Strona 2 z 2

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 11 kwie 2023, 19:28
autor: kucyk
Tak troszeczkę może odbiegnę od Waszej dyskusji o rozjazdach z głębokim rowkiem. :D

Wiemy w Krakowie jak wleką się wszelkie modernizacje torowisk w naszym mieście (i nie tylko). Jedna krakowska firma (KZN Rail) ma coś genialnego w swojej ofercie ale nie może dostać grantu od kilku lat od skorumpowanej instytucji o której ostatnio bardzo głośno w Polsce - NCBR. :twisted:

Krakowska spółka na wojnie z NCBR:

https://www.money.pl/gospodarka/cztery- ... 3776a.html

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 09 paź 2023, 15:13
autor: Kaszmir
Trzymajcie kciuki za projekt Jopka36 ;)
Teraz Zarząd Dróg Miasta Krakowa rozpisał przetarg na przygotowanie dokumentacji i wykonanie prac. Jak tłumaczy nam autor projektu Sebastian Kudela, to już trzecie podejście urzędników do tego tematu. W poprzednich próbach rozdzielano jednak przygotowanie projektu od wykonania prac, a tym razem zdecydowano się powierzyć całe zadanie jednej firmie, co ma zwiększyć szanse na to, że zgłoszą się zainteresowani.
– Dla pasażera będzie to oznaczało szybszy czas przejazdu, dla ZDMK taki rozjazd powinien być łatwiejszy w regeneracji, a kierowcy mogą zyskać na tym, że skrócony czas przejazdu tramwaju pozwoli zmodyfikować ustawienie sygnalizacji świetlnej – wylicza Kudela.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-t ... 53248.html

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 28 paź 2023, 20:47
autor: kucyk
Kaszmir pisze: 09 paź 2023, 15:13 Trzymajcie kciuki za projekt Jopka36 ;)

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-t ... 53248.html
Kolejne fiasko tego projektu: :D
To było już trzecie podejście urzędników do tego tematu. W poprzednich próbach rozdzielano jednak przygotowanie projektu od wykonania prac, a tym razem zdecydowano się powierzyć całe zadanie jednej firmie, co miało zwiększyć szanse na to, że zgłoszą się zainteresowani.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 53579.html

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 28 paź 2023, 22:30
autor: gadolin
Czy są jakieś techniczne powody, dla których nie można po prostu podnieść prędkości na wszystkich rozjazdach? Poważnie pytam.

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 28 paź 2023, 22:37
autor: kot_feliks
Czyli zabrakło 700 tys. PLN, aby przetestować rozwiązanie, które potencjalnie mogłoby przyspieszyć tramwaje w skali całego miasta. W tym samym momencie 17 mln PLN poszło na 7 tablic dla kierowców :)

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 30 paź 2023, 7:51
autor: Adrian14
A ile kasy było z samego budżetu obywatelskiego?

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 30 paź 2023, 11:46
autor: kot_feliks
Trzeba by zrobić projekt np. "Rozbudowa skrzyżowania na Dąbiu poprzez dobudowę pasów do prawoskrętu oraz poszerzenie al. Pokoju na odcinku 100m za 25 mln PLN + 700 ts. na rozjazd z krzyżownicą głęboko rowkową", to pieniądze (26 MLN) znajdą się w magiczny sposób ;)

na kilkaset tysięcy płn na KMK, bez równoczesnego wydawania kilkudziesięciu mln na drogi, raczej nie ma co w Krk liczyć.

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

: 30 paź 2023, 12:04
autor: kbieniu7
kot_feliks pisze: 30 paź 2023, 11:46 Trzeba by zrobić projekt np. "Rozbudowa skrzyżowania na Dąbiu poprzez dobudowę pasów do prawoskrętu oraz poszerzenie al. Pokoju na odcinku 100m za 25 mln PLN + 700 ts. na rozjazd z krzyżownicą głęboko rowkową", to pieniądze (26 MLN) znajdą się w magiczny sposób ;)

na kilkaset tysięcy płn na KMK, bez równoczesnego wydawania kilkudziesięciu mln na drogi, raczej nie ma co w Krk liczyć.
No niestety, to jest jakaś kpina, jak musimy się szarpać o drobne kwoty na KMK. Tak samo jak drobne poprawki infrastruktury, które mogłyby poprawić sytuację pasażerów, siedzą w niebycie finansowym (jeśli w ogóle się o takich rozwiązaniach pomyśli), ale dodatkowe pasy do skrętu, zjazdy z przydrożnych obiektów i inna infra dla kierowców to jasne, piniondzie leco z nieba.

Coraz bardziej zgadzam się z Twoimi dość barwnymi opisami... :( Myślę, że warto by tym tematem postarać się jakieś media zainteresować. Tutaj naprawdę barwny przykład: tablice dla kierowców vs rozjazd głębokorowkowy.