W tym przypadku dalej wg mnie to obszary znajdujące się w dalszej odległości od jadącego autobusu.
Nie w tym samym kierunku co jadący pojazd.
W tym przypadku dalej wg mnie to obszary znajdujące się w dalszej odległości od jadącego autobusu.
Natomiast na drugą część jedziemy Irisbusem Agorą GNV do roku 2005 na ulicę Królowej Jadwigi.#sobota_z_historią
Kraków, 2002
Kolejny raz spotykamy się z testowymi pojazdami, które kilkanaście lat temu dość licznie nawiedzały stolicę Malopolski. Tym razem autobusem, który postanowiliśmy opisać, jest Volvo 7000, które przebywało w Krakowie w lutym 2002. Wspomniany autobus realizował kursy m.in. na liniach 103 czy 192. W ramach ciekawostek technicznych dodamy, że autobus ten posiada silnik
Volvo D7C 215, natomiast skrzynia biegów to ZF 5HP502-N
Na załączonym zdjęciu Volvo 7000 uchwycone na Rondzie Mogilskim podczas realizacji kursu na "192".
Autor zdjęcia: Michał Wojtaszek
Posiadamy zgodę na publikację od Prywatna Strona Miłośnika Komunikacji Miejskiej i Szynowej
FOTO1
1: https://www.facebook.com/kmkwobiektywie ... nKvDfUQxel#sobota_z_historią
Kraków, 2005
Jednym z goszczących w Krakowie testerów był napędzany na gaz Irisbus Agora GNV. Prezentowany tutaj autobus w Krakowie przebywał w dniach 04.06- 05.06.2005. W trakcie testów Irisbus skierowany został do obsługi linii "134", która nieprzerwanie kursuje na trasie ZOO - Cracovia Stadion. Na załączonym zdjęciu Irisbus Agora GNV na 134, uchwycony na Królowej Jadwigi.
Autor zdjęcia: Ireneusz
Posiadamy zgodę na publikację
FOTO2
https://www.facebook.com/kmkwobiektywie ... hDmiEsHCcl#sobota_z_historią
Kraków, 10.10.2006
W ramach dzisiejszego wydarzenia przypomnimy pierwsze tygodnie eksploatacji torowiska na ulicy Pawiej, które w 2006 doprowadzone było do Politechniki. W celu obsługi nowego odcinka uruchomiona została linia tramwajowa numer "30" kursująca na trasie Dworzec Główny Zachód - Filharmonia(wokół Plant). Do tego zadania wyznaczone zostały tramwaje dwukierunkowe. Jednym z wykorzystywanych wówczas typów pojazdów był sprowadzony z Gliwic Konstal 111N w ramach wypożyczenia na okres lat 2006 - 2008, którego skład #3502+3501 prezentujemy na linii "30" przy Dworcu Głównym.
Autor zdjęcia: Michał Wojtaszek
Posiadamy zgodę na publikację
FOTO
Stąd chyba też ich określenie "zemsta Gliwic "
Od znajomych motorniczych słyszałem historie, że np. na jednym przystanku drzwi otwarły się normalnie, tramwaj dojeżdża do kolejnego przystanku i nagle zonk - bez powodu drzwi otwarły się z "lewej" stronytomek_m pisze: ↑24 cze 2023, 18:23 Ja natomiast pamiętam te Konstale na czasowej linii "72" podczas przebudowy ronda Kotlarskiego. Te wagony musiały nieźle napsuć nerwów motorniczym. Na ślepej końcówce często można było usłyszeć różne niecenzuralne słowa na k, ch itd... Te wagony z tego co pamiętam były też bardzo awaryjne.
Oczywiście - są po modernizacjach w ichniejszym ZURze (Zakład Usług Remontowych TŚ) i zostały "unowocześnione" - tzn. zamontowano im plastikowe gęby, drzwi harmonijkowe zostały wymienione na klasyczne dwupłatowe ze 105tek, a dawne kubełkowe plastikowe siedzenia są wymienione na tapicerowane:TŚ dalej eksploatują te wagony czy już nie?
Najpierw na wymianę za wagony 111N na Śląsk trafiły dwa huckie wagony nr 459 oraz 470 - które ostatecznie zostały odkupione przez TŚ.
111N wysłane do Krakowa również były strasznymi złomami. I MPK włożyło sporo pracy aby je wyremontować. Widziałem zdjęcia z rozładunku w zajezdni to był obraz nędzy i rozpaczy. Do tego komentarz kogoś ze Śląska pod tym zdjęciem, że wysłano do Krakowa wagony w najlepszym stanie jakie mieliśmy
https://www.facebook.com/kmkwobiektywie ... mshXq5XLyl#sobota_z_historią
Kraków, 1998
Remonty torowisk są nieodłącznym elementem Krakowa. Zdarzają się takie inwestycje, podczas których trasy objazdowe prowadzone są po dłuższych odcinkach. Jednym z takich przykładów był objazd z 1998 roku spowodowany remontem Ronda Kocmyrzowskiego. Ruch tramwajowy w kierunku Mistrzejowic i os. Piastów przeniesiono wówczas na ciąg: Kocmyrzowska - Ujastek - Kombinat - Aleja Solidarności - Plac Centralny - Osiedle Kolorowe - Rondo Czyżyńskie. Wpis uzupełnia zdjęcie GT6+B4 na linii 40 uchwyconej przy Kombinacie.
Autor zdjęcia: Michał Wojtaszek
Posiadamy zgodę na publikację
FOTO
https://www.facebook.com/kmkwobiektywie ... rfXF5NNKZl#sobota_z_historią
Kraków, lata 80
W tym wydarzeniu przypomnę odległe czasy Jelczy 272 MEX. Pierwsze egzemplarze tych pojazdów pojawiły się w Krakowie 1963 i kursowały do 1985 roku. Wspominane wozy przypisane były do Zajezdni Czyżyny.
Wybrane dane techniczne pojazdu:
Długość: 10 870 mm
Szerokość: 2460 mm
Wysokość 2900 mm
Typ silnika: 706 RT
Moc silnika 117,5 kW
Do celów historycznych wykorzystany jest wóz o numerze "341", który MPK Kraków zakupiło w 2000 roku. Remont tego pojazdy prowadzono w latach 2000 - 2002, a po ukończeniu rozpoczął kursy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej lub innych, okolicznościowych wydarzeń organizowanych przez miasto. Do naszej galerii tym razem dołącza Jelcz 272 MEX #42848 ukazany w obszarze pętli Dworzec Główny.
Autor zdjęcia: Wojciech Turżański
Posiadamy zgodę na publikację
FOTO
#sobota_z_historią
Kraków,
Wczoraj minęło pięć lat od zniknięcia z krakowskich ulic licznej grupy wysłużonych autobusów. Mowa konkretnie o Jelczach, Scaniach oraz Solarisach Urbino 12 II. W pierwszej części spotkania wspomnimy losy wycofanych pojazdów Jelcza, a należały do nich modele: M121MB, M181MB "Tantus", M121M/4 Mastero CNG., M081MB/3 Vero oraz M083C Libero. Warto zaznaczyć że epoka Jelczy w Krakowie trwała blisko 60 lat, bo jej początek przypadł na rok 1959. Okolicznościowy wpis uzupełniają fotografie następujących wozów w trakcie ich eksploatacji: Jelcz M081MB/3 Vero #DH351, Jelcz M083C Libero #DA105, Jelcz M121MB #DJ638, Jelcz M121M/4 Mastero CNG #DJ201 oraz Jelcz M181MB "Tantus" #DD466
Autorzy zdjęć: Krystian Jacobson, Wojciech Pękala, Michał Wojtaszek, Michał.
Posiadamy zgodę na publikację
M12MB
Libero
Vero
M181MB "Tantus"
M121M/4 CNG "Gazowiec"
#sobota_z_historią
Kraków,
W ramach dopełnienia dzisiejszej rocznicowej relacji, dotyczącej wycofania z ruchu wielu autobusów krakowskiej floty, wspomnimy obecnie pojazdy typu Scania, które w krajobraz Krakowa wpisały się na lata 1991 - 2018. Przez ten czas w eksploatacji pozostawało kilku niżej wymienionych przedstawicieli marki:
- CR111M
- CR112
- CN113ALB
- CN113CLL
- CN94UA 6x2/2
- CN94UB 4x/2
- N94UA Castrousa CS.40
Spośród tego spisu do fotogalerii trafiają Scanie CN113CLL oraz CN94UB 4x/2, które po ulicach Krakowa i aglomeracji kursowały do samego końca bytu. Widoczne wozy #PS042 i #PS144 uchwycone zostały w trakcie obsługi linii ""194" i "903".
Autorzy zdjęć: Wojciech Pękala oraz Michał
Posiadamy zgodę na publikację
CN113CLL
CN94UB 4x2/2
Tak samo jak kurs 6.45 linii 278 z KDA był obsługiwany gazowcem, potem na pewno był jeszcze kurs 11:55 z KDA, też gazowiec obsługiwał.GoMeZz391 pisze:Wczoraj mieliśmy 5 rocznicę wycofania Jelczy z krakowskich dróg, a więc na dzisiejsze spotkanie z historią udajemy się poczciwym Jelonem
Swego czasu również u mnie na gminie, można było spotkać Jelcza M121MB oraz Jelcza M121M/4 CNG m.in. na linach 238 czy 278.
W weekendy oraz na wariantowym kursie 268 do Radwanowic spotkać można było Vero lub M09 SanCity.
Do dziś pamiętam jak na 238 na kursie 14:30 do Krakowa jeździł gazowiec, a na 278 już mieliśmy przyjemność jeździć SU12.
Dzięki za info o gazowcach na 278, nawet nie wiedziałem, że tu też pojawiał się, ponoć również pojawiały się na 258 i 292
Są nawet zdjęcia gazowców na obu liniach
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość