Strona 5 z 23

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 cze 2021, 16:36
autor: Adrian14
kucyk pisze: 26 cze 2021, 16:32 Ja zrozumiałem pytanie o silnik w wagonach a nie wymiary wagonu. Mylę się? ;)
Wiem, podałem wszystkie dane z instrukcji jakie znalazłem. Może się komuś przydadzą.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 cze 2021, 18:41
autor: Lw25
Tak, chodziło mi o sam silnik, nie o cały tramwaj. ;) W międzyczasie znalazłem, 1030 kg każdy https://www.strassenbahnjournal.at/wiki ... ype_WD_785

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 11 lip 2021, 12:27
autor: kucyk
Śledztwo w sprawie wybuchu umorzone - nikt nie zawinił:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nikt- ... 41845.html

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 12:10
autor: Michajlo
Ktoś wie czemu na linii nr 10 są opóźnienia?

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 13:46
autor: Zieleńczanin
- tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 14:45
autor: Michajlo
Zieleńczanin pisze:- tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
Właściwie odkąd pamiętam to wiedeńczyki generowały spóźnienia ale nigdy nie dostałem odpowiedzi dlaczego... mógłby mi ktoś udzielić bo trochę się interesuję komunikacją w Krakowie a na to nurtujące mnie pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi...

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 16:27
autor: mikolaj.boron
Michajlo pisze: 02 sie 2021, 14:45 Właściwie odkąd pamiętam to wiedeńczyki generowały spóźnienia ale nigdy nie dostałem odpowiedzi dlaczego... mógłby mi ktoś udzielić bo trochę się interesuję komunikacją w Krakowie a na to nurtujące mnie pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi...
Na pewno jedną z przyczyn jest awaryjność tych wagonów.

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 17:21
autor: Adrian14
mikolaj.boron pisze: 02 sie 2021, 16:27
Michajlo pisze: 02 sie 2021, 14:45 Właściwie odkąd pamiętam to wiedeńczyki generowały spóźnienia ale nigdy nie dostałem odpowiedzi dlaczego... mógłby mi ktoś udzielić bo trochę się interesuję komunikacją w Krakowie a na to nurtujące mnie pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi...
Na pewno jedną z przyczyn jest awaryjność tych wagonów.
Awaryjność jak awaryjność. Wiedeńczykiem szybciej ruszysz w razie awarii niż Pesą gdzie reset trwa kilka minut. I 80% awarii wiedeńczyk zjedzie o własnych siłach. Co je spowalnia.... Np. powolne drzwi, wiek (słaby rozruch, słabsze hamowanie). Do tego jak dorzucimy to co pisał kolega powyżej czyli trudna trasa gdzie łatwo stracić czas (Mateczny, Korona, Stradom) to masz opóźnienie gotowe. Dodatkowo teraz są wakacje i przeloty też są wakacyjne.

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 18:06
autor: Michajlo
mikolaj.boron pisze: 02 sie 2021, 16:27 Awaryjność jak awaryjność. Wiedeńczykiem szybciej ruszysz w razie awarii niż Pesą gdzie reset trwa kilka minut. I 80% awarii wiedeńczyk zjedzie o własnych siłach. Co je spowalnia.... Np. powolne drzwi, wiek (słaby rozruch, słabsze hamowanie). Do tego jak dorzucimy to co pisał kolega powyżej czyli trudna trasa gdzie łatwo stracić czas (Mateczny, Korona, Stradom) to masz opóźnienie gotowe. Dodatkowo teraz są wakacje i przeloty też są wakacyjne.
Dziękuję za odpowiedź :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 19:09
autor: Kitek
Zieleńczanin pisze: 02 sie 2021, 13:46 - tabor;
- długa trasa;
- stosunkowo mało wydzielonych torowisk;
- Rondo Matecznego, Rondo Mogilskie i inne utrudniające punktualność skrzyżowania.
Nie ten wątek, ale odniosę się: gdy były dyskusje, żeby skrócić linię "10" to pojawiało się multum argumentów, że musi zostać na obecnej trasie, więc pasażerowie niestety muszą się męczyć :(

Re: 02.08.2021

: 02 sie 2021, 19:14
autor: impuls
Na temat Wiedni dodam na temat rozruchu. Napęd tylko na dwa wózki z pięciu biorąc pod uwagę skład E1+c3. O ile się nie mylę, to w tych dwóch wózkach napęd tylko na jedną oś (każdy E1 ma dwa silniki). Mniejsza ilość stopni rozruchu i brak asynchroniczności. 105-i np. maję napęd na każdą oś, a nowe wagony typu Bombardier, Stadler mają sterowanie komputerowe asynchronicznie sterowane. To wszystko sprawia, że wiednie są mało zrywne więcej tracą przy rozruchu na poślizg. Trudniej jest taki skład też wyhamować silnikiem, potrzebują dłuższej drogi.

Re: 02.08.2021

: 03 sie 2021, 11:42
autor: Kaszmir
Kitek pisze: 02 sie 2021, 19:09Nie ten wątek, ale odniosę się: gdy były dyskusje, żeby skrócić linię "10" to pojawiało się multum argumentów, że musi zostać na obecnej trasie, więc pasażerowie niestety muszą się męczyć :(
A czemu sądzić, że skrócenie trasy jest jedynym lekarstwem na spóźnienia? Prościej i lepiej wymienić tabor. Gdyby iść tym argumentem, to zaraz ktoś doszedłby do wniosku że "22" też trzeba koniecznie rozdzielić.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 03 sie 2021, 13:24
autor: Zieleńczanin
Jednak "10" notuje z linii obsługiwanych Wiedniami największe opóźnienia. Do niedawna były nimi obsługiwane linie "9" czy "24" - nie kojarzę, aby ktoś postulował zmianę taboru ze względu na opóźnienia.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 03 sie 2021, 14:14
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 03 sie 2021, 11:42 A czemu sądzić, że skrócenie trasy jest jedynym lekarstwem na spóźnienia?
Większość spóźnień na tej linii generuje odcinek Podgórski a pasażerom z Pleszowa zależy na punktualnym i sprawnym dojeździe do Centrum.
Kaszmir pisze: 03 sie 2021, 11:42Prościej i lepiej wymienić tabor.
Oczywiście, pytanie czy EU8N/NGT6 czy tylko STL na "10".
Kaszmir pisze: 03 sie 2021, 11:42Gdyby iść tym argumentem, to zaraz ktoś doszedłby do wniosku że "22" też trzeba koniecznie rozdzielić.
Akurat po zmianach na Dietla i Grzegórzeckiej "22" nieco szybciej pokonuje tę trasę (nawet jest o tym artykuł w czasopiśmie "Transport Miejski i Regionalny") a na pozostałych odcinkach nawet jeśli zdarzają się opóźnienia to nie są zbytnio odczuwalne.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 08 sie 2021, 15:13
autor: Bayer2003
Byłem na dzisiejszym dniu otwartym w zajezdni tramwajowej Podgórze. Rozbity ostatnio E1 to RW127, stoi ze swoją doczepą wśród innych tramwajów. Pognieciony dosyć mocno, jednak skoro nie trafił tam gdzie chociażby pierwsze dwa człony rozbitego RP607 to może planują go jeszcze uratować?