SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
anty_wiedenczyk
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: anty_wiedenczyk » 18 gru 2023, 8:52

Bayer2003 pisze: 17 gru 2023, 10:08 HW151, HW145 oraz HB545 zostały odstawione do kasacji według https://psmkms.krakow.pl/ciekawostki/kr ... -nowa-huta. Pozostało już jedynie 17 egzemplarzy, które niestety ciągle obsługują aż 4 linie :evil:.
HW145+HB545 dziś rano kursował na "44" według TTSS.

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 18 gru 2023, 9:49

anty_wiedenczyk pisze: 18 gru 2023, 8:52 HW145+HB545 dziś rano kursował na "44" według TTSS.
Nastąpiła cudowna reanimacja, ciekawe na jak długo.

anonim_048
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: anonim_048 » 18 gru 2023, 11:42

HW151 dzisiaj jest na 16

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 18 gru 2023, 19:47

A może w obu przypadkach wyświetlały się tylko nadajniki z tych wagonów?

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: tomta1 » 19 gru 2023, 7:04

Niestety nie potwierdzam – nadajnik z #HW145 jeździ w wagonie #HW145, dziś na „44”.

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 29 gru 2023, 21:39

Skład HW148+HB548 otrzymał na całości wagonów reklamę. Ktoś wtopił wybierając taki pociąg na reklamę. Raz, że jest bez GPS. Kolejną sprawą jest funkcjonowanie E1+c3 w 2024. Prawdopodobnie w marcu otworzą odcinek Kocmyrzowska-Łowińskiego (obecnie kładą płyty rowkowe na Wiadukcie, zaawansowane są prace przy zwrotnicach) i zamkną Solidarności a w tym zawieszą linię 44. Składy E1+c3 będą wykorzystywane rotacyjnie jedynie na 49. A w wakacje składy E1+c3 pewnie w ogóle się nie będą pojawiać. Ciekawe czemu jeszcze nikt nie kupił reklam np. na NGT8 lub Krakowiaka. Gwarancja na te wagony dawno się skończyła.

judash
Ekspert
Posty: 612
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: judash » 29 gru 2023, 21:40

Może to reklama na miesiąc?

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 04 lut 2024, 21:15

Skład HW164+HB564 stał pod wiatą w białe ciapki. Został w wielu miejscach wyszpachlowany i przygotowany do malowania. HW129 stracił reklamę i dostał nową powłokę lakierniczą. HW134 i HB554 już na torze bez sieci czeka na wywóz.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 04 lut 2024, 21:37

impuls pisze: 04 lut 2024, 21:15 Skład HW164+HB564 stał pod wiatą w białe ciapki. Został w wielu miejscach wyszpachlowany i przygotowany do malowania. HW129 stracił reklamę i dostał nową powłokę lakierniczą. HW134 i HB554 już na torze bez sieci czeka na wywóz.
Marnowanie farby, szpachli i roboczogodzin. Od ponad 3 lat na remont czeka odstawiony HK458 z niskim członem. Rozumiem, że MPK zna lepiej potrzeby pasażerów linii takich jak "16" czy "21", remontując dla nich E1 zamiast N8S?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: pawel200020 » 04 lut 2024, 23:21

Bayer2003 pisze: 04 lut 2024, 21:37 Marnowanie farby, szpachli i roboczogodzin. Od ponad 3 lat na remont czeka odstawiony HK458 z niskim członem. Rozumiem, że MPK zna lepiej potrzeby pasażerów linii takich jak "16" czy "21", remontując dla nich E1 zamiast N8S?
Remont N8 a E1 to zupełnie dwie różne sprawy. Dostanie części do N8 jest bardzo trudne, stąd jego przywrócenie do ruchu jest niemożliwe / bardzo trudne. Natomiast części do E1 jest pod dostatkiem ze skasowanych wozów ;)

anonim_048
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: anonim_048 » 05 lut 2024, 8:42

Kolega tego nie rozumie. Jeżeli jest deficyt taboru, klepie się na szybko to co jest możliwie najszybsze do naprawienia, żeby nie tracić kursów i mieć rezerwę, a nie szuka części do 50 letniego parcha, który jak sam słusznie autor posta stwierdził, czeka od 3 lat na zbawienie pod płotem. Poza tym jaka jest pewność, że po uruchomieniu tego nieszczęsnego HK458 za kilka godzin/dni/tygodni znowu by nie padł? Poza tym, są jeszcze uziemione od dłuższego czasu niektóre N8C-NF po kosztownych modernizacjach i to one na pierwszy ogień będą przywracane do ruchu, a nie wagon, który już w znacznym stopniu ma zdegradowaną konstrukcję oraz instalację elektryczną.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 05 lut 2024, 17:16

pawel200020 pisze: 04 lut 2024, 23:21 Remont N8 a E1 to zupełnie dwie różne sprawy. Dostanie części do N8 jest bardzo trudne, stąd jego przywrócenie do ruchu jest niemożliwe / bardzo trudne. Natomiast części do E1 jest pod dostatkiem ze skasowanych wozów ;)
Gdyby dostanie części do N8 było bardzo trudne, tramwaje w Gdańsku już dawno temu by stanęły (60 ze 139 tamtejszych tramwajów - 43% to seria N8). Przez 3 lata z pewnością dało się części pozyskać i tramwaj naprawić, chociaż na pewno nie byłoby to łatwe.
anonim_048 pisze: 05 lut 2024, 8:42 Kolega tego nie rozumie. Jeżeli jest deficyt taboru, klepie się na szybko to co jest możliwie najszybsze do naprawienia, żeby nie tracić kursów i mieć rezerwę, a nie szuka części do 50 letniego parcha, który jak sam słusznie autor posta stwierdził, czeka od 3 lat na zbawienie pod płotem.
Deficyt taboru - czyżby? Pod koniec września 2020 roku wykorzystanie taboru wynosiło 251/296 - 85%. Dziś brygad mamy 252 (widać rozwój...), a składów tramwajowych (po debiucie) 333. Daje to wykorzystanie na poziomie 76%, czyli skrajnie niskie. Nawet po wycofaniu wszystkich wiedeńczyków dalej wynosiłoby ono 252/314 - 80%, czyli dużo mniej niż w 2020 roku. Nie ma żadnego deficytu taboru - po prostu MPK powiększyło ilostan do absurdalnych rozmiarów, utrzymuje w ruchu i kieruje na 3-4 linie najstarsze tramwaje, ponieważ są one tanie w utrzymaniu, a tabor nowocześniejszy i posiadający niską podłogę jest zaniedbany. Gdyby tramwaje były tak sprawne jak w 2020 roku, wystarczyłoby ich w ilostanie 297-298, czyli mniej niż dzisiaj wynosi liczba wszystkich niskaczy...
anonim_048 pisze: 05 lut 2024, 8:42 Poza tym jaka jest pewność, że po uruchomieniu tego nieszczęsnego HK458 za kilka godzin/dni/tygodni znowu by nie padł?
Jeżeli naprawa zostałaby przeprowadzona dobrze, dlaczego tramwaj miałby się szybko zepsuć?
anonim_048 pisze: 05 lut 2024, 8:42 Poza tym, są jeszcze uziemione od dłuższego czasu niektóre N8C-NF po kosztownych modernizacjach i to one na pierwszy ogień będą przywracane do ruchu, a nie wagon, który już w znacznym stopniu ma zdegradowaną konstrukcję oraz instalację elektryczną.
Zarówno jednokierunkowe, jak i dwukierunkowe N8 MPK powinno doprowadzić do stanu używalności jak najszybciej. Dziś jednak te drugie powinny mieć większy priorytet ze względu na linie wymagające takiego taboru.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: pawel200020 » 05 lut 2024, 17:24

Bayer2003 pisze: 05 lut 2024, 17:16 Gdyby dostanie części do N8 było bardzo trudne, tramwaje w Gdańsku już dawno temu by stanęły (60 ze 139 tamtejszych tramwajów - 43% to seria N8). Przez 3 lata z pewnością dało się części pozyskać i tramwaj naprawić, chociaż na pewno nie byłoby to łatwe.
W Gdańsku wszyskie N8 są zmodernizowane do standardu N8C przez Modertrans Poznań. Jest tam inny układ napędowy niż w standardowych N8S.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 05 lut 2024, 17:33

pawel200020 pisze: 05 lut 2024, 17:24 W Gdańsku wszyskie N8 są zmodernizowane do standardu N8C przez Modertrans Poznań. Jest tam inny układ napędowy niż w standardowych N8S.
To prawda, żeby przywrócić HK458 do ruchu, wymiana napędu i całej elektryki jest konieczna. Pomimo tego taka naprawa byłaby tańsza niż modernizacja GT8SU do GT8N (najdroższy jest niskopodłogowy człon), co MPK ku nieszczęściu pasażerów praktykuje (4 drzwi to za mało na wiele linii).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 07 lut 2024, 18:53

Jak wiemy "ich koniec" jest bliski. Mija 20 lat jak kursują po krakowskich torach:
MPK przypomniało dziś, że dokładnie 20 lat temu rozpoczęła się w Krakowie eksploatacja wagonów zwanych „wiedeńczykami”.
Źródło"
https://lovekrakow.pl/galeria/dwadziesc ... _7083.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości