- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Jopek36
- Administrator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12
Post
autor: Jopek36 » 02 mar 2020, 18:26
Temat rzeka, już nieraz wałkowany w Krakowie za moją sprawką
Poniżej pokrótce podstawowe informacje i porównanie z prezentacji firmy Vossloh Cogifer:
Myślę, że powyższe dane rozwiewają wszelkie wątpliwości o korzyściach płynących z zastosowania głębokich rowków
Na dokładkę fragment danych technicznych z Tramwajów Warszawskich -
załącznik 6 do WTT wygrzebany z plików przetargowych tramwaju na Gocław
Rozjazdy powinny spełniać następujące wymagania ogólne:
a) ich konstrukcja i układ geometryczny musi zapewnić bezpieczne prowadzenie ruchu
tramwajowego:
· z prędkością 15 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
płytko rowkowymi niezależnie od promienia zwrotnicy;
· z prędkością 25 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
głęboko rowkowymi i zwrotnicami o R=50 m;
· z prędkością 35 km/h na kierunku zasadniczym i zwrotnym – dla rozjazdów z krzyżownicami
głęboko rowkowymi i zwrotnicami o R=100 m.
Jak widać dla ułatwienia motorniczym w Warszawie zastosowano jedno ograniczenie prędkości dla kierunku zasadniczego jak i zwrotnego. Z kolei w czeskiej Pradze rozwiązano to inaczej, stosując odpowiednią sygnalizację świetlną,
film z przejazdu po tym rozjeździe (od 34:52) oraz schemat:
-
Jopek36
- Administrator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12
Post
autor: Jopek36 » 02 kwie 2020, 15:35
Projekt zgłoszony - do trzech razy sztuka! Mam nadzieję, że po ostatniej batalii pozytywna weryfikacja prawna będzie formalnością
SZYBCIEJ TRAMWAJEM przez Rondo Grzegórzeckie
https://budzet.krakow.pl/projekty2020/2 ... eckie.html
W stosunku do roku ubiegłego wybrałem korzystniejszą lokalizację - rozjazd nr 1607 na Rondzie Grzegórzeckim. Ma lepsze parametry dla wąskich obręczy, bo kąt krzyżownicy wynosi około 12 stopni. Innych projektów z rozjazdami NIE zgłaszam.
-
Jopek36
- Administrator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12
Post
autor: Jopek36 » 26 sie 2020, 7:39
Po wczorajszym rozpatrywaniu protestu, projekt nr 6 "SZYBCIEJ TRAMWAJEM przez Rondo Grzegórzeckie" został przywrócony i będzie można na niego oddać głos w Budżecie Obywatelskim Krakowa
-
Jopek36
- Administrator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12
Post
autor: Jopek36 » 21 kwie 2021, 22:17
Głębokierowki w Krakowie na wyciągnięcie ręki! Po porażce w tamtym roku (odrzucenie projektu przez Prezydenta) udało mi się wziąć za temat od innej strony z takim o to skutkiem
Nastał przełomowy moment! Mamy zielone światło dla montażu rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową, po którym tramwaje będą mogły jeździć szybciej niż obecne 10 km/h
Musimy szczerze pochwalić i podziękować Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, w szczególności Działowi Torowców i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie za wypracowanie lokalizacji, która jest optymalna i akceptowalna dla obu stron oraz Dyrektorowi Zarządu Transportu Publicznego Łukaszowi Frankowi za zorganizowanie spotkania on-line w tej sprawie. Podczas telekonferencji 23 lutego 2021 roku z udziałem Przedstawicieli ZDMK, MPK, ZTP oraz naszego administratora, omawialiśmy możliwość zastosowania krzyżownic głębokorowkowych w Krakowie. Ustaliliśmy, że w ciągu kilku tygodni ZDMK i MPK wspólnie wytypują miejsce i tak wybrany został rozjazd nr 5205 przy węźle Łagiewniki Brama. Projekt do Budżetu Obywatelskiego już zgłosiliśmy, pt. „SZYBCIEJ TRAMWAJEM po krakowskich torach!”
https://budzet.krakow.pl/projekty2021/3 ... rach_.html – teraz potrzebujemy już tylko Waszego wsparcia podczas głosowania, które odbędzie się jesienią. Liczymy na Was
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/4277543472297151
-
Jopek36
- Administrator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12
Post
autor: Jopek36 » 08 sie 2021, 19:51
Wasze wsparcie będzie nieocenione podczas jesiennego głosowania -
Projekt ogólnomiejski numer 2 "SZYBCIEJ TRAMWAJEM po krakowskich torach!
Formalności stało się zadość - projekt z nowoczesnym rozjazdem, o który walczymy już kilka lat, został zweryfikowany pozytywnie i nie musimy już składać protestu, HURRA
Gorąco zachęcamy do zagłosowania w Budżet obywatelski miasta Krakowa w dniach 1 – 10 października 2021 roku i przydzielenia punktów projektowi ogólnomiejskiemu numer 2 "SZYBCIEJ TRAMWAJEM po krakowskich torach!"
Liczymy na Waszą pomoc!
PS. Ogromne podziękowania należą się Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, w szczególności Panu Piotrowi Nowakowi z Działu Torowego i Panu Mariuszowi Szałkowskiemu z Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie w Krakowie za wypracowanie lokalizacji, która jest optymalna i akceptowalna dla obu stron oraz Dyrektorowi Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie Łukasz Franek za zorganizowanie i moderowanie spotkania on-line w tej sprawie.
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/4611351232249705
-
Jopek36
- Administrator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12
Post
autor: Jopek36 » 30 mar 2023, 21:20
Dzisiaj ogłoszony został przetarg na dokumentację techniczną dla pierwszego rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową w Krakowie!
18/III/2023 Szybciej tramwajem - opracowanie dokumentacji projektowej na montaż rozjazdu z krzyżownicą głeborowkową przy pętli tramwajowej Dąbie
https://platformazakupowa.pl/transakcja/747665
Miejsce realizacji to rozjazd najazdowy nr 3001 Dąbie. Z ciekawostek, rekomendują zwrotnicę ze staliwa wysokomanganowego, czyli prawdopodobnie coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=pg1VWR4uUDM Ponadto jako jeden z wariantów przewiduje się też wymianę 4 krzyżownic na torze w przeciwnym kierunku. Otwarcie ofert 07.04.2023 i czas realizacji 5 miesięcy.
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 541
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 30 mar 2023, 21:47
Jopek36 pisze: ↑30 mar 2023, 21:20
Dzisiaj ogłoszony został przetarg na dokumentację techniczną dla pierwszego rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową w Krakowie!
18/III/2023 Szybciej tramwajem - opracowanie dokumentacji projektowej na montaż rozjazdu z krzyżownicą głeborowkową przy pętli tramwajowej Dąbie
https://platformazakupowa.pl/transakcja/747665
Miejsce realizacji to rozjazd najazdowy nr 3001 Dąbie. Z ciekawostek, rekomendują zwrotnicę ze staliwa wysokomanganowego, czyli prawdopodobnie coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=pg1VWR4uUDM Ponadto jako jeden z wariantów przewiduje się też wymianę 4 krzyżownic na torze w przeciwnym kierunku. Otwarcie ofert 07.04.2023 i czas realizacji 5 miesięcy.
Świetna wiadomość! Szczerze gratulacje dla Ciebie i wszystkich innych zaangażowanych
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5814
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 09 kwie 2023, 23:18
Po kilku latach starań, w zeszłym miesiącu Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej dla pierwszego takiego rozjazdu w naszym mieście. Niestety, po otwarciu ofert, okazało się, że nie zgłosiła się żadna firma.
https://krknews.pl/kiedy-tramwaje-w-kra ... niepredko/
-
abuk
- Znawca
- Posty: 101
- Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: abuk » 10 kwie 2023, 1:17
No, co. Trzeba było chlapnąć miłośnikom tego rozwiązania, że coś zrobiliśmy. Szkoda tylko, że czas składania ofert to jakieś 7 dni roboczych, a żadna porządna firma nie zrobi odpowiedniego projektu w 7 dni. Umówmy się - Kraków nie jest żadnym pępkiem świata, i powinni o tym w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa pamiętać. Szkoda, że cierpią na tym Pasażerowie.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1856
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 10 kwie 2023, 12:00
Czegoś nie rozumiem. To były oferty? Czy nie?
-
Adrian14
- Ekspert
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Adrian14 » 10 kwie 2023, 13:42
Czyli tak ustawili przetarg, żeby nikt się nie zgłosił i żeby nie trzeba było tego robić? Z drugiej strony ZUE nie było chętne?
Czy to już koniec tego projektu, czy ponowią?
-
abuk
- Znawca
- Posty: 101
- Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: abuk » 10 kwie 2023, 18:20
kucyk pisze: ↑10 kwie 2023, 12:00
Czegoś nie rozumiem. To były oferty? Czy nie?
Nie.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1856
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 10 kwie 2023, 19:38
abuk pisze: ↑10 kwie 2023, 18:20Nie.
Tak myślałem, że padnie taka odpowiedź.
To jak mogli otwierać oferty?
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 10 kwie 2023, 19:54
Ale w sumie zastanawiam się, czy to nie jest takie dobre. Bo prawda jest taka, że zwiększenie prędkości na zwrotnicach może być tu i teraz, na każdej zwrotnicy – i wszyscy o tym wiemy, że jedynym upartym jest dział torowców ZDMK. A realizacja tego projektu może niestety skutkować tym, że będzie to stanowić dla nich pretekst, że podniesienie prędkości – tak, ale tylko na głębokim rowku. A tego byśmy bardzo nie chcieli…
-
Tramwajolog14
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Post
autor: Tramwajolog14 » 11 kwie 2023, 11:57
tomta1 pisze: ↑10 kwie 2023, 19:54
...jedynym upartym jest dział torowców ZDMK…
A wiadomo dlaczego?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości