Pamiętajmy, że są jeszcze N8. Jest 5 sztuk (HK458 jest chyba nadal niesprawny), co prawda są awaryjne i mogą być z nimi problemy, jednak każdy wagon dwukierunkowy jest na wagę złota. Może być ciężko w dzień powszedni przy częstotliwości 17/19 7,5 min i 70 7,5 min. 33 wagony to może być na styk do obsługi brygad. W każdym razie będą ciekawe zmiany obsługowe .
Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
17 i 19 mają chyba po 6-7 brygad, postoju na Bratysławskiej nie będzie długiego więc nie powinno być zwiększenia brygad (tak myślę). Na 70 na szybko licząc wychodzi mi 8 brygad, więc przy 28 dostępnych wagonach jest spora rezerwa nawet jeśli trzeba będzie dołożyć wozy na 17 i 19.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Będzie sporo kursów jak na przejazdówkę. Dotychczas, jeszcze przy systemie f10/20, na przejazdówki trafiały max jedna linia f10 i jedna f20, by była przerwa w odjazdach na wypadek zdarzeń losowych. Teraz nie dość że będzie wyższa bazowa f, to jeszcze bez przerwy - będą dwie linie z f7,5 ("17+19" oraz "70"), czyli tramwaj co 3-4 minuty.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Pytanie właśnie, czy tyle linii to nie będzie za dużo na taką przejazdowkę i czy nie będzie opóźnień?Kaszmir pisze: ↑26 kwie 2022, 22:36 Będzie sporo kursów jak na przejazdówkę. Dotychczas, jeszcze przy systemie f10/20, na przejazdówki trafiały max jedna linia f10 i jedna f20, by była przerwa w odjazdach na wypadek zdarzeń losowych. Teraz nie dość że będzie wyższa bazowa f, to jeszcze bez przerwy - będą dwie linie z f7,5 ("17+19" oraz "70"), czyli tramwaj co 3-4 minuty.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Równolegle o taborze napisałem na rozdział taboru. Jeśli dyskusja pójdzie na dwa tory to trzeba ją będzie scalić. Obecnie zarówno 17 jak i 19 mają po siedem brygad. Być może dołożą im jedną brygadę lub będą się przebierać i dołożą jedną brygadę na dwie linie. Czyli 17+19 to min. 14 brygad max 16 brygad. Dodać trzeba 8 brygad na 70 razem jest max 24 brygady. Jeśli dwie brygady 17 będą N8S, to spokojnie mogą wysłać 22 brygady GT8N. Ogólnie GT8N obsługiwały już nawet 23 brygady, więc jest zapas niewielki.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Prawdopodobnie wcześniej czy później tak się stanie.
"19" nie powinna zyskać brygad - na obecnej trasie miała ich kiedyś przecież tylko 6. W przypadku "17" jak najbrdziej do 8 brygad ta liczba może wzrosnąć. 8+7+8=23. Do tego muszą dojść rezerwy (szacuję ich taką ilość jak obecnie) - wychodzi liczba 26. Odejmijmy dwa dwukierunkowe N8 - mamy wykorzystanie GT8x 24/28 - przed największym cięciem ostatnich dwóch lat (zawieszeniem linii "12") zdarzało się to regularnie, a dodatkowo wówczas dwa egzemplarze były w modernizacji, co realnie dawało 24/26. Gorzej będzie jak wszystkie dwukierunkowe N8 postanowią się trwale zepsuć (przy kilkumiesięcznym remoncie niestety realne) - wykorzystanie 26/28 naprawdę ciężko będzie już utrzymać.impuls pisze: ↑26 kwie 2022, 22:47 Obecnie zarówno 17 jak i 19 mają po siedem brygad. Być może dołożą im jedną brygadę lub będą się przebierać i dołożą jedną brygadę na dwie linie. Czyli 17+19 to min. 14 brygad max 16 brygad. Dodać trzeba 8 brygad na 70 razem jest max 24 brygady. Jeśli dwie brygady 17 będą N8S, to spokojnie mogą wysłać 22 brygady GT8N. Ogólnie GT8N obsługiwały już nawet 23 brygady, więc jest zapas niewielki.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Natomiast mnie doszły słuchy, że ma wyjechać 25 wozów GT8 i żadne huckie N8 ma nie obsługiwać właśnie przejazdówki na Bratysławskiej. Ile w tym prawdy, nie mam pojęcia.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Myślę że jedną rezerwę NGT6 wymienią na GT8N z racji na to, że 17, 19, 70 będą w całości dwukierunkowe.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Komunikatów dalej nie ma... troszkę słabo, że za trzy dni mają wejść jedne z większych zmian w układzie km w tym roku a komunikaty pojawią się jak zwykle na ostatnią chwilę... :/
Nawet jeśli jest to "awaria" strony to chyba jakiś informatyk na pokładzie powinien to ogarnąć raz-dwa... Chyba, że komunikaty zniknęły bo najpierw musi być oficjalna konferencja prasowa w tej sprawie
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Na jaki czas przewidziany jest ten remont?
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
8 miesięcy w planach, w praktyce rok.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Czy ich nie podkręciło? To zasługuje na skwitowanie wulgaryzmami...
Jestem wdzięczny, ciekawe o której będę musiał wstawać. Obecnie dojazd Zielonki > Bagatela wychodzi mi rano ledwie ponad godzinę, no jakoś nie wierzę, że ten czas się utrzyma.
Jestem wdzięczny, ciekawe o której będę musiał wstawać. Obecnie dojazd Zielonki > Bagatela wychodzi mi rano ledwie ponad godzinę, no jakoś nie wierzę, że ten czas się utrzyma.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Wg mnie układ jest całkiem w porządku, biorąc pod uwagę ograniczenia trasowe i taborowe.Zieleńczanin pisze: ↑27 kwie 2022, 20:10Czy ich nie podkręciło? To zasługuje na skwitowanie wulgaryzmami...
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
„337” na Kleparz, dalej ”18” (czy tam jego nowym wcieleniem będącym połączeniem z „3”) pod Bagatelę. Ewentualnie „2x7” na Bratysławską i stamtąd „70” pod Bagatelę. Połączenie bardzo dobre.Zieleńczanin pisze: ↑27 kwie 2022, 20:10 Czy ich nie podkręciło? To zasługuje na skwitowanie wulgaryzmami...
Jestem wdzięczny, ciekawe o której będę musiał wstawać. Obecnie dojazd Zielonki > Bagatela wychodzi mi rano ledwie ponad godzinę, no jakoś nie wierzę, że ten czas się utrzyma.
Też tak uważam, że uwarunkowania taborowe, finansowe i infrastrukturalne raczej nie pozwalają na zaplanowanie wiele lepszej siatki.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Mieszkam blisko pętli na Krowodrzy i ja też uważam, że jak na skalę prac, to całkiem nieźle rozwiązali sprawę dojazdu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości