-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 03 mar 2020, 13:33
KONTROWERSJE WOKÓŁ PLANÓW NOWEJ LINII KOLEJOWEJ Z KRAKOWA DO OLKUSZA
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... o-olkusza/ Jak alarmują jednak mieszkańcy, trasa z Krakowa do Olkusza przebiega przez Park Krajobrazowy Dolinek Krakowskich.
Kontrowersje są też w Krakowie. Tu dwa z trzech wariantów zostały wyznaczone na trasie tramwaju na Krowodrzę Górkę i na Górkę Narodową.
Aczkolwiek to tylko plany i jeszcze będą zmienione...
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 11 mar 2020, 12:39
Władze Krakowa za budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, ale nie chcą linii kolejowej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wladz ... 34546.html Władze Krakowa zdecydowanie popierają ideę budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego na terenie województwa mazowieckiego. Sprzeciwiają się jednak wytyczeniu nowej linii kolejowej, która miałaby przebiegać przez nasze miasto.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 31 sty 2023, 23:15
W temacie. Jeśli to wypali, to może się dziać. Wprawdzie część mnie pozostaje pesymistyczna (bo wiele projektów kolejowych okazało się tylko obietnicami), z drugiej jest też nadzieja że to wyjdzie (bo w sprawę zamieszane są też koleje z innych krajów).
250 km/h pociągiem z Warszawy do Wilna, Pragi czy Budapesztu. "Grupy robocze już pracują"
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... ny/5v9w75g Kolejowi inwestorzy z Polski, Czech, Litwy, Łotwy i Estonii podpisali porozumienie o współpracy. To element układanki związanej z powstaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego. "Mamy ambicję, by stworzyć wspólną ofertę, rozkłady jazdy i zapewnić identyczny standard podróży" — mówi w rozmowie z wnp.pl Mikołaj Wild, prezes spółki Centralny Port Komunikacyjny.
"Mamy ambicję, by zaproponować więcej — np. stworzyć wspólną ofertę, rozkłady jazdy i zapewnić identyczny standard podróży, czyli pewną wspólnotę doświadczeń dla wszystkich pasażerów korzystających z sieci Kolei Dużych Prędkości w regionie Europy Środkowej" — mówi.
-
Tramwajolog14
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Post
autor: Tramwajolog14 » 25 kwie 2023, 22:39
CPK przedstawia najnowsze wyniki prac nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy
https://kolejowyportal.pl/cpk-przedstaw ... dem-jazdy/
Po roku prac nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy spółka CPK przedstawia schematy oferty przewozowej w dwóch scenariuszach do 2050 r. Podobne rozwiązania kolejowe funkcjonują np. w Szwajcarii, Austrii, Holandii i Japonii.
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu przesiadkowym w horyzoncie 2050 r.:
Schemat oferty przewozowej w scenariuszu bezpośrednim w horyzoncie 2050 r.:
W przesiadkowym wariancie przewiduje się m.in. połączenie między Krakowem a Warszawą co 30 min z prędkością 250 km/h na całej trasie
. Osobiście trzymam kciuki właśnie za tym wariantem: mniej linii a częściej.
-
michal49944
- Pasażer
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » wczoraj, 22:27
CPK rezygnuje z kluczowego programu kolejowego. „Nie ma uzasadnienia”
https://www.fly4free.pl/cpk-rezygnuje-z ... olejowego/
Spółka CPK rezygnuje z planu budowy kolejowych szprych, czyli linii zbiegających się promieniście na lotnisku w Baranowie, które według poprzedniego zarządu miały zapewnić szybki dojazd do portu z większości dużych miast w Polsce – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Jedynym kolejowym projektem, który będzie kontynuowany w kontekście CPK, będzie „igrek”, czyli kolej dużych prędkości z Warszawy przez CPK do Łodzi i dalej Wrocławia oraz Poznania.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » wczoraj, 22:43
Oho, zaczyna się demontaż idei CPK. Na początek kolej, potem pewnie dowiemy się że bez dobrych połączeń kolejowych CPK nie ma sensu i za rok ogłoszą, że rezygnują
-
Ydhflx
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » wczoraj, 23:06
Dla Krakowa CPK było dziwnie zaprojektowane, zakładało skrócenie podróży (do W-wy) jedynie o 10 minut (względem planowanego podniesienia prędkości na CMK). W ogóle krzyżowanie linii szybkiej kolei w polu pod miastem jest co najmniej dziwnym pomysłem, nie praktykowanym nigdzie na świecie. Dziwne było też wydzielenie budowy kolei z PKP PLK, co powodowało tarcia między tymi spółkami - które w zmierzeniu mają dokładnie ten sam cel (budowa i utrzymanie kolei). Także reorganizacja tego bałaganu, racjonalizacja pewnych założeń pewnie by wyszła na plus.
...Z drugiej strony wszyscy wiemy, że poczekali dwa dni od wyborów i powoli po prostu ud*piają ten projekt. Oby z atomem tak nie było.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » wczoraj, 23:23
Ydhflx pisze: ↑wczoraj, 23:06Dla Krakowa CPK było dziwnie zaprojektowane, zakładało skrócenie podróży (do W-wy) jedynie o 10 minut (względem planowanego podniesienia prędkości na CMK).
Bez bezpośredniej linii z Krakowa (pomijając że była źle zaprojektowana), to niestety CPK dla nas będzie mało atrakcyjne
Ydhflx pisze: ↑wczoraj, 23:06...Z drugiej strony wszyscy wiemy, że poczekali dwa dni od wyborów i powoli po prostu ud*piają ten projekt.
Pewnie poczekają jeszcze rok bo w 2025 wybory prezydenckie. W tym czasie będą tylko delikatnie "zmiękczać" opinię publiki, właśnie wypowiedziami typu że "lepiej rozbudowywać Okęcie i Modlin" (autentycznie się takie pojawiły
) albo że "rezygnujemy z kolei". A po wyborach dowiemy się, że rezygnują całkowicie i tyle - trzeba będzie czekać wiele kolejnych lat aż może inny Rząd wróci do pomysłu.
-
Kierman
- Specjalista
- Posty: 366
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » dzisiaj, 11:27
Nóż mi się w kieszeni otwiera, ale to było do przewidzenia. I mam obawy, że z atomem będzie dokładnie tak samo jak piszą przedmówcy. I niech mi ktoś nie próbuje nawet wmówić, że to jakieś teorie spiskowe czyj interes przekłada ten rząd ponad interes Polski. Czyny świadczą o tym jednoznacznie.
-
mems
- Miłośnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » dzisiaj, 12:53
Kaszmir pisze: ↑wczoraj, 23:23
Bez bezpośredniej linii z Krakowa (pomijając że była źle zaprojektowana), to niestety CPK dla nas będzie mało atrakcyjne
Bo chyba CPL niekoniecznie miał być dla Krakowa - po prostu jest za daleko, żeby miał jakieś większe oddziaływanie. CPL ma największe oddziaływanie na miasta centralnej Polski np. Łódź, Warszawa, Płock, Radom.
Z części kolejowej właściwie dla tej części Polski było tylko połączenie Kraków-Katowice, przedłużenie CMK na południe, Katowice-Ostrawa i szybsze połączenie z Nowego Sącza przez Tarnów, Busko-Zdrój w stronę Warszawy (która moim zdaniem była bardzo wątpliwie zaplanowana - np. pominięcie Dąbrowy Tarnowskiej i budowanie linii na 250km/h). Co ciekawe na mapce z prezentacji linia kolejowa Tarnów-Żabno-Dąbrowa Tarnowska-Szczucin dalej jest czynna
.
https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/malopolskie
-
Załączniki
-
- linia.jpg (185.76 KiB) Przejrzano 74 razy
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » dzisiaj, 13:10
mems pisze: ↑dzisiaj, 12:53Bo chyba CPL niekoniecznie miał być dla Krakowa - po prostu jest za daleko, żeby miał jakieś większe oddziaływanie.
Wg mnie służyłby i Krakowowi. Wg planów czas dojazdu do CPK z Krakowa miał wynosić 75 minut (
link). Nawet jeśli było to zbyt optymistyczne i czas wyniósłby np. półtorej godziny, dalej byłoby dużo wygodniejsze i szybsze niż dodatkowa przesiadka lotnicza w Monachium czy we Frankfurcie. Wszak o to też chodziło w CPK - obok rozwoju kolei i wzmocnienia gospodarki, znacznie ułatwiłby on podróże zagraniczne.
-
Robert
- Znawca
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35
Post
autor: Robert » dzisiaj, 13:33
Kaszmir pisze: ↑dzisiaj, 13:10
Wg mnie służyłby i Krakowowi. Wg planów czas dojazdu do CPK z Krakowa miał wynosić 75 minut (
link). Nawet jeśli było to zbyt optymistyczne i czas wyniósłby np. półtorej godziny, dalej byłoby dużo wygodniejsze i szybsze niż dodatkowa przesiadka lotnicza w Monachium czy we Frankfurcie. Wszak o to też chodziło w CPK - obok rozwoju kolei i wzmocnienia gospodarki, znacznie ułatwiłby on podróże zagraniczne.
Nic do tego CPK dojechać, żeby tylko było gdzie z niego lecieć... xD Przy długich trasach lot z przesiadką będzie zdrowszy dla organizmu niż kiszenie się kilkanaście godzin w jednej puszce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości