Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Scania_9640 » 27 paź 2022, 15:26

Wizualizacja ładna, ale żeby nie okazało się, że tak będzie wyglądać tylko na papierach a w rzeczywistości dużo gorzej, jak np na Śląsku na centrum przesiadkowym Zawodzie.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kbieniu7 » 27 paź 2022, 16:21

Kaszmir pisze: 27 paź 2022, 15:23 Jeśli ktoś chce sprawdzić dokładne plany, dostępne są w tym pliku do pobrania (https://zim.krakow.pl/info/www/SOR.zip - pętla jest w ostatnim pdf'ie). Końcówka będzie miała dwa perony dla wysiadających, z czego tor zewnętrzny potem jeszcze rozdzieli się na dwa, dając z wewnętrznym łącznie trzy.

Czy to aby na pewno te plany? Coś mi się układ drogowy z planem nie spina z wizualizacją.

Obrazek

Obrazek

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Michał » 27 paź 2022, 21:24

kbieniu7 pisze: 27 paź 2022, 16:21 Czy to aby na pewno te plany? Coś mi się układ drogowy z planem nie spina z wizualizacją.
Wiadomo czy dodali chodnik od przystanku autobusowego przy 29 list. (kier centrum) do pętli? Z wcześniejszych sesji zapytań i odpowiedzi podawany był problem wysokościowy pętli i al. 29. Jeśli nie został on w żaden sposób rozwiązany to trasa dojścia z ww. punktów będzie dość wydłużona.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomta1 » 28 paź 2022, 6:03

kbieniu7 pisze: 27 paź 2022, 16:21 Czy to aby na pewno te plany? Coś mi się układ drogowy z planem nie spina z wizualizacją.
Właśnie też mi się nie zgadza, niemniej z tego, co kojarzę, to faktycznie plany się zmieniły i pętla ma być zrobiona w miarę po bożemu, tak jak pisał Kaszmir i tak jak wynika z wizualizacji. Być może link nieaktualny/zły, przedstawia pierwotne plany czegoś posiadającego luźne znamiona pętli – a na tej sytuacji nie ma nawet miejsc lokalizacji podpór dla parkingu P+R, który ma być piętrowy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2022, 8:38

kbieniu7 pisze: 27 paź 2022, 16:21Czy to aby na pewno te plany? Coś mi się układ drogowy z planem nie spina z wizualizacją.
Dobre pytanie. Wszystkie materiały pochodzą stąd: https://zim.krakow.pl/nasze-projekty/li ... -narodowa/

Grafiki -> pierwszy link ("wizualizacja koncepcji pętli tramwajowej wraz z terminalem autobusowym i parkingiem P+R Górka Narodowa. Autor PUT Intercor Sp. z o.o."), na fb wrzucono te same co w tym pliku.

Plan -> czwarty link ("Projekt stałej organizacji ruchu").

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kbieniu7 » 28 paź 2022, 12:29

Kaszmir pisze: 28 paź 2022, 8:38 Dobre pytanie. Wszystkie materiały pochodzą stąd: https://zim.krakow.pl/nasze-projekty/li ... -narodowa/

Grafiki -> pierwszy link ("wizualizacja koncepcji pętli tramwajowej wraz z terminalem autobusowym i parkingiem P+R Górka Narodowa. Autor PUT Intercor Sp. z o.o."), na fb wrzucono te same co w tym pliku.

Plan -> czwarty link ("Projekt stałej organizacji ruchu").
Właśnie przejrzałem wszystkie te rysunki, to jest faktycznie to, do czego także na FB odsyła ZIM. No, ale się to nie spina jedno z drugim... Trza będzie to wyjaśnić.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kbieniu7 » 30 paź 2022, 21:36

Hmm... A gdyby tak... ;)

Przyznaję, palcem po wodzie, flamasterplan, ale w sumie ciekawa by taka linia była. Odciążyłaby odcinek KG-DT, a i Rakowicka by mogła dostać trochę większej obsługi. Jeśli kiedyś doczekalibyśmy jakiejś obsługi SKA po małej obwodnicy (w co wątpię), to też byłoby spięcie z Olszą (chociaż uważam, że lepiej stację nad ul. Pilotów przenieść).

Obrazek
Ew. można by narysować połączenie przez Prandoty, zamiast ciągnąć.

Ehh, te sny o wielkim Krakowie ;)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Tramwajolog14 » 31 paź 2022, 13:06

kbieniu7 pisze: 30 paź 2022, 21:36 Obrazek
Aż się prosi, aby taką linię połączyć z tramwajem do Mistrzejowic. A może by tak pociągnąć ją przez Dobrego Pasterza: CR - Rakowicka - Brogi - jakoś przecinając Lublańską (może tunelem? Wtedy również pod parkiem Zaczarowanej Dorożki, jakiś przystanek obok?) - Dobrego Pasterza (w jedną stronę do Ronda Barei, a w drugą do Al. 29 Listopada) - dalej jak u ciebie. Wtedy mielibyśmy również dojazd międzydzielnicowy na północy miedzy KG a Hutą lepszy, niż planowanym tramwajem przez Strzelców.

Obrazek

PS, jak dodawać obrazki? :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 31 paź 2022, 13:10

Tramwajolog14 pisze: 31 paź 2022, 13:06PS, jak dodawać obrazki? :)
Tak jak próbowałeś, tagiem img. Nie działało bo podałeś link do całej strony:
https://imgur.com/a/bxLp41i (to nie zadziała)
zamiast do obrazka:
https://i.imgur.com/wFCCwuu.png (to działa)

Poprawiłem w poście ;)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Tramwajolog14 » 31 paź 2022, 13:11


Kaszmir pisze: Tak jak próbowałeś, tagiem img. Nie działało bo podałeś link do całej strony:
https://imgur.com/a/bxLp41i (to nie zadziała)
zamiast do obrazka:
https://i.imgur.com/wFCCwuu.png (to działa)

Poprawiłem w poście ;)
O super, dzięki!

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kot_feliks » 31 paź 2022, 18:45

Odnośnie P+R na GN, to ma to szansę być PIERWSZYM P+R w Krk, zaprojektowanym sensownie (no dobra, może jeszcze BN jest w miarę, ale nie ta skala). Nagle jeszcze okaże się, że jak da się w miarę łatwo wjechać i zaparkować (P+R po prawej stronie), nie trzeba biegać przez 2x2, da się sensownie przesiąść, a KMK jeździ często i szybko do centrum, to i 7 pasów na 29L x DP nie było potrzebne kosztem infry dla pieszych i rowerzystów, która się nie zmieściła :mrgreen:

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Jaky » 01 lis 2022, 0:05

Tramwajolog14 pisze: 31 paź 2022, 13:06 Aż się prosi, aby taką linię połączyć z tramwajem do Mistrzejowic. A może by tak pociągnąć ją przez Dobrego Pasterza: CR - Rakowicka - Brogi - jakoś przecinając Lublańską (może tunelem? Wtedy również pod parkiem Zaczarowanej Dorożki, jakiś przystanek obok?) - Dobrego Pasterza (w jedną stronę do Ronda Barei, a w drugą do Al. 29 Listopada) - dalej jak u ciebie. Wtedy mielibyśmy również dojazd międzydzielnicowy na północy miedzy KG a Hutą lepszy, niż planowanym tramwajem przez Strzelców.

Obrazek

PS, jak dodawać obrazki? :)
Propozycja dość ciekawa, jednak według mnie nie ma takiej możliwości, aby prowadzić linię tramwajową ulicą Brogi. Dlatego też przez tak długi czas była trzymana rezerwa terenowa równolegle, między Radomską a Trębacza. Niestety na ul. Brogi mało, że jezdnia ma szerokość ok. 6m, to jeszcze do tego wąskie chodniki i zabudowa bardzo blisko ulicy. No i oczywiście konieczność budowy rampy zjazdowej (już od ul. Dobrej) aż do torów kolejowych wcale nie ułatwia sprawy. Jedyny ratunek to trasowanie w tunelu. Tylko pytanie, czy to nie będzie przerost formy nad treścią w sytuacji, w której planuje się tunel pod Pilotów. Ja osobiście skłaniałbym się bardziej ku przedłużeniu Rakowic w Prandoty.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kbieniu7 » 01 lis 2022, 17:38

Niestety teraz widzę, że przejazd pod torami kolejowymi na przedłużeniu Rakowickiej nie wchodzi w grę. Myślałem, że są one tam na wyższym nasypie, ale w rzeczywistości różnica wysokości jest bardzo mała :( Linia mogłaby iść ul. Prandoty i A29L wtedy.
Tramwajolog14 pisze: 31 paź 2022, 13:06 Aż się prosi, aby taką linię połączyć z tramwajem do Mistrzejowic. A może by tak pociągnąć ją przez Dobrego Pasterza: CR - Rakowicka - Brogi - jakoś przecinając Lublańską (może tunelem? Wtedy również pod parkiem Zaczarowanej Dorożki, jakiś przystanek obok?) - Dobrego Pasterza (w jedną stronę do Ronda Barei, a w drugą do Al. 29 Listopada) - dalej jak u ciebie. Wtedy mielibyśmy również dojazd międzydzielnicowy na północy miedzy KG a Hutą lepszy, niż planowanym tramwajem przez Strzelców.

PS, jak dodawać obrazki? :)
No też by był to jakiś pomysł, chociaż ul. Dobrego Pasterza tam jest ciasna. Torowisko by nie dało rady być wydzielone na żadnym kawałku chyba. Pewnie trzeba by tam poprzecinać przejazd, albo wprowadzić jakiś ruch jednokierunkowy tu i ówdzie.
Jaky pisze: 01 lis 2022, 0:05 Propozycja dość ciekawa, jednak według mnie nie ma takiej możliwości, aby prowadzić linię tramwajową ulicą Brogi. Dlatego też przez tak długi czas była trzymana rezerwa terenowa równolegle, między Radomską a Trębacza. Niestety na ul. Brogi mało, że jezdnia ma szerokość ok. 6m, to jeszcze do tego wąskie chodniki i zabudowa bardzo blisko ulicy. No i oczywiście konieczność budowy rampy zjazdowej (już od ul. Dobrej) aż do torów kolejowych wcale nie ułatwia sprawy. Jedyny ratunek to trasowanie w tunelu. Tylko pytanie, czy to nie będzie przerost formy nad treścią w sytuacji, w której planuje się tunel pod Pilotów. Ja osobiście skłaniałbym się bardziej ku przedłużeniu Rakowic w Prandoty.
Ooo, nie wiedziałem o tej rezerwie! Co tam dokładnie planowano?
kot_feliks pisze: 31 paź 2022, 18:45 Odnośnie P+R na GN, to ma to szansę być PIERWSZYM P+R w Krk, zaprojektowanym sensownie (no dobra, może jeszcze BN jest w miarę, ale nie ta skala). Nagle jeszcze okaże się, że jak da się w miarę łatwo wjechać i zaparkować (P+R po prawej stronie), nie trzeba biegać przez 2x2, da się sensownie przesiąść, a KMK jeździ często i szybko do centrum, to i 7 pasów na 29L x DP nie było potrzebne kosztem infry dla pieszych i rowerzystów, która się nie zmieściła :mrgreen:
No, też mam taką nadzieję :) Napiszę do nich maila, czy w ogóle mają jakieś zaktualizowane plany, bo na wizkach to nic konkretnego nie widać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 01 lis 2022, 18:50

kbieniu7 pisze: 01 lis 2022, 17:38Ooo, nie wiedziałem o tej rezerwie! Co tam dokładnie planowano?
Niedoszły tramwaj Mistrzejowice - Cm. Rakowicki. Tu jest ta rezerwa terenowa:
https://www.google.pl/maps/place/Krak%C ... 19.9449799

Nawet blok przy Lublańskiej "ścięto" by było miejsce pod tramwaj:
https://www.google.pl/maps/place/Krak%C ... 19.9449799

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomek_m » 03 lis 2022, 21:07

Ten przebieg trasy nie wiem czy nie byłby lepszy od tego przez Meissnera. Czy ten projekt już całkiem zarzucono? W przypadku jakiejś awarii na Mogilskiej, to cała huta wisi na jednej nitce tramwajowej przez aleję Pokoju.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości