Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 287
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: LLoan » 27 cze 2023, 12:42

Wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Mogilskiej i Grzegórzeckiej, budowa drogi S7 - zmiany w funkcjonowaniu komunikacji TRAMWAJOWEJ
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/275-2023

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2023, 13:44

Wrzucam pełen komunikat:
Wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Mogilskiej i Grzegórzeckiej, budowa drogi S7 - zmiany w funkcjonowaniu komunikacji TRAMWAJOWEJ

od 3.07.2023
Linie tramwajowe
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 3.07.2023 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej:

* z powodu remontu torowiska na Rondzie Mogilskiem, na okres około 1,5 miesiąca zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Rondo Mogilskie – TAURON Arena Kraków Wieczysta;
* z powodu prowadzonej przebudowy linii kolejowej Kraków Główny – Kraków Płaszów, na okres około 1,5 miesiąca zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Starowiślna – Hala Targowa – Rondo Grzegórzeckie (ruch autobusów na tym odcinku będzie odbywać się bez zmian0;
* z powodu prowadzonej budowy drogi S7 nadal będzie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Wańkowicza – Wiadukty.

W związku z powyższym Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować według następującego porządku.

Linie tramwajowe dzienne:

* linia 5 – w dalszym ciągu będzie zawieszona;

* linie 14, 17, 19, 44, 49 – zostaną zawieszone od dnia 3.07.2023 r.;

* linia 1 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Salwator – … – Poczta Główna – Westerplatte – Lubicz – Al. Powstania Warszawskiego – Al. Pokoju – Bieńczycka – Kocmyrzowska – Wańkowicza;
--- przystankiem końcowym nadal będzie Wańkowicza 02 (w kierunku Wzgórz Krzesławickich), natomiast początkowym Wańkowicza 01 (w kierunku Ronda Kocmyrzowskiego);
--- w okresie wakacji linia kursuje w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut;

* linie 4, 10, 52 – będą kursować ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji) po trasach czasowo zmienionych: Bronowice Małe / Kurdwanów P+R / Czerwone Maki P+R – … – Lubicz – Al. Powstania Warszawskiego – Al. Pokoju – Rondo Czyżyńskie – … – Wzgórza Krzesławickie / Pleszów / Os. Piastów;

* linia 9 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji) po trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów P+R – … – Rondo Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Rondo Czyżyńskie – … – Mistrzejowice;

* linia 22 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji) po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki – … – Dietla – Starowiślna – Westerplatte – Lubicz – Al. Powstania Warszawskiego – Al. Pokoju – Al. Jana Pawła II – Al. Solidarności – Ujastek – Łowińskiego – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie;

* linia 74 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Mistrzejowice – Srebrnych Orłów – Mikołajczyka – Broniewskiego – Al. Andersa – Bieńczycka – Al. Jana Pawła II – TAURON Arena Kraków Wieczysta;
--- przystanek początkowy TAURON Arena Kraków Wieczysta będzie zlokalizowany na pętli (słupek 03);
--- linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 20 minut;

* linia 77 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka – Królewska – Bronowicka – Bronowice;
--- linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 20 minut;

* linia 79 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Nowy Bieżanów P+R – Teligi – Wielicka – Dworzec Płaszów Estakada – Kuklińskiego – Klimeckiego – Kotlarska – Al. Powstania Warszawskiego – Rondo Mogilskie – Dworzec Główny Tunel – Dworzec Towarowy;
--- linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.

Zastępcze linie autobusowe:

* linia 701 – będzie w dalszym ciągu kursować po dotychczasowej trasie: Czyżyny Dworzec – Medweckiego – Rondo Czyżyńskie (powrót: Al. Jana Pawła II – Dąbrowskiej – Medweckiego) – Bieńczycka – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie (powrót: Architektów – Poległych w Krzesławicach);
--- częstotliwość kursowania będzie następująca:
----- w dni powszednie do godziny 20:00 co 20 minut i następnie co 30 minut;
----- w soboty w godzinach ok. 9:00 – 19:00 co 20 minut, poza tymi godzinami co 30 minut;
----- w dni świąteczne co 30 minut;
--- od dnia 1.06.2023 r. linię obsługuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie;

* linia 704 – zostanie uruchomiona nowa zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Czyżyny Dworzec – Medweckiego – Bieńczycka – Rondo Czyżyńskie (powrót: Al. Jana Pawła II – Dąbrowskiej – Medweckiego) – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Rondo Mogilskie;
--- linia będzie obsługiwać istniejące przystanki autobusowe z następującymi uwagami:
----- przystanek Rondo Czyżyńskie 05 (na Al. Jana Pawła II w kierunku centrum Krakowa) będzie funkcjonować dla obu kierunków jazdy;
----- linia NIE będzie obsługiwać przystanków o nazwie Muzeum Lotnictwa;
----- przystanek Cystersów w kierunku Ronda Czyżyńskiego będzie funkcjonować w stałej lokalizacji – jak dla linii 664 (słupek 04), natomiast w kierunku Ronda Mogilskiego planowane jest uruchomienie w późniejszym terminie tymczasowego przystanku Cystersów 71, zlokalizowanego przed skrzyżowaniem z ul. Cystersów;
----- przystanek końcowo-początkowy Rondo Mogilskie będzie zlokalizowany na jezdni dla ruchu ogólnego, przy zjeździe z ronda w ul. Mogilską (słupek 07 – przystanek ten nie jest na co dzień wykorzystywany przez Komunikację Miejską w Krakowie);
--- linia będzie kursować z częstotliwością co 7,5 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 10 minut poza szczytem i w dni wolne.

Linie nocne – od nocy 2/3.07.2023 r. (nd/pn):

* linia 64 – zostanie zawieszona;
* linia 664 – będzie kursować we wszystkie noce w tygodniu, z częstotliwością właściwą dla danej nocy.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie zawieszone zachowują ważność na stałych trasach tych linii.

Bilety okresowe wykupione na linie kursujące po trasach czasowo zmienionych zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych.

Ponadto:

Bilety okresowe wykupione na linię 1 zachowują ważność:
* na trasie linii 22 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Starowiślna;
* na trasie linii 202, 212, 222, 232 i 262 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Rondo Czyżyńskie;
* na całej trasie linii 701.

Bilety okresowe wykupione na linię 5 zachowują ważność:
* na trasie linii 3 na odcinku Teatr Słowackiego – Krowodrza Górka;
* na trasie linii 4 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Teatr Słowackiego;
* na trasie linii 138 na odcinku Elektromontaż – Krowodrza Górka;
* na trasie linii 189, 501 i 511 na odcinku Rondo Mogilskie – Politechnika;
* na trasie linii 202, 212, 222, 232 i 262 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Rondo Czyżyńskie;
* na całej trasie linii 701.

Bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:
* na trasie linii 3 na odcinku Dworzec Towarowy – Plac Bohaterów Getta;
* na trasie linii 10 na odcinku Rondo Mogilskie – Łagiewniki;
* na trasie linii 77 na odcinku Czerwone Maki P+R – Teatr Słowackiego.

Bilety okresowe wykupione na linię 19 zachowują ważność:
* na trasie linii 3 na odcinku Dworzec Towarowy – Plac Bohaterów Getta;
* na trasie linii 10 na odcinku Rondo Mogilskie – Łagiewniki SKA;
* na trasie linii 50 na odcinku Dworzec Towarowy – Borek Fałęcki;
* na trasie linii 77 na odcinku Łagiewniki – Teatr Słowackiego.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/275-2023

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 27 cze 2023, 13:53

Ej, ale to są jakieś jaja, czy faktyczny komunikat?
* linia 704 – zostanie uruchomiona nowa zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Czyżyny Dworzec – Medweckiego – Bieńczycka – Rondo Czyżyńskie (powrót: Al. Jana Pawła II – Dąbrowskiej – Medweckiego) – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Rondo Mogilskie;
[...]
----- linia NIE będzie obsługiwać przystanków o nazwie Muzeum Lotnictwa;
----- przystanek Cystersów w kierunku Ronda Czyżyńskiego będzie funkcjonować w stałej lokalizacji – jak dla linii 664 (słupek 04), natomiast w kierunku Ronda Mogilskiego planowane jest uruchomienie w późniejszym terminie tymczasowego przystanku Cystersów 71, zlokalizowanego przed skrzyżowaniem z ul. Cystersów;
----- przystanek końcowo-początkowy Rondo Mogilskie będzie zlokalizowany na jezdni dla ruchu ogólnego, przy zjeździe z ronda w ul. Mogilską (słupek 07 – przystanek ten nie jest na co dzień wykorzystywany przez Komunikację Miejską w Krakowie);
Jak rozumiem:
- osiedla przy MLP nie będą obsługiwane przez 704, bo... autobus zatrzymujący się na tymczasowym przystanku na jezdni stwarzałby olbrzymie zagrożenie dla ruchu mimo, że kawałek dalej (Cystersów) dokładnie tak się zatrzyma?
- dla osiedli przy MLP zostaje 74 z f-20, z której i tak nie przesiądą się na 704 (bo skończy kursowanie na TAKW), więc jeśli ktoś nie chce iść aż na Wieczystą, to ew. może podjechać 74. kierunku NH, aby tam się przesiąść na 704, aby ponownie przesiąść się na Mogilskim? :mrgreen:
- rozumiem, że Cystersów będzie przez 704 początkowo obsługiwane tylko w jedną stronę, a może później uruchomią również drugi przystanek - ale kiedy, to nie wiadomo?
- przesiadka na Mogilskim po okrążeniu całego ronda :)

mejtolx
Pasażer
Posty: 20
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: mejtolx » 27 cze 2023, 14:31

Kaszmir pisze: 27 cze 2023, 13:44 Wrzucam pełen komunikat: https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/275-2023
Tunel pod dworcem poza szczytem i w weekendy zostaje z sama 50 z f10 lub w poznych godzinach oraz przez wiekszosc niedzieli z 50 f20, wiec bedzie potulnie :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 27 cze 2023, 14:35

Szczerze, ale tego się chyba nie da sp... bardziej? :)

I jeszcze pisanie ludziom, że "może później uruchomimy Wam przystanek". Noż k... :shock: :shock: :shock:

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kucyk » 27 cze 2023, 15:18

kot_feliks pisze: 27 cze 2023, 14:35 Szczerze, ale tego się chyba nie da sp... bardziej? :)

I jeszcze pisanie ludziom, że "może później uruchomimy Wam przystanek". Noż k... :shock: :shock: :shock:
Na Półłanki też tak pisali w odpowiednim komunikacie związanym z zamknięciem Agatowej. :D
Minęło już kilka tygodni i przystanku nadal brak. :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2023, 15:41

"5" zawieszona, "44" zawieszone, linie pocięte na wakacje a tu jeszcze zawiesza się... "14"? Czy naprawdę nikt już nie ma żadnych skrupułów co do wielkości cięć w Hucie? "74" do Wieczystej to żadne zastępstwo bo nie jedzie do centrum, będzie pewnie pustakiem. Pasażerowie od wczoraj skarżą się na olbrzymi tłok w "52". Zawieszenie "14" i brak "9" do r. Mogilskiego ten tłok jeszcze pogorszy.

Wspomniane zostawienie przystanków "Muzeum Lotnictwa" i "Cystersów" w praktyce bez obsługi km jest wręcz skandaliczne. Z Cystersów do ronda Mogilskiego jest blisko kilometr pieszo!

Skąd taki układ linii? Ciężko uznać, że to wina przepustowości. Na al. Powst. Warszawskiego będzie 35 kursów/h - w roku szkolnym są 44 (wliczając "184") więc spokojnie jedna-dwie linie by się jeszcze zmieściły. Na al. Pokoju będą 24 kursy/h więc też jest zapas miejsca.

Czyli "14" mogła normalnie jechać swoją trasą, ew. przez Tunel i Długą, co zapewniłoby drugą całodzienną linię pod Dw. Głównym. Czemu zatem została ścięta? Trudno uzasadnić to czymkolwiek innym jak kolejnym szukaniem oszczędności. Jeśli ZTP chce uruchamiać tramwaj do Wieczystej to nie kosztem "14" do centrum! Przypomnę że "5" jest zawieszona więc wolnych pockm i brygad jest masa, można było zrobić "74" bez wycinania "14".

Także wg mnie trzeba było zrobić tak:
"14": trasa bez zmian, ew. przez Tunel i Długą,
"17": Czerwone Maki - Starowiślna - Pawia - Dw. Towarowy (bez uruchamiana "77").

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 188
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Mr. Passenger » 27 cze 2023, 16:03

Gdy w 2017 roku zamykali Grzegórzecką to powstało "722" z Grzegórzeckiego do Grunwaldzkiego + istniało jeszcze "184" z Prądnika na Kurdwanów. Teraz przystanek "Hala Targowa" zostaje tylko z "184"... do Starowiślnej. W weekendy raz na pół godziny. Super oferta, naprawdę.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Bayer2003 » 27 cze 2023, 16:05

Kaszmir pisze: 27 cze 2023, 15:41 "5" zawieszona, "44" zawieszone, linie pocięte na wakacje a tu jeszcze zawiesza się... "14"? Czy naprawdę nikt już nie ma żadnych skrupułów co do wielkości cięć w Hucie? "74" do Wieczystej to żadne zastępstwo bo nie jedzie do centrum, będzie pewnie pustakiem. Pasażerowie od wczoraj skarżą się na olbrzymi tłok w "52". Zawieszenie "14" i brak "9" do r. Mogilskiego ten tłok jeszcze pogorszy.

Także wg mnie trzeba było zrobić tak:
"14": trasa bez zmian, ew. przez Tunel i Długą,
"17": Czerwone Maki - Starowiślna - Pawia - Dw. Towarowy (bez uruchamiana "77").
Skoro pasażerowie skarżą się na tłok w "52", linie "14" i "17" powinny zostać zorganizowane tak jak piszesz, a zamiast "74" powinna kursować linia "72", lecz z osiedla Piastów (jadący z tej pętli do TAKW jeździliby właśnie tą linią, a do Ronda Mogilskiego i dalej przekierowaną linią "52"). Niestety w ZTP pracuje coraz więcej osób, co przekłada się tylko na koszty ich utrzymania, lecz nijak na jakość funkcjonowania komunikacji miejskiej. Kolejny układ remontowy zorganizowany ma być w sposób skrajnie oszczędny, podczas gdy istnienie przerośniętego ZTP pochłania coraz więcej funduszy. Najwyższy czas to zmienić!
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Michajlo
Specjalista
Posty: 396
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Michajlo » 27 cze 2023, 16:20

Nie bardzo wiem jak te linie tymczasowe skomentować, jedna linia w tunelu... kompromitacja ze strony ZTP no sięga coraz większego mułu, dna...
Linia "50" na czas objazdów powinna dostać specjalnie połączone 2x 2014N by ludzie czuli się komfortowo ewentualnie jakieś 2x33m (Stadler, NGT8)... Przecież ta linia będzie masakrycznie obłożona

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kbieniu7 » 27 cze 2023, 16:25

Ło cie baton... 0.o

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Bayer2003 » 27 cze 2023, 16:34

Michajlo pisze: 27 cze 2023, 16:20 Linia "50" na czas objazdów powinna dostać specjalnie połączone 2x 2014N by ludzie czuli się komfortowo ewentualnie jakieś 2x33m (Stadler, NGT8)... Przecież ta linia będzie masakrycznie obłożona Obrazek
Na trasie linii "50" jest kilka przystanków, które mają około 45 metrów. Nic większego niż 2014N niestety nie wejdzie, chociaż i z tym będzie problem (podstacja na Borku, z którą nikt nie potrafi nic od roku zrobić...).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kucyk » 27 cze 2023, 17:12

Michajlo pisze: 27 cze 2023, 16:20 Nie bardzo wiem jak te linie tymczasowe skomentować, jedna linia w tunelu... kompromitacja ze strony ZTP no sięga coraz większego mułu, dna...
Linia "50" na czas objazdów powinna dostać specjalnie połączone 2x 2014N by ludzie czuli się komfortowo ewentualnie jakieś 2x33m (Stadler, NGT8)... Przecież ta linia będzie masakrycznie obłożona Obrazek

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
Jaka 1 linia w tunelu? A "79" to co? Mam rozumieć, że górą pojedzie z samochodami? :lol:

tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: tomaszep42 » 27 cze 2023, 17:51

Mr. Passenger pisze: 27 cze 2023, 16:03 Gdy w 2017 roku zamykali Grzegórzecką to powstało "722" z Grzegórzeckiego do Grunwaldzkiego + istniało jeszcze "184" z Prądnika na Kurdwanów. Teraz przystanek "Hala Targowa" zostaje tylko z "184"... do Starowiślnej. W weekendy raz na pół godziny. Super oferta, naprawdę.
Wyszli chyba z założenia że do Starowiślnej spod Hali Targowej to można "na piechotkę"
Zapominają że robi tam zakupy mnóstwo starszych ludzi- no ale kto by się tam przejmował seniorami, nie płacą za bilet, nie mają wartości dla decydentów...Smutne :cry:

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: fysztof » 27 cze 2023, 20:56

Ale za to ile hajsu się oszczędzi na synchronizację autobusową... Nawet sobie nie wyobrażacie jak będzie pięknie! Kto by się tam wakacjami przejmował, przecież według urzędników w ZTP w wakacje tylko przypadkowi pasażerowie podróżują komunikacją. Jacyś pojedynczy mieszkańcy. A w weekend to już w ogóle, wszyscy magicznie znikają. Ach