impuls pisze: ↑25 lut 2021, 22:10
Tymczasem MPK nie jest przygotowane do obsługi tej linii. Nie ma taboru 32 metrowego dwukierunkowego. Zespolone GT8N nie wystarczą nawet do obsługi linii "3". Ponadto taki tabor jest zbyt długi na niektórych przystankach. Pojedyncze GT8N mogą być wysłane tylko na linie drugorzędne. N8S ostatnio dogorywają i trudno na nie liczyć za 3-4 lata, tym bardziej że nie planują remontów tych wagonów.
Myślę, że jeżeli linia na Azory zacznie się już budować, remonty N8S się jednak rozpoczną
(jest ich zalewie 5, więc wymiana np. elektryki nie powinna we wszystkich egzemplarzach zająć więcej niż rok). W dalszym ciągu nie oznacza to końca kłopotów, jednak w planach jest także przedłużenie tej linii przez Głowcakiego i Piastowską do Cichego Kącika, więc na Azorach tramwaj nie będzie kończył przez zbyt długi czas. Pytanie, czy warto na kilka (właśnie, ile dokładnie?) lat sprowadzać kolejny poniemiecki złom o wątpliwej jakości? Moim zdaniem mogą docelowo wyjść z tego problemy na wiele lat. Osobiście na czas remontu proponowałbym następujący układ linii:
"5" - Azory - KG - jak obecnie f~15
"73" - Azory - KG - Pawia - Starowiślna - Dajwór f~do ustalenia
Linia "5" w taborze 26m raczej przy f~15 spokojnie wyrabia, więc po przedłużeniu na Azory tragedii być nie powinno. Tabor tutaj proponowałbym N8S (po drobnym remoncie, który z pewnością da się przeprowadzić) oraz z powodu małego ilostanu tych pierwszych także GT8x. I tutaj moja prośba - jeżeli forum to czyta ktokolwiek z MPK, a zwłaszcza odpowiadający za modernizację GT8S - proszę przy remoncie RF302 oraz RF304 rozważyć montaż dodatkowych piątych drzwi na końcu tramwaju. Wiem, że to koszty, jednak nikomu w niczym to nie przeszkodzi, a naprawdę może kiedyś bardzo pomóc.
Linia "73" (numer roboczy) byłaby tymczasową (do czasu przedłużenia na Cichy Kącik) dojazdówką do Centrum, "zahaczając" po drodze pewne punkty przesiadkowe (Teatr Słowackiego, Starowiślna). Trasa najkrótsza z możliwych, jednak co do częstotliwości nie jestem pewien. Tabor zakładam 4-drzwiowe GT8x - czy przy takim taborze wystarczyłoby na proponowanej przeze mnie trasie f~15, czy może konieczne byłoby f~7,5? Jeżeli ktoś wie, jaka częstotliwość byłaby najlepsza dla takiej linii, proszę o odpowiedź
.
Co sądzicie o moim pomyśle i czy myślicie, że taki układ miałby prawo funkcjonować do czasu przedłużenia linii przez Głowackiego oraz Piastowską na Cichy Kącik?