[TEST] Solaris Urbino 12 electric #MT806/#DE698
: 11 mar 2023, 16:03
Zauważyłem jedną ciekawostkę: autobus ma pojemność określoną na 46 osób (1+30+15) czyli wczoraj na "106" jeździł już przepełniony
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
To jest pewnie błąd, na pewno pomieści więcej niż 15 osób stojących. Podejrzewam jego pojemność na ~ 75/80 osób.pasazer_mobilisu pisze: ↑11 mar 2023, 16:03 Zauważyłem jedną ciekawostkę: autobus ma pojemność określoną na 46 osób (1+30+15) czyli wczoraj na "106" jeździł już przepełniony
Ja dalej nie wierzę, że w 12 metrowym autobusie może przebywać tylko 15 osób. Przecież to śmiesznie brzmi. Autosany pomieszczą 45 osób przy 9 metrach. A przecież te elektryki, co przyjdą do Krakowa również będą dużo bardziej pojemne, bo minimum 70 miejsc będą mieć.pasazer_mobilisu pisze: ↑11 mar 2023, 17:48 Raczej nie pomyliliby się w kilku miejscach. Ta sama liczba jest na bezpiecznym autobusie i na naklejce wewnątrz autobusu, taką wartość podał też Mobilis w social mediach.
Przypuszczam, że wpływ na to ma masa pojazdu - prawie 2 tony większa niż elektryków z 2017 roku.
Nie chodzi o przestrzeń, bo ta jest podobna do normalnych autobusów, tylko o ładowność. Różnica między dopuszczalną masą całkowitą, a masą własną to w wypadku zwykłej dwunastki prawie 7,5 tony (dla przykładu wziąłem KU341). W testowym elektryku to mniej niż 4 tony.Scania_9640 pisze: ↑11 mar 2023, 19:12 Ja dalej nie wierzę, że w 12 metrowym autobusie może przebywać tylko 15 osób. Przecież to śmiesznie brzmi. Autosany pomieszczą 45 osób przy 9 metrach.
Wątpię, żeby one miały tak pojemne baterie jak ten tester, a to właśnie one zrobiły mu te "nadwagę".Scania_9640 pisze: ↑11 mar 2023, 19:12 A przecież te elektryki, co przyjdą do Krakowa również będą dużo bardziej pojemne, bo minimum 70 miejsc będą mieć.
Dokładnie o to chodzi.pasazer_mobilisu pisze: ↑12 mar 2023, 5:29
Nie chodzi o przestrzeń, bo ta jest podobna do normalnych autobusów, tylko o ładowność. Różnica między dopuszczalną masą całkowitą, a masą własną to w wypadku zwykłej dwunastki prawie 7,5 tony (dla przykładu wziąłem KU341). W testowym elektryku to mniej niż 4 tony.
Wątpię, żeby one miały tak pojemne baterie jak ten tester, a to właśnie one zrobiły mu te "nadwagę".