Parkingi Park & Ride (P&R)
: 02 mar 2020, 22:32
Kontynuuję tutaj wątek o P+R z tego tematu: viewtopic.php?f=19&t=173, aby nie ciągnąć off-topu.
Moja mama kiedyś proponowała, aby wydłużyć tramwaj do np. Modlnicy czy Prus i tam zbudować P+R na kilka tysięcy miejsc. W mojej opinii ma to jakiś sens, ale nie aż tak daleko (chyba że korki się zaczynają już tam - nie jeżdżę, nie wiem). Też często na start wystarczyłby pewnie buspas + przedłużenie magistralnej linii autobusowej, np. do Modlnicy nasuwa mi się "501", "114" lub ewentualnie "194" czy "130". Co sądzicie?Cukier pisze: ↑02 mar 2020, 21:04 Dla P+R ul. Śliwiaka jest lokalizacją świetną, przy czym pod to trzeba dość dużej działki i najlepiej od razu zbudować piętrowy - wtedy możemy też tramwajem zjechać na bok i zrobić wokół parkingu dworzec. W Krakowie jest zdecydowanie zbyt duży popyt na P+R i to nawet w nieatrakcyjnych miejscach, a co dopiero tuż przy obwodnicy. Tysiąc miejsc to takie rozsądne minimum.
Miałem raz okazję korzystać z parkingu Westraven pod Utrechtem (https://goo.gl/maps/HDr3DKN7CFjiGyfV7), nie jest co prawda połączony z dworcem tylko znajduje się przy przystanku przelotowym, ale wrzucam tak dla odniesienia jak może wyglądać i ile zajmować miejsca parking na 1385 samochodów. Choć konstrukcja nienajmłodsza bo z 1983 roku, to jest ciekawie rozwiązana - nie ma wydzielonych ślimaków jak w większości naszych centrów handlowych, tylko jest łagodna pochylnia i wzdłuż niej miejsca parkingowe - co maksymalizuje ich liczbę na danej powierzchni i nie każde lawirować kierowcom wąskimi krętymi przesmykami między ścianami.