Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 02 maja 2022, 21:42

ant_sm pisze: 02 maja 2022, 21:27Odgrzebałem porozumienia międzygminne z 2008 roku, gdzie są wpisane linie i liczba wykonywanych kursów i na początku 2008 roku na Kleparzu kończyły: 207, 217, 227, 237, 247, 257, 277, 297, 220 i 240 (dla tej ostatniej nie mam liczby kursów) wykonując z Kleparza 154 kursy dziennie. Obecnie te linie i ich odpowiedniki wykonują z Krakowa łącznie 215 kursów. Plus trzeba wziąć pod uwagę linie miejskie. Obecnie z Kleparza przy normalnym układzie mamy 140, 257, 277, 280, 301 i 337 które wykonują łącznie 180 kursów. Osobiście mam wrażenie, że błędnie wydaje się nam, że Kleparz kiedyś to był ogromny węzeł, podczas gdy patrząc na liczbę kursów tak do końca nie było.
Tylko właśnie pominąłeś dwie linie miejskie które tam kończyły, a które miały łącznie prawie drugie tyle kursów. "132" i "137" to było 120 kursów dziennie, więc łącznie z wymienionymi przez Ciebie wychodziło ponad 270. Czyli półtorakrotnie więcej niż obecnie.

Tu rozkłady "132" i "137" z tamtych lat:
https://web.archive.org/web/20081102021 ... 32t001.htm
https://web.archive.org/web/20081101141 ... 37t001.htm

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomek_m » 02 maja 2022, 21:55

W latach 90 kończyły tam 118,120,132,150,207,217,220,227,237,238,247,248,257,258,277,464 z czego wówczas sama "132" miała dziennie tyle kursów co wszystkie pozostałe.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: 02.05.2022

Post autor: tomta1 » 03 maja 2022, 5:31

Tylko że liczba kursów dzienna nam nic nie powie o przepustowości pętli. Trzeba też pamiętać o interwale pomiędzy kursami. Co do „132”, to ta linia zawsze miała swój peron na końcu pętli, przez co ewentualny autobus oczekujący na wjazd na peron, nie blokował pozostałych.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: ant_sm » 03 maja 2022, 18:37

Kaszmir pisze: 02 maja 2022, 21:42 Tylko właśnie pominąłeś dwie linie miejskie które tam kończyły, a które miały łącznie prawie drugie tyle kursów. "132" i "137" to było 120 kursów dziennie, więc łącznie z wymienionymi przez Ciebie wychodziło ponad 270. Czyli półtorakrotnie więcej niż obecnie.

Tu rozkłady "132" i "137" z tamtych lat:
https://web.archive.org/web/20081102021 ... 32t001.htm
https://web.archive.org/web/20081101141 ... 37t001.htm
Masz rację. Tylko, że 132 czy 137 miały swoje perony, więc jeśli je odliczymy to zostanie dostępnych tyle co obecnie, bo dwa są wyłączone dla prywatnych przewoźników. Niemniej chodziło mi o coś innego, a mianowicie pokazanie, że liczba wykonywanych kursów przez linie aglo była dużo mniejsza kiedyś niż obecnie, a tym samym, było mniej autobusów (kursujących, a nie linii autobusowych), więc ułożenie ich było jednak prostszą sprawą przy dostępnej tak naprawdę całej pętli.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomek_m » 03 maja 2022, 21:53

ant_sm pisze: 03 maja 2022, 18:37 Masz rację. Tylko, że 132 czy 137 miały swoje perony,
Czy aby na pewno "137" na Nowym Kleparzu miało kiedykolwiek swój własny peron? Jak pamiętam to współdzieliło z "257", "277".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 03 maja 2022, 22:27

W ogóle padło tu kilka niesprawdzonych twierdzeń ;) Mówimy o "złotym" okresie tej pętli, czyli o ostatnich kilku latach do 2011, gdy kończyło tam kilkanaście linii.

Primo, jak wspomniał tomek_m, "137" miał peron razem z aglo: "257", "277" i "297" - zdjęcie na dowód.

Secundo, co do wpisu tomta1 - przystanek przelotowy na pętli funkcjonował wcześniej, był już co najmniej w 2009: znów zdjęcie na dowód, peron 2 dla linii "115", "154", "164" i "287".

Tertio, już wtedy jeden z przystanków - peron 1 - był dla prywatnych przewoźników. Tu jako dowód użyję dwóch zdjęć z kwietnia 2011 (przed przeniesieniem linii na KG) zdjęcie #1, zdjęcie #2, na obu da się dostrzec stojące busy na peronie zachodnim (najbliższym ul. Prądnickiej).

Różnica to zatem tak naprawdę... jeden peron, ten między obecnym 4 a 5, który dawniej był regularnym a teraz służy za przelotowy.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: damian_krk2 » 04 maja 2022, 14:02

Oczywiście na "138" dołożyli brygadę, a na "164" ani jednej.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kierman » 04 maja 2022, 14:11

Dziś o 9 rano na 164 przestawiali brygady, więc opóźnienia musiały być grube

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: damian_krk2 » 04 maja 2022, 16:06

Kierman pisze: 04 maja 2022, 14:11 Dziś o 9 rano na 164 przestawiali brygady, więc opóźnienia musiały być grube
Powinni dołożyć ze dwie brygady, jedna w szczycie i jedna całą

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 06 maja 2022, 16:27

Kręcenie się autobusów tam i z powrotem do Bratysławskiej jest bez sensu... Rozumiem ideę przesiadki drzwi w drzwi, ale już można było zostawić słupek w miejscu, gdzie był przez ostatni miesiąc, unikając tym samym wjazdu kieszeniowego w Doktora Twardego...
A tak to autobusy utykają w ogromnym korku, a w praktyce i tak są puste, bo szybciej jest przejść piechotą... do tego linie jadą z KG na Bratysławską, wracają tą samą trasą, kolejny raz stojąc w korku... a część linii aglo jedzie pod tramwaj tylko jednokierunkowo (wracając z Zielonek)... Ludzie zirytowani bo ciężko coś znaleźć...

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 27 maja 2022, 20:16

Ta cała budowa linii tramwajowej do GN to jedna wielka pomyłka. Miałem okazję wczoraj jechać samochodem wzdłuż tej inwestycji i jestem rozczarowany skalą/zakresem wykonanych robót. Prace toczą się praktycznie tylko w okolicach ulicy Opolskiej i dotychczasowej pętli tramwajowej KG. Tylko tam można było ujrzeć kilka pracujących maszyn i kilkudziesięciu pracowników budowy. Na pozostałym odcinku "wieje od dawna wiatr". Nic się tam nie dzieje. Są fragmenty inwestycji na których od roku kiedy tam byłem nic się nie zmieniło. Do tego doszła ślamazarnie się tocząca przebudowa Al. 29 Listopada. Wczoraj jadąc w godzinach międzyszczytowych potrzebowałem przeszło 1,5 godziny aby przedostać się z osiedla Azory do rejonów Nowohuckich. Wszystkie ulice (główne, boczne) stały w jednym wielkim korku. Współczuję osobiście mieszkańcom całej północnej części Krakowa. To jest porażka. Ale jak wybiera się takich wykonawców? To czemu się dziwić? :evil:

Już mi ciśnie się w przełyku jak mam pomyśleć, że znowu będę tamtędy jeździł w najbliższy poniedziałek. :roll:

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 04 cze 2022, 13:32

W minionym tygodniu na odcinku Bratysławska-Opolska stanęły już pierwsze słupy trakcyjne. A w rejonie pętli na Krowodrzy powstają już fundamenty pod nowe słupy...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 19 lip 2022, 9:44

Poniżej parę odpowiedzi od Zarządu Inwestycji Miejskich. Czyli planuje się by tramwaje wróciły na Krowodrzę w listopadzie, a do Górki Narodowej dotarły w połowie przyszłego roku.
- Kiedy pojedzie pierwszy tramwaj na Górkę Narodową? A kiedy pojedzie na Krowodrzę Górkę?
Zakładamy, że inwestycja zostanie zakończona wraz z rozliczeniem w roku 2023. Same roboty są przewidywane do ukończenia w okolicy połowy przyszłego roku. Tym samym będzie to termin uruchomienia tramwaju na Górki Narodowej. Planujemy etapowanie oddania do użytkowania poszczególnych odcinków inwestycji w tym wcześniejsze uruchomienie odcinka linii tramwajowej do Krowodrzy Górki. Zakładamy, że do przebudowanej pętli na Krowodrzy Górce w listopadzie tego roku
- Czy dostępny jest projekt połączonej pętli + P&R Górka Narodowa?
Na ten moment nie dysponujemy projektem w rozumieniu przepisów prawa budowlanego. Na tym etapie procedowana jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego zmienionego rozwiązaniua, której zapisy powinny być uwzględnione w projekcie P+R.
https://www.facebook.com/zimkrakow/post ... 8817831670

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Scania_9640 » 19 lip 2022, 12:47

Kaszmir pisze: 19 lip 2022, 9:44 Poniżej parę odpowiedzi od Zarządu Inwestycji Miejskich. Czyli planuje się by tramwaje wróciły na Krowodrzę w listopadzie, a do Górki Narodowej dotarły w połowie przyszłego roku.

https://www.facebook.com/zimkrakow/post ... 8817831670

Patrząc na poziom prac przy tramwaju na Górkę Narodową, to wątpię, że to za rok otworzą. Ja osobiście obstawiam koniec 2023/początek 2024

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Zieleńczanin » 19 lip 2022, 14:29

Jak dla mnie na pewno otworzą przed wyborami.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości