SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Adrian14 » 26 cze 2021, 16:36

kucyk pisze: 26 cze 2021, 16:32 Ja zrozumiałem pytanie o silnik w wagonach a nie wymiary wagonu. Mylę się? ;)
Wiem, podałem wszystkie dane z instrukcji jakie znalazłem. Może się komuś przydadzą.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Lw25 » 26 cze 2021, 18:41

Tak, chodziło mi o sam silnik, nie o cały tramwaj. ;) W międzyczasie znalazłem, 1030 kg każdy https://www.strassenbahnjournal.at/wiki ... ype_WD_785

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 11 lip 2021, 12:27

Śledztwo w sprawie wybuchu umorzone - nikt nie zawinił:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nikt- ... 41845.html

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 02.08.2021

Post autor: Michajlo » 02 sie 2021, 12:10

Ktoś wie czemu na linii nr 10 są opóźnienia?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: 02.08.2021

Post autor: Zieleńczanin » 02 sie 2021, 13:46

- tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 02.08.2021

Post autor: Michajlo » 02 sie 2021, 14:45

Zieleńczanin pisze:- tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
Właściwie odkąd pamiętam to wiedeńczyki generowały spóźnienia ale nigdy nie dostałem odpowiedzi dlaczego... mógłby mi ktoś udzielić bo trochę się interesuję komunikacją w Krakowie a na to nurtujące mnie pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: 02.08.2021

Post autor: mikolaj.boron » 02 sie 2021, 16:27

Michajlo pisze: 02 sie 2021, 14:45 Właściwie odkąd pamiętam to wiedeńczyki generowały spóźnienia ale nigdy nie dostałem odpowiedzi dlaczego... mógłby mi ktoś udzielić bo trochę się interesuję komunikacją w Krakowie a na to nurtujące mnie pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi...
Na pewno jedną z przyczyn jest awaryjność tych wagonów.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: 02.08.2021

Post autor: Adrian14 » 02 sie 2021, 17:21

mikolaj.boron pisze: 02 sie 2021, 16:27
Michajlo pisze: 02 sie 2021, 14:45 Właściwie odkąd pamiętam to wiedeńczyki generowały spóźnienia ale nigdy nie dostałem odpowiedzi dlaczego... mógłby mi ktoś udzielić bo trochę się interesuję komunikacją w Krakowie a na to nurtujące mnie pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi...
Na pewno jedną z przyczyn jest awaryjność tych wagonów.
Awaryjność jak awaryjność. Wiedeńczykiem szybciej ruszysz w razie awarii niż Pesą gdzie reset trwa kilka minut. I 80% awarii wiedeńczyk zjedzie o własnych siłach. Co je spowalnia.... Np. powolne drzwi, wiek (słaby rozruch, słabsze hamowanie). Do tego jak dorzucimy to co pisał kolega powyżej czyli trudna trasa gdzie łatwo stracić czas (Mateczny, Korona, Stradom) to masz opóźnienie gotowe. Dodatkowo teraz są wakacje i przeloty też są wakacyjne.

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 02.08.2021

Post autor: Michajlo » 02 sie 2021, 18:06

mikolaj.boron pisze: 02 sie 2021, 16:27 Awaryjność jak awaryjność. Wiedeńczykiem szybciej ruszysz w razie awarii niż Pesą gdzie reset trwa kilka minut. I 80% awarii wiedeńczyk zjedzie o własnych siłach. Co je spowalnia.... Np. powolne drzwi, wiek (słaby rozruch, słabsze hamowanie). Do tego jak dorzucimy to co pisał kolega powyżej czyli trudna trasa gdzie łatwo stracić czas (Mateczny, Korona, Stradom) to masz opóźnienie gotowe. Dodatkowo teraz są wakacje i przeloty też są wakacyjne.
Dziękuję za odpowiedź :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: 02.08.2021

Post autor: Kitek » 02 sie 2021, 19:09

Zieleńczanin pisze: 02 sie 2021, 13:46 - tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
Nie ten wątek, ale odniosę się: gdy były dyskusje, żeby skrócić linię "10" to pojawiało się multum argumentów, że musi zostać na obecnej trasie, więc pasażerowie niestety muszą się męczyć :(
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 02.08.2021

Post autor: impuls » 02 sie 2021, 19:14

Na temat Wiedni dodam na temat rozruchu. Napęd tylko na dwa wózki z pięciu biorąc pod uwagę skład E1+c3. O ile się nie mylę, to w tych dwóch wózkach napęd tylko na jedną oś (każdy E1 ma dwa silniki). Mniejsza ilość stopni rozruchu i brak asynchroniczności. 105-i np. maję napęd na każdą oś, a nowe wagony typu Bombardier, Stadler mają sterowanie komputerowe asynchronicznie sterowane. To wszystko sprawia, że wiednie są mało zrywne więcej tracą przy rozruchu na poślizg. Trudniej jest taki skład też wyhamować silnikiem, potrzebują dłuższej drogi.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 02.08.2021

Post autor: Kaszmir » 03 sie 2021, 11:42

Kitek pisze: 02 sie 2021, 19:09Nie ten wątek, ale odniosę się: gdy były dyskusje, żeby skrócić linię "10" to pojawiało się multum argumentów, że musi zostać na obecnej trasie, więc pasażerowie niestety muszą się męczyć :(
A czemu sądzić, że skrócenie trasy jest jedynym lekarstwem na spóźnienia? Prościej i lepiej wymienić tabor. Gdyby iść tym argumentem, to zaraz ktoś doszedłby do wniosku że "22" też trzeba koniecznie rozdzielić.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Zieleńczanin » 03 sie 2021, 13:24

Jednak "10" notuje z linii obsługiwanych Wiedniami największe opóźnienia. Do niedawna były nimi obsługiwane linie "9" czy "24" - nie kojarzę, aby ktoś postulował zmianę taboru ze względu na opóźnienia.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kitek » 03 sie 2021, 14:14

Kaszmir pisze: 03 sie 2021, 11:42 A czemu sądzić, że skrócenie trasy jest jedynym lekarstwem na spóźnienia?
Większość spóźnień na tej linii generuje odcinek Podgórski a pasażerom z Pleszowa zależy na punktualnym i sprawnym dojeździe do Centrum.
Kaszmir pisze: 03 sie 2021, 11:42Prościej i lepiej wymienić tabor.
Oczywiście, pytanie czy EU8N/NGT6 czy tylko STL na "10".
Kaszmir pisze: 03 sie 2021, 11:42Gdyby iść tym argumentem, to zaraz ktoś doszedłby do wniosku że "22" też trzeba koniecznie rozdzielić.
Akurat po zmianach na Dietla i Grzegórzeckiej "22" nieco szybciej pokonuje tę trasę (nawet jest o tym artykuł w czasopiśmie "Transport Miejski i Regionalny") a na pozostałych odcinkach nawet jeśli zdarzają się opóźnienia to nie są zbytnio odczuwalne.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 08 sie 2021, 15:13

Byłem na dzisiejszym dniu otwartym w zajezdni tramwajowej Podgórze. Rozbity ostatnio E1 to RW127, stoi ze swoją doczepą wśród innych tramwajów. Pognieciony dosyć mocno, jednak skoro nie trafił tam gdzie chociażby pierwsze dwa człony rozbitego RP607 to może planują go jeszcze uratować?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości