Strona 15 z 34

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 03 lut 2023, 0:53
autor: Adrian14
Jednego nie rozumiem. Czemu stawka za mikrobusy jest taka wysoka?

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 03 lut 2023, 8:48
autor: Kaszmir
Adrian14 pisze: 03 lut 2023, 0:53Jednego nie rozumiem. Czemu stawka za mikrobusy jest taka wysoka?
Mikrobusy są wypożyczone przez Mobilis na parę miesięcy - pewnie koszty wypożyczenia zawyżają stawkę.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 03 lut 2023, 10:04
autor: brovar
Mogliby te mikrobusy zostawić na stałe. Idealne byłyby w ferie na linie "142" i "193".

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 03 lut 2023, 10:59
autor: yosujiro
Na obecne 142 to by wystarczyły na co dzień, nie tylko na ferie

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 03 lut 2023, 12:39
autor: Adrian14
141/181 też powinno być mikro.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 03 lut 2023, 15:04
autor: dwaeuro
brovar pisze: 03 lut 2023, 10:04 Mogliby te mikrobusy zostawić na stałe. Idealne byłyby w ferie na linie "142" i "193".
193 to lekka przesada. Ale 142 jak najbardziej.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 04 lut 2023, 17:19
autor: Kaszmir
Niestety dalsze straszenie cięciami :? Nie rozumiem też wariantu oszczędnościowego który zakłada cięcia autobusów (to da się je jeszcze pociąć bardziej?) i... wzmocnienia tramwajów. Przecież kursowanie tramwajów jest obecnie ponad dwukrotnie droższe niż autobusów - 25,70 vs 11,34 zł/km. Żeby to przyniosło oszczędności, na każdy dodatkowy kurs tramwaju trzeba ściąć ze trzy autobusu. Toż to będzie masakra.

Kraków. Jaki rozkład jazdy MPK po feriach? Albo podniesienie cen biletów, albo cięcia w komunikacji
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... ienie.html
Wariant oszczędnościowy zakłada np. cięcia w kursach autobusów na rzecz zwiększenia kursów tramwajów bądź na odwrót, a także cięcia zarówno linii autobusowych, jak i tramwajowych.

Wariant optymistyczny zakłada przywrócenie rozkładu sprzed ferii.
To oznacza, że po feriach, przynajmniej na chwilę, wróci normalny rozkład jazdy. Nie wiadomo jednak, na jak długo. - Co do ostatecznych działań musimy poczekać na decyzję radnych, czyli na informację, jakie będziemy mieć finansowanie - dodaje rzecznik ZTP.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 06 lut 2023, 9:49
autor: Robert
Po tych cenach widać jak bezsensowne jest np utrzymywanie linii tramwajowych nocnych... wyjazd jednego tramwaju wychodzi drożej niż 2 autobusów... a pojemnościowo wyszłoby na to samo.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 06 lut 2023, 10:19
autor: lukasmaj
Robert pisze: 06 lut 2023, 9:49 Po tych cenach widać jak bezsensowne jest np utrzymywanie linii tramwajowych nocnych... wyjazd jednego tramwaju wychodzi drożej niż 2 autobusów... a pojemnościowo wyszłoby na to samo.
Zgadza się :!: ! Uważam, że linie tramwajowe powinny w obliczu problemów finansowych zniknąć i zostać zastąpione autobusami 662, 664 i 669.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 06 lut 2023, 10:54
autor: Kaszmir
lukasmaj pisze: 06 lut 2023, 10:19Uważam, że linie tramwajowe powinny w obliczu problemów finansowych zniknąć i zostać zastąpione autobusami 662, 664 i 669.
Też tak uważam, acz warunki gry się zmieniły z powodu braków kadrowych wśród kierowców. Teraz są na mniejszą skalę, jednak chyba wciąż są.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 07 lut 2023, 10:17
autor: Kaszmir
Wrócę jeszcze do tej tabelki:
Kaszmir pisze: 02 lut 2023, 14:58Praca przewozowa:

Obrazek
W tramwajach jest dowód jak pogorszono ofertę - mimo otwarcia nowego odcinka na TŁ, w 2022 przejechano mniej wzkm niż w 2021 czy 2018. Mają na to wpływ remonty które są dobrym pretekstem do zawieszeń ("44", "5"), lecz na wynik na pewno wpłynęło też pocięcie linii do Nowej Huty - "52" w szczycie oraz "16" wieczorami i w weekendy. Plus ścięcie wszystkich tramwajów z f15 do f20 wieczorami.

W autobusach dziwna sprawa - niby przybyło sporo wzkm, jednak na mieście tego nie czuć, wręcz odwrotnie. Przecież sporo linii jest pociętych względem stanu sprzed 2020, by wymienić zawieszone "132", "429", skrócone "125", "184", ograniczone "139", "502" itd. Na zwiększenie pracy musiały mieć wpływ 1) uruchomienie agloX oraz 2) rozcinanie linii. Tylko niestety dla krakowian to zła informacja.

Jeśli chodzi o agloX, służą krakusom tylko częściowo, do tego głównie na centralnych odcinkach. O ile "301" jeszcze jest przydatne, tak np. "307" specjalnie nie staje na Górce Narodowej by nie zabrakło miejsca dla pasażerów z aglomeracji. Podobny problem jest z rozcinaniem linii - w ich skutek przybyło kursów na środkowych odcinkach, gdzie zwykle oferta i tak jest dobra, a pogorszyło się na obrzeżach gdzie i tak była słaba. Dobrym przykładem rozcięcie "192" - przybyło kursów na odcinku Dw. Główny - N. Kleparz, za to pocięto "192" i "152" wieczorami do f30 przez co Dąbrowskiej czy Wola Justowska mają mniej kursów. Jeszcze gorszym przykładem jest "184" gdzie zabrano linię z Kurdwanowa, nie dając nic w zamian.

Mimo rzekomego wzrostu pracy przewozowej, myślę że większość mieszkańców wolałaby powrót do stanu z 2018-2019. "Skoro jest tak dobrze, to czemu jest tak źle?"

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 07 lut 2023, 11:18
autor: Ad7
Skoro jeździło mniej autobusów w przeliczeniu na km no to niech wróci komunikacja sprzed 2020. Według mnie wtedy komunikacja funkcjonowała lepiej niż teraz. Chociaż nie wiadomo co z aglox bo wtedy ich jeszcze tylu nie było?

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 07 lut 2023, 12:27
autor: pablo
Kraków. Jaki rozkład jazdy MPK po feriach? Albo podniesienie cen biletów, albo cięcia w komunikacji
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... ienie.html
Mam nadzieję, że osoba wypowiadająca się w cytacie poniżej, wie na temat komunikacji miejskiej więcej niż na temat, do którego sprawę porównuje. :mrgreen: Chyba że to dziennikarz wypowiedź przekręcił. :D Od garniturów to jest krawiec, a szewc to buty robi. :lol:
Podwyżka cen biletów miałaby przynieść do budżetu ok. 50 mln zł rocznie. - Jesteśmy jak szewc, ile materiały dostaniemy, taki garnitur uszyjemy - dodaje Kowal.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 07 lut 2023, 20:31
autor: ant_sm
Kaszmir pisze: 07 lut 2023, 10:17 W tramwajach jest dowód jak pogorszono ofertę - mimo otwarcia nowego odcinka na TŁ, w 2022 przejechano mniej wzkm niż w 2021 czy 2018. Mają na to wpływ remonty które są dobrym pretekstem do zawieszeń ("44", "5"), lecz na wynik na pewno wpłynęło też pocięcie linii do Nowej Huty - "52" w szczycie oraz "16" wieczorami i w weekendy. Plus ścięcie wszystkich tramwajów z f15 do f20 wieczorami.
Osobiście nie wyciągałbym tak pochopnych wniosków, bo to jest zestawienie ogólne i nie mamy rozbicia na poszczególne linie. O ile rzeczywiście zawieszenie całkowite 5 to bardzo duże oszczędności, o tyle zmiany remontowe np. przejazdówka na Bratysławskiej czy teraz przejazdówka na Wańkowicza to oszczędności wynikające chyba bardziej z problemów technicznych i organizacyjnych niż szukanie na siłę oszczędności. Według mnie trzeba by zawnioskować do ZTP o zestawienie wykonanej pracy przewozowej z rozbiciem na miesiące i linie. Dodatkowo w 2019 roku praca względem 2018 spadła o blisko 1 mln pockm - pamiętacie co było przyczyną takiej zmiany?
Kaszmir pisze: 07 lut 2023, 10:17 W autobusach dziwna sprawa - niby przybyło sporo wzkm, jednak na mieście tego nie czuć, wręcz odwrotnie. Przecież sporo linii jest pociętych względem stanu sprzed 2020, by wymienić zawieszone "132", "429", skrócone "125", "184", ograniczone "139", "502" itd. Na zwiększenie pracy musiały mieć wpływ 1) uruchomienie agloX oraz 2) rozcinanie linii. Tylko niestety dla krakowian to zła informacja.

Jeśli chodzi o agloX, służą krakusom tylko częściowo, do tego głównie na centralnych odcinkach. O ile "301" jeszcze jest przydatne, tak np. "307" specjalnie nie staje na Górce Narodowej by nie zabrakło miejsca dla pasażerów z aglomeracji. Podobny problem jest z rozcinaniem linii - w ich skutek przybyło kursów na środkowych odcinkach, gdzie zwykle oferta i tak jest dobra, a pogorszyło się na obrzeżach gdzie i tak była słaba. Dobrym przykładem rozcięcie "192" - przybyło kursów na odcinku Dw. Główny - N. Kleparz, za to pocięto "192" i "152" wieczorami do f30 przez co Dąbrowskiej czy Wola Justowska mają mniej kursów. Jeszcze gorszym przykładem jest "184" gdzie zabrano linię z Kurdwanowa, nie dając nic w zamian.
Na autobusach jest tak jak piszesz czyli agloX i rozcięcia spowodowały zwiększenie pracy przewozowej. Ale dodatkowo też remonty i tym samym linie zastępcze.

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

: 07 lut 2023, 20:35
autor: Tramwajolog14
ant_sm pisze: 07 lut 2023, 20:31 Dodatkowo w 2019 roku praca względem 2018 spadła o blisko 1 mln pockm - pamiętacie co było przyczyną takiej zmiany?
Może remont do Bronowic? To była duża porcja oszczędzonych wzkm. Plus jeszcze remont Krakowskiej mógł się dołożyć.