Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: PiotrDeda » 17 wrz 2020, 11:46

A mi się wydaje, że może nie być aż takiej tragedii, pod warunkiem że wykorzystają perony na nowej drodze. Rysunek o co mi chodzi:

Obrazek

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: mkm3 » 17 wrz 2020, 12:39

Jak większość, o ile nie wszystkie linie aglomeracyjne zostaną zabrane z Krowodrzy to już nawet to zepsucie pętli nie będzie takie dotkliwe. Część 2x7 pojedzie do GN, a te od strony Glogera na Pachońskiego? Ciekawe w ogóle czy zrobią już rozjady w stronę Azorów czy za parę lat znowu będa rozwalać pętlę? :lol:

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: PiotrDeda » 17 wrz 2020, 13:34

mkm3 pisze: 17 wrz 2020, 12:39 Część 2x7 pojedzie do GN, a te od strony Glogera na Pachońskiego?
A gdzie by się na Pachońskiego zatrzymywały? Podejrzewam że dalej będą jeździły do Krowodrzy Górki, jeśli by miały zmieniać trasę to może pojadą nową drogą wzdłuż tramwaju i tyle.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 17 wrz 2020, 17:18

Mnie najbardziej martwią te łuki od rozjazdów na GN do wjazdu / wyjazdu na/z pętli KG oraz dalej do Azorów. Przecież znając jakość wykonania dotychczasowych remontów i przebudowań to one się rozsypią w dwa lata przez ciągły ruch tramwajów do KG i na Azory. :x Masakra. :oops:

A jeszcze do tego niech będą awarie zwrotnic to ruch zarówno tramwajowy, pieszych, rowerzystów i samochodów wraz autobusami stanie w całej okolicy. :twisted:
Jeszcze "pal licho" z samymi zwrotnicami przy rozjeździe na GN ale te na pętlę to zrobią w czasach "obrażania się" niezły "sajgon". :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kot_feliks » 17 wrz 2020, 20:26

PiotrDeda pisze: 17 wrz 2020, 11:46 A mi się wydaje, że może nie być aż takiej tragedii, pod warunkiem że wykorzystają perony na nowej drodze. Rysunek o co mi chodzi:

Obrazek
Ok, pod warunkiem, że (1) linie aglo nie pojadą Trasą Wolbromską, (2) będzie $ na bezsensowne krążenie 2xx spowodowane przez idiotyczny projekt, (3) co dla kursów w przeciwnym kierunku? ;)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: prezes » 19 wrz 2020, 23:53

PiotrDeda pisze: 17 wrz 2020, 11:46 A mi się wydaje, że może nie być aż takiej tragedii, pod warunkiem że wykorzystają perony na nowej drodze. Rysunek o co mi chodzi:

Obrazek
Czy ja dobrze widzę, że pętla Krowodrza Górka ma mieć po przebudowie tylko dwa tory, a wjazd na pętlę ma być zupełnie przeniesiony? Jeśli tak to wielka szkoda, bo jest to zniszczenie jednej z niewielu dobrze zbudowanych pętli w Krakowie. Rozumiem, że najpewniej po wybudowaniu linii tramwajowych na Górkę Narodową i Azory, pętla Krowodrza Górka nie będzie tak intensywnie wykorzystywana, aczkolwiek mimo wszystko jest to wielka strata. Lepiej jest zbudować za dużą pętlę, niż za małą i potem mieć problem ze zmieszczeniem tramwajów na niej.

Jeśli mnie oczy nie mylą, to pocieszający jest fakt, że nie zastosowali podobnej głupoty, jak na kilku najnowszych pętlach, czyli 2 przystanki dla wysiadających + 1 dla wsiadających. Tutaj jak widzę jest to na szczęście odwrócone.

Swoją drogą, czy ktoś ma plan przyszłej pętli tramwajowej na Górce Narodowej i wie ile ona ma mieć torów? Chyba ominęła mnie ta informacja.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 20 wrz 2020, 6:47

Właśnie z tego co pamiętam ma być z dwoma peronami dla wysiadających i jednym dla wsiadających. :roll:
Do tego to idiotyczne przecinające się pod kątem 90 stopni tory: wjazdu i wyjazdu. Przecież to jest takie niebiezpieczne. :oops:

A zdjęcia całej trasy i pętli można znaleźć w wielu miejscach w internecie. Choćby tutaj:
https://m.facebook.com/zimkrakow/photos ... &source=54

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Zieleńczanin » 20 wrz 2020, 10:44

prezes pisze: 19 wrz 2020, 23:53 Jeśli mnie oczy nie mylą, to pocieszający jest fakt, że nie zastosowali podobnej głupoty, jak na kilku najnowszych pętlach, czyli 2 przystanki dla wysiadających + 1 dla wsiadających. Tutaj jak widzę jest to na szczęście odwrócone.
Nie jest to głupota, wręcz przeciwnie. Wyobraź sobie taką sytuację: jedziesz dajmy na to z Dworca Towarowego do Korony. W układzie z kilkoma peronami dla wsiadających musisz wybrać pomiędzy stojącymi przy peronach "17" i "19". Owszem, możesz pewnie sprawdzić na tablicy, ale ta jednak potrafi nie zadziałać, no i zajmuje jednak to pewien czas. Obecnie po prostu czekasz na peronie w kierunku Pawiej - na 100% wsiądziesz w pierwszy tramwaj.
Piszę to również z autopsji - swego czasu wracałem późno w weekend z Dworca Głównego do Zielonek. Po dojechaniu na Krowodrzę byłem zmuszony sprawdzić rozkłady linii do Zielonek - w międzyczasie odjechało "267" i następny autobus był za półtorej godziny. Można słusznie pruć się o synchronizację, ale mimo wszystko - gdyby był jeden peron dla autobusów do Zielonek, zdążyłbym.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: PiotrDeda » 20 wrz 2020, 12:36

Przecinające tory są po to, żeby cały ruch pieszy był zamknięty wewnątrz pętli (w środku będzie przecież pętla autobusowa) – w takim układzie przystanki tramwajowe są wewnątrz pętli, a nie na zewnątrz.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: prezes » 20 wrz 2020, 20:43

Zieleńczanin pisze: 20 wrz 2020, 10:44
prezes pisze: 19 wrz 2020, 23:53 Jeśli mnie oczy nie mylą, to pocieszający jest fakt, że nie zastosowali podobnej głupoty, jak na kilku najnowszych pętlach, czyli 2 przystanki dla wysiadających + 1 dla wsiadających. Tutaj jak widzę jest to na szczęście odwrócone.
Nie jest to głupota, wręcz przeciwnie. Wyobraź sobie taką sytuację: jedziesz dajmy na to z Dworca Towarowego do Korony. W układzie z kilkoma peronami dla wsiadających musisz wybrać pomiędzy stojącymi przy peronach "17" i "19". Owszem, możesz pewnie sprawdzić na tablicy, ale ta jednak potrafi nie zadziałać, no i zajmuje jednak to pewien czas. Obecnie po prostu czekasz na peronie w kierunku Pawiej - na 100% wsiądziesz w pierwszy tramwaj.
Piszę to również z autopsji - swego czasu wracałem późno w weekend z Dworca Głównego do Zielonek. Po dojechaniu na Krowodrzę byłem zmuszony sprawdzić rozkłady linii do Zielonek - w międzyczasie odjechało "267" i następny autobus był za półtorej godziny. Można słusznie pruć się o synchronizację, ale mimo wszystko - gdyby był jeden peron dla autobusów do Zielonek, zdążyłbym.
Oj, nie zgadzam się. Obecna pętla na Krowodrzy Górce jest o wiele lepsza pod tym względem, że ma trzy perony dla wsiadających. Wielkim atutem takiego rozwiązania jest to, że pasażerowie mogą od razu wsiąść do swojego tramwaju, zamiast czekać aż podjedzie. Dodatkowo jest dużo mniejsza szansa na to, że tramwaj danej linii wjedzie na peron przed tramwajem innej linii, który miał odjechać wcześniej, dzięki czemu jest mniejsza szansa na dodatkowe opóźnienia na starcie. Więcej peronów to też większa przepustowość.
Patrząc na to jak działa pętla na Czerwonych Makach, to nie rozumiem dlaczego w Krakowie nadal buduje się takie pętle. Czy oni nie wyciągnęli żadnych wniosków?

Z autobusami jest trochę inna sytuacja, bo zmieszczenie dużej ilości autobusów na jednym peronie byłoby ciężkie do wykonania. Zwłaszcza że na Krowodrzy Górce zawsze stoi kilka linii w kierunku Zielonek, a niektóre autobusy potrafią się mocno spóźniać, więc byłby wtedy kolejny problem z wymijaniem się autobusów.

Nie uważam, żeby sprawdzenie rozkładu, które zazwyczaj zajmuje kilka sekund było tak wielkim utrudnieniem dla pasażerów, żeby budować pętle tramwajowe w taki sposób jak się buduje obecnie i tym samym powodować kolejne problemy. Zwłaszcza, że na przystankach tramwajowych z reguły są poustawiane tablice z informacją za ile odjedzie tramwaj, co redukuje częstotliwość sytuacji, w których będziemy sprawdzać rozkład.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 wrz 2020, 21:04

prezes pisze: 20 wrz 2020, 20:43 Obecna pętla na Krowodrzy Górce jest o wiele lepsza pod tym względem, że ma trzy perony dla wsiadających.
W pełni się zgadzam. Jedyną zaletą pętli takiej jak Czerwone Maki jest dla mnie to, że tramwaj pojawia się na niej jakieś 2 minuty przed odjazdem - dzięki temu widząc go wiadomo że nie ma co już zapalać papieroska tylko wręcz należy przyspieszyć krok. A pętle z tramwajem czekającym na odjazd po 10 i więcej minut? Jesienią/wiosną można schować się przed deszczem, zimą przed mrozem, latem w coraz większej ilości tramwajów można się schłodzić, a i np. od pijących obok pętli żuli trochę się człowiek odgradza.
Jeszcze plus dla miłośników: można sobie na takiej pętli obejrzeć wagon na zewnątrz/wewnątrz na spokojnie, postukać i popukać w plastiki, i tak jak w czerwcu w przypadku Lajkoników zrobić zdjęcia prawie pustego przedziału pasażerskiego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2020, 21:32

Ja zwykłem być zwolennikiem jednego peronu właśnie dlatego, że mam gwarancję iż pojadę pierwszym tramwajem który odjedzie. Z drugiej strony - od czego są tablice elektroniczne? Zwłaszcza jeśli jest jedna, duża która informuje o odjazdach wszystkich tramwajów, i jest położona w dogodnym miejscu. A faktycznie, w ekstremalnych warunkach pogodowych możliwość wcześniejszego schowania się do pojazdu bywa nieoceniona. No i można wtedy już skupić się np. na czytaniu książki ;)
Zieleńczanin pisze: 20 wrz 2020, 10:44Owszem, możesz pewnie sprawdzić na tablicy, ale ta jednak potrafi nie zadziałać, no i zajmuje jednak to pewien czas.
Tramwaje i autobusy też się psują, a jednak nie wracamy do dorożek ;) A czas? O ile tablica (tablice) jest położona dogodnie, nie powinno to zająć więcej niż parę sekund.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Łukasz » 19 paź 2020, 20:07

Ekolodzy protestują przeciwko betonowaniu potoku Sudoł.
https://dziennikpolski24.pl/krakow-prot ... 1-15243534

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 05 sty 2021, 21:50

Utrudnienia na ulicy Bociana. Kolejny etap prac przy budowie tramwaju na Górkę Narodową:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/budow ... 39270.html


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości