Warmińsko-mazurskie [stolica: Olsztyn]
: 12 lut 2020, 9:07
Wieści z Warmińsko-Mazurskiego
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Czemu mnie to nie dziwi, gdzie do klasycznej konstrukcji 5-członowego tramwaju opartego na 3 wózkach i 2 członach wiszących (takiej jak Pesa Swing, Tramino Poznań etc.) na siłę chcieli zrobić w nim wózki obrotowe, a mogli pójść w KWP bądź nasze NGT6/8. Olsztynowi coraz bardziej odbija się czkawką wybór tureckiego producenta. Przy tak małej sieci powinni iść w unifikację taboru, w sumie problemy ze spełnieniem zapisów SIWZ są dobrym momentem na zerwanie umowy, tylko pytanie czy przy ewentualnym nowym przetargu wystartowałby Stadler z modelem Tramino Olsztyn?Olsztyn. Problemy z odbiorami tureckich tramwajów
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67614.html
Pojawia się także poruszana już wielokrotnie kwestia wózków skrętnych, które w deklaracjach producenta miały wynosić 10 stopni. Okazuje się, że taki stopień jest możliwy do uzyskania ale wyłącznie bez obciążenia i osprzętu w nadwoziu.
Prezydent Olsztyna pisze: "w odpowiedzi na wniosek z dnia 16 sierpnia 2021 r. roku o udostępnienie informacji publicznej, przesłany do Urzędu Miasta Olsztyn pocztą elektroniczną, w załączeniu przedkładam kopie dokumentów podlegających udostępnieniu, czyli aneksy do umowy nr JRP.V.272.7.2018 z dnia 18 lipca 2018 roku, zawartej pomiędzy Gminą Olsztyn, a DURMAZLAR MAKiNA SANAYI VE TICARET A.S. oraz informuję, iż dotychczas dostarczono 6 (sześć) tramwajów, z których odebrano 4 (cztery) tramwaje."
Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty. Jedna z nich zmieściła się w budżecie. Saatz zaoferowało dostarczenie sześciu tramwajów za 110,69 mln zł, zaś tramwajów w opcji za 138 mln zł. Drugą ofertę złożył CSI Invest, który za zamówienie podstawowe chce 149,5 mln zł zaś za opcję 180 mln zł. Budżet Olsztyna na zamówienie podstawowe wyniósł 110,7 mln zł brutto. Warto wspomnieć, że firmy Saatz oraz CSI Invest dotychczas nie zajmowały się produkcją taboru. Oba podmioty oferują usługi serwisu taboru szynowego polegające na naprawach i przeglądach.
17,76 mln zł (jeżeli zostanie zrealizowana opcja) za maksymalnie 33-metrowy tramwaj. Wiem, że nietypowa szerokość 2,5m, ale jest drogo. Zastanawia mnie też jaką konstrukcję dostarczyć do Olsztyna chce Saatz, skoro nigdy nie produkowali oni tramwajów?Karol1994 pisze: 14 sie 2024, 10:37 Kto jest chętny dostarczyć Olsztynowi tramwaje?
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... S1u1tvfI6Q
Elbląg rozstrzygnął przetarg na nowe tramwaje. Dostarczy je turecka Bozankaya, która okazała się tańsza i pokonała PES-ę. Miasto kupuje 10 tramwajów o długości do 24 metrów dzięki środkom unijnym.
Jak widać, nawet w dzisiejszych czasach bez turkofobii można zamówić tramwaj tańszy niż 10 milionów złotych. Brawo Elbląg, oby faktycznie okazało się, że nie taki diabeł strasznyKarol1994 pisze: 26 kwie 2025, 14:23 Elbląg wybiera dostawcę tramwajów. Zaskoczenie?
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 1JbN5L0IFQ