiącu naprawione i wróciło do stanu poprzedniego, ale tak się nie stało przez dwa lata! więc nie szukajmy po raz kolejny uzasadnienia dla tego.
Przegubowce zostały przeniesione ze "124/424" i "128" na "502" i "572" po 6-7 miesiącach (marszrutyzacja: 17.11.2012, przeniesienie: 10.06.2013 - link). Czy to dużo, czy mało ciężko mi ocenić - być może chcieli dać sobie parę miesięcy na obserwację jak zmienią się potoki.

Co do Tyńca, tam chodziło o kasę. "112" (i "162") mają dłuższe trasy niż "412" więc póki nie było środków, nie chciano pewnie ciąć gdzieś indziej i zabierać jednym, by dać drugim. Zwłaszcza, że w 2011 oraz 2012 i tak spora część miasta została przycięta.

Natomiast jak znalazły się dodatkowe pieniądze w 2014 i 2015, to Tyniec był jednym z pierwszych do wzmocnień. Oczywiście zgodzę się że źle, że w ogóle doszło do tych cięć - 2011 i 2012 były bardzo wykolejone jeśli chodzi o budżet na km. Mroczne wieki, trochę tak jak teraz...

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: MichalTyniec » 22 sty 2023, 11:24

Kaszmir pisze: 22 sty 2023, 10:57 Przegubowce zostały przeniesione ze "124/424" i "128" na "502" i "572" po 6-7 miesiącach (marszrutyzacja: 17.11.2012, przeniesienie: 10.06.2013 - link). Czy to dużo, czy mało ciężko mi ocenić - być może chcieli dać sobie parę miesięcy na obserwację jak zmienią się potoki.

Co do Tyńca, tam chodziło o kasę. "112" (i "162") mają dłuższe trasy niż "412" więc póki nie było środków, nie chciano pewnie ciąć gdzieś indziej i zabierać jednym, by dać drugim. Zwłaszcza, że w 2011 oraz 2012 i tak spora część miasta została przycięta.

Natomiast jak znalazły się dodatkowe pieniądze w 2014 i 2015, to Tyniec był jednym z pierwszych do wzmocnień. Oczywiście zgodzę się że źle, że w ogóle doszło do tych cięć - 2011 i 2012 były bardzo wykolejone jeśli chodzi o budżet na km. Mroczne wieki, trochę tak jak teraz...
No i właśnie te mroczne czasy mamy, teraz to mogą zabrać dużo więcej poszczególnym osiedlom i nic się nie będzie dało zrobić, pytanie czy to równo będzie czy tak jak w tym 2012 że jeden będzie miał a drugi już nie, miejmy nadzieję że jednak się te pieniądze magicznie znajdą.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomaszep42 » 22 sty 2023, 14:51

Kaszmir pisze: 22 sty 2023, 10:57 Przegubowce zostały przeniesione ze "124/424" i "128" na "502" i "572" po 6-7 miesiącach (marszrutyzacja: 17.11.2012, przeniesienie: 10.06.2013 - link).
No właśnie, a np 130 dalej bywała niezabieralna pomimo pewnej poprawy rozkładu jazdy, wydłużenia popołudniowego szczytu i w końcu zrezygnowania z godzin szczytu na rzecz całodziennego rozkładu co 10 minut bodaj do godziny 19tej... pamiętam że dopiero jak zagroziłem w pewnej korespondencji z ZIKIT-em w listopadzie 2017 (po 5 latach jeżdżenia na granicy zabieralności lub nawet zostawania na przystanku) że powiadomię Ministerstwo Transportu i Infrastruktury o tym w jakich warunkach przewozi się pasażerów to nagle w 2 tygodnie znalazły się jakoś możliwości aby zrobić na tej linii mix 12/18 m ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 22 sty 2023, 21:45

tomaszep42 pisze: 22 sty 2023, 14:51No właśnie, a np 130 dalej bywała niezabieralna pomimo pewnej poprawy rozkładu jazdy, wydłużenia popołudniowego szczytu i w końcu zrezygnowania z godzin szczytu na rzecz całodziennego rozkładu co 10 minut bodaj do godziny 19tej... pamiętam że dopiero jak zagroziłem w pewnej korespondencji z ZIKIT-em w listopadzie 2017 (po 5 latach jeżdżenia na granicy zabieralności lub nawet zostawania na przystanku) że powiadomię Ministerstwo Transportu i Infrastruktury o tym w jakich warunkach przewozi się pasażerów to nagle w 2 tygodnie znalazły się jakoś możliwości aby zrobić na tej linii mix 12/18 m ;)
Źle to wszystko poszło ze "130" i pamiętam jak wszyscy cieszyliśmy się, że wreszcie wróciły na nią przegubowce :)

Zaznaczę też, że nie uważam decyzji o wysłaniu 12m na tę linię za dobrą. Podejrzewam jednak, że argumentem było to, że wtedy wzmocniono "168" które razem ze "138" stworzyło takt f10 od Azorów do KG. Skoro przegubowców brakowało, to może ZIKiT założył że lepiej wziąć je z tej linii bo część pasażerów i tak przesiądzie się ze "130" na "138/168" + tramwaj. Zaznaczę, była to kontrowersyjna decyzja, choć może w ramach "mniejszego zła" - bo ciężko powiedzieć, skąd można by wtedy te przegubowce wziąć.

W 2016/2017 zmieniała się ekipa w ZIKiT, myślę że to też przyczyna czemu udało się to wreszcie zmienić :)

PS. Kolejny przykład jak działa MPK: początkowo przeguby wróciły na wszystkie oprócz dwóch brygad "130". Czemu? MPK miało łączenia tych dwóch brygad z liniami aglo i przez wiele miesięcy upierano się przy utrzymaniu tych łączeń. Dobrze, że potem udało się to naprawić.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 25 sty 2023, 14:03

Pojawiły się rozkłady na ferie:
Tramwaje od 28.01 -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20230128
Autobusy od 30.01 -> https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20230130

Tramwajowo to powrót do średniowiecza, w wielu miejscach będzie gorzej nawet niż przed maksymalizacją 2018.

- "21" z dziurami f40 na głównym ciągu już nie tylko w weekendy, lecz również w dni powszednie. I to również w porach, gdy "16" już nie kursuje (po godz. 18). No ale co za różnica, czy jest tramwaj co 10, 20 czy 40 minut, prawda? :D

- Wzgórza Krzesławickie zostają tylko z dwoma liniami f20 ("4", "22"), czyli zamiast 16 kursów/h w stałym układzie, będzie 6. A "44" dalej będzie kończyć na Kopcu Wandy bo dołożenie 2km na tych parunastu kursach dziennie przerasta możliwości finansowe milionowej metropolii.

- Ciąg kurdwanowski z ledwie "24" f20 do I obwodnicy.

- "13" przed godz. 21 z Nowego Bieżanowa ma dziurę blisko 30-minutową.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości