Węzeł Przewóz (S7 / Śliwiaka / Trakt Papieski)

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Węzeł Przewóz (S7 / Śliwiaka / Trakt Papieski)

Post autor: Cukier » 02 mar 2020, 20:08

Jedź bezpiecznie odc. 784 (najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie w Krakowie)
https://youtu.be/piHLL71mFUg

Uważam, że za głupotę projektanta jeśli już musimy zapłacić to zapłaćmy raz i przebudujmy jak należy, zamiast wzorem opinii policji instalować tam światła, które wiążą się z dużym kosztem inwestycyjnym, sporymi kosztami utrzymania i korkami.

Moja propozycja przebudowy relatywnie niewielkim kosztem (całość mieści się w istniejącym pasie drogowym):
https://drive.google.com/file/d/1aUYaUP ... sp=sharing

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Węzeł Przewóz (S7 / Śliwiaka / Trakt Papieski)

Post autor: obserwator » 02 mar 2020, 20:11

Pomysł jak najbardziej ciekawy, widziałbyś tam jeszcze miejsce dla pętli tramwajowej oraz P+R?

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Węzeł Przewóz (S7 / Śliwiaka / Trakt Papieski)

Post autor: Cukier » 02 mar 2020, 21:04

Dla tramwaju rezerwa terenu na wyspie kończy się jeszcze przed Wrobela - czy jest sens ciągnać dalej - szczerze nie sądzę, biorąc pod uwagę, że właściwie od Półłanki na wschód komunikacja autobusowa występuje w ilościach totalnie śladowych. A nawet gdyby, to żeby ciągnąć tramwaj dalej niż węzeł z S7 to już trzeba by na nim obowiązkowo zamontować światła i raczej też dość znacznie zmienić organizację ruchu (lewoskręty po angielsku zamiast na zakładkę).

Dla P+R ul. Śliwiaka jest lokalizacją świetną, przy czym pod to trzeba dość dużej działki i najlepiej od razu zbudować piętrowy - wtedy możemy też tramwajem zjechać na bok i zrobić wokół parkingu dworzec. W Krakowie jest zdecydowanie zbyt duży popyt na P+R i to nawet w nieatrakcyjnych miejscach, a co dopiero tuż przy obwodnicy. Tysiąc miejsc to takie rozsądne minimum.

Miałem raz okazję korzystać z parkingu Westraven pod Utrechtem (https://goo.gl/maps/HDr3DKN7CFjiGyfV7), nie jest co prawda połączony z dworcem tylko znajduje się przy przystanku przelotowym, ale wrzucam tak dla odniesienia jak może wyglądać i ile zajmować miejsca parking na 1385 samochodów. Choć konstrukcja nienajmłodsza bo z 1983 roku, to jest ciekawie rozwiązana - nie ma wydzielonych ślimaków jak w większości naszych centrów handlowych, tylko jest łagodna pochylnia i wzdłuż niej miejsca parkingowe - co maksymalizuje ich liczbę na danej powierzchni i nie każde lawirować kierowcom wąskimi krętymi przesmykami między ścianami.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości