Strona 15 z 23

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 06 cze 2023, 15:41
autor: kucyk
impuls pisze: 06 cze 2023, 12:54 Mam dobrą informację. Oba składy RW131+RB531 i RW138+RB538 są już zdekompletowane min. z automatów biletowych i stoją na żeberku przy US. Do obsługi w Podgórzu zostało już tylko sześć składów wiedeńskich. Ciężko będzie nimi obsłużyć w każdy DP dwie "22" i cztery "13".
Póki co na razie dają radę. :D
Do wakacji niedaleko więc nic innego nie będą robić. Jedynie wymieniać NGT6 na NGT8/STD na "8". A i tu nie zrobią wszystkiego. :lol:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 cze 2023, 7:59
autor: impuls
MPK potwierdza już kasacje RW131+RB531 i RW138+RB538. Te wagony już na 100% nie wyjadą
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/

W tabelce jest błąd. Suma ogólna to 361 pojazdów a nie 365. Tabelka też nie potwierdza kasacji HW151 o której ktoś pisał. Do wczoraj nie weszły jeszcze na stan nowe Stadlery II w Hucie.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 cze 2023, 8:27
autor: Adrian14
HW151 sobie ochoczo dziś śmiga na 21.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 cze 2023, 8:57
autor: anty_wiedenczyk
Adrian14 pisze: 07 cze 2023, 8:27 HW151 sobie ochoczo dziś śmiga na 21.
Czyli w takim razie jest błąd w bazie na stronie phototrans.eu. Tym się sugerowałem podając informację o rzekomym zakończeniu użytkowania HW151.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 07 cze 2023, 15:30
autor: mikolaj.boron
anty_wiedenczyk pisze: 07 cze 2023, 8:57 Czyli w takim razie jest błąd w bazie na stronie phototrans.eu. Tym się sugerowałem podając informację o rzekomym zakończeniu użytkowania HW151.
Poprawione, wszystko na Phototrans miałem pod kontrolą. Nie wiem skąd użytkownik z GOPu miał informacje o rzekomym wycofaniu wagonu 🧐.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 27 cze 2023, 22:45
autor: impuls
RB550 już w Nowym Sączu. Do dogi szykuje się RW150 i człony z GT8SU. A na wystawienie na beton przygotowane są całkiem rozbebeszone RW131, RW138, RB531, RB538.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lip 2023, 16:34
autor: Bayer2003
W Nowej Hucie skreślono jeden wagon silnikowy oraz jedną doczepę. Pozostało jeszcze tylko 27 egzemplarzy wiedeńskiego złomu ;).

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 14 lip 2023, 0:31
autor: Grzechu
impuls pisze: 27 cze 2023, 22:45 RB550 już w Nowym Sączu. Do dogi szykuje się RW150 i człony z GT8SU. A na wystawienie na beton przygotowane są całkiem rozbebeszone RW131, RW138, RB531, RB538.
Wiesz może gdzie konkretnie jadą?

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 14 lip 2023, 8:58
autor: impuls

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 16 lip 2023, 6:52
autor: tomta1
impuls pisze: 11 lip 2023, 21:36 Skład HW147+HB547 ma dach do remontu. Farba się złuszczyła od słońca.
Bayer2003 pisze: 11 lip 2023, 22:38 Pytanie czy na pewno tabor ten kiedykolwiek pojawi się jeszcze na krakowskich torowiskach?
Ten konkretny skład się nie pojawi – zgodnie z aktualizacją na stronie Michała Wojtaszka, pociąg #HW147+HB547 został skreślony ze stanu.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 16 lip 2023, 7:55
autor: impuls
Czasem się zastanawiam czy oni forum czytają? Kiedyś pisałem o fatalnym stanie HW136+HB536 zaraz go skasowali teraz podobna sytuacja z powyższym składem 😉. No to typuję teraz w Podgórzu. W najgorszym stanie jest RW134+RB554, a za nim RW132+RB539. Chyba najlepszym (jeśli w ogóle można coś takiego powiedzieć) RW148+RB548. Ale ostatnio sporo Stadlerów II wchodzi do ruchu bez kasacji innych wagonów. Zwiększają inwentarz. Słabe są solówki w Hucie HW120 i HW151, powinni je podmienić. No i mają zwiększyć ich ilość do 10. Zobaczymy, bo plany swoje MPK też często zmienia (przypomnę choćby przykład GT8N hucznego zakończenia modernizacj, a po roku znowu sprowadzili kolejne wagony).

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 16 lip 2023, 9:28
autor: Bayer2003
impuls pisze: 16 lip 2023, 7:55 Czasem się zastanawiam czy oni forum czytają? Kiedyś pisałem o fatalnym stanie HW136+HB536 zaraz go skasowali teraz podobna sytuacja z powyższym składem 😉. No to typuję teraz w Podgórzu. W najgorszym stanie jest RW134+RB554, a za nim RW132+RB539. Chyba najlepszym (jeśli w ogóle można coś takiego powiedzieć) RW148+RB548.
Wszystkie 27 wiedeńskich egzemplarzy w obydwóch zajezdniach jest w stanie agonalnym, jednak jeszcze kilka miesięcy być może niektóre względnie bezpiecznie mogą jeździć. Te składy co napisałeś na pewno do tej grupy się nie zaliczają i mam nadzieję, że po wakacjach uda się już ich nie zobaczyć.
impuls pisze: 16 lip 2023, 7:55 Ale ostatnio sporo Stadlerów II wchodzi do ruchu bez kasacji innych wagonów. Zwiększają inwentarz. Słabe są solówki w Hucie HW120 i HW151, powinni je podmienić.
Nie podmienić lecz skasować - na "16" po wakacjach solówki muszą jeszcze chwilę jeździć, jednak z "21" powinny bezwzględnie zniknąć, żeby wreszcie zapewnić w pełni niską linię na Zgody i Piastów. Co do zwiększania inwentarzu - warto wspomnieć, że w październiku 2020 wynosił on dokładnie 296 pociągów. Dziś dokładnie tyle samo jest samych tramwajów niewiedeńskich, podczas gdy brygad we wrześniu na pewno nie będzie więcej niż wtedy ;).
impuls pisze: 16 lip 2023, 7:55 No i mają zwiększyć ich ilość do 10. Zobaczymy, bo plany swoje MPK też często zmienia
Jeżeli naprawdę tak się stanie, świadczyć to będzie o całkowitym zaniku resztek komórek mózgowych wśród osób decyzyjnych w MPK. Oczywiście plany faktycznie są często zmieniane, jednak od pamiętnego wybuchu minęły już ponad 3 lata i chyba niektórzy zapomnieli, że tabor ten jest skrajnie niebezpieczny dla pasażerów.
impuls pisze: 16 lip 2023, 7:55 (przypomnę choćby przykład GT8N hucznego zakończenia modernizacj, a po roku znowu sprowadzili kolejne wagony)
Sam sprowadzania GT8SU też nie popieram, jednak jeżeli pozwoliłyby one zastąpić wszystkie tramwaje wiedeńskie, jest to względnie dobry pomysł. Względnie, ponieważ między GT8N a wiedeńcem bez doczepy nie ma większych różnic pojemnościowych (oczywiście są olbrzymie pod względem komfortu i bezpieczeństwa), a i same GT8N na "16" raczej nigdy się nie pojawią i będą musiały jeździć na bardziej popularnych liniach zamiast EU8N/N8C, które trzeba będzie skierować na mniej popularną "16". Wizja braku wybuchowych E1 jest jednak tego warta, a same GT8N są taborem bardzo przyjemnym dla pasażerów, choć o niewielkiej pojemności.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 16 lip 2023, 22:21
autor: impuls
Wydaje mi się, że na składy historyczne pozostawią dwa składy. Na pewno będzie to HW101 z doczepę HB503. Ona jest zdjęta z inwentarzu już dawno, ale ją nie wywieźli tylko trzymają w wiacie z zabytkami. Ma oryginalne okna i prawdopodobnie ją wyremontują i pomalują na kolor czerwony. Będzie taki oryginalny skład jak w Wiedniu. Drugim historycznym składem powinien zostać HW164+HB564 lub HW104+HB504. To są najmłodsze wiedeńczyki E1 z 1974 roku. Ponadto jako ostatnie były sprowadzane i modernizowane. Są w najlepszym stanie ze wszystkich.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 16 lip 2023, 22:43
autor: Bayer2003
impuls pisze: 16 lip 2023, 22:21 Wydaje mi się, że na składy historyczne pozostawią dwa składy. Na pewno będzie to HW101 z doczepę HB503. Ona jest zdjęta z inwentarzu już dawno, ale ją nie wywieźli tylko trzymają w wiacie z zabytkami. Ma oryginalne okna i prawdopodobnie ją wyremontują i pomalują na kolor czerwony. Będzie taki oryginalny skład jak w Wiedniu.
Czyli obecnie nie jest zmagazynowany żaden wagon silnikowy, a HW103 został dawno wywieziony i skasowany? Myślałem, że zostawiono cały skład :o.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 16 lip 2023, 22:53
autor: impuls
Nie ma E1 bez modernizacji poza HW101. Tylko zostawili sobie części min. dużo ram okiennych.