Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomta1 » 28 kwie 2022, 18:25

yosujiro pisze: 26 kwie 2022, 16:31 Komunikat zniknął ze strony ZTP. Czyżby się pospieszyli z wydaniem go i jeszcze będą jakieś zmiany?
Nie, po prostu awaria strony internetowej. Doraźnie wrzucili jakiś backup z początku kwietnia – poza komunikatami nie było m.in. niektórych projektów na audycie rowerowym. Teraz już wszystko chyba jest ok, bo i jedno i drugie wróciło.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 28 kwie 2022, 22:34

Dużo osób podchodzi z Dw. Gł. Wschód na przystanek autobusowy przy UE bo tam jest więcej linii. Sam tak zwykłem robić jak polowałem na kurs w stronę Olszy II ;) Zatem "19" (a później "5") ma szansę zebrać potoki, jeśli tylko ludzie będą czytać komunikaty.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pasazer_mobilisu » 28 kwie 2022, 22:54

Kaszmir pisze: 28 kwie 2022, 22:34 Dużo osób podchodzi z Dw. Gł. Wschód na przystanek autobusowy przy UE bo tam jest więcej linii. Sam tak zwykłem robić jak polowałem na kurs w stronę Olszy II ;)
Z miłośniczego punktu widzenia to wszystko wydaje się takie proste i oczywiste. Z perspektywy zwykłego pasażera to już nie działa:
-dodatkowy spacerek z walizkami trasą która jest niezła jeśli przejdziemy od razu obok DGW na drugą stronę ulicy, ale już beznadziejna jeśli najpierw miniemy MDA a potem musimy skorzystać z przeciwpiechotnego przejścia podziemnego
-gdzie jest w ogóle przystanek tramwajowy UEK :?: przypominam że "2" dojeżdża tam garstka pasażerów, w świadomości wielu ludzi ten fragment sieci tramwajowej nie istnieje

Komu wymęczonemu po podróży autobusem/pociągiem chciałoby się jeszcze ruszać na UEK swoje 4 litery, nawet gdyby wcześniej przeczytał komunikat i pamiętał o nim po kilku dniach?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 28 kwie 2022, 22:58

No ale przecież ludzie już podchodzą na autobusowy i to nie są miłośnicy tylko zwykli pasażerowie :) A droga do tramwajowego jest podobna - przecież to żaden problem przejść właśnie od razu przy MDA.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Krakowianin » 29 kwie 2022, 12:03

Pojawiły się komunikaty dotyczące zmian od środy:
Uprzejmie informujemy, że od dnia 4.05.2022 r. (środa) zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych, wynikające z następujących prac:

kolejny etap budowy linii tramwajowej KST III Krowodrza Górka – Górka Narodowa, wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku Bratysławska – Krowodrza Górka i zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie;
kolejny etap remontu ul. Prądnickiej, wyłączenie ruchu pojazdów w obu kierunkach na odcinku od ul. Wrocławskiej do Al. Słowackiego;
prace gwarancyjne na skrzyżowaniach ul. Basztowej i Długiej oraz Basztowej i Pawiej, wyłączenie ruchu pojazdów na ul. Basztowej, na odcinku od ul. Długiej do Placu Matejki;


W związku z powyższym, od dnia 4.05.2022 r. (środa) linie autobusowe będą funkcjonować według poniższego porządku:



Linie dzienne:

linia 124/424 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Os. Podwawelskie – … – Al. Krasińskiego – Al. Mickiewicza – Al. Słowackiego – Warszawska – Plac Matejki – Basztowa (powrót: Pawia) – Lubicz – … – TAURON Arena Kraków Wieczysta / Ugorek;
przystanek Muzeum Narodowe w kierunku TAURON Arena Kraków Wieczysta / Ugorek będzie przeniesiony na Al. Mickiewicza (słupek 05);
na zmienionym odcinku trasy będzie obsługiwać wszystkie przystanki oprócz przystanku Dworzec Główny Zachód w kierunku Os. Podwawelskiego;
linia 130 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej (skróconej): Azory – Nowy Kleparz;
przystanek początkowy Nowy Kleparz 05 będzie zlokalizowany na pętli na stanowisku nr 6 (zwykle przeznaczonym dla linii 301);
linia 137 – będzie kursować ze zwykła częstotliwością po trasie czasowo zmienionej (wydłużonej – jak w dniach 30.04-3.05.2022 r.): Nowy Kleparz – Prądnicka – Doktora Twardego – Bratysławska – Prądnicka – przystanek Szpital Jana Pawła II – … – Górka Narodowa Wschód;
przystanek Krowodrza Górka będzie nieczynny;
przystanek Szpital Jana Pawła II w kierunku Nowego Kleparza będzie przeniesiony na ul. Prądnicką (słupek 02);
przystanek początkowy Nowy Kleparz 05 będzie zlokalizowany na pętli na stanowisku nr 1 (zwykle przeznaczonym dla prywatnych przewoźników), dodatkowo będzie funkcjonować przystanek przelotowy Nowy Kleparz 09 w kierunku Górki Narodowej Wschód (na ul. Prądnickiej);
przystanek Bratysławska w kierunku Górki Narodowej Wschód będzie funkcjonować w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek (słupek 75);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać istniejące przystanki;
linia 138 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej:
w kierunku Kombinatu: Azory – … – przystanek Krowoderskich Zuchów – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – nawrotka przy ul. Pielęgniarek – Doktora Twardego – Bratysławska – Prądnicka – przystanek Szpital Jana Pawła II – … – Kombinat;
przystanek Krowodrza Górka będzie nieczynny;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać istniejące przystanki;
przystanek Bratysławska będzie funkcjonować w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek (słupek 73);
w kierunku Azorów: Kombinat – … – Opolska – Prądnicka – Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – przystanek Krowodrza Górka – … – Azory;
przystanek Szpital Jana Pawła II będzie przeniesiony na ul. Prądnicką (słupek 02);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać istniejące przystanki;
przystanek Bratysławska będzie funkcjonować w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek (słupek 75);
linia 140:
trasa pozostanie bez zmian;
przystanek Bratysławska w kierunku Radzikowskiego Osiedla zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowanie z ul. Pielęgniarek (słupek 75);
linia 152 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po kolejnej trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Plac Centralny im. R. Reagana – … – Lubicz – Pawia (powrót: Warszawska – Plac Matejki – Basztowa) – Al. Słowackiego – Al. Mickiewicza – Al. Focha – … – Cichy Kącik;
przystanek Muzeum Narodowe w kierunku Placu Centralnego im. R. Reagana będzie przeniesiony na Al. Mickiewicza (słupek 05);
na zmienionym odcinku trasy będzie obsługiwać wszystkie przystanki oprócz przystanku Dworzec Główny Zachód w kierunku Cichego Kącika;
linia 154 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej (skróconej): Prądnik Biały – Nowy Kleparz;
przystanek początkowy Nowy Kleparz 05 będzie zlokalizowany na pętli na stanowisku nr 5 (zwykle przeznaczonym dla linii 257, 277 i 280);
przystanek Bratysławska w kierunku Prądnika Białego zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowanie z ul. Pielęgniarek (słupek 75);
linia 164 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej:
w kierunku Górki Narodowej: Piaski Nowe – … – przystanek Muzeum Narodowe – Al. Mickiewicza – Czarnowiejska – Al. Kijowska – Wrocławska – Wybickiego – Bratysławska – Doktora Twardego – nawrotka przy ul. Pielęgniarek – Doktora Twardego – Bratysławska – Prądnicka – przystanek Lekarska – … – Górka Narodowa;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać tylko przystanki: Czarnowiejska 01, Biprostal 04 (oba jak dla linii 144 i 194), Bratysławska 75 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek);
w kierunku Piasków Nowych: Górka Narodowa – … – przystanek Lekarska – Prądnicka – Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Wrocławska – Al. Kijowska – Czarnowiejska – Al. Mickiewicza – przystanek AGH / UR – … – Piaski Nowe;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać tylko przystanki: Bratysławska 73 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek), Biprostal 05, Czarnowiejska 02 (oba jak dla linii 144 i 194);
linia 168 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po kolejnej trasie czasowo zmienionej:
w kierunku Chełmońskiego Pętli: Krowodrza Górka – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – nawrotka przy ul. Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – przystanek Krowoderskich Zuchów – … – Chełmońskiego Pętla;
na wydłużonym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Bratysławska 75 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek), Krowodrza Urzędy Skarbowe 02 (w kierunku pętli Krowodrza Górka), Krowodrza Górka 02 (przelotowy jak dla linii 138 w kierunku Azorów);
w kierunku Krowodrzy Górki: Chełmońskiego Pętla – … – przystanek Krowoderskich Zuchów – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – nawrotka przy ul. Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – Krowodrza Górka;
na wydłużonym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Krowodrza Urzędy Skarbowe 01 (w kierunku ul. Wybickiego), Bratysławska 73 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek);
linia 189 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Czyżyny Dworzec – … – Lubomirskiego (bez obsługi przystanku Dworzec Główny Wschód) – Tunel Św. Rafała Kalinowskiego – Szlak – Warszawska – Kurniki – Dworzec Główny Zachód (powrót: Pawia – Tunel Św. Rafała Kalinowskiego);
przystanek końcowo-początkowy Dworzec Główny Zachód 09 będzie funkcjonować na ul. Kurniki, między Placem Matejki a ul. Zacisze;
linie 207, 227, 297 – będą kursować w następujący sposób:
w kierunku miejscowości podkrakowskich po stałych trasach (bez zmian);
w kierunku Krowodrzy Górki po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Trojanowice Pętla / Górna Wieś Pętla / Boleń Pętla – … – Glogera – Zielińska – Pachońskiego – Wyki – Batalionu “Skała” AK – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – nawrotka przy ul. Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – Krowodrza Górka;
na dotychczasowym zmienionym odcinku trasy (do przystanku Krowoderskich Zuchów) linie będą obsługiwać wszystkie istniejące przystanki;
na dalszym wydłużonym odcinku trasy linie będą obsługiwać przystanki: Krowodrza Urzędy Skarbowe 01 (w kierunku ul. Wybickiego), Bratysławska 73 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek);
linie 217, 247, 267, 287 – będą kursować w następujący sposób:
w kierunku miejscowości podkrakowskich po stałych trasach (bez zmian);
w kierunku Krowodrzy Górki po trasie czasowo zmienionej: Węgrzce Pętla / Bibice Rynek / Smardzowice Remiza / Zielonki Marszowiec Pętla – … – Opolska – Prądnicka – Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – Krowodrza Górka;
przystanek Szpital Jana Pawła II będzie przeniesiony na ul. Prądnicką (słupek 02);
na wydłużonym odcinku trasy linie będą obsługiwać przystanki: Lekarska 02, Bratysławska 73 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek);
linie 220, 240, 720 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych (dla linii 720 zmiana trasy ma charakter stały):
w kierunku Toń i miejscowości podkrakowskich: Krowodrza Górka – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – nawrotka przy ul. Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – przystanek Krowoderskich Zuchów – … – Giebułtów Morgi / Pękowice Ojcowska / Tonie;
na wydłużonym odcinku trasy linie będą obsługiwać przystanki: Bratysławska 75 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek), Krowodrza Urzędy Skarbowe 02 (w kierunku pętli Krowodrza Górka), Krowodrza Górka 02 (przelotowy jak dla linii 138 w kierunku Azorów);
w kierunku Krowodrzy Górki: Giebułtów Morgi / Pękowice Ojcowska / Tonie – … – przystanek Krowoderskich Zuchów – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – nawrotka przy ul. Pielęgniarek – Doktora Twardego – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – Krowodrza Górka;
na wydłużonym odcinku trasy linie będą obsługiwać przystanki: Krowodrza Urzędy Skarbowe 01 (w kierunku ul. Wybickiego), Bratysławska 73 (w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek);
linie 257, 277, 280 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych (w obu kierunkach): Narama Remiza / Iwanowice Dworskie Pętla / Owczary Pętla – … – przystanek Cmentarz Rakowicki Zachód – Al. 29 Listopada – Warszawska – Kurniki – Dworzec Główny Zachód (powrót: Pawia);
na zmienionym odcinku trasy linie będą obsługiwać przystanek Politechnika (w obu kierunkach jak linie 105 i 129);
przystanek końcowo-początkowy Dworzec Główny Zachód 09 będzie funkcjonować na ul. Kurniki, przed skrzyżowaniem z ul. Pawią (w miejscu zwykłego przystanku początkowego linii 130);
linia 301 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): Niepołomice Dworzec – … – przystanek Nowy Kleparz – Al. Słowackiego – Warszawska – Ogrodowa – Dworzec Główny Zachód (powrót: Pawia);
przystanek Nowy Kleparz w kierunku Dworca Głównego Zachód zostanie przeniesiony na Al. Słowackiego (słupek 03);
na wydłużonym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanek Politechnika (w obu kierunkach jak dla linii 304);
przystanek końcowo-początkowy Dworzec Główny Zachód 03 będzie funkcjonować na ul. Ogrodowej (jak dla linii 304);
linia 502 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Aleja Przyjaźni – … – Lubicz – Pawia (powrót: Warszawska – Plac Matejki – Basztowa) – Al. Słowackiego – Al. Mickiewicza – Al. Krasińskiego – Dunin-Wąsowicza – Kałuży (powrót: Kałuży – Al. Focha – Mickiewicza) – Cracovia Stadion;
przystanek Muzeum Narodowe w kierunku Alei Przyjaźni będzie przeniesiony na Al. Mickiewicza (słupek 05);
na zmienionym odcinku trasy będzie obsługiwać tylko przystanki: Politechnika, Nowy Kleparz, Plac Inwalidów, AGH / UR.


Linie nocne – od nocy 4/5.05.2022 r:

linie 601 i 611 – będą kursować po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Mydlniki Wapiennik P+R / Chełmońskiego Pętla – … – Czarnowiejska – Al. Mickiewicza – Al. Słowackiego – Warszawska – Plac Matejki – Basztowa (powrót: Pawia) – … – Aleja Przyjaźni / Mistrzejowice;
przystanki na odcinku AGH / UR – Stary Kleparz w obu kierunkach będą nieczynne;
na zmienionym odcinku trasy linie będą obsługiwać wszystkie przystanki;
linia 605 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Złocień – … – Kotlarska – Rondo Grzegórzeckie – Al. Powstania Warszawskiego – Rondo Mogilskie – Lubicz – Teatr Słowackiego – Lubicz – Westerplatte – … – Złocień;
przystanki na odcinku Hala Targowa – Stary Kleparz (tylko w kierunku Teatru Słowackiego) będą nieczynne;
przystanek Rondo Grzegórzeckie w kierunku Teatru Słowackiego będzie przeniesiony na Al. Powstania Warszawskiego, na przystanek A+T (słupek 03);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Rondo Mogilskie 04 (na dolnym poziomie ronda – jak dla linii 62 i 662 w kierunku Czerwonych Maków P+R) i Lubicz 01 (na ul. Lubicz);
przystanek końcowo-początkowy Teatr Słowackiego będzie przeniesiony na ul. Lubicz (słupek 01);
nadal obowiązuje zmiana trasy w kierunku Teatru Słowackiego wprowadzona na czas budowy ronda u zbiegu ulic Przewóz i Rzebika;
linia 608 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej:
w kierunku Czyżyn Dworca: Pod Fortem – … – przystanek Radio Kraków – Al. Słowackiego – Warszawska – Plac Matejki – Basztowa – Pawia – Al. 29 Listopada – … – Czyżyny Dworzec;
przystanki Pędzichów i Stary Kleparz będą nieczynne;
przystanek Nowy Kleparz będzie przeniesiony na Al. Słowackiego (słupek 03);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanek Politechnika 06 (na ul. Warszawskiej);
w kierunku Pod Fortem: Czyżyny Dworzec – … – przystanek Teatr Słowackiego – Pawia – Al. Słowackiego – przystanek Nowy Kleparz – … – Pod Fortem;
przystanki Stary Kleparz i Pędzichów będą nieczynne;
na zmienionym odcinku trasy linia NIE będzie obsługiwać żadnych przystanków;
linie 609 i 902 – będą kursować po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Bielany / Kraków Airport – … – Piłsudskiego – Straszewskiego – Franciszkańska – Dominikańska – Westerplatte – Teatr Słowackiego – … – Dworzec Główny Wschód;
przystanki Teatr Bagatela i Stary Kleparz w obu kierunkach będą nieczynne;
przystanek Teatr Słowackiego w kierunku Dworca Głównego Wschód będzie przeniesiony na ul. Westerplatte (słupek 03);
na zmienionym odcinku trasy linie będą obsługiwać wszystkie przystanki;
linie 637 i 917 – będą kursować w następujący sposób:
w kierunku Górki Narodowej Wschód i Górnej Wsi po stałej trasie (bez zmian);
w kierunku Krowodrzy Górki po trasie czasowo zmienionej: Górka Narodowa Wschód / Górna Wieś Pętla – … – Opolska – Prądnicka – Bratysławska – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów – Krowodrza Górka;
przystanek Szpital Jana Pawła II będzie przeniesiony na ul. Prądnicką (słupek 02);
na zmienionym odcinku trasy linie będą obsługiwać przystanki: Bratysławska 06 (na ul. Wybickiego) i Krowodrza Urzędy Skarbowe 02;
linie 664 – będzie kursować we wszystkie noce po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Bronowice Małe – … – Plac Inwalidów – Al. Słowackiego – Warszawska – Plac Matejki – Basztowa (powrót: Pawia) – Lubicz – … – Os. Piastów;
przystanki na odcinku Batorego – Stary Kleparz (w obu kierunkach) oraz Plac Inwalidów (tylko w kierunku Bronowic Małych) będą nieczynne;
przystanek Plac Inwalidów w kierunku Os. Piastów będzie funkcjonować tylko na ul. Królewskiej, na przystanku tramwajowym (słupek 02);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki;
linia 669 – będzie kursować we wszystkie noce po trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów P+R – … – Poczta Główna – Westerplatte – Pawia (powrót: Tunel Św. Rafała Kalinowskiego – Rakowicka – Lubicz) – Al. 29 Listopada – Opolska – Prądnicka – Bratysławska – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów (powrót: Fieldorfa-Nila – Prądnicka – Opolska) – Krowodrza Górka;
przystanki na odcinku Plac Wszystkich Świętych – Stary Kleparz oraz Nowy Kleparz – Szpital Narutowicza (w obu kierunkach), a także przystanek Bratysławska w kierunku Nowego Bieżanowa będą nieczynne;
przystanek Poczta Główna w kierunku Nowego Bieżanowa zostanie przeniesiony na ul. Westerplatte (słupek 01);
przystanek Teatr Słowackiego w kierunku Krowodrzy Górki zostanie przeniesiony na ul. Westerplatte (słupek 03);
na zmienionym odcinku trasy (w centrum Krakowa) linia będzie obsługiwać istniejące przystanki.
linia 904 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Wieliczka Miasto – … – przystanek Nowy Kleparz – Al. Słowackiego – Łobzowska – Kazimierza Wielkiego – Al. Kijowska – Wrocławska – przystanek Łobzów SKA – … – Prądnik Biały;
przystanki na odcinku Friedleina – Urząd Marszałkowski w obu kierunkach będą nieczynne;
przystanek Nowy Kleparz w kierunku Prądnika Białego będzie przeniesiony na Al. Słowackiego (słupek 04);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie w obu kierunkach obsługiwać przystanki Radio Kraków i Mazowiecka;
linie 937 – będzie kursować w następujący sposób:
w kierunku Owczar po stałej trasie (bez zmian);
w kierunku Krowodrzy Górki po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Owczary Pętla – … – Glogera – Zielińska – Pachońskiego – Wyki – Batalionu „Skała” AK – Krowoderskich Zuchów – Krowodrza Górka;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki.


Funkcjonowanie przystanków autobusowych Bratysławska:

Zostaną uruchomione następujące tymczasowe przystanki autobusowe:

Bratysławska 73 – przelotowy na tymczasowym peronie na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek, w kierunku ul. Wybickiego i Bratysławskiej (pierwszy słupek od strony ul. Pielęgniarek), dla następujących linii:
linii 138 w kierunku Kombinatu;
linii 164 w kierunku Piasków Nowych;
linii 168, 207, 217, 220, 227, 240, 247, 267, 287, 297, 720 w kierunku Krowodrzy Górki;
Bratysławska 75 – przelotowy na tymczasowym peronie na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek, w kierunku ul. Wybickiego i Bratysławskiej (drugi słupek od strony ul. Pielęgniarek), dla następujących linii:
linii 137 w kierunku Górki Narodowej Wschód;
linii 138 w kierunku Azorów;
linii 140 w kierunku Radzikowskiego Osiedla;
linii 154 w kierunku Prądnika Białego;
linii 164 w kierunku Górki Narodowej;
linii 168 w kierunku Chełmońskiego Pętli;
linii 220, 240 i 720 w kierunku ul. Władysława Łokietka, Toń, Giebułtowa i Pękowic;
linii 703 w kierunku Krowodrzy Górki.
UWAGA! Przystanek Bratysławska 06 (na ul. Wybickiego) będzie obsługiwany tylko przez linie nocne.



Rozkłady jazdy zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na powyższe linie zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/116-2022



Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 4.05.2022 r. (środa) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych:

z powodu budowy linii tramwajowej KST III Krowodrza Górka – Górka Narodowa zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Bratysławska – Krowodrza Górka;
w rejonie przystanku Bratysławska będzie funkcjonować tzw. „przejazdówka”, w związku z czym obsługa odcinka Dworzec Towarowy – Bratysławska odbywać się będzie taborem dwukierunkowym;
z powodu prac gwarancyjnych na skrzyżowaniach ul. Basztowej i Długiej oraz Basztowej i Pawiej zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Stary Kleparz – Teatr Słowackiego;
z powodu remontu torowiska nadal będzie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Plac Centralny im. R. Reagana – Bardosa.


W dniach 30.04-3.05.2022 r. będzie prowadzona zabudowa tzw. „przejazdówki”, przez co zostanie wyłączony ruch tramwajowy na całym odcinku Dworzec Towarowy – Krowodrza Górka. Informacje o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w tym okresie zostały podane odrębnym komunikatem.



W związku z powyższym, od dnia 4.05.2022 r. (środa) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych:



Linie dzienne:

linie 16 i 44 – nadal będą zawieszone w związku z przebudową torowiska na Al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego;
linie 2, 3, 6, 18 – zostaną zawieszone (linie 2 i 6 będą zawieszone już od dnia 30.04.2022 r.);
linie 4 i 14 – będą kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej: Bronowice Małe / Bronowice – … – Basztowa – Długa – Kamienna – Tunel – Rondo Mogilskie – … – Wzgórza Krzesławickie / Mistrzejowice;
linia 5 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej: Wzgórza Krzesławickie – … – Rondo Mogilskie – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki;
linia 10 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Łagiewniki – … – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Solidarności – Ujastek Mogilski – Igołomska – Pleszów;
linia 17 – będzie kursować ze zwykła częstotliwością i w zwykłych godzinach (tylko w dni powszednie) po trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): Czerwone Maki P+R – … – Dworzec Towarowy – Doktora Twardego – Bratysławska;
linia 19 – będzie kursować ze zwykła częstotliwością po trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): Borek Fałęcki – … – Dworzec Towarowy – Doktora Twardego – Bratysławska;
linia 20 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej: Mały Płaszów P+R – … – Lubicz – Westerplatte – Franciszkańska – Zwierzyniecka – Kościuszki – Salwator;
linia 24 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej: Bronowice Małe – … – Teatr Bagatela – Podwale – Franciszkańska – Dominikańska – Starowiślna – … – Kurdwanów P+R;
linia 50 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (skróconej): Kurdwanów P+R – … – Tunel – Dworzec Towarowy;
w dni powszednie częstotliwość kursowania nadal będzie zmniejszona do 7,5 minuty;
linia 70 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Cichy Kącik – Al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Dunajewskiego – Długa – Kamienna – Doktora Twardego – Bratysławska;
linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością jak linia 50;
linia 73 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Św. Gertrudy – Franciszkańska – Podwale – Dunajewskiego – Długa – Kamienna – Dworzec Towarowy – Pawia – Westerplatte – Starowiślna – Na Zjeździe – Wielicka – Teligi – Nowy Bieżanów P+R (połączenie linii 3 i 18);
linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością jak linie 3 i 18;
linia 74 – będzie kursować z dotychczasową częstotliwością i w dotychczasowych godzinach (tylko w dni powszednie) po nowej trasie: Mistrzejowice – Srebrnych Orłów – Mikołajczyka – Al. Andersa – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Starowiślna – Na Zjeździe – Wielicka – Nowosądecka – Kurdwanów P+R.
Zostaną uruchomione następujące tymczasowe przystanki tramwajowe:

Bratysławska 71 –końcowy na ul. Doktora Twardego, przed skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek;
Bratysławska 72 –początkowy na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem zul. Pielęgniarek;
Dworzec Towarowy 72 – obok hali sportowej Politechniki Krakowskiej, dla linii 73 w kierunku ul. Pawiej, a w okresie prac na ul. Basztowej także dla linii 4 i 14 w kierunku tunelu.


Zastępcza linia autobusowa:

linie 703 – zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa, w okresie prac na ul. Prądnickiej (na odcinku Wrocławska – Al. Słowackiego) kursująca po następującej trasie: Krowodrza Górka – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – Prądnicka – Nowy Kleparz;
linia będzie obsługiwać istniejące przystanki z następującymi uwagami:
przystanek Bratysławska w kierunku Krowodrzy Górki będzie zlokalizowany na tymczasowym peronie na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek, na drugim słupku licząc od ul. Pielęgniarek (słupek 75);
przystanek końcowo-początkowy Nowy Kleparz 05 będzie zlokalizowany na stanowisku przelotowym (między stanowiskami nr 4 i 5), dodatkowo będzie funkcjonować przystanek przelotowy Nowy Kleparz 09 w kierunku Krowodrzy Górki (na ul. Prądnickiej);
linia będzie kursować z częstotliwością:
w dzień powszedni co 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza szczytem;
w dni wolne co 10 minut.


Linie nocne – od nocy 4/5.05.2022 r.:

linie 64 i 69 – zostaną zawieszone;
linie 664 – będzie kursować we wszystkie noce po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Bronowice Małe – … – Plac Inwalidów – Al. Słowackiego – Warszawska – Plac Matejki – Basztowa (powrót: Pawia) – Lubicz – … – Os. Piastów;
przystanki na odcinku Batorego – Stary Kleparz (w obu kierunkach) oraz Plac Inwalidów (tylko w kierunku Bronowic Małych) będą nieczynne;
przystanek Plac Inwalidów w kierunku Os. Piastów będzie funkcjonować tylko na ul. Królewskiej, na przystanku tramwajowym (słupek 02);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki;
linia 669 – będzie kursować we wszystkie noce po trasie czasowo zmienionej (wynikającej również z prac na ul. Prądnickiej): Nowy Bieżanów P+R – … – Poczta Główna – Westerplatte – Pawia (powrót: Tunel Św. Rafała Kalinowskiego – Rakowicka – Lubicz) – Al. 29 Listopada – Opolska – Prądnicka – Bratysławska – Wybickiego – Krowoderskich Zuchów (powrót: Fieldorfa-Nila – Prądnicka – Opolska) – Krowodrza Górka;
przystanki na odcinku Plac Wszystkich Świętych – Stary Kleparz oraz Nowy Kleparz – Szpital Narutowicza (w obu kierunkach), a także przystanek Bratysławska w kierunku Nowego Bieżanowa będą nieczynne;
przystanek Poczta Główna w kierunku Nowego Bieżanowa zostanie przeniesiony na ul. Westerplatte (słupek 01);
przystanek Teatr Słowackiego w kierunku Krowodrzy Górki zostanie przeniesiony na ul. Westerplatte (słupek 03);
na zmienionym odcinku trasy (w centrum Krakowa) linia będzie obsługiwać istniejące przystanki.


Rozkłady jazdy zostaną zmienione (od dnia 4.05.2022 r. nastąpi korekta godzin odjazdów dla wszystkich linii tramwajowych dziennych).

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie zawieszone zachowują ważność na stałych trasach tych linii.

Bilety okresowe wykupione na linie kursujące po trasach czasowo zmienionych zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych.

Ponadto:

Bilety okresowe wykupione na linię 2 zachowują ważność:

na trasie linii 124/424 na odcinku Jubilat – Cmentarz Rakowicki.
Bilety okresowe wykupiona na linię 3 zachowują ważność:

na całej trasie linii 703.
Bilety okresowe wykupione na linię 4 i 14 zachowują ważność:

we wszystkich tramwajach na odcinku Teatr Bagatela – Filharmonia – Plac Wszystkich Świętych – Poczta Główna – Teatr Słowackiego;
na trasie linii 152 i 502 na odcinku Rondo Mogilskie – Plac Inwalidów.
Bilety okresowe wykupione na linię 5 zachowują ważność:

na trasie linii 3 na odcinku Teatr Słowackiego – Dworzec Towarowy;
na trasie linii 189 na odcinku Rondo Mogilskie – Dworzec Główny Zachód;
na trasie linii 501 i 511 na odcinku Rondo Mogilskie – Nowy Kleparz;
na całej trasie linii 703.
Bilety okresowe wykupione na linię 6 zachowują ważność:

na trasie linii 1 na odcinku Poczta Główna – Salwator;
na trasie linii 24 na odcinku Kurdwanów P+R – Filharmonia;
na trasie linii 144, 173, 503, 301 i 304 na odcinku Bieżanowska – Jubilat;
na trasie linii 164 na odcinku Piaski Nowe – Jubilat;
na trasie linii 179 na odcinku Kurdwanów P+R – Jubilat.
Bilety okresowe wykupione na linię 18 zachowują ważność:

na trasie linii 194 na odcinku Grota-Roweckiego – Krowodrza Górka;
na całej trasie linii 703.
Bilety okresowe wykupiona na linię 20 zachowują ważność:

na trasie linii 4 i 14 na odcinku Rondo Mogilskie – Teatr Bagatela;
na trasie linii 70 na odcinku Dworzec Towarowy – Cichy Kącik;
na trasie linii 152 na odcinku Rondo Mogilskie – Cichy Kącik;
na trasie linii 502 na odcinku Rondo Mogilskie – Muzeum Narodowe.
Bilety okresowe wykupione na linię 24 zachowują ważność:

na trasie linii 152 i 502 na odcinku Teatr Słowackiego – Plac Inwalidów.
Bilety okresowe wykupiona na linię 50 zachowują ważność:

na całej trasie linii 703.

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/112-2022

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 29 kwie 2022, 12:15

Względem informacji które mieliśmy, nie pojawiła się tylko ta szczegółowa o kolejnym etapie remontu Prądnickiej. Brak przejazdu między pętlą "N. Kleparz" a skrzyżowaniem z Alejami, w związku z czym:
130, 154: skierowane (wydłużone / skrócone) do Nowego Kleparza
164: przez Wybickiego, Łobzów, Kijowską, Czarnowiejską
257, 277, 280, 301: skierowane do Dw. Gł. Zachód

Dopisałem do wspomnianego posta.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: lukaszpdg » 29 kwie 2022, 12:33

Ktoś pisał, że podobno nie ma miejsca na Kleparzu, ale jak widać to bzdura.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Scania_9640 » 29 kwie 2022, 13:13

lukaszpdg pisze: 29 kwie 2022, 12:33 Ktoś pisał, że podobno nie ma miejsca na Kleparzu, ale jak widać to bzdura.
Przecież 257 277 280 i 301 jadą do dworca, to miejsce będzie, gdyby zostały na Kleparzu, to miejsca dla 130 by na pewno nie było

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: lukaszpdg » 29 kwie 2022, 17:40

Tak, tu się zgodzę, bo nie byłoby już miejsca, ale jednak sobie zapomniałeś, że oprócz 130 będzie tam jeszcze 137, 154 (tu po 2xx się zwolni) i 703, a to dużo więcej kursów niż 2xx i 301. Jak sam wspomniałeś kiedyś:
Scania_9640 pisze: 22 mar 2022, 15:56 I na jakiej trasie? Na Kleparzu chyba miejsca już nie będzie na dodatkową linię i to przegubową.
Dalej nie ma miejsca?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Scania_9640 » 29 kwie 2022, 18:15

lukaszpdg pisze: 29 kwie 2022, 17:40 Tak, tu się zgodzę, bo nie byłoby już miejsca, ale jednak sobie zapomniałeś, że oprócz 130 będzie tam jeszcze 137, 154 (tu po 2xx się zwolni) i 703, a to dużo więcej kursów niż 2xx i 301. Jak sam wspomniałeś kiedyś:

Dalej nie ma miejsca?
703 może dostanie peron po jakimś busiarzu, jak usuną busiarzy to owszem 2 perony się zwolnią, ale jak dalej zostaną to nie wiem gdzie ją dadzą, a i tak będzie tam stała tylko po parę minut i będzie może z max 5 brygad

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomta1 » 29 kwie 2022, 20:10

Busy do Wolbromia mają jechać 29L i Opolską zamiast Prądnicką. Gdzieś czytałem, że busiarnia skalska ma kończyć na stacji R8 Prądnicka. Wówczas na Kleparzu zwolniłoby się sporo miejsca.

Zresztą, na stronie ZTP jest mapka z ułożeniem peronów po zmianach. Jeden z peronów używanych dotychczas przez przewoźników prywatnych oraz peron przelotowy zostały zaadaptowane dla autobusów KMK.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: ant_sm » 30 kwie 2022, 8:10

Odnosząc się do dyskusji, to nie chodzi o liczbę kursów, a to czy dana linia ma mieć przerwę na danej końcówce czy nie. Linia 2xx i 301 miały tu zaplanowane przerwy więc siłą rzeczy dłużej stały na pętli co mogło powodować wzajemne blokowanie. Natomiast w obecnym układzie poza 137, 140 i 337 które nie ma zaplecza na drugiej końcówce, linie 130, 154 i w szczególności 703 będą miały najpewniej maksymalnie skrócone postoje, jeśli w ogóle będą. A to już znacząco wpływa na przepustowość pętli, jeśli autobusy nie będą jej blokowały na czas przerwy kierowcy.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomta1 » 30 kwie 2022, 9:34

Częściowo się zgadza.

„703” będzie miał tu 1–2 minuty postoju (zależnie jak szybko przejedzie do Szpitala Narutowicza: pomiędzy odjazdem z Narutowicza a odjazdem z pętli są 4 minuty).

Ale takie „154” będzie miało długie, kilkunastominutowe postoje. Z tym że po pierwsze postoje te powinny być krótsze od interwału, a po drugie i tak tabor jest tu krótszy, więc na peronie mogą się i dwa pojazdy zmieścić w razie czego.

Z kolei „130”, jeśli dobrze obczajam rozkład jazdy, będzie miał też mocno skrócone postoje w dni powszednie (od odjazdu z Friedleina do odjazdu z Kleparza rozkładowo 3 minuty, ostatnimi kursami nawet 2 minuty), ale w weekendy będą to dłuższe postoje.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: lukaszpdg » 30 kwie 2022, 20:12

ant_sm pisze: 30 kwie 2022, 8:10 Odnosząc się do dyskusji, to nie chodzi o liczbę kursów
Oczywiście. Mnie bardziej chodziło o to że na Kleparzu nie ma miejsca dla jednej linii, która byłaby szczytówką przykładowo z tej dyskusji. Dla "x79" jak najbardziej byłoby miejsce, dopiero jak wrócą na stałe trasy, bo aktualnie to nie.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kolec » 30 kwie 2022, 21:52

tomta1 pisze: 30 kwie 2022, 9:34 Częściowo się zgadza.

„703” będzie miał tu 1–2 minuty postoju (zależnie jak szybko przejedzie do Szpitala Narutowicza: pomiędzy odjazdem z Narutowicza a odjazdem z pętli są 4 minuty).

Ale takie „154” będzie miało długie, kilkunastominutowe postoje. Z tym że po pierwsze postoje te powinny być krótsze od interwału, a po drugie i tak tabor jest tu krótszy, więc na peronie mogą się i dwa pojazdy zmieścić w razie czego.

Z kolei „130”, jeśli dobrze obczajam rozkład jazdy, będzie miał też mocno skrócone postoje w dni powszednie (od odjazdu z Friedleina do odjazdu z Kleparza rozkładowo 3 minuty, ostatnimi kursami nawet 2 minuty), ale w weekendy będą to dłuższe postoje.
Nie stosuje się tak krótkich postojów obecnie, zapewne ten kurs za 2-3 minuty wykona wcześniejsza brygada.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości