Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: pasazer_mobilisu » 02 lip 2020, 16:46

Kaszmir pisze: 02 lip 2020, 15:58 Zresztą nie tylko Huta. Np. na otwarcie Estakady pocięto "2" w międzyszczycie, ze stratą dla Salwatora.
"2" jeździło co 10 minut? Sami zawsze chcecie ją ciąć.
Na Hucie jeszcze jest "52" - zdecydowanie za często jeździ do pętli Os. Piastów, można skrócić co drugi kurs do pętli Bieńczyce.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: Kaszmir » 02 lip 2020, 16:54

pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 16:46"2" jeździło co 10 minut?
Tak, od małej marszrutyzacji (2012) do otwarcia Estakady (2015) "2" miała całodzienne ~f=10. Przy czym to "całodzienne" trwało dość krótko - bodajże do godz. 16. Jak kiedyś liczyłem, to miała niewiele więcej kursów niż linie z ~f=10/20 które miały dłuższy szczyt popołudniowy.

Po otwarciu estakady, "2" została z ~f=10/20.
pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 16:46Sami zawsze chcecie ją ciąć.
Tu chodzi o to, że w zamian nie dano tych kursów na innej salwatorskiej linii - po prostu je zabrano.
pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 16:46Na Hucie jeszcze jest "52" - zdecydowanie za często jeździ do pętli Os. Piastów, można skrócić co drugi kurs do pętli Bieńczyce.
To akurat nie sądzę by przeszło, bo między Bieńczycami a Piastów oznaczałoby to dziwny takt ~f=10 w szczycie, przy wszystkich liniach tramwajowych jeżdżących z ~f=15. Choć kto ich tam wie.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: GoMeZz391 » 02 lip 2020, 16:57

Jak dla mnie inwestycja zbędna.
Według mnie już lepiej byłoby zabrać i pieniądze z tej trasy przeznaczyć na porządną pętlę na BM dla MPK, a autobusy turystyczne na "planowany" dworzec dać zamiast robić ROK czy Wiadukt jako węzeł przesiadkowy KM/Turystyka. Poprawiłoby to trochę czas przejazdu od GNW/GZ/Azorów do centrum.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: pasazer_mobilisu » 02 lip 2020, 17:46

Kaszmir pisze:To akurat nie sądzę by przeszło, bo między Bieńczycami a Piastów oznaczałoby to dziwny takt ~f=10 w szczycie, przy wszystkich liniach tramwajowych jeżdżących z ~f=15. Choć kto ich tam wie.
Przecież teraz nic jeździ co 15 minut.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: Bayer2003 » 02 lip 2020, 18:08

pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 16:46
Kaszmir pisze: 02 lip 2020, 15:58 Zresztą nie tylko Huta. Np. na otwarcie Estakady pocięto "2" w międzyszczycie, ze stratą dla Salwatora.
"2" jeździło co 10 minut? Sami zawsze chcecie ją ciąć.
Na Hucie jeszcze jest "52" - zdecydowanie za często jeździ do pętli Os. Piastów, można skrócić co drugi kurs do pętli Bieńczyce.
W teorii analogicznie można by było skrócić niektóre kursy którejś linii bieżanowskiej do pętli "Prokocim". Oszczędność prawdopodobnie podobna, a cięcie moim zdaniem dla mieszkańców mniej uciążliwe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: Kaszmir » 02 lip 2020, 18:19

pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 17:46Przecież teraz nic jeździ co 15 minut.
Po wakacjach ma wrócić ~f=7,5/15.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: pasazer_mobilisu » 02 lip 2020, 18:49

Działałoby to podobnie, ale nie wiem jak wyglądają tam napełniania na pętli i początkowych przystankach? Gdy pojawiał się wątek przepełnionych tramwajów na Bieżanów niektórzy mówili, że już na pętli jest sporo pasażerów. Tymczasem na OP są zawsze wolne siedzące. Oczywiście rzadziej jeżdżący tramwaj to mniej atrakcyjna oferta KMK i upierdliwe przesiadki, ale w porównaniu z u...cięciem 194 i roz...biciem 184 na dwie linie to nie są to aż tak niewygodne dla pasażerów zmiany.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:49 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: sorig » 02 lip 2020, 23:40

pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 18:49 Działałoby to podobnie, ale nie wiem jak wyglądają tam napełniania na pętli i początkowych przystankach? Gdy pojawiał się wątek przepełnionych tramwajów na Bieżanów niektórzy mówili, że już na pętli jest sporo pasażerów. Tymczasem na OP są zawsze wolne siedzące. Oczywiście rzadziej jeżdżący tramwaj to mniej atrakcyjna oferta KMK i upierdliwe przesiadki, ale w porównaniu z u...cięciem 194 i roz...biciem 184 na dwie linie to nie są to aż tak niewygodne dla pasażerów zmiany.
Swego czasu jak na Bieżanowie bywałem, to z pętli tramwaj odjeżdżał z maksymalnie kilkunastoma pasażerami. Tam zwyczajnie mało komu jest po drodze. Ludzie dosiadali na następnych przystankach, począwszy od Ćwiklińskiej.
Przypominam że jak tylko na pętli w Prokocimiu pojawi się tramwaj, to od razu są skargi "panie bo piszczy" od mieszkańców sąsiedniego bloku :lol:

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: Cukier » 03 lip 2020, 5:01

Pleszów też już piszczy jak cholera, taka nowa pętla porządnie zrobiona.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: Kaszmir » 03 lip 2020, 10:06

Na spotkaniu w Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ustaliliśmy:
* Między 20 a 24 lipca odbędzie się spotkanie on-line, podczas którego:
---> Zostaną przedstawione planowane zmiany organizacji ruchu
---> Zostaną zebrane pierwsze pytania i zgłoszenia mieszkańców
---> Zostanie przedstawiony harmonogram spotkań informacyjnych

* Od 13 lipca zostanie zawężona ul. Opolska. Zostaną 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Organizacja ta będzie obowiązywać przez etap 0 inwestycji.

* Etap 0 to prace przygotowawcze (pomiary geodezyjne, oczyszczenie terenu, przygotowanie zaplecza budowy).
https://www.facebook.com/kosekjakub/pho ... 029210641/

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: Bayer2003 » 03 lip 2020, 10:57

sorig pisze: 02 lip 2020, 23:40
pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 18:49 Działałoby to podobnie, ale nie wiem jak wyglądają tam napełniania na pętli i początkowych przystankach? Gdy pojawiał się wątek przepełnionych tramwajów na Bieżanów niektórzy mówili, że już na pętli jest sporo pasażerów. Tymczasem na OP są zawsze wolne siedzące. Oczywiście rzadziej jeżdżący tramwaj to mniej atrakcyjna oferta KMK i upierdliwe przesiadki, ale w porównaniu z u...cięciem 194 i roz...biciem 184 na dwie linie to nie są to aż tak niewygodne dla pasażerów zmiany.
Swego czasu jak na Bieżanowie bywałem, to z pętli tramwaj odjeżdżał z maksymalnie kilkunastoma pasażerami. Tam zwyczajnie mało komu jest po drodze. Ludzie dosiadali na następnych przystankach, począwszy od Ćwiklińskiej.
Przypominam że jak tylko na pętli w Prokocimiu pojawi się tramwaj, to od razu są skargi "panie bo piszczy" od mieszkańców sąsiedniego bloku :lol:
Z tego, co wiem pętla na Prokocimiu jest o wiele starsza niż istniejący w jej pobliżu blok. Nie podoba się, że piszczy - trzeba było mieszkania nie kupować. Zresztą mieszkańcy wyżej wspomnianego bloku dostaliby wtedy możliwość wejścia do tramwaju bezpośrednio po wyjściu z budynku, co np. zimą powinno ich ucieszyć. Przypominam, że na wielu zakrętach niebędących pętlami tramwaje również niemiłosiernie piszczą (przykładowo - ul. Nowosądecka pomiędzy przystankami Dauna oraz Bieżanowska) i nikt jakoś nic z tym nie robi.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: PiotrDeda » 03 lip 2020, 13:46

pasazer_mobilisu pisze: 02 lip 2020, 16:46 Na Hucie jeszcze jest "52" - zdecydowanie za często jeździ do pętli Os. Piastów, można skrócić co drugi kurs do pętli Bieńczyce.
Absolutnie bym się nie zdziwił gdyby tak zostało zrobione. Jak w zeszłym roku korzystałem z tej linii prawie codziennie o różnych porach to zawsze było sporo miejsca, nawet w szczycie i nawet w wiedeńcach.
Kaszmir pisze: 02 lip 2020, 10:18 Swoją drogą, w 2016 mieliśmy przecieki że rozważano by skierować do Górki Narodowej "18", "50", i może ew. jeszcze trzecią linię (jednak nie "3" i nie "5", te były planowane dla Azorów). Oczywiście to były tylko plany, do tego cztery lata temu, a i ekipa urzędników się od tego czasu zmieniła. Niemniej ciekawe, czy obecna ekipa trzyma te plany.
W idealnej sytuacji chciałbym zobaczyć wydłużenie 19 – od ronda Grzegórzeckiego nie pokrywa się ani z 50 ani z 18, więc daje całodzienny dostęp do nowych obszarów. W praktyce raczej nie oczekuję więcej niż szczytówki jeśli w ogóle.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: Kaszmir » 07 lip 2020, 13:08

Lovekrakow zaznaczyło na zdjęciach z drona, gdzie dokładnie będzie przebiegać nowa linia tramwajowa:
https://lovekrakow.pl/galeria/tedy-poje ... _4767.html

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

Post autor: sorig » 07 lip 2020, 13:37

To będzie bardzo "kameralna" trasa, takiej w Krakowie chyba jeszcze nie było.

Btw wiadomo co się stanie ze składem budowalnym, który jest po drodze? Zamiana działek w najbliższym otoczeniu?
Z tego, co wiem pętla na Prokocimiu jest o wiele starsza niż istniejący w jej pobliżu blok. Nie podoba się, że piszczy - trzeba było mieszkania nie kupować.
Ja to rozumiem, Ty to rozumiesz, ale są tacy którzy nie mogą tego przeboleć :D A będąc wystarczająco up*erdliwym, można wymóc brak użytkowania Prokocimia, co zresztą ma miejsce.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 11 lip 2020, 14:38

Tramwaj do Bronowic Wielkich, czyli przedłużenie nitki do Azorów, na razie odsunięty w czasie na nie wiadomo kiedy. Nawet mimo tego, że w tym roku dostał decyzję środowiskową:
Zapytaliśmy w urzędzie, czy oznacza to, że miasto zrezygnowało z budowy linii tramwajowej. Iwona Romańska z Zarządu Inwestycji Miejskich zapewnia, że tak się nie stało i jako argument podaje, że w tym roku udało się już uzyskać decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Równocześnie przyznaje, że budowa linii tramwajowej nie jest ujęta w prognozie finansowej miasta. Dodajmy, że linia ta ma być przedłużeniem linii na Azory, która jeszcze nie zdążyła powstać.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sciez ... 36646.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości