Strona 9 z 23

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 19 wrz 2022, 16:11
autor: Bayer2003
impuls pisze: 18 wrz 2022, 8:27 Obecnie w doczepie RB553 brakuje fragmentów lakieru pomiędzy szybami (jakby ktoś zdrapał wypukłe balony lakieru ze szpachlą) Tak jak napisałem, skład RW153+RB553 pójdzie do malowania punktowego lub go odstawią trwale.
Skład RW153+RB553 jeździ dzisiaj na "13" ;).
Dziś za to miała miejsce kolizja HW115 z samochodem - ile w ogóle E1 jeszcze pozostało?

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 19 wrz 2022, 16:27
autor: Scania_9640
Bayer2003 pisze: 19 wrz 2022, 16:11 Skład RW153+RB553 jeździ dzisiaj na "13" ;).
Dziś za to miała miejsce kolizja HW115 z samochodem - ile w ogóle E1 jeszcze pozostało?
Z obliczeń wyszło mi 6

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 19 wrz 2022, 17:27
autor: sorig
To chyba jakaś akcja sobotażowa motorniczych, którzy nie chcą jeździć tym szrotem ;)

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 19 wrz 2022, 22:50
autor: impuls
Bayer2003 pisze: 19 wrz 2022, 16:11 Skład RW153+RB553 jeździ dzisiaj na "13" ;).
Dziś za to miała miejsce kolizja HW115 z samochodem - ile w ogóle E1 jeszcze pozostało?
No to jeżdżą takimi odrapańcami, jakby nie mieli czym. Ponadto RW153 jest przegięty taki garbusek. Długo ten skład nie pojeździ gwarantuję.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 03 paź 2022, 23:15
autor: pawel200020
impuls pisze: 17 wrz 2022, 22:02 Osobiście składu HZ278+HZ279 nie widziałem po remoncie. Jeśli się pojawi to dajcie znać.
Nie widziałeś bo jego remont utknął :lol: stoi rozebrany na PH i czeka na malowanie

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2022, 6:32
autor: tomta1
Przeglądając mapę w Miejskim Systemie Informacji Przestrzennej Miasta Krakowa, na ortofotomapie z 2021 r. w rejonie przystanku tramwajowego „Cystersów” napotkałem się na takie coś:

Obrazek

Cóż to może być? E1+c3 ciągnący c3 z jakiejś naprawy z Podgórza do Huty?

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2022, 8:14
autor: pasazer_mobilisu
tomta1 pisze: 13 lis 2022, 6:32 Cóż to może być?
Niespełna 50 metrowy potwór, spełnienie najskrytszych marzeń miłośników. Niejaki Ufok to mu może co najwyżej podwozie czyścić.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2022, 18:23
autor: tomek_m
Te przyczepy są bierne czy mają silniki napędowe? Jeśli nie to ten złom nie byłby w stanie dwóch przeczep z pasażerami uciągnąć. Wlekłoby się toto 10km/h. To są chyba najsłabsze wagony w parku tramwajowym MPK.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2022, 19:47
autor: sorig
c3 to bierne doczepy.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 23 lis 2022, 20:11
autor: impuls
Od dzisiaj znowu ubyło Wiedni. Na stronie MPK są dane. Pozostało oficjalnie 10 składów w Podgórzu i 22 w Hucie oraz 7 solówek. Ale w Podgórzu wyjmowano już ostatnie rekwizyty przed oficjalną kasacją z RW137+RB511, które być może wylądują w "nowych" Dusseldorczykach.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 lis 2022, 8:33
autor: tomta1
Wg spisu PSMKMS skasowano #HW168 i #HW169 i tym samym pozostało tylko siedem wagonów E1 solo (101, 115, 118, 119, 171, 172, 173). Biorąc pod uwagę, że linia „16” wymaga obsługi przez 5 brygad, mogę przypuszczać (albo chcę przypuszczać), że E1 solo pozostaną tylko do obsługi „16”, a linia „21” przejdzie na tabor niskowejściowy, względnie 2x105Na, jeśli gdzieś będą musieli je upchać.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 lis 2022, 9:05
autor: suchy
tomta1 pisze: 26 lis 2022, 8:33 Wg spisu PSMKMS skasowano #HW168 i #HW169 i tym samym pozostało tylko siedem wagonów E1 solo (101, 115, 118, 119, 171, 172, 173). Biorąc pod uwagę, że linia „16” wymaga obsługi przez 5 brygad, mogę przypuszczać (albo chcę przypuszczać), że E1 solo pozostaną tylko do obsługi „16”, a linia „21” przejdzie na tabor niskowejściowy, względnie 2x105Na, jeśli gdzieś będą musieli je upchać.
Zawsze przy kolejnych dostawach Stadlerów, mogą - zamiast kasować cały skład wiedeńców - skasować wyłącznie przyczepy c3, a zostawić E1 :D

