Chodzi mi bardziej o czas trwania remontu. Przepraszam, nie zacytowałem odpowiedniego posta.
Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Nowe "74" będzie zastępowało linie na trzech odcinkach:
- "16" (Mistrzejowice - Pl. Centralny)
- "44" (Pl. Centralny - I obwodnica)
- "6" (I obwodnica - Kurdwanów)
To się nie zdarza aż tak często
- "16" (Mistrzejowice - Pl. Centralny)
- "44" (Pl. Centralny - I obwodnica)
- "6" (I obwodnica - Kurdwanów)
To się nie zdarza aż tak często
Chyba rzeczywiście problem ze stroną bo na krakow.pl w zakładce "komunikacja" komunikaty wciąż są, a ZTP na swoim profilu fb wrzuca posty z treściami wspomnianych komunikatów.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Z tą 6 nie do końca, bo pojedzie jak 24. Moim zdaniem jednak powinna jechać przez Krakowską. Wiem, że jest to wydłużanie trasy, ale wiemy dobrze że linie 7x nie służą do jazdy od pętli do pętli tylko na wybranych odcinkach.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Wg mnie jednak zastąpi "6". Tak samo jak "792" jedzie odrobinę inaczej niż "192" (Junacką zamiast Kasztanową), a raczej nie ma wątpliwości że zastępuje bazową linię Tym bardziej, że nawet godziny kursowania "74" są zbliżone do "6", choć trochę krótsze.
Myślę że trasa przez Starowiślną jest specjalnie i nie chodzi o oszczędności, a o przygotowanie gruntu pod zmiany na otwarcie TŁ. Możliwe, że "6" w dotychczasowej formie (Kurdwanów - Wielicka - Krakowska - Salwator / CK) nie wróci. Czyli jutro byłby ostatni dzień jej funkcjonowania w starej postaci.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Czyli sprawdzi się prawdopodobnie to co już pisałem dobre pół roku temu jak nie więcej, że obecna "6" zniknie z Wielickiej - choć były to tylko przymiarki.Kaszmir pisze:Myślę że trasa przez Starowiślną jest specjalnie i nie chodzi o oszczędności, a o przygotowanie gruntu pod zmiany na otwarcie TŁ. Możliwe, że "6" w dotychczasowej formie (Kurdwanów - Wielicka - Krakowska - Salwator / CK) nie wróci.
Zatem jeśli się tak stanie to "13" będzie musiała być zapewne w taborze 32 metrowym z częstotliwością jak obecnie - w zwiększenie kursów nie wierzę i nie liczę.
Chciałeś napisać - czyżby jutroKaszmir pisze:Czyli dziś byłby ostatni dzień jej funkcjonowania w starej postaci.
Tak, tak! Dzięki za czujność, poprawiłem - adm. K
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Pojawiły się nowe rozkłady ważne od soboty i tak takt między 138, 168 został uwalony.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
I to tak bardzo, że w stronę Azorów w DP z KG mają odjazd o tej samej porze a tak, to odstęp jest kilkuminutowy. Naprawdę nie dało się znaleźć kasy na dodatkową brygadę, żeby ta różnica w odległości nie odbijała się w synchronizacji?
Chwaliłem organizację komunikacji na czas remontu, ale w poniższym artykule znalazłem informację, że 703 docelowo będzie kursować co 7,5min, a to już jest jakaś kpina. Zamiast 3 tramwajów z tą częstotliwością plus 5 co 15min będzie jedna autobusowa plus "korkowo bezrozkładowe" 168 co 20min. Ja nawet nie chcę myśleć jak te autobusy będą zapchane Kompletnie nie rozumiem jak to jest, że bez tramwajów z Bratysławskiej 703 będzie jeździć właściwie co chwilę, a już z nimi tak rzadko. ZTP myśli, że ludzie będą z rejonu pętli i Krowoderskich Zuchów dymać na Bratysławską na piechotę? Dobre sobie...
Również wg tego artykułu, torowisko do KG ma być zamknięte przez 6 miesięcy, a nie 8 jak się mówiło wcześniej.
https://www.krakow.pl/na_krakowskich_dr ... 1650804071
Chwaliłem organizację komunikacji na czas remontu, ale w poniższym artykule znalazłem informację, że 703 docelowo będzie kursować co 7,5min, a to już jest jakaś kpina. Zamiast 3 tramwajów z tą częstotliwością plus 5 co 15min będzie jedna autobusowa plus "korkowo bezrozkładowe" 168 co 20min. Ja nawet nie chcę myśleć jak te autobusy będą zapchane Kompletnie nie rozumiem jak to jest, że bez tramwajów z Bratysławskiej 703 będzie jeździć właściwie co chwilę, a już z nimi tak rzadko. ZTP myśli, że ludzie będą z rejonu pętli i Krowoderskich Zuchów dymać na Bratysławską na piechotę? Dobre sobie...
Również wg tego artykułu, torowisko do KG ma być zamknięte przez 6 miesięcy, a nie 8 jak się mówiło wcześniej.
https://www.krakow.pl/na_krakowskich_dr ... 1650804071
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Ze "168" to jakiś żart. Nie wierzę, że to zrobiono
Dotychczas w szczycie było 28 kursów/h do centrum ("3", "5", "18", "50"), teraz będzie... 29, czyli nawet więcej ("17/19", "70", "137", "703"). Jasne, łączna pojemność mniejsza, jednak i tak to nieźle wypada w porównaniu z innymi remontami, gdzie zawsze było i mniej kursów, i z mniejszą pojemnością (np. niedawny remont trasy do Borku Fałęckiego).
Co więcej, część pasażerów przejmie też "164" bo dotychczasowi przesiadkowicze jadący w stronę N. Kleparza wybierali "18" na KG, a teraz potoki rozłożą się na Bratysławskiej między "70", "703" i właśnie "164".
"168" od 5 maja będzie kończyć znów na KG. Natomiast zwróć uwagę, że wszystkie linie dowozowe (aglo i miejskie, nawet "138") będą zahaczać o Bratysławską. Zatem tam przeniesie się centrum przesiadkowe. Co więcej, "137" w ogóle pojedzie do N. Kleparza, więc jego potoki odpadną.yosujiro pisze: ↑28 kwie 2022, 11:27Chwaliłem organizację komunikacji na czas remontu, ale w poniższym artykule znalazłem informację, że 703 docelowo będzie kursować co 7,5min, a to już jest jakaś kpina. Zamiast 3 tramwajów z tą częstotliwością plus 5 co 15min będzie jedna autobusowa plus "korkowo bezrozkładowe" 168 co 20min. Ja nawet nie chcę myśleć jak te autobusy będą zapchane Kompletnie nie rozumiem jak to jest, że bez tramwajów z Bratysławskiej 703 będzie jeździć właściwie co chwilę, a już z nimi tak rzadko. ZTP myśli, że ludzie będą z rejonu pętli i Krowoderskich Zuchów dymać na Bratysławską na piechotę?
Dotychczas w szczycie było 28 kursów/h do centrum ("3", "5", "18", "50"), teraz będzie... 29, czyli nawet więcej ("17/19", "70", "137", "703"). Jasne, łączna pojemność mniejsza, jednak i tak to nieźle wypada w porównaniu z innymi remontami, gdzie zawsze było i mniej kursów, i z mniejszą pojemnością (np. niedawny remont trasy do Borku Fałęckiego).
Co więcej, część pasażerów przejmie też "164" bo dotychczasowi przesiadkowicze jadący w stronę N. Kleparza wybierali "18" na KG, a teraz potoki rozłożą się na Bratysławskiej między "70", "703" i właśnie "164".
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Nie byłem i nie jestem zwolennikiem takiej zmiany (czyli wywalenia linii 6). Argumentów przeciwko jej likwidacji było wiele. Aby w pełni zrekompensować zniknięcie 6 z trasy przez Wielicką, linia 24 powinna pojechać z częstotliwością f=7,5 przez cały dzień w dni robocze oraz f=10 w soboty i niedzielę (przed pandemią 6 w weekendy kursowała). Wierzycie w to naiwnie??? Bo ja absolutnie nie. Czyli będą cięcia plus zakonserwowanie rozwalania taktu w weekendy - z linią 6 był średnio co 5 minut tramwaj na ciągu kurdwanowskim. Teraz od Kurdwanowa do centrum w soboty i niedziele jest raz na 20 minut. Promowanie transportu zbiorowego jak się patrzy... Bo że 74 w weekendy pojedzie to chyba nikt złudzeń nie ma.kucyk pisze: ↑28 kwie 2022, 9:26 Czyli sprawdzi się prawdopodobnie to co już pisałem dobre pół roku temu jak nie więcej, że obecna "6" zniknie z Wielickiej - choć były to tylko przymiarki.
Zatem jeśli się tak stanie to "13" będzie musiała być zapewne w taborze 32 metrowym z częstotliwością jak obecnie - w zwiększenie kursów nie wierzę i nie liczę.
Swoją drogą irytację potęguje ta aura tajemniczości. "Przymiarki". "Rozważania". Do licha - czy komunikacja miejska jest urzędniczą zabawką? Nie można już dziś powiedzieć - po uruchomienu TŁ taki a taki będzie układ linii autobusowych i tramwajowych? Naprawdę? Przecież to już miało być oddane teoretycznie do ruchu - to co, urzędnicy muszą się zachowywać jak studenci... przesunęli nam dead-line, to siądziemy tydzień przed? Nigdy czegoś po ludzku ogłosić nie mogą? Zawsze za pięć dwunasta???
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Kaszmir- w sumie racja, ale i tak biorąc pod uwagę gęstość okolicznej zabudowy, to uważam f-5 za minimum na tej trasie w dzień powszedni.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Jest komunikat odnośnie zamknięcia trasy do Krowodrzy przez 4 dni:
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/108-2022
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/108-2022
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Z tunelu zniknie na ten czas 5 i 19. Zostanie samo 50. Czy to wystarczy...?
-
- Ekspert
- Posty: 1806
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Argumentu z 3 nie rozumiem. Co do 19, to wątpię by któregokolwiek skusiła, bo dojście z tunelu do UE nie jest ani intuicyjne ani wygodne. Generalnie pewnie tunel da radę na ugruntowanej krakowskiej zasadzie "jakoś to będzie". Aczkolwiek wlaśnie długi weekend może chwilami dać podpalić, także podczas powrotu do miasta.
-
- Ekspert
- Posty: 1806
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Przecież dojście z dworca głównego do UE jest bardzo dobre, 3-4min pieszo, jest tylko lekko pod górkę, a zważywszy że to długi weekend, a co za tym idzie mniejsze potoki, to na pewno tunel da radęfysztof pisze: ↑28 kwie 2022, 16:40 Argumentu z 3 nie rozumiem. Co do 19, to wątpię by któregokolwiek skusiła, bo dojście z tunelu do UE nie jest ani intuicyjne ani wygodne. Generalnie pewnie tunel da radę na ugruntowanej krakowskiej zasadzie "jakoś to będzie". Aczkolwiek wlaśnie długi weekend może chwilami dać podpalić, także podczas powrotu do miasta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości