Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: suchy » 14 wrz 2022, 15:12

Adrian14 pisze: 14 wrz 2022, 13:44 Szkoda tylko że wysiadanie będzie na jeden peron.
Albo może będzie jak na starych Bronowicach - czyli z prawego toru wysiadasz na peron, a z lewego na międzytorze z kostki i stamtąd przechodzisz na chodnik (różnica taka, że na Bronxie z powodu łuku nie ma wcale peronów). No chyba, że zielony kolor tutaj na projekcie oznacza trawę :D

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Parówczak » 14 wrz 2022, 23:34

Może na lewym torze nie ma peronu, bo nim będzie jeździć tramwaj na Azory? Który potem przetnie po skosie prawy tor? A wtedy będzie miał przystanek jeszcze przed wjazdem na pętle.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Jaky » 15 wrz 2022, 9:47

Parówczak pisze: 14 wrz 2022, 23:34 Może na lewym torze nie ma peronu, bo nim będzie jeździć tramwaj na Azory? Który potem przetnie po skosie prawy tor? A wtedy będzie miał przystanek jeszcze przed wjazdem na pętle.
A skądże, na poprzedniej stronie wrzuciłem projekt pętli. Wyjazd na Azory jest jeszcze przed peronem dla wysiadających, czyli również przed tym lewym torem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 17 wrz 2022, 9:58

Kraków. Opóźniona budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. Koszt może wzrosnąć nawet do pół miliarda złotych ZDJĘCIA
https://gazetakrakowska.pl/krakow-opozn ... 3-16884539
Początkowo koszt budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej szacowano na 327 mln zł. Ostatnio urząd podawał, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że będzie jeszcze drożej.
Doliczając jednak koszty remediacji i dodatkowe opłaty związane z sytuacją na rynku wydatki na wszystkie roboty związane z inwestycją mogą jednak sięgnąć nawet pół miliarda złotych.
Z ~330 mln na blisko 500...?

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: edek3253 » 17 wrz 2022, 10:31

Przy takiej inflacji nic dziwnego.. widać to od dawna w sklepach budowlanych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 03 paź 2022, 17:26

Wreszcie Miasto zaczyna budować większe P&R!
Zmieniliśmy plany i zamiast parkingu na 230 miejsc powstanie dwukondygnacyjny obiekt z ponad 450 stanowiskami postojowymi.
Chcemy, aby z linii tramwajowej można było korzystać latem przyszłego roku. W tym roku chcielibyśmy zakończyć jak najwięcej robót drogowych, aby w przyszłym roku maksymalnie skupić się na torowisku.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dyrek ... 47986.html

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomek_m » 03 paź 2022, 19:07

Chcemy, aby z linii tramwajowej można było korzystać latem przyszłego roku.
Dadzą radę się z tym wyrobić do wakacji 2023? Sądząc po postępie prac, nie widzę tego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 20 paź 2022, 11:15

Widać też krótki fragment torowiska, który będzie początkiem nowej linii tramwajowej na Azory, wzdłuż ul. Opolskiej. Prace projektowe trwają, ZIM zakłada, że w przyszłym roku uzyska zezwolenie na realizację. To jednak nie jest równoznaczne z rozpoczęciem prac, wszystko będzie zależało od możliwości finansowych.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-lis ... 48273.html

Na zdjęciach w artykule widać rozjazdy w stronę GN, w stronę Azorów a także zarysy nowej pętli KG:
-> pętla i nowe rozjazdy z lotu ptaka: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/77289#photo
-> rozjazdy w kier. Azorów i wjazd na pętlę KG: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/77291#photo

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Adrian14 » 20 paź 2022, 21:08

I brak peronu przy lewym torze wjazdowym na pętlę 🤣🤣🤣🤣

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: suchy » 20 paź 2022, 21:28

Adrian14 pisze: 20 paź 2022, 21:08 I brak peronu przy lewym torze wjazdowym na pętlę 🤣🤣🤣🤣
Chyba, że będzie to taki "peron" jak na starych Bronowicach - czyli kostka pomiędzy obydwoma torami (na równo z szynami). Chociaż patrząc na ogrom miejsca (gdzie można było zrobić normalny peron) oraz stojące pomiędzy torami słupy trakcyjne, można szczerze wątpić w takie rozwiązanie.

Acz z drugiej strony - po otwarciu Górki Narodowej, a w przyszłości również Azorów, pętla na Krowodrzy będzie pewnie jedynie przeznaczona dla jednej linii (jak na codzień 17/19 na Towarowym poza remontami lub 49 na Wieczystej), czy też pętlą awaryjną (jak Prokocim, Dąbie czy Bieńczyce).

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 21 paź 2022, 15:06

Nie ma nawet chodnika (z tych peronów dla wysiadających na pętli) prowadzącego do osiedla w stronę ulicy Krowoderskich Zuchów. Jest tylko mały chodnik w stronę północną, za wieżowiec, tam którędy przed przebudową dojścia nie było. Albo przejście przez pętlę w stronę peronów dla wsiadających. Porażka jakaś.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Zieleńczanin » 21 paź 2022, 15:34

Bo prawdopodobnie dla wysiadających służyć będzie peron przelotowy w stronę Górki Narodowej, a ten na pętli będzie techniczny oraz dla ewentualnych linii kończących od północy.
Analogicznie działa to na Dworcu Towarowym z liniami kończącymi od strony Długiej, które przystanek końcowy mają tam, gdzie linie jadące na Krowodrzę przelotowy, mimo istnienia nieużywanego peronu wcześniej.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 21 paź 2022, 16:03

Czyli nawet z tramwajów kończących na pętli pasażerowie będą wysiadać na przelotowym przy Trasie Wolbromskiej i będzie trzeba ją pokonać, by dojść do osiedla albo pętli na aglo? No cóż możesz mieć rację. W prosamochodowym mieście punkty przesiadkowe można tylko spartaczyć, a pasażerów (w tym mieszkańców osiedla) pogonić przez cztery pasy drogi. Ciekaw jestem jak będzie zorganizowane przejście dla pieszych przy przystanku. Czy będzie sygnalizacja świetlna, bo przejście przez drogę 2+2 bezpieczne nie będzie, a jakoś w zwężenia dla aut to nie wierzę. A ruch pieszych będzie tam spory. Przy Fieldorfa Nila/Trasie Wolbromskiej będzie zapewne sygnalizacja, ale przy przystanku ma być dodatkowe przejście dla pieszych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 24 paź 2022, 9:26

Film z lotu ptaka pokazujący obecny stan prac, po kolei na całej trasie od KG do GN:
https://www.youtube.com/watch?v=9gES8NiXO6s

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2022, 15:23

ZIM opublikował wizualizacje pętli tramwajowej "Górka Narodowa".
1) Będą trzy tory :D
2) Będą zadaszone perony dla wsiadających i wysiadających :D
3) Oraz, jak wspominano wcześniej, P&R nie będzie już jednopoziomowy :D
Czuć, że ktoś jednak przysiadł na tym i poprawił wiele baboli.

Link do komunikatu ZIM
Link do posta na fb

Jeśli ktoś chce sprawdzić dokładne plany, dostępne są w tym pliku do pobrania (https://zim.krakow.pl/info/www/SOR.zip - pętla jest w ostatnim pdf'ie). Końcówka będzie miała dwa perony dla wysiadających, z czego tor zewnętrzny potem jeszcze rozdzieli się na dwa, dając z wewnętrznym łącznie trzy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości