SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Aby nie blokować torów odstawczych przelotowych, RW150+RB550 skierowano na żeberko koło US.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Jednocześnie potwierdzony został koniec ostatniego wagonu z lat 50., tj. doczepy #RB511 z 1959 roku (jeżdżącej, wbrew pozorom, z wagonem #RW137, a nie z #RW111, choć z tym drugim jeździła do 2020 roku), która wraz z ostatnią aktualizacją zmieniła status z odstawionej na skreśloną ze stanu. Od tej pory najstarszymi wagonami jest 8 sztuk c3 wyprodukowanych w 1960 r. – 5 z Huty, 3 z Podgórza. Niby tylko rok różnicy, stanem technicznym nie różni się to zbytnio, ale zawsze jakiś symbol to jest.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Wygląda na to, że Podgórze pomału wyzbywa się brygad E1+c3. W tygodniu na "13" już tylko trzy brygady zamiast czterech. W weekendy też zaszła mało zauważalna zmiana. Na "22" brygady nieparzyste są w obsłudze E1+c3 a parzyste niskie 32m. I od bardzo dawna PT miało 22-03 w E1+c3 i 22-08 w obsłudze NGT8. Zamieniono pomiędzy zajezdniami brygady. Obecnie PT ma 22-02 i 22-08, obie brygady obsługiwane są przez NGT8. W ten sposób PT nie obsługuje już żadnej linii w dni wolne taborem E1+c3.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Dziś mijałem 22 i dam sobie rękę uciąć, że jechał wagon RW + RBimpuls pisze: ↑26 gru 2022, 14:58 Wygląda na to, że Podgórze pomału wyzbywa się brygad E1+c3. W tygodniu na "13" już tylko trzy brygady zamiast czterech. W weekendy też zaszła mało zauważalna zmiana. Na "22" brygady nieparzyste są w obsłudze E1+c3 a parzyste niskie 32m. I od bardzo dawna PT miało 22-03 w E1+c3 i 22-08 w obsłudze NGT8. Zamieniono pomiędzy zajezdniami brygady. Obecnie PT ma 22-02 i 22-08, obie brygady obsługiwane są przez NGT8. W ten sposób PT nie obsługuje już żadnej linii w dni wolne taborem E1+c3.
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
-
- Ekspert
- Posty: 976
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Ale jak to? Da się? Nie zapleśnieją przez weekend? Dyrektor się nie obrazi? Dadzą radę wyjechać w poniedziałek? Nie pokaże się pasażerom, gdzie ich miejsce i kto ma rację?
Pozostaje pytaniem sens wysyłania E1+c3 przez PH w weekendy i dni wolne. Ktoś coś? Jakieś sensowne wytłumaczenie?
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
W dniu dzisiejszym na Szwedzkiej miał miejsce pożar pantografu w RW148. Wagony E1 z każdym miesiącem coraz bardziej udowadniają, że nie powinny być dalej eksploatowane, pomimo tego pozostało jeszcze ich w ilostanie aż 36.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Nie przesadzajmy. Nie psują się jakoś bardzo często w porównaniu do PES czy chociażby teraz 105Na bo one sie psują ostatnio codziennie.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Zwykle awarie PES czy 105Na nie powodują jednak zatrzymań w ruchu tramwajowym i zepsuty tramwaj jest w stanie o własnych siłach wrócić do zajezdni.Scania_9640 pisze: ↑28 gru 2022, 15:38 Nie przesadzajmy. Nie psują się jakoś bardzo często w porównaniu do PES czy chociażby teraz 105Na bo one sie psują ostatnio codziennie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Pesy nie powodują zatrzymań? To chyba mało widziałeś. To one głównie powodują opóźnienia minimum kilkunastominutowe.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Może i nie psują się bardzo często, ale osobiście nie widziałem nigdy palącego się Krakowiaka czy 105Na. A w przypadku Wiedni to już jest któryś raz, że coś się w nich zapala. Według mnie nie można tak ryzykować. Skoro to się dzieje notorycznie, to należy jak najszybciej wycofać te składy.Scania_9640 pisze: ↑28 gru 2022, 15:38 Nie przesadzajmy. Nie psują się jakoś bardzo często w porównaniu do PES czy chociażby teraz 105Na bo one sie psują ostatnio codziennie.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
W 2020 skasowano 10 składów wiedni, w 2021 poszło 13 składów, a w tym na razie oficjalnie 8. Może po nowym roku coś ruszą z dalszymi kasacjami.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Dziś w okolicach przystanku AWF miał miejsce pożar tramwaju HW164. W komentarzach pod facebookowym postem PKK na ten temat są informacje o wczorajszych poważnych problemach RW134. Ponadto nie minęło zaledwie 6 dni od pożaru pantografu w RW148 (tramwaj ten po kilku dniach powrócił jednak do ruchu). To trzy poważne incydenty w mniej niż tydzień. Tramwaje E1 z każdym dniem stają się coraz bardziej niebezpieczne dla pasażerów i wszystkie 36 egzemplarzy powinno zostać natychmiastowo wycofanych. Tymczasem ciągle kursują one aż na pięciu liniach ("13", "16", "21", "22", "44") i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie sytuacja miała ulec zmianie. Do dostarczenia pozostało jeszcze 48 Stadlerów Tango Lajkonik 2, które z naddatkiem zastąpiłyby wszystkie posiadane E1, jednak dostawy na razie stanęły, a od dostawy do uruchomienia musi jeszcze minąć trochę czasu. Mam nadzieję, że pasażerowie "13", "16", "21", "22" oraz "44" zdążą pożegnać się z tym taborem zanim dojdzie do prawdziwej tragedii.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Od paru dni doszło do zamiany. HW172 został wagonem "L" i przestał wozić pasażerów. Natomiast skład HW122+HB522 już nie jest "L" i normalnie pokazuje się liniowo. W Podgórzu od jakiegoś czasu też nie ma oddelegowanego składu E1+c3 na "L". Ostatnim takim składem był RW134+RB554, który jest teraz liniowym. To jeden z dowodów, że eksploatacja c3 zmierza ku końcowi i może zakończyć się nawet w tym roku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości