Wielka synchronizacja autobusowa
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Nie przejdą takie rzeczy, bo to by oznaczało, że ZTP/miasto musiałoby PRZYZNAĆ SIĘ DO BŁĘDU. Więc wszelkie próby przywrócenia 184, 125 nawet gdyby była na to kasa są nierealne. Bo to oznaczałoby klapę wizerunkową, bo za dużo zainwestowali w te zmiany i będą utrzymywać je w zaparte.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Stąd potrzebna jest zmiana władzy.Kierman pisze: ↑07 cze 2023, 10:24 Nie przejdą takie rzeczy, bo to by oznaczało, że ZTP/miasto musiałoby PRZYZNAĆ SIĘ DO BŁĘDU. Więc wszelkie próby przywrócenia 184, 125 nawet gdyby była na to kasa są nierealne. Bo to oznaczałoby klapę wizerunkową, bo za dużo zainwestowali w te zmiany i będą utrzymywać je w zaparte.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Taka sytuacja - dzień jak co dzień, tyle że pada deszcz. Dane z przystanku AGH/UR w kierunku Jubilatu:
[nr linii -> opóźnienie]
173 -> 61 min
169 -> 66 min
503 -> 85 min
173 -> 47 min
179 -> 27 min
301 -> 19 min
304 -> 14 min
503 -> 86 min
173 -> 48 min
304 -> 14 min
144 -> 39 min
itd.
Nie pominąłem żadnego kursu, po kolei odczytywane ze strony mpk.jacekk.net. Dla tej grupy kursów ŚREDNIE opóźnienie wynosi ~46 minut/kurs.
Także tak... Cała ta idea synchronizacji to jak przykładanie róży do gówna z nadzieją, że będzie ładnie pachnieć. Dopóki ZTP się realnie nie weźmie za udrożnienie komunikacji, dopóty będzie można to traktować wyłącznie jak działania zastępcze a nie realne rozwiązywanie problemów.
[nr linii -> opóźnienie]
173 -> 61 min
169 -> 66 min
503 -> 85 min
173 -> 47 min
179 -> 27 min
301 -> 19 min
304 -> 14 min
503 -> 86 min
173 -> 48 min
304 -> 14 min
144 -> 39 min
itd.
Nie pominąłem żadnego kursu, po kolei odczytywane ze strony mpk.jacekk.net. Dla tej grupy kursów ŚREDNIE opóźnienie wynosi ~46 minut/kurs.
Także tak... Cała ta idea synchronizacji to jak przykładanie róży do gówna z nadzieją, że będzie ładnie pachnieć. Dopóki ZTP się realnie nie weźmie za udrożnienie komunikacji, dopóty będzie można to traktować wyłącznie jak działania zastępcze a nie realne rozwiązywanie problemów.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Wyjaśniałem już, gdzie w Twoich argumentach jest błąd. I podtrzymuję zdanie
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Tak się zastanawiam nad nowym rozkładem 194/494. Przed wakacjami 194 miało szczyt f7,5 międzyszczyt f10, wieczór ledwo f20 (od około 19). Teraz połowa kursów będzie do KG, połowa do Azorów. Co wymyślą z wieczorem? Komunikat brzmi w tej kwestii tak:
"Linie 194 i 494 będą kursować na zmianę z łączną częstotliwością w dni powszednie co ok. 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu."
To by sugerowało, że wieczorem obie linie będą mieć f20, skoro łącznie ma być f10 poza godzinami szczytu. Ale to oznacza dołożenie kilku kursów. ZTP jednak już wielokrotnie pokazało, gdzie ma wieczorną komunikację i często w komunikatach było napisane - "linia kursuje co 10 minut cały dzień", a w praktyce "cały dzień" kończył się o 18, a potem było f20. Jak będzie tym razem? Czy są w stanie wymyślić wieczorne f40 na obu liniach, by niczego nie dokładać? Czy 494 zakończy kursy wcześniej (o ile wcześniej?), by niczego nie dokładać? Ciekawe...
"Linie 194 i 494 będą kursować na zmianę z łączną częstotliwością w dni powszednie co ok. 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu."
To by sugerowało, że wieczorem obie linie będą mieć f20, skoro łącznie ma być f10 poza godzinami szczytu. Ale to oznacza dołożenie kilku kursów. ZTP jednak już wielokrotnie pokazało, gdzie ma wieczorną komunikację i często w komunikatach było napisane - "linia kursuje co 10 minut cały dzień", a w praktyce "cały dzień" kończył się o 18, a potem było f20. Jak będzie tym razem? Czy są w stanie wymyślić wieczorne f40 na obu liniach, by niczego nie dokładać? Czy 494 zakończy kursy wcześniej (o ile wcześniej?), by niczego nie dokładać? Ciekawe...
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Nie zdziwiłbym się gdyby "494" kursowało tylko w tych porach gdy są dodatkowe kursy, czyli dni powszednie ok. 6-19. Bywały takie linie.
Przy okazji, wg mnie jest materiał na... f5. Od północy do r. Grunwaldzkiego "194+494" będzie wzmocnione przez "144", a od r. Grunwaldzkiego do Klin przez "136". Gdyby "194+494" były skoordynowane do taktu ok. 5+10, to "144" (północ) i "136" (południe) mogłyby wchodzić w te większe przerwy, dając łącznie właśnie f5. Wtedy "136" do os. Podwawelskiego mogłoby mieć jakiś sens.
Oczywiście osobom jadącym tranzytowo warunki trochę by się pogorszyły (takt 5+10 zamiast 8+9), jednak cała reszta byłaby na plus. Zresztą nie musi być 5+10, nawet 6+9 na "194+494" byłoby niezłe, i wtedy łączny takt 4+5+6 (ze "136" oraz "144"). Może na to pójdą.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Takt na 194 od północy będzie tylko teoretyczny. Kursy przez Stachiewicza prawdopodobnie będą bardziej opóźnione od kursów przez Wybickiego. Oczywiście 194 musi na papierze być skoordynowany sam ze sobą (czyli startujące od KG powinny tworzyć takt z tymi startującymi z Azorów). Pytanie z którą połową kursów będzie (teoretycznie) skoordynowane 144. Albo zrobią koordynację na Batalionu Skała AK z kursami 194 od KG, albo zrobią koordynację na Makowskiego z kursami 194 zaczynającymi od Azorów. Tak czy tak to w obu przypadkach tylko jeden przystanek. Żeby to miało sens na dalszym odcinku to faktycznie opcja 5+5+5 wydaje się sensowna. A przystanki Makowskiego i Bat. Skała AK będą mieć 5+10 oraz 10+5. Czyli w obu przypadkach gorzej niż przed wakacjami, gdy 194 miało f7,5. 144 zalicza potężne korki na Prądniku, więc i tak nie będzie to działać.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Jak wspomniałem, można ew. zrobić kompromisowy takt 6+9, wtedy na końcówkach nie byłoby aż tak gorzej. A na wspólnym ciągu takt 6+5+4, podobnie jak miała "50" w tym roku.
Korki mogą się zmniejszyć po otwarciu torowiska. Oby
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości