Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: yosujiro » 26 sie 2022, 10:58

Post pod postem, bo minął czas moderacji. W sumie zastanawia mnie, czemu od zamknięcia pętli ta zatoka nie mogła być przystankiem przelotowym tylko się pasażerów 168 pozbawiło przystanku, a tych ze 138 wysyłało przez plac budowy do połowy ul. Nila...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 07 wrz 2022, 11:33

Powstaje nowa pętla Krowodrza Górka. Kiedy wróci tramwaj?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/powst ... 47626.html
Zakładamy, że listopad mógłby być tym miesiącem, w którym – o ile nie zablokują tego problemy z dostawami – tramwaje zaczną kursować do nowej pętli Krowodrza Górka
ZIM deklaruje obecnie, że listopadowy termin pozostaje aktualny i możliwy do spełnienia, przy czym urzędnicy nie chcą na razie precyzować, czy stanie się to na początku czy na końcu miesiąca.

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Wojciech » 07 wrz 2022, 16:55

Do niedawna trzy tory, wkrótce będą tylko dwa. Spodziewam się cięć.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Jaky » 07 wrz 2022, 18:20

Coś na pewno wyleci z Krowodrzy Górki, to bezdyskusyjnie. Podejrzewam, że popularne krakowskie media już szykują nagłówki artykułów, bo wyczuwają, co się kroi. Mimo, że to tylko tymczasowe zmiany, bo i tak w późniejszym czasie 3 tory byłyby zbędne.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Parówczak » 07 wrz 2022, 19:01

Coś wyleci tymczasowo. Ale wróci potem na wydłużonej trasie do Górki. Trzeci tor to dobudować trzeba na Czerwonych Makach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 07 wrz 2022, 19:49

A może faktycznie postawią tymczasową przejazdówkę na wylocie w kierunku Górki Narodowej? Wtedy wszystkie tramwaje, albo prawie wszystkie, mogłyby zostać.

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: judash » 07 wrz 2022, 20:07

Spodziewam się dwukierunkowej "5".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 07 wrz 2022, 20:20

judash pisze: 07 wrz 2022, 20:07Spodziewam się dwukierunkowej "5".
Myślę, że "5" jest pierwsza do odstrzału. Wg mnie mogliby utrzymać obecny podział:
- "18", "50" do nowej pętli
- "3" na przejazdówkę (dwukierunkowce)
- i pytanie właśnie co z "5" - może zmieściłaby się na nowej pętli razem z "18" i "50"?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Scania_9640 » 07 wrz 2022, 20:53

Kaszmir pisze: 07 wrz 2022, 20:20 Myślę, że "5" jest pierwsza do odstrzału. Wg mnie mogliby utrzymać obecny podział:
- "18", "50" do nowej pętli
- "3" na przejazdówkę (dwukierunkowce)
- i pytanie właśnie co z "5" - może zmieściłaby się na nowej pętli razem z "18" i "50"?
A jak dla mnie 3 na dwukierunkowych to zły pomysł, bo jest zapchana po brzegi przez ludzi, a od października będzie jeszcze gorzej.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 07 wrz 2022, 21:06

Scania_9640 pisze: 07 wrz 2022, 20:53 A jak dla mnie 3 na dwukierunkowych to zły pomysł, bo jest zapchana po brzegi przez ludzi, a od października będzie jeszcze gorzej.
Dokładnie. Tak wygląda ta linia przez cały dzień. Ale to było do przewidzenia. :evil:

Generalnie uważam wprowadzone zmiany za idiotyczne. Mogli zostawić to "73" a utworzyć jedną linię w GT8N robiącą kółko: Bratysławska - Długa - Basztowa - Pawia - Bratysławska. :)

Mnie martwi ta krótka informacja w artykule odnośnie linii na Azory - w przyszłości. Przecież taką informację wmawia się mieszkańcom od dobrych 50 lat i nic się w tej materii nie zmieniło. Wielu z nich już nie dożyło tych obiecanek. Coś czuję, że przez kolejne 50 lat nadal będą tylko obiecywać. :oops:

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: abuk » 07 wrz 2022, 21:08

Kaszmir pisze: 07 wrz 2022, 20:20 - i pytanie właśnie co z "5" - może zmieściłaby się na nowej pętli razem z "18" i "50"?
Jeżeli tylko te tęgie łby pomyślą i spróbują zrobić skorelowanie razem z 18 to dałoby się to zrobić. Przecież jeszcze przed zamknięciem pętli, o ile dobrze pamiętam, i tak ten peron z którąś linią dzieliła.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 07 wrz 2022, 21:12

kucyk pisze: 07 wrz 2022, 21:06Mogli zostawić to "73" a utworzyć jedną linię w GT8N robiącą kółko: Bratysławska - Długa - Basztowa - Pawia - Bratysławska. :)
Nie mogli, bo taka linia nie miałaby żadnej porządnej końcówki.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 07 wrz 2022, 23:28

Przed oddaniem tramwaju na Górkę a po uruchomieniu już na Krowodrzę istnieje ciekawe rozwiązanie technologiczne, powodujące, że wszystkie cztery linie się zmieszczą. Chodzi o ostatni przystanek, aby był nie na pętli, tylko ten przy Fieldorfa Nila. Wówczas pętla się jakby powiększa do czasu oddania Górki. Tramwaje mogą stać przed podwójnym przystankiem dla wysiadających na pętli Krowodrza G. jeszcze nie uruchomionym. A później podstawiać się do podwójnych przystanków dla wsiadających. Wtedy może na pętli być nawet dziesięć pociągów i jest podwójne układanie pojazdów. Podczas wjazdu na perony dla wysiadających przy pętli (nie uruchomione dla pasażerów) i na perony dla wsiadających.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: suchy » 07 wrz 2022, 23:41

abuk pisze: 07 wrz 2022, 21:08 Jeżeli tylko te tęgie łby pomyślą i spróbują zrobić skorelowanie razem z 18 to dałoby się to zrobić. Przecież jeszcze przed zamknięciem pętli, o ile dobrze pamiętam, i tak ten peron z którąś linią dzieliła.
Owszem, w godzinach szczytu 18 była na jednym torze z 5 - tyle że z powodu jazdy przez zatłoczone centrum 18tki były często opóźnione po kilka minut, przez to na Towarowym były zajeżdżane przez punktualną 5 (różnica 3-4min), która na Mogilskiej miała możliwość punktualnej jazdy.

Na pętli nie było opcji wjechania na inny tor, bo 3 i 50 miały krótkie przerwy po 10-12min (więc gdyby 5 lub 18 wjechały na inny tor, żeby się przepuścić, to 3/50 byłyby zajechane). Wycofać 5 na żeberko też się nie zawsze dało, bo często stała tam rezerwa.

Skutkowało to więc tym, że 18 wyjeżdżała z Krowodrzy opóźniona około 3 minut - a na Stradomiu miała właśnie 3 minuty odstępu do 52. Rzecz jasna po drodze z tego -3 robiło się nawet -5 czy -6, więc wspomniane 52 zajeżdżało 18tkę. I na Makach na dużym torze 52, a na małym 11+17 z przerwami po 15min. Więc 18 znowu wyjeżdżała opóźniona jakieś 4-5minut - i dopiero teraz po 1.5 kółka miała spokój na Krowodrzy (bo dana brygada 18 miała 5tkę za sobą co drugie kółko).

Dzielenie toru przy linii z f-7,5 ma sens tylko wtedy, jeśli na drugim końcu ma ona swoją własną pętlę (tak jak np. 50 na Kurdwanowie/Borku), wtedy przy zajechaniu z jednej strony, na drugim końcu może wyjechać punktualnie. W przeciwnym wypadku jest spora szansa, że motorowy będzie jeździć w kółko na opóźnieniu (a pasażerowie się wściekać "jakie to MPK jest niepunktualne").
impuls pisze: 07 wrz 2022, 23:28 Przed oddaniem tramwaju na Górkę a po uruchomieniu już na Krowodrzę istnieje ciekawe rozwiązanie technologiczne, powodujące, że wszystkie cztery linie się zmieszczą. Chodzi o ostatni przystanek, aby był nie na pętli, tylko ten przy Fieldorfa Nila. Wówczas pętla się jakby powiększa do czasu oddania Górki. Tramwaje mogą stać przed podwójnym przystankiem dla wysiadających na pętli Krowodrza G. jeszcze nie uruchomionym. A później podstawiać się do podwójnych przystanków dla wsiadających. Wtedy może na pętli być nawet dziesięć pociągów i jest podwójne układanie pojazdów. Podczas wjazdu na perony dla wysiadających przy pętli (nie uruchomione dla pasażerów) i na perony dla wsiadających.
Pytanie czy na samej pętli będą jakieś "przejazdówki" pomiędzy jednym a drugim torem - w sensie wjeżdżasz wagonem na prawy tor, a pośrodku pętli masz zwrotnicę i możesz wybrać czy zostajesz na prawym czy chcesz przejechać na lewy (i analogicznie z lewego toru taka sama zwrotnica).

Jeśli takiej opcji nie będzie i zostanie tylko jak na każdej obecnej pętli (wjechałeś na lewy tor, więc wyjeżdżasz z lewego, a na prawy - z prawego), to nic to nie pomoże przy zajechaniach.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 07 wrz 2022, 23:59

Na stronie 2 w tym wątku pobierz sobie plik z 19.06.2020 pdf 02.03 autor Cukier

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości