impuls pisze: ↑16 lip 2023, 7:55
Czasem się zastanawiam czy oni forum czytają? Kiedyś pisałem o fatalnym stanie HW136+HB536 zaraz go skasowali teraz podobna sytuacja z powyższym składem
. No to typuję teraz w Podgórzu. W najgorszym stanie jest RW134+RB554, a za nim RW132+RB539. Chyba najlepszym (jeśli w ogóle można coś takiego powiedzieć) RW148+RB548.
Wszystkie 27 wiedeńskich egzemplarzy w obydwóch zajezdniach jest w stanie agonalnym, jednak jeszcze kilka miesięcy być może niektóre względnie bezpiecznie mogą jeździć. Te składy co napisałeś na pewno do tej grupy się nie zaliczają i mam nadzieję, że po wakacjach uda się już ich nie zobaczyć.
impuls pisze: ↑16 lip 2023, 7:55
Ale ostatnio sporo Stadlerów II wchodzi do ruchu bez kasacji innych wagonów. Zwiększają inwentarz. Słabe są solówki w Hucie HW120 i HW151, powinni je podmienić.
Nie podmienić lecz skasować - na "16" po wakacjach solówki muszą jeszcze chwilę jeździć, jednak z "21" powinny bezwzględnie zniknąć, żeby wreszcie zapewnić w pełni niską linię na Zgody i Piastów. Co do zwiększania inwentarzu - warto wspomnieć, że w październiku 2020 wynosił on dokładnie 296 pociągów. Dziś dokładnie tyle samo jest samych tramwajów niewiedeńskich, podczas gdy brygad we wrześniu na pewno nie będzie więcej niż wtedy
.
impuls pisze: ↑16 lip 2023, 7:55
No i mają zwiększyć ich ilość do 10. Zobaczymy, bo plany swoje MPK też często zmienia
Jeżeli naprawdę tak się stanie, świadczyć to będzie o całkowitym zaniku resztek komórek mózgowych wśród osób decyzyjnych w MPK. Oczywiście plany faktycznie są często zmieniane, jednak od pamiętnego wybuchu minęły już ponad 3 lata i chyba niektórzy zapomnieli, że tabor ten jest skrajnie niebezpieczny dla pasażerów.
impuls pisze: ↑16 lip 2023, 7:55
(przypomnę choćby przykład GT8N hucznego zakończenia modernizacj, a po roku znowu sprowadzili kolejne wagony)
Sam sprowadzania GT8SU też nie popieram, jednak jeżeli pozwoliłyby one zastąpić wszystkie tramwaje wiedeńskie, jest to względnie dobry pomysł. Względnie, ponieważ między GT8N a wiedeńcem bez doczepy nie ma większych różnic pojemnościowych (oczywiście są olbrzymie pod względem komfortu i bezpieczeństwa), a i same GT8N na "16" raczej nigdy się nie pojawią i będą musiały jeździć na bardziej popularnych liniach zamiast EU8N/N8C, które trzeba będzie skierować na mniej popularną "16". Wizja braku wybuchowych E1 jest jednak tego warta, a same GT8N są taborem bardzo przyjemnym dla pasażerów, choć o niewielkiej pojemności.