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 lis 2022, 9:45
autor: kucyk
suchy pisze: 26 lis 2022, 9:05 Zawsze przy kolejnych dostawach Stadlerów, mogą - zamiast kasować cały skład wiedeńców - skasować wyłącznie przyczepy c3, a zostawić E1 :D
I z doświadczenia tak właśnie robią. ;)

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 lis 2022, 10:14
autor: impuls
Według planów miało pozostać 10 solówek po dostawach Stadlerów II. W tym roku miały być tylko cztery kasacje i nie miało być już dostaw używanych wagonów. Jak widać życie szybko weryfikuje plany i MPK je zmienia. Teraz jest okres przejściowy. Na pewno do kasacji pójdą ostatnie trzy E1 bez modernizacji HW171, HW172, HW173 które są w złym stanie technicznym. Jak zaczną podmieniać składy E1+c3 na Stadlery na "22" to pewnie wtedy będą podmieniać solówki E1 na te lepsze. Po opuszczeniu E1+c3 z linii "22" i "13" (tutaj pewnie pojawią się zwalniane NGT6), składy Wiedni poza "49" nie będą nigdzie więcej potrzebne. Może zostawią coś na głęboką rezerwę. Możliwy jest też scenariusz zakończenia eksploatacji c3 po dostawach Stadlerów II. Gdzieś kiedyś spotkałem się z dokumentem, aby rezygnować z używania przyczep biernych. Tutaj chodzi pewnie o bezpieczeństwo, doczepy bierne nie hamują silnikowo. W sytuacji zagrożenia trudniej taki skład zatrzymać. Była taka kolizja w Łagiewnikach kilkanaście miesięcy temu, gdzie RW127 najechał na tył bombardiera chyba RP614, którego z trudem uratowali.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 lis 2022, 10:48
autor: Bayer2003
impuls pisze: 26 lis 2022, 10:14 Według planów miało pozostać 10 solówek po dostawach Stadlerów II. W tym roku miały być tylko cztery kasacje i nie miało być już dostaw używanych wagonów. Jak widać życie szybko weryfikuje plany i MPK je zmienia. Teraz jest okres przejściowy. Na pewno do kasacji pójdą ostatnie trzy E1 bez modernizacji HW171, HW172, HW173 które są w złym stanie technicznym.
Na razie tak się dzieje - skasowano HW169 i HW174, czyli odpowiednio solówkę i skład w najgorszym stanie technicznym.
impuls pisze: 26 lis 2022, 10:14 Jak zaczną podmieniać składy E1+c3 na Stadlery na "22" to pewnie wtedy będą podmieniać solówki E1 na te lepsze. Po opuszczeniu E1+c3 z linii "22" i "13" (tutaj pewnie pojawią się zwalniane NGT6), składy Wiedni poza "49" nie będą nigdzie więcej potrzebne.
Na "44" jeszcze mogłyby się one przydać, chociaż nie wiadomo kiedy ta linia wróci.
impuls pisze: 26 lis 2022, 10:14 Możliwy jest też scenariusz zakończenia eksploatacji c3 po dostawach Stadlerów II. Gdzieś kiedyś spotkałem się z dokumentem, aby rezygnować z używania przyczep biernych. Tutaj chodzi pewnie o bezpieczeństwo, doczepy bierne nie hamują silnikowo. W sytuacji zagrożenia trudniej taki skład zatrzymać. Była taka kolizja w Łagiewnikach kilkanaście miesięcy temu, gdzie RW127 najechał na tył bombardiera chyba RP614, którego z trudem uratowali.
Składy E1+c3 faktycznie mają problem z hamowaniem (zwłaszcza w dniach kiedy torowisko jest śliskie), jednak o rzekomej ustawie o doczepach biernych słyszę już od jakiegoś czasu, ale jej treść/źródło to chyba wiedza tajemna ;). Ustawa taka faktycznie obowiązuje w autobusach, jednak czy w tramwajach wejdzie - wątpię. Myślę też, że nawet jakby taka faktycznie weszła, nie będzie ona dotyczyć tramwajów historycznych, a składy z lat 60-tych zdecydowanie będzie się dało pod tą kategorię podciągnąć.

Osobiście wątpię w dalszą eksploatację tramwajów E1 - pozostało jeszcze 38 sprawnych (nieodstawionych do kasacji) egzemplarzy, a debiutować ma jeszcze 58 STL2. Do tego dochodzą jeszcze trzy dodatkowe GT8N, których modernizacja jest okropnym pomysłem, jednak zawsze to dodatkowe tramwaje, które powiększą ilostan. Nawet po skasowaniu wszystkich E1 i tak będzie on większy od obecnego o 23 i wyniesie 329, co powinno MPK satysfakcjonować. Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników (między innymi czy skasowane nie zostaną jakieś Konstale), jednak na chwilę obecną nie wydaje się żeby eksploatacja E1 miała być kontynuowana (zwłaszcza, że na razie kasacje za debiutujące wagony idą 1:1).