Ale względem planów, które miałem tak na oko z 2016 (po lewej) zmienił się jego kształt na kwadratowe i już nie wygląda na takie wielkie, a tory nie będą sprzyjać rzucaniu pasażerami na prawo i lewo:
Swoją drogą teraz zauważyłem, że zlikwidowane zostaną wszelkie lewoskręty na skrzyżowaniu Opolska / Pleszowska - zostaną tylko prawoskręty i PdP + PdR. Oprócz tego zostanie dołożona para przystanków autobusowych na Opolskiej na wylotach ronda - choć nie do końca rozumiem po co. Obecnie między przystankami "Pleszowska" a "Opolska Kładka" jest 550 m / 650 m (północna jezdnia / południowa). Schodzenie z odległościami do 300 metrów na korytarzu który nadawałby się pod BRT to nie jest dobry kierunek. Co więcej, żeby przystanek za rondem w kierunku zachodnim nie był zbyt blisko tego przy kładce... ten ostatni zostanie przeniesiony na drugą stronę kładki o jakieś 100 m. Po co? Chyba tylko po to, żeby schodząc z kładki nie wylądować prosto na przystanku tak jak obecnie, tylko musieć przejść te dodatkowe 100 m wzdłuż schodów - ot, bo ruch to zdrowie.