Strona 2 z 2

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 26 kwie 2023, 9:39
autor: es.em
Pytanie czy te pojazdy poza niską podłogą mają jakieś zalety? Długość poniżej 30 m i tylko trzy pary drzwi na stronę, to o wiele za mało na krakowskie potrzeby. A to, co się dzieje w jedynkach, świadczy o wielkich potrzebach.

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 26 kwie 2023, 9:55
autor: yosujiro
Jednak są 3m dłuższe niż GT8N, a ta połówka koło motorniczego jakoś dużej różnicy nie robi. Do tego są prawie 20 lat młodsze.



Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 26 kwie 2023, 10:50
autor: es.em
No ale to wciąż za mało, będą mogły sobie jeździć na 2, czy na 6, ale nie na liniach zastępujących 1, czy jak jakiś czas temu 3.

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 26 kwie 2023, 11:10
autor: pasazer_mobilisu
yosujiro pisze: 26 kwie 2023, 9:55 ta połówka koło motorniczego jakoś dużej różnicy nie robi
Tam się nie otwierają dla pasażera całe?
es.em pisze: 26 kwie 2023, 10:50 No ale to wciąż za mało, będą mogły sobie jeździć na 2, czy na 6, ale nie na liniach zastępujących 1, czy jak jakiś czas temu 3.
Za mało (bo mniej niż 33m) ale dłuższe i nowsze niż GT8N, niska podłoga też usprawnia przepływ pasażerów.

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 26 kwie 2023, 11:21
autor: yosujiro
Ups, rzeczywiście tak jest. Strasznie dawno nie jechałem tym modelem, a pamiętam, że mało kto korzystał z pierwszych drzwi jak już miałem okazję, stąd mi się ubzdurało, że tam tylko połówka się otwiera ObrazekObrazek

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 26 kwie 2023, 20:01
autor: kucyk
Co nie zmienia faktu, że trzeba było się o nie postarać. Można wtedy myśleć o powolnym wycofywaniu N8, GT8 czy później EU8N. Ale jak zwykle w Krakowie. ....... :cry:

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 27 wrz 2023, 22:02
autor: judash
Jakoś w Poznaniu da się poinformować pasażerów o zmianach w siatce połączeń z odpowiednim wyprzedzeniem.

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 28 wrz 2023, 8:29
autor: fysztof
Szok... ale spokojnie, w naszym ZTP z pewnością w ogóle tego nie przyjmą do świadomości. A już zupełnie rozczula ten cytat:
Braliśmy pod uwagę także fakt, że część zmian wprowadzanych podczas remontów spotkała się z dużym pozytywnym odbiorem pasażerów. Jeśli coś dobrze się sprawdza, jak przykładowo łącząca Naramowice i Winogrady z Grunwaldem linia numer 3, wówczas nie należy tego zmieniać
Tymczasem w Krakowie wszyscy dobrze wiemy gdzie jest linia łącząca Wolę Justowską z Bronowicami (czyli "702").

Dobrze też wiemy, gdzie jest "208", "184" i kilka innych popularnych połączeń.
No cóż, poznański transport nie jest też idealny - ale przynajmniej próbuje być frontem do klienta. W Krakowie ZTP wiadomo którym frontem jest do pasażerów...

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 29 wrz 2023, 14:27
autor: Parówczak
Lata temu w Krakowie też tak zrobiono. Linie 772 oraz 773 zostały jako 140 i 168. Uruchomione były na czas przebudowy ROK. Teraz się nie praktykuje takich działań.

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 30 wrz 2023, 11:06
autor: judash
A co ma wspólnego 126 z Poznaniem? 😀

Część postów o dyskusji o 702 (126), przeniesiona do lepszego tematu - Bronowice.
~Mod. Gz391.

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 08 lis 2023, 21:50
autor: judash
No i na blisko dwa miesiące przed czasem, mieszkańcy Poznania wiedzą jak będą jeździć. W naszym mieście nie do pomyślenia.

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

: 21 mar 2024, 17:30
autor: michal49944
W Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino

Ostatni niezmodernizowany Siemens Combino właśnie opuścił Poznań i pojechał na modernizację do firmy Saatz. Tym samym w stolicy Wielkopolski zakończyła się właśnie era niezmodernizowanych tramwajów od Siemensa, które kursują po mieście od 2003 roku.

MPK Poznań posiada w swojej flocie 14 tramwajów Siemens Combino, które przechodzą aktualnie naprawę główną rozpoczętą w 2021 roku. Procesem naprawy zajęła się firma Saatz, która wygrała przetarg na to zadanie. MPK poinformowało właśnie, że z Poznania wyjechał ostatni niezmodernizowany wagon, oznaczony numerem 507.

“Po zakończeniu porannej zmiany na linii 7, tramwaj został przygotowany przez zaplecze techniczne zajezdni do transportu i przewieziony na zajezdnię Franowo. 🛠️ Stamtąd trafi do firmy SAATZ, która przeprowadzi jego modernizację, dostosowując pojazd do pozostałych 10 wagonów kursujących już po Poznaniu” – napisało MPK na swoim facebooku.

Tak jak napisano wyżej, po mieście kursuje już 10 zmodernizowanych pojazdów, a wkrótce dołączy do nich tramwaj o numerze bocznym 513. W modernizacji pozostają obecnie wozy o numerach 511 oraz 512.

Co ważne, pierwszy z serii wagonów Combino użytkowanych przez spółkę zachował swoje oryginalne malowanie, co wyróżnia go na tle pozostałych tramwajów z tej serii. Jest to pojazd o numerze 501, który został także wyposażony w specjalną tapicerkę prezentującą poznańską historię wagonów Combino zapisaną na zdjęciach.

Przypomnijmy, że MPK użytkuje wozy Siemens Combino od 2003 roku. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82566.html