- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 05 mar 2020, 11:22
Rozmowa na dzień dobry: Przed wakacjami możliwy start budowy linii tramwajowej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rozmo ... 34515.html Pierwsze prace powinny się rozpocząć przed wakacjami. Oczywiście wcześniej zaprezentujemy zakres utrudnień, z jakimi będą się musieli liczyć kierowcy i użytkownicy komunikacji miejskiej.
Natomiast wciąż niejasna jest sytuacja z gruntami pod pętlę tramwajową - zmiana jej lokalizacji nie jest wykluczona.
-
obserwator
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Post
autor: obserwator » 05 mar 2020, 11:25
Przed wakacjami, ale którymi?
-
obserwator
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Post
autor: obserwator » 05 maja 2020, 18:29
@Kaszmir, w wątku dotyczącym tramwaju na Piastowskiej pisałeś o tym że obecni urzędnicy zaczynają naprawiać błędy poprzedników. Czy jest zatem szansa że prace naprawdę ruszą przed wakacjami?
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 06 maja 2020, 13:44
obserwator pisze: ↑05 maja 2020, 18:29@Kaszmir, w wątku dotyczącym tramwaju na Piastowskiej pisałeś o tym że obecni urzędnicy zaczynają naprawiać błędy poprzedników. Czy jest zatem szansa że prace naprawdę ruszą przed wakacjami?
Jeszcze przed pandemią (w marcu) były takie plany. Podejrzewam, że są aktualne - jednak wiecie jak to jest z tą trasą. Uwierzyć będzie można dopiero gdy wbiją pierwszą łopatę
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1408
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 08 maja 2020, 21:00
Zastanawia mnie 1 rzecz. A mianowicie jak po przedłużeniu niektórych krowoderskich linii na końcówkę Azory poradzi sobie tam tabor N8S/C lub GT8N/C? Z tego co wiem to już obecnie te linie na większym/podobnym taborze są dosyć pełne.
-
Zieleńczanin
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Post
autor: Zieleńczanin » 08 maja 2020, 21:28
Bayer2003 pisze: ↑08 maja 2020, 21:00
Zastanawia mnie 1 rzecz. A mianowicie jak po przedłużeniu niektórych krowoderskich linii na końcówkę Azory poradzi sobie tam tabor N8S/C lub GT8N/C? Z tego co wiem to już obecnie te linie na większym/podobnym taborze są dosyć pełne.
Podobno ma być w bliżej nieokreślonej przyszłości przetarg na dwukierunkowe tramwaje na "3".
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1408
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 08 maja 2020, 22:43
Zieleńczanin pisze: ↑08 maja 2020, 21:28
Bayer2003 pisze: ↑08 maja 2020, 21:00
Zastanawia mnie 1 rzecz. A mianowicie jak po przedłużeniu niektórych krowoderskich linii na końcówkę Azory poradzi sobie tam tabor N8S/C lub GT8N/C? Z tego co wiem to już obecnie te linie na większym/podobnym taborze są dosyć pełne.
Podobno ma być w bliżej nieokreślonej przyszłości przetarg na dwukierunkowe tramwaje na "3".
Znasz może jakieś konkretniejsze informacje dotyczące tego przetargu?
-
Zieleńczanin
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Post
autor: Zieleńczanin » 08 maja 2020, 23:09
Bayer2003 pisze: ↑08 maja 2020, 22:43
Zieleńczanin pisze: ↑08 maja 2020, 21:28
Bayer2003 pisze: ↑08 maja 2020, 21:00
Zastanawia mnie 1 rzecz. A mianowicie jak po przedłużeniu niektórych krowoderskich linii na końcówkę Azory poradzi sobie tam tabor N8S/C lub GT8N/C? Z tego co wiem to już obecnie te linie na większym/podobnym taborze są dosyć pełne.
Podobno ma być w bliżej nieokreślonej przyszłości przetarg na dwukierunkowe tramwaje na "3".
Znasz może jakieś konkretniejsze informacje dotyczące tego przetargu?
https://krabok.wordpress.com/2016/03/31 ... -narodowa/
Jest tu wzmianka o tym. Pewnie sporo się zmieniło od tamtego czasu, ale raczej jakiś przetarg musi nastąpić. Chyba że doczekamy się jednoprzestrzennego dwukierunkowego Wiednia, ale to zakrawa już o surrealizm
-
PiotrDeda
- Pomiarowiec
- Posty: 106
- Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20
Post
autor: PiotrDeda » 14 maja 2020, 20:57
Jeśli ktoś jest zainteresowany stanem rzeczy, informacje od p. radnego Jakuba Koska z 9 maja:
Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa weryfikuje ostatnie dokumenty potrzebne do opublikowania obwieszczenia informującego strony o tym, że dokumentacja umożliwiająca wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji (ZRID) na budowę linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej jest kompletna.
Po publikacji obwieszczenia strony będą miały trzy tygodnie na zapoznanie się z przygotowanym materiałem.
W przypadku nie pojawienia uzasadnionych uwag do projektu, można spodziewać się, że decyzja zezwalająca na realizację tego zadania z rygorem natychmiastowej wykonalności zostanie wydana w czerwcu.
Wykonawca inwestycji – konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o. o. – deklaruje, że jeśli ZRID w czerwcu zostanie wydany w wakacje rozpocznie się realizacja inwestycji. Wcześniej wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na czas wykonywania robót.
-
obserwator
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Post
autor: obserwator » 14 maja 2020, 22:36
Cieszy mnie że po 14 latach obiecywania jest światełko w tunelu. Choć szczerze mówiąc gdyby jakiś bukmacher wprowadził zakład że budowa nie ruszy w 2020 roku to nadal pokusiłbym się o obstawienie
-
Łukasz
- Moderator fb pkk
- Posty: 676
- Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
- Lokalizacja: Rondo Matecznego
Post
autor: Łukasz » 17 cze 2020, 18:18
Jak poinformował w wiadomościach Radiofonii na 100,5 FM Sebastian Kowal z ZTP, w przyszłym tygodniu w związku z rozpoczynającą się budową tramwaju na Górkę Narodową Miejski Inżynier Ruchu ma zaakceptować zmiany ruchu na Opolskiej. Z 3 pasów mają być 2 pasy dla ruchu samochodów. Bus pas ma zostać wyznaczony od Al 29 listopada do zwęzki przy kładce.
-
obserwator
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Post
autor: obserwator » 17 cze 2020, 18:54
Czy na najbliższy czas miejsce skrzyżowania Opolskiej z przyszłymi szynami i tak nie będzie zwężone? Z tego co pamiętam skrzyżowanie miało być bezkolizyjne, a pod linią tramwajową miał przebiegać tunel dla samochodów wzdłuż Opolskiej.
Czy może się z tego pomysłu wycofano?
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 977
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 17 cze 2020, 19:54
Nie wycofano się. I będzie też wielkie rondo na górze
-
Cukier
- Specjalista
- Posty: 229
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13
Post
autor: Cukier » 17 cze 2020, 20:46
Mam nadzieję, że uda się przemycić ten buspas na stałe!
-
obserwator
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Post
autor: obserwator » 18 cze 2020, 22:46
Jakie prace będą wykonywane w pierwszym etapie budowy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość