SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 23 gru 2022, 21:19

Aby nie blokować torów odstawczych przelotowych, RW150+RB550 skierowano na żeberko koło US.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Krakowianin » 25 gru 2022, 21:14

impuls pisze: 23 gru 2022, 21:19 Aby nie blokować torów odstawczych przelotowych, RW150+RB550 skierowano na żeberko koło US.
Wspomniany skład skreślony ze stanu. Na terenie Podgórza zostało 8 wiedeńskich składów.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: tomta1 » 26 gru 2022, 0:06

Jednocześnie potwierdzony został koniec ostatniego wagonu z lat 50., tj. doczepy #RB511 z 1959 roku (jeżdżącej, wbrew pozorom, z wagonem #RW137, a nie z #RW111, choć z tym drugim jeździła do 2020 roku), która wraz z ostatnią aktualizacją zmieniła status z odstawionej na skreśloną ze stanu. Od tej pory najstarszymi wagonami jest 8 sztuk c3 wyprodukowanych w 1960 r. – 5 z Huty, 3 z Podgórza. Niby tylko rok różnicy, stanem technicznym nie różni się to zbytnio, ale zawsze jakiś symbol to jest.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 26 gru 2022, 14:58

Wygląda na to, że Podgórze pomału wyzbywa się brygad E1+c3. W tygodniu na "13" już tylko trzy brygady zamiast czterech. W weekendy też zaszła mało zauważalna zmiana. Na "22" brygady nieparzyste są w obsłudze E1+c3 a parzyste niskie 32m. I od bardzo dawna PT miało 22-03 w E1+c3 i 22-08 w obsłudze NGT8. Zamieniono pomiędzy zajezdniami brygady. Obecnie PT ma 22-02 i 22-08, obie brygady obsługiwane są przez NGT8. W ten sposób PT nie obsługuje już żadnej linii w dni wolne taborem E1+c3.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kierman » 26 gru 2022, 19:35

impuls pisze: 26 gru 2022, 14:58 Wygląda na to, że Podgórze pomału wyzbywa się brygad E1+c3. W tygodniu na "13" już tylko trzy brygady zamiast czterech. W weekendy też zaszła mało zauważalna zmiana. Na "22" brygady nieparzyste są w obsłudze E1+c3 a parzyste niskie 32m. I od bardzo dawna PT miało 22-03 w E1+c3 i 22-08 w obsłudze NGT8. Zamieniono pomiędzy zajezdniami brygady. Obecnie PT ma 22-02 i 22-08, obie brygady obsługiwane są przez NGT8. W ten sposób PT nie obsługuje już żadnej linii w dni wolne taborem E1+c3.
Dziś mijałem 22 i dam sobie rękę uciąć, że jechał wagon RW + RB

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Scania_9640 » 26 gru 2022, 20:12

Kierman pisze: 26 gru 2022, 19:35 Dziś mijałem 22 i dam sobie rękę uciąć, że jechał wagon RW + RB
Nie było, Wiedeńczyki tylko z PH dziś wyjechały.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kot_feliks » 26 gru 2022, 20:29

impuls pisze: 26 gru 2022, 14:58W ten sposób PT nie obsługuje już żadnej linii w dni wolne taborem E1+c3.
Ale jak to? Da się? Nie zapleśnieją przez weekend? Dyrektor się nie obrazi? Dadzą radę wyjechać w poniedziałek? Nie pokaże się pasażerom, gdzie ich miejsce i kto ma rację?

Pozostaje pytaniem sens wysyłania E1+c3 przez PH w weekendy i dni wolne. Ktoś coś? Jakieś sensowne wytłumaczenie? :mrgreen:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 28 gru 2022, 15:34

W dniu dzisiejszym na Szwedzkiej miał miejsce pożar pantografu w RW148. Wagony E1 z każdym miesiącem coraz bardziej udowadniają, że nie powinny być dalej eksploatowane, pomimo tego pozostało jeszcze ich w ilostanie aż 36.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Scania_9640 » 28 gru 2022, 15:38

Bayer2003 pisze: 28 gru 2022, 15:34 W dniu dzisiejszym na Szwedzkiej miał miejsce pożar pantografu w RW148. Wagony E1 z każdym miesiącem coraz bardziej udowadniają, że nie powinny być dalej eksploatowane, pomimo tego pozostało jeszcze ich w ilostanie aż 36.
Nie przesadzajmy. Nie psują się jakoś bardzo często w porównaniu do PES czy chociażby teraz 105Na bo one sie psują ostatnio codziennie.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 28 gru 2022, 15:47

Scania_9640 pisze: 28 gru 2022, 15:38 Nie przesadzajmy. Nie psują się jakoś bardzo często w porównaniu do PES czy chociażby teraz 105Na bo one sie psują ostatnio codziennie.
Zwykle awarie PES czy 105Na nie powodują jednak zatrzymań w ruchu tramwajowym i zepsuty tramwaj jest w stanie o własnych siłach wrócić do zajezdni.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Scania_9640 » 28 gru 2022, 17:10

Bayer2003 pisze: 28 gru 2022, 15:47 Zwykle awarie PES czy 105Na nie powodują jednak zatrzymań w ruchu tramwajowym i zepsuty tramwaj jest w stanie o własnych siłach wrócić do zajezdni.
Pesy nie powodują zatrzymań? To chyba mało widziałeś. To one głównie powodują opóźnienia minimum kilkunastominutowe.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Jaky » 29 gru 2022, 11:30

Scania_9640 pisze: 28 gru 2022, 15:38 Nie przesadzajmy. Nie psują się jakoś bardzo często w porównaniu do PES czy chociażby teraz 105Na bo one sie psują ostatnio codziennie.
Może i nie psują się bardzo często, ale osobiście nie widziałem nigdy palącego się Krakowiaka czy 105Na. A w przypadku Wiedni to już jest któryś raz, że coś się w nich zapala. Według mnie nie można tak ryzykować. Skoro to się dzieje notorycznie, to należy jak najszybciej wycofać te składy.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 29 gru 2022, 15:34

W 2020 skasowano 10 składów wiedni, w 2021 poszło 13 składów, a w tym na razie oficjalnie 8. Może po nowym roku coś ruszą z dalszymi kasacjami.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 03 sty 2023, 13:30

Dziś w okolicach przystanku AWF miał miejsce pożar tramwaju HW164. W komentarzach pod facebookowym postem PKK na ten temat są informacje o wczorajszych poważnych problemach RW134. Ponadto nie minęło zaledwie 6 dni od pożaru pantografu w RW148 (tramwaj ten po kilku dniach powrócił jednak do ruchu). To trzy poważne incydenty w mniej niż tydzień. Tramwaje E1 z każdym dniem stają się coraz bardziej niebezpieczne dla pasażerów i wszystkie 36 egzemplarzy powinno zostać natychmiastowo wycofanych. Tymczasem ciągle kursują one aż na pięciu liniach ("13", "16", "21", "22", "44") i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie sytuacja miała ulec zmianie. Do dostarczenia pozostało jeszcze 48 Stadlerów Tango Lajkonik 2, które z naddatkiem zastąpiłyby wszystkie posiadane E1, jednak dostawy na razie stanęły, a od dostawy do uruchomienia musi jeszcze minąć trochę czasu. Mam nadzieję, że pasażerowie "13", "16", "21", "22" oraz "44" zdążą pożegnać się z tym taborem zanim dojdzie do prawdziwej tragedii.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 06 sty 2023, 17:46

Od paru dni doszło do zamiany. HW172 został wagonem "L" i przestał wozić pasażerów. Natomiast skład HW122+HB522 już nie jest "L" i normalnie pokazuje się liniowo. W Podgórzu od jakiegoś czasu też nie ma oddelegowanego składu E1+c3 na "L". Ostatnim takim składem był RW134+RB554, który jest teraz liniowym. To jeden z dowodów, że eksploatacja c3 zmierza ku końcowi i może zakończyć się nawet w tym roku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości