Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 218
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: mikolaj.boron » 26 kwie 2022, 22:29

kucyk pisze: 26 kwie 2022, 22:07 Przy takim planie szykuje się nam niezły galimatias z zamianą taboru tramwajowego. Wszystkie GT8x będą musiały zniknąć z linii: "6", "11", "13", "20" by wylądować w całości na "17", "19", "70". Oczywiście musi być jeszcze rezerwa takiego taboru. ;)
Czy to wystarczy? :shock:
Pamiętajmy, że są jeszcze N8. Jest 5 sztuk (HK458 jest chyba nadal niesprawny), co prawda są awaryjne i mogą być z nimi problemy, jednak każdy wagon dwukierunkowy jest na wagę złota. Może być ciężko w dzień powszedni przy częstotliwości 17/19 7,5 min i 70 7,5 min. 33 wagony to może być na styk do obsługi brygad. W każdym razie będą ciekawe zmiany obsługowe 🧐.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: ant_sm » 26 kwie 2022, 22:31

kucyk pisze: 26 kwie 2022, 22:07 Przy takim planie szykuje się nam niezły galimatias z zamianą taboru tramwajowego. Wszystkie GT8x będą musiały zniknąć z linii: "6", "11", "13", "20" by wylądować w całości na "17", "19", "70". Oczywiście musi być jeszcze rezerwa takiego taboru. ;)
Czy to wystarczy? :shock:
17 i 19 mają chyba po 6-7 brygad, postoju na Bratysławskiej nie będzie długiego więc nie powinno być zwiększenia brygad (tak myślę). Na 70 na szybko licząc wychodzi mi 8 brygad, więc przy 28 dostępnych wagonach jest spora rezerwa nawet jeśli trzeba będzie dołożyć wozy na 17 i 19.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 26 kwie 2022, 22:36

Będzie sporo kursów jak na przejazdówkę. Dotychczas, jeszcze przy systemie f10/20, na przejazdówki trafiały max jedna linia f10 i jedna f20, by była przerwa w odjazdach na wypadek zdarzeń losowych. Teraz nie dość że będzie wyższa bazowa f, to jeszcze bez przerwy - będą dwie linie z f7,5 ("17+19" oraz "70"), czyli tramwaj co 3-4 minuty.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1813
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Scania_9640 » 26 kwie 2022, 22:38

Kaszmir pisze: 26 kwie 2022, 22:36 Będzie sporo kursów jak na przejazdówkę. Dotychczas, jeszcze przy systemie f10/20, na przejazdówki trafiały max jedna linia f10 i jedna f20, by była przerwa w odjazdach na wypadek zdarzeń losowych. Teraz nie dość że będzie wyższa bazowa f, to jeszcze bez przerwy - będą dwie linie z f7,5 ("17+19" oraz "70"), czyli tramwaj co 3-4 minuty.
Pytanie właśnie, czy tyle linii to nie będzie za dużo na taką przejazdowkę i czy nie będzie opóźnień?

impuls
Ekspert
Posty: 1323
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 26 kwie 2022, 22:47

Równolegle o taborze napisałem na rozdział taboru. Jeśli dyskusja pójdzie na dwa tory to trzeba ją będzie scalić. Obecnie zarówno 17 jak i 19 mają po siedem brygad. Być może dołożą im jedną brygadę lub będą się przebierać i dołożą jedną brygadę na dwie linie. Czyli 17+19 to min. 14 brygad max 16 brygad. Dodać trzeba 8 brygad na 70 razem jest max 24 brygady. Jeśli dwie brygady 17 będą N8S, to spokojnie mogą wysłać 22 brygady GT8N. Ogólnie GT8N obsługiwały już nawet 23 brygady, więc jest zapas niewielki.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1396
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Bayer2003 » 26 kwie 2022, 23:09

impuls pisze: 26 kwie 2022, 22:47 Równolegle o taborze napisałem na rozdział taboru. Jeśli dyskusja pójdzie na dwa tory to trzeba ją będzie scalić.
Prawdopodobnie wcześniej czy później tak się stanie.
impuls pisze: 26 kwie 2022, 22:47 Obecnie zarówno 17 jak i 19 mają po siedem brygad. Być może dołożą im jedną brygadę lub będą się przebierać i dołożą jedną brygadę na dwie linie. Czyli 17+19 to min. 14 brygad max 16 brygad. Dodać trzeba 8 brygad na 70 razem jest max 24 brygady. Jeśli dwie brygady 17 będą N8S, to spokojnie mogą wysłać 22 brygady GT8N. Ogólnie GT8N obsługiwały już nawet 23 brygady, więc jest zapas niewielki.
"19" nie powinna zyskać brygad - na obecnej trasie miała ich kiedyś przecież tylko 6. W przypadku "17" jak najbrdziej do 8 brygad ta liczba może wzrosnąć. 8+7+8=23. Do tego muszą dojść rezerwy (szacuję ich taką ilość jak obecnie) - wychodzi liczba 26. Odejmijmy dwa dwukierunkowe N8 - mamy wykorzystanie GT8x 24/28 - przed największym cięciem ostatnich dwóch lat (zawieszeniem linii "12") zdarzało się to regularnie, a dodatkowo wówczas dwa egzemplarze były w modernizacji, co realnie dawało 24/26. Gorzej będzie jak wszystkie dwukierunkowe N8 postanowią się trwale zepsuć (przy kilkumiesięcznym remoncie niestety realne) - wykorzystanie 26/28 naprawdę ciężko będzie już utrzymać.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Grzechu
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2021, 22:33

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Grzechu » 27 kwie 2022, 0:31

Natomiast mnie doszły słuchy, że ma wyjechać 25 wozów GT8 i żadne huckie N8 ma nie obsługiwać właśnie przejazdówki na Bratysławskiej. Ile w tym prawdy, nie mam pojęcia.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: damian_krk2 » 27 kwie 2022, 7:15

Myślę że jedną rezerwę NGT6 wymienią na GT8N z racji na to, że 17, 19, 70 będą w całości dwukierunkowe.

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 27 kwie 2022, 16:37

yosujiro pisze: 26 kwie 2022, 16:31 Komunikat zniknął ze strony ZTP. Czyżby się pospieszyli z wydaniem go i jeszcze będą jakieś zmiany?
ant_sm pisze: 26 kwie 2022, 19:57 Nie sądzę, to chyba raczej problem ze stroną, bo całkowicie zniknęły wszystkie komunikaty od 9 kwietnia. Nie ma nic w obowiązujących ani w archiwum.
Komunikatów dalej nie ma... troszkę słabo, że za trzy dni mają wejść jedne z większych zmian w układzie km w tym roku a komunikaty pojawią się jak zwykle na ostatnią chwilę... :/

Nawet jeśli jest to "awaria" strony to chyba jakiś informatyk na pokładzie powinien to ogarnąć raz-dwa... Chyba, że komunikaty zniknęły bo najpierw musi być oficjalna konferencja prasowa w tej sprawie :lol:

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Wojciech » 27 kwie 2022, 19:30

Na jaki czas przewidziany jest ten remont?

impuls
Ekspert
Posty: 1323
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 27 kwie 2022, 19:36

8 miesięcy w planach, w praktyce rok.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Zieleńczanin » 27 kwie 2022, 20:10

Czy ich nie podkręciło? To zasługuje na skwitowanie wulgaryzmami...
Jestem wdzięczny, ciekawe o której będę musiał wstawać. Obecnie dojazd Zielonki > Bagatela wychodzi mi rano ledwie ponad godzinę, no jakoś nie wierzę, że ten czas się utrzyma.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 27 kwie 2022, 21:11

Zieleńczanin pisze: 27 kwie 2022, 20:10Czy ich nie podkręciło? To zasługuje na skwitowanie wulgaryzmami...
Wg mnie układ jest całkiem w porządku, biorąc pod uwagę ograniczenia trasowe i taborowe.

tomta1
Ekspert
Posty: 652
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomta1 » 27 kwie 2022, 21:34

Zieleńczanin pisze: 27 kwie 2022, 20:10 Czy ich nie podkręciło? To zasługuje na skwitowanie wulgaryzmami...
Jestem wdzięczny, ciekawe o której będę musiał wstawać. Obecnie dojazd Zielonki > Bagatela wychodzi mi rano ledwie ponad godzinę, no jakoś nie wierzę, że ten czas się utrzyma.
„337” na Kleparz, dalej ”18” (czy tam jego nowym wcieleniem będącym połączeniem z „3”) pod Bagatelę. Ewentualnie „2x7” na Bratysławską i stamtąd „70” pod Bagatelę. Połączenie bardzo dobre.
Kaszmir pisze: 27 kwie 2022, 21:11 Wg mnie układ jest całkiem w porządku, biorąc pod uwagę ograniczenia trasowe i taborowe.
Też tak uważam, że uwarunkowania taborowe, finansowe i infrastrukturalne raczej nie pozwalają na zaplanowanie wiele lepszej siatki.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1036
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: yosujiro » 27 kwie 2022, 21:59

Mieszkam blisko pętli na Krowodrzy i ja też uważam, że jak na skalę prac, to całkiem nieźle rozwiązali sprawę dojazdu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość