SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
INFORMACJE OGÓLNE
Producent
SGP/BOMBARDIER ROTAX
Długość
19 711 mm + 14 100 mm
Układ członów i wózków
Masa własna
24 000 kg + 11 580 kg
Masa całkowita
35 000 kg + 21 500 kg
Odbierak prądu
Stemmann BS 80/V (tylko E1)
WÓZKI
Konstrukcja
SGP/BOMBARDIER ROTAX
Rozstaw osi w wózku
1800 mm + 1900 mm
Rozstaw osi czopów wózków
6000/6000 mm + 6000 mm
Silnik
Siemens, 2x 150 kW (tylko E1)
Przekładnia
b/d (tylko E1)
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
b/d
Przetwornica trakcyjna
b/d
Nastawnik
Geamatic
Komputer pokładowy
Geamatic
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Składane, 2-2-2-2 + 1-2-2
Liczba miejsc dla pasażerów
151 = 33 (siedzących) + 118 (stojących) + 138 = 28 (siedzących) + 110 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Wewnętrzne urządzenia grzewcze umieszczone pod siedzeniami pasażerskimi
INFORMACJE OGÓLNE
Producent
SGP/BOMBARDIER ROTAX
Długość
19 711 mm + 14 100 mm
Układ członów i wózków
Masa własna
24 000 kg + 11 580 kg
Masa całkowita
35 000 kg + 21 500 kg
Odbierak prądu
Stemmann BS 80/V (tylko E1)
WÓZKI
Konstrukcja
SGP/BOMBARDIER ROTAX
Rozstaw osi w wózku
1800 mm + 1900 mm
Rozstaw osi czopów wózków
6000/6000 mm + 6000 mm
Silnik
Siemens, 2x 150 kW (tylko E1)
Przekładnia
b/d (tylko E1)
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
b/d
Przetwornica trakcyjna
b/d
Nastawnik
Geamatic
Komputer pokładowy
Geamatic
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Składane, 2-2-2-2 + 1-2-2
Liczba miejsc dla pasażerów
151 = 33 (siedzących) + 118 (stojących) + 138 = 28 (siedzących) + 110 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Wewnętrzne urządzenia grzewcze umieszczone pod siedzeniami pasażerskimi
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Po dzisiejszym zdarzeniu na al. Pokoju wszystkie w nocy przejdą przegląd.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1488
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Miesiące mijają a dalej nie wiadomo czemu w E1 coś wybuchło.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wybuc ... 35974.htmlPo ponad dwóch miesiącach do tego zdarzenia, nadal nie ma gotowej ekspertyzy w tej sprawie. Jak mówi Piotr Szpiech z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, opinia najwcześniej może zostać przesłana funkcjonariuszom w połowie czerwca.
Nie karmić troli
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-wy ... 36803.htmlMiejski przewoźnik współpracuje też z policją. Mundurowi informują, że ekspertyza sporządzona przez biegłego jest już gotowa.
– Wynika z niej – w dużym skrócie – że pod podłogą tramwaju doszło do zwarcia instalacji elektrycznej i stopienia izolacji, w wyniku czego powstały opary gazów, które następnie uległy zapaleniu i wybuchowi – mówi Sebastian Gleń, rzecznik prasowy małopolskiej policji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Kolejne składy są wskrzeszane. HW114+HB514 powrócił do ruchu (nie wiem, kiedy, bo nie ma GPSa, dziś jeździ na "52"). Podobno RW109+RB509 także wkrótce wróci.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Jakby nie patrzeć, nie jest to takie zaskakujące. Na miasto wyjechała rekordowa liczba brygad, więc starają się włączać do ruchu co tylko się da. Składy wiedeńskie mają optymalną długość, aby kursować na dużej części linii w mieście, więc póki nie będziemy mieć więcej Stadlerów, Wiedeńce nadal będą odgrywały istotną rolę w rozkładzie taboru tramwajowego.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Warto tu wspomnieć, że wiedeńce obsługują wszystkie brygady linii: "9", "10", "22" oraz "24", co już daje aż 37 brygad. Wszystkie one są liniami f~15, dlatego raczej nie da się ich zastąpić taborem 26m. Do tego dodajmy jeszcze kilka brygad tego taboru na "52" i przekraczamy już 40 sztuk. W przypadku tej ostatniej linii należy pamiętać jednak, że jest ona obecnie obsługiwana również przez 4 trójskłady 105Na, od których nie można wymagać wiecznej 100% sprawności. Również Protram 405N nie należy do niezawodnych i może go wkrótce ponownie czekać dłuższe unieruchomienie. Obawiam się więc, że niestety już wkrótce na "52" spotkanie E1+c3 wcale nie będzie należało do rzadkości. Lajkoniki dostarczane są bardzo powoli, więc póki co do ruchu przywracane jest wszystko co się da. Nie spodziewałbym się również złomowania E1+c3 w stosunku 1:1 względem przyjazdu Lajkoników - jeżeli tylko znajdzie się miejsce w zajezdni, z pewnością przy obecnej liczbie brygad ilostan taboru trochę się zwiększy, gdyż obecne 85-86% wykorzystania taboru z pewnością nie jest zadowalającym wynikiem (zaledwie 14-15% może pozostać w zajezdni). Jazda wiedeńczykiem z pewnością do najprzyjemniejszych nie należy, jednak faktem jest, że pozostaje to obecnie najczęściej spotykany tramwaj na krakowskich torowiskach (wliczając w to oczywiście solówki z "16" oraz "21").prezes pisze: ↑22 wrz 2020, 16:39Jakby nie patrzeć, nie jest to takie zaskakujące. Na miasto wyjechała rekordowa liczba brygad, więc starają się włączać do ruchu co tylko się da. Składy wiedeńskie mają optymalną długość, aby kursować na dużej części linii w mieście, więc póki nie będziemy mieć więcej Stadlerów, Wiedeńce nadal będą odgrywały istotną rolę w rozkładzie taboru tramwajowego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Ja się nie dziwię. Napisałem tylko informacyjnie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
RW109-RB509 widziany na Bieżanowskiej jako Jazda Próbna.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Dzisiaj widziałem HW103+HB503 na "10", obraz nędzy i rozpaczy. Później został podmieniony. Niedziałające wyświetlacze górne z numerem linii, gołe płaty zardzewiałej blachy na dachu. To mógł być ostatni dzień tego składu.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Za wypuszczenie czegoś takiego MPK powinno oberwać po uszach.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
HW103 jeździ nadal. Pewnie wczoraj zjechał właśnie przez awarię wyświetlaczy. A zardzewiałe dachy w Wiedeńcach to chyba nic nadzwyczajnego.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Oczywiście dzisiaj ponownie na "10". Czasami mam wrażenie, że na tą linię kierowane są najgorsze z najgorszych wiedeńców. Na np. "24" spotkamy egzemplarze w o wiele lepszym stanie - przypadek, czy może celowe działanie MPK?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Dzisiaj pięć brygad bez modernizacji na 10 a na 24 jedna. Jak zaczną posyłać Stadlery na "24" to się na "10" poprawi. Będzie shrot po modernizacji
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1488
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
A to nie jest tak że "10" dostaje największe trupy bo ma na swojej trasie najgorsze torowisko?
Nie karmić troli
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości