Strona 12 z 23

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 06 sty 2023, 18:51
autor: suchy
impuls pisze: 06 sty 2023, 17:46 Od paru dni doszło do zamiany. HW172 został wagonem "L" i przestał wozić pasażerów. Natomiast skład HW122+HB522 już nie jest "L" i normalnie pokazuje się liniowo. W Podgórzu od jakiegoś czasu też nie ma oddelegowanego składu E1+c3 na "L". Ostatnim takim składem był RW134+RB554, który jest teraz liniowym. To jeden z dowodów, że eksploatacja c3 zmierza ku końcowi i może zakończyć się nawet w tym roku.
Podgórze już od jakiegoś czasu (co najmniej 4-5 kursów, czyli rok-półtora) nie szkoli na E1 - nowi motorowi uczą się na GT8 oraz NGT6.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 06 sty 2023, 19:00
autor: Scania_9640
suchy pisze: 06 sty 2023, 18:51 Podgórze już od jakiegoś czasu (co najmniej 4-5 kursów, czyli rok-półtora) nie szkoli na E1 - nowi motorowi uczą się na GT8 oraz NGT6.
Nie jest to prawdą, w grudniu widziałem E1+c3 z Podgórza na L.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 06 sty 2023, 19:08
autor: suchy
Scania_9640 pisze: 06 sty 2023, 19:00 Nie jest to prawdą, w grudniu widziałem E1+c3 z Podgórza na L.
W teorii mogło tak być - ale gwarantuję, że w środku siedział hucki instruktor oraz hucki kursant (ponieważ PH ma czasem nieco problemów ze sprawnymi wagonami, a uczniowie przecież na czymś muszą jeździć, więc jak trzeba, to "wypożyczają" sprawny wagon z PT do nauki jazdy) :D
Podgórscy motorowi NA BANK nie uczą się już wiedeńców ;)

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 sty 2023, 0:37
autor: impuls
Mogło też chodzić o kursy nie dla nowych motorniczych, ale już pracujących, którzy powiększali swoje kwalifikacje o prowadzenie E1+c3.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 sty 2023, 4:27
autor: Grzechu
Pitolicie głupoty 😅
Egzaminy Państwowe i wewnętrzne odbywaja się na PT.
Więc musi jeździć Wiedeńczyk na L z Podgórza, bo wtedy to jest egzamin wewnętrzny osób z PH.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 sty 2023, 8:54
autor: komunikacjakrk
Suchy ma rację akurat. Motorowi którzy idą na Podgórze nie mają już robionych szkoleń na E1+c3. Huta za to szkoli bo tam zostaną te wagony do końca, a szkolenia i egzaminy są wykonywane w zależności od dostępności wagonów. E1 do szkoleń są używane z obu zajezdni. W grudniu egzamin odbywał się na HW123 i wyjeżdżali z PH. Wszystko ustala ośrodek szkolenia. Co do instruktorów to też nieprawda, bo huccy instruktorzy też pracują na Podgórzu i tam szkolą na wagonach obecnie GT8 i NGT6. Tak samo kiedyś szkolenia na pesy i tango robiono tylko na Podgórzu, a teraz na obu zajezdniach już.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 sty 2023, 9:46
autor: impuls
Ciekawe kiedy przeniosą do Huty te ostatnie E1+c3?

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 31 sty 2023, 15:28
autor: impuls
Od kilku dni ponownie widywany jest skład RW134+RB554 jako lekcyjny. Nawet na górnych wyświetlaczach założono mu tablice L. To raczej nie egzaminy a szkolenia. Po dwóch miesiącach przerwy i stania na żeberku skład RW150+RB550 wygląda na to że zamiast do złomu jednak przywrócono do życia. Ogólnie dzieje się coś dziwnego, jakby zmiana polityki MPK i wcześniejszych planów.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 31 sty 2023, 15:46
autor: Bayer2003
impuls pisze: 31 sty 2023, 15:28 Od kilku dni ponownie widywany jest skład RW134+RB554 jako lekcyjny. Nawet na górnych wyświetlaczach założono mu tablice L. To raczej nie egzaminy a szkolenia. Po dwóch miesiącach przerwy i stania na żeberku skład RW150+RB550 wygląda na to że zamiast do złomu jednak przywrócono do życia. Ogólnie dzieje się coś dziwnego, jakby zmiana polityki MPK i wcześniejszych planów.
Podgórze ma obecnie zaledwie 4 składy 2x105Na. Do obsługi podgórskich brygad "22" oraz szczytowych "13" potrzeba 9 tramwajów. Przy 7 dostępnych E1+c3 (szkoleniowego nie liczę) dałoby to spore wykorzystanie na poziomie 9/11, więc zapewne stąd decyzja o przywróceniu składu odstawionego.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 31 sty 2023, 17:24
autor: kucyk
Bayer2003 pisze: 31 sty 2023, 15:46 Podgórze ma obecnie zaledwie 4 składy 2x105Na. Do obsługi podgórskich brygad "22" oraz szczytowych "13" potrzeba 9 tramwajów. Przy 7 dostępnych E1+c3 (szkoleniowego nie liczę) dałoby to spore wykorzystanie na poziomie 9/11, więc zapewne stąd decyzja o przywróceniu składu odstawionego.
A może dostawy Lajkoników II będą się przedłużać skoro w Krakowie kasy jak "na lekarstwo"? :o

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 03 mar 2023, 12:29
autor: anty_wiedenczyk
impuls pisze: 06 sty 2023, 17:46 Od paru dni doszło do zamiany. HW172 został wagonem "L" i przestał wozić pasażerów. Natomiast skład HW122+HB522 już nie jest "L" i normalnie pokazuje się liniowo. W Podgórzu od jakiegoś czasu też nie ma oddelegowanego składu E1+c3 na "L". Ostatnim takim składem był RW134+RB554, który jest teraz liniowym. To jeden z dowodów, że eksploatacja c3 zmierza ku końcowi i może zakończyć się nawet w tym roku.
#HW172 był widziany wczoraj jako kursujący na linii "16", podobnie jak #HW173.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 03 mar 2023, 16:35
autor: impuls
Ponownie powrócono. RW134+RB554 jest L, a HW172 wozi pasażerów, ale nie wiem jak długo.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 19 mar 2023, 19:25
autor: impuls
Ciekawa jest historia ze składem RW150+RB550. W wakacje prawie stał. W jesieni nielicznie się pojawiał. Później przez kilka miesięcy praktycznie całą zimę nie wysyłano go liniowo. Stał długi czas na żeberku przed US i wydawało się, że już po nim i pójdzie do kasacji. Ale pod koniec lutego skład zaczęli reanimować. Kilka dni spędził w Hali. I nadszedł poniedziałek 13.03.23. Podmieniono go ok. 10 -ej na jednej z brygad "22". Zrobił kółko, może dwa i awaria i został podmieniony. Od tego czasu coś jeszcze przy nim grzebali, ale do ruchu nie powrócił. Od kilku dni znowu powrócił na żeberko przed US.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 15 kwie 2023, 21:30
autor: impuls
No i 13.03.23 okazał się pechowy dla składu RW150+RB550. To był wtedy pożegnalny wyjazd. W ostatnich dniach zdjęto w składzie kasowniki, automat biletowy i całą elektronikę z pulpitu. Kasacja na 99%.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 15 kwie 2023, 21:36
autor: Bayer2003
impuls pisze: 15 kwie 2023, 21:30 No i 13.03.23 okazał się pechowy dla składu RW150+RB550. To był wtedy pożegnalny wyjazd. W ostatnich dniach zdjęto w składzie kasowniki, automat biletowy i całą elektronikę z pulpitu. Kasacja na 99%.
Bardzo dobrze, że tak się stało. Mam nadzieję, że pozostałe 34 egzemplarze również szybko spotka ten sam los.