Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Jopek36 » 02 mar 2020, 18:26

Temat rzeka, już nieraz wałkowany w Krakowie za moją sprawką :D Poniżej pokrótce podstawowe informacje i porównanie z prezentacji firmy Vossloh Cogifer:
Obrazek
Myślę, że powyższe dane rozwiewają wszelkie wątpliwości o korzyściach płynących z zastosowania głębokich rowków :)

Na dokładkę fragment danych technicznych z Tramwajów Warszawskich - załącznik 6 do WTT wygrzebany z plików przetargowych tramwaju na Gocław
Rozjazdy powinny spełniać następujące wymagania ogólne:
a) ich konstrukcja i układ geometryczny musi zapewnić bezpieczne prowadzenie ruchu
tramwajowego:
· z prędkością 15 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
płytko rowkowymi niezależnie od promienia zwrotnicy;
· z prędkością 25 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
głęboko rowkowymi i zwrotnicami o R=50 m;
· z prędkością 35 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
głęboko rowkowymi i zwrotnicami o R=100 m.
Jak widać dla ułatwienia motorniczym w Warszawie zastosowano jedno ograniczenie prędkości dla kierunku zasadniczego jak i zwrotnego. Z kolei w czeskiej Pradze rozwiązano to inaczej, stosując odpowiednią sygnalizację świetlną, film z przejazdu po tym rozjeździe (od 34:52) oraz schemat:
Obrazek

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Jopek36 » 02 kwie 2020, 15:35

Projekt zgłoszony - do trzech razy sztuka! Mam nadzieję, że po ostatniej batalii pozytywna weryfikacja prawna będzie formalnością :D

SZYBCIEJ TRAMWAJEM przez Rondo Grzegórzeckie
https://budzet.krakow.pl/projekty2020/2 ... eckie.html

W stosunku do roku ubiegłego wybrałem korzystniejszą lokalizację - rozjazd nr 1607 na Rondzie Grzegórzeckim. Ma lepsze parametry dla wąskich obręczy, bo kąt krzyżownicy wynosi około 12 stopni. Innych projektów z rozjazdami NIE zgłaszam.

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Jopek36 » 26 sie 2020, 7:39

Po wczorajszym rozpatrywaniu protestu, projekt nr 6 "SZYBCIEJ TRAMWAJEM przez Rondo Grzegórzeckie" został przywrócony i będzie można na niego oddać głos w Budżecie Obywatelskim Krakowa ;)

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Jopek36 » 21 kwie 2021, 22:17

Głębokierowki w Krakowie na wyciągnięcie ręki! Po porażce w tamtym roku (odrzucenie projektu przez Prezydenta) udało mi się wziąć za temat od innej strony z takim o to skutkiem ;)
Nastał przełomowy moment! Mamy zielone światło dla montażu rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową, po którym tramwaje będą mogły jeździć szybciej niż obecne 10 km/h 😃 Musimy szczerze pochwalić i podziękować Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, w szczególności Działowi Torowców i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie za wypracowanie lokalizacji, która jest optymalna i akceptowalna dla obu stron oraz Dyrektorowi Zarządu Transportu Publicznego Łukaszowi Frankowi za zorganizowanie spotkania on-line w tej sprawie. Podczas telekonferencji 23 lutego 2021 roku z udziałem Przedstawicieli ZDMK, MPK, ZTP oraz naszego administratora, omawialiśmy możliwość zastosowania krzyżownic głębokorowkowych w Krakowie. Ustaliliśmy, że w ciągu kilku tygodni ZDMK i MPK wspólnie wytypują miejsce i tak wybrany został rozjazd nr 5205 przy węźle Łagiewniki Brama. Projekt do Budżetu Obywatelskiego już zgłosiliśmy, pt. „SZYBCIEJ TRAMWAJEM po krakowskich torach!” https://budzet.krakow.pl/projekty2021/3 ... rach_.html – teraz potrzebujemy już tylko Waszego wsparcia podczas głosowania, które odbędzie się jesienią. Liczymy na Was 😉

https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/4277543472297151

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Jopek36 » 08 sie 2021, 19:51

Wasze wsparcie będzie nieocenione podczas jesiennego głosowania - Projekt ogólnomiejski numer 2 "SZYBCIEJ TRAMWAJEM po krakowskich torach! ;)
Formalności stało się zadość - projekt z nowoczesnym rozjazdem, o który walczymy już kilka lat, został zweryfikowany pozytywnie i nie musimy już składać protestu, HURRA 😃 Gorąco zachęcamy do zagłosowania w Budżet obywatelski miasta Krakowa w dniach 1 – 10 października 2021 roku i przydzielenia punktów projektowi ogólnomiejskiemu numer 2 "SZYBCIEJ TRAMWAJEM po krakowskich torach!" 🙂 Liczymy na Waszą pomoc!
PS. Ogromne podziękowania należą się Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, w szczególności Panu Piotrowi Nowakowi z Działu Torowego i Panu Mariuszowi Szałkowskiemu z Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie w Krakowie za wypracowanie lokalizacji, która jest optymalna i akceptowalna dla obu stron oraz Dyrektorowi Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie Łukasz Franek za zorganizowanie i moderowanie spotkania on-line w tej sprawie.

https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/4611351232249705

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Jopek36 » 30 mar 2023, 21:20

Dzisiaj ogłoszony został przetarg na dokumentację techniczną dla pierwszego rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową w Krakowie! :D
18/III/2023 Szybciej tramwajem - opracowanie dokumentacji projektowej na montaż rozjazdu z krzyżownicą głeborowkową przy pętli tramwajowej Dąbie
https://platformazakupowa.pl/transakcja/747665

Miejsce realizacji to rozjazd najazdowy nr 3001 Dąbie. Z ciekawostek, rekomendują zwrotnicę ze staliwa wysokomanganowego, czyli prawdopodobnie coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=pg1VWR4uUDM Ponadto jako jeden z wariantów przewiduje się też wymianę 4 krzyżownic na torze w przeciwnym kierunku. Otwarcie ofert 07.04.2023 i czas realizacji 5 miesięcy.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: kbieniu7 » 30 mar 2023, 21:47

Jopek36 pisze: 30 mar 2023, 21:20 Dzisiaj ogłoszony został przetarg na dokumentację techniczną dla pierwszego rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową w Krakowie! :D
18/III/2023 Szybciej tramwajem - opracowanie dokumentacji projektowej na montaż rozjazdu z krzyżownicą głeborowkową przy pętli tramwajowej Dąbie
https://platformazakupowa.pl/transakcja/747665

Miejsce realizacji to rozjazd najazdowy nr 3001 Dąbie. Z ciekawostek, rekomendują zwrotnicę ze staliwa wysokomanganowego, czyli prawdopodobnie coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=pg1VWR4uUDM Ponadto jako jeden z wariantów przewiduje się też wymianę 4 krzyżownic na torze w przeciwnym kierunku. Otwarcie ofert 07.04.2023 i czas realizacji 5 miesięcy.
Świetna wiadomość! Szczerze gratulacje dla Ciebie i wszystkich innych zaangażowanych :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Kaszmir » 09 kwie 2023, 23:18

Po kilku latach starań, w zeszłym miesiącu Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej dla pierwszego takiego rozjazdu w naszym mieście. Niestety, po otwarciu ofert, okazało się, że nie zgłosiła się żadna firma.
https://krknews.pl/kiedy-tramwaje-w-kra ... niepredko/

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: abuk » 10 kwie 2023, 1:17

No, co. Trzeba było chlapnąć miłośnikom tego rozwiązania, że coś zrobiliśmy. Szkoda tylko, że czas składania ofert to jakieś 7 dni roboczych, a żadna porządna firma nie zrobi odpowiedniego projektu w 7 dni. Umówmy się - Kraków nie jest żadnym pępkiem świata, i powinni o tym w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa pamiętać. Szkoda, że cierpią na tym Pasażerowie.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: kucyk » 10 kwie 2023, 12:00

Czegoś nie rozumiem. To były oferty? Czy nie? :lol:

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Adrian14 » 10 kwie 2023, 13:42

Czyli tak ustawili przetarg, żeby nikt się nie zgłosił i żeby nie trzeba było tego robić? Z drugiej strony ZUE nie było chętne?

Czy to już koniec tego projektu, czy ponowią?

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: abuk » 10 kwie 2023, 18:20

kucyk pisze: 10 kwie 2023, 12:00 Czegoś nie rozumiem. To były oferty? Czy nie? :lol:
Nie.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: kucyk » 10 kwie 2023, 19:38

abuk pisze: 10 kwie 2023, 18:20Nie.
Tak myślałem, że padnie taka odpowiedź. :)

To jak mogli otwierać oferty? :lol:

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: tomta1 » 10 kwie 2023, 19:54

Ale w sumie zastanawiam się, czy to nie jest takie dobre. Bo prawda jest taka, że zwiększenie prędkości na zwrotnicach może być tu i teraz, na każdej zwrotnicy – i wszyscy o tym wiemy, że jedynym upartym jest dział torowców ZDMK. A realizacja tego projektu może niestety skutkować tym, że będzie to stanowić dla nich pretekst, że podniesienie prędkości – tak, ale tylko na głębokim rowku. A tego byśmy bardzo nie chcieli…

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem

Post autor: Tramwajolog14 » 11 kwie 2023, 11:57

tomta1 pisze: 10 kwie 2023, 19:54 ...jedynym upartym jest dział torowców ZDMK…
A wiadomo dlaczego?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości