Myślę, że powyższe dane rozwiewają wszelkie wątpliwości o korzyściach płynących z zastosowania głębokich rowków
Na dokładkę fragment danych technicznych z Tramwajów Warszawskich - załącznik 6 do WTT wygrzebany z plików przetargowych tramwaju na Gocław
Jak widać dla ułatwienia motorniczym w Warszawie zastosowano jedno ograniczenie prędkości dla kierunku zasadniczego jak i zwrotnego. Z kolei w czeskiej Pradze rozwiązano to inaczej, stosując odpowiednią sygnalizację świetlną, film z przejazdu po tym rozjeździe (od 34:52) oraz schemat:Rozjazdy powinny spełniać następujące wymagania ogólne:
a) ich konstrukcja i układ geometryczny musi zapewnić bezpieczne prowadzenie ruchu
tramwajowego:
· z prędkością 15 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
płytko rowkowymi niezależnie od promienia zwrotnicy;
· z prędkością 25 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
głęboko rowkowymi i zwrotnicami o R=50 m;
· z prędkością 35 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
głęboko rowkowymi i zwrotnicami o R=100 m.