Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 03 lis 2022, 21:28
Projekt zarzucono, bo pewna osoba lobbowała za tramwajem przez Meissnera, a nie przez Olszę
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Mam odpowiedź od ZIM:Kaszmir pisze: ↑28 paź 2022, 8:38 Dobre pytanie. Wszystkie materiały pochodzą stąd: https://zim.krakow.pl/nasze-projekty/li ... -narodowa/
Grafiki -> pierwszy link ("wizualizacja koncepcji pętli tramwajowej wraz z terminalem autobusowym i parkingiem P+R Górka Narodowa. Autor PUT Intercor Sp. z o.o."), na fb wrzucono te same co w tym pliku.
Plan -> czwarty link ("Projekt stałej organizacji ruchu").
Czyli tak naprawdę projektu nowego jeszcze nie ma. Dawajcie, jakie uwagi byście mieli do tej pętli rozwiązań? Ja im napiszę, by zwrócili uwagę na parę rzeczy dot. ruchu pieszego. Co Waszym bardziej tramwajowo-autobusowym eksperckim okiem byście dorzucili?Szanowny Panie,
Dziękujemy za wiadomość. Podobnie jak Pan jesteśmy przekonani, że pętla końcowa w nowym kształcie będzie bardziej funkcjonalna niż pierwotne założenie. Tym bardziej, że proponowane przez nas rozwiązania spowodują zwiększenie liczby miejsc postojowych na parkingu P+R.
W nawiązaniu do poruszonych w Pana e-mailu kwestii, informujemy:
Materiał zdjęciowy prezentujący pętlę tramwajową Górka Narodowa wraz z terminalem autobusowym i parkingiem P+R ma charakter poglądowy. Są to wizualizacje wykonane w ramach opracowania koncepcji tego elementu inwestycji. Obecnie wykonawca zadania przygotowuje projekt budowlany, który doprecyzowuje proponowane rozwiązania techniczne. Opracowanie zostanie zatwierdzone decyzją zezwalającą na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – postępowanie w tej sprawie jest aktualnie w toku.
Wycinek, który załączył Pan w mailu, to element ortofotomapy z projektem inwestycji zatwierdzonym decyzją ZRID z czerwca 2020 r. Opracowanie w zakresie pętli końcowej będzie zmienione zamienną decyzją ZRID. Po jej wydaniu zaktualizujemy także materiały zamieszczone na naszej stronie i zaprezentujemy bardziej szczegółowe, a nie poglądowe materiały na temat pętli tramwajowej, terminala autobusowego oraz parkingu P+R.
Czyżby zrezygnowano z rozjazdów trapezowych?(...) - informuje Jan Machowski z ZIM. - W przypadku zabezpieczenia odpowiednich funduszy, w drugiej połowie 2023 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na budowę nowej linii i wyłonienie wykonawcy. Realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2024-2026. Koszt zadania znany będzie po zakończeniu opracowywania kosztorysów, które wchodzą w zakres realizowanych obecnie prac projektowych - dodaje.
(...)
W rejonie istniejącej pętli autobusowej „Azory” przewidziano zadaszoną pętlę autobusowo-tramwajową. Przewiduje się także budowę kładki rowerowej nad ul. Weissa i przebudowę kładki dla pieszych nad ul. Opolską. Zmodernizowany będzie również układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-odetc ... 1-17288023- Nowa linia tramwajowa będzie gotowa na 1 września, tak by rozpoczęcie roku szkolnego nie wiązało się z koniecznością dowożenia dzieci przez ich rodziców, tylko będzie możliwość przejazdu tramwajem. Mamy nadzieję, że parking park&ride przy pętli końcowej będzie udostępniony od 1 października - informuje wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.
Kolejny artykuł politycznego "dziadostwa dziennikarskiego". Czytam i słyszę: tramwajem pojedziemy w sierpniu (wakacje) a na samym końcu artykułu: tramwaje pojadą 1 września aby rodzice nie dowozili dzieci do szkół.Kaszmir pisze: ↑13 lut 2023, 23:10 Kolejne opóźnienie - teraz otwarcie trasy planowane jest nie w wakacje, lecz na rok szkolny: https://gazetakrakowska.pl/krakow-odetc ... 1-17288023