Dlaczego "naturalnym" jest puścić tą linię dalej do Łagiewnik? Tak czy siak, odniosę się do Twojej ostatniej propozycji z tego wątku: wymieniasz zapewnienie wszystkich tych relacji z Os. Piastów, przez nową linię, w szczególności do Al. JPII i przyległych rejonów (AWF, Stella-Sawickiego, Życzkowskiego itd.). Jednakże, przekierowując linię 9, pozbawiasz dojazdu to tych rejonów Mistrzejowic. Widzę tu sporą ironię, zważywszy że przedstawiasz te relacje jako bardzo istotne, a o dyskusji mówisz że jest jałowa, a taka linia jest naturalna.brovar pisze: ↑12 gru 2023, 22:47 Naturalnym kandydatem jest linia "x" z Piastów - D.H Wanda - R. Czyżyńskie - Mogilska - Dworzec Gł - Krakowska - Łagiewniki - szkoda, że nie chcecie to przyjąć do wiadomości.
Komunikacja ma być Dla mieszkańców, a pasażerowie gorszego sortu dojeżdżają do szkół na Bieńczyckiej, sklepu w Czyżynach, uczelni AWF i Politechniki, strefy na Życzkowskiego. Basenu AWF przy Stella Sawickiego oraz do punktu przesiadkowego na Rondzie Czyżyńskim.
Nie mówiąc, że są uczniowie którzy dojeżdżają do szkoły Salezjanów na Piastów linią "52".
Do tego przystanek Powstańców Wiadukty stał się punktem przesiadkowym dla pasażerów z wiosek na tramwaj.
Kończąc tą jałową dyskusję, to zacznijcie się liczyć z głosem tutejszych, tak jak się liczycie z mieszkańcami Mydlniki, Górki Narodowej, Klinów, Wzgórz, czy innych rejonów Krakowa.
Dlatego przedstawię jednak swoją propozycję:
4+44, 5, 9, 10 - trasa i f jak obecnie
52 - przez Meissnera, f~7,5
49 - przez Meissnera, do Mistrzejowic, f~15
16 - centrum (Salwator? - ...) - Lubicz - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - ... (jak obecnie) ... - Kopiec Wandy. f-7,5 na odcinku centrum-Mistrzejowice (chciałoby się do r. Hipokratesa), f-15 na odcinku pozostałym (czyli na obecnej trasie).
14 - do os. Piastów - o argumentach pisałem wcześniej - jednak zapewniłoby to Os. Piastów większość relacji, za których brak krytykowałeś pozostałe projekty - poza tymi relacjami, które odbierasz Mistrzejowicą. Zapewniłoby również lepsze możliwości przesiadki właśnie na al. JPII.
Zastanawiam się również, czy lepsze by nie było przekierowanie 9 do Os. Piastów, a 14 zostawić na Mistrzejowicach. Uważam jednak, że któraś z tych linii przekierowana być powinna, o ile nie zajdą inne, większe zmiany w siatce, jak utworzenie nowej linii Bieńczyce - Al. JPII - centrum.
Oczywiście to przy założeniu, że skrzyżowanie Mogilska - Meissnera da radę z 40 poc/h.
Nie łączy to rozwiązanie wprawdzie linii 9 i 49, co byłoby raczej pożądane, jednak zakłada tyle samo mocnych linii co każde sensowne rozwiązanie łączące te linie, więc nie odbierał bym tego jako minus samego w sobie (szególnie, że np. dla Bieżanowa osobne linie gwarantują łączne f~7,5 cały dzień).
Dalej, co do przystanku DH Wanda i jego dojazdu do centrum: cały czas mają 14, chociaż jadące do centrum 4 minuty dłużej niż 52 i przy gorszej częstotliwości (ale częstotliwości tej samej, co proponowana, hipotetyczna linia z f-15). Mają też 16, akurat z tego przystanku jadące aż ok. 10 minut dłużej, więc pewnie niezbyt atrakcyjne (z przystanków r. Hipokratesa i Dunikowskiego odpowiednio 6 i 4 min, więc nie tak źle), więc nie tak źle. Tu jednak zgodzę się z @Kaszmir: z tego przystanku są do centrum autobusy, które prawdopodobnie po zmianach będą jechać do centrum raczej częściej niż hipotetyczna linia z f-15 (chociaż stojąc w korkach). Owszem, jest to gorzej niż teraz, ale nie każdy przystanek może mieć tramwaj f~7,5 (czy nawet f~15) najszybszą trasą do centrum, bo się to nie pomieści na Mogilskiej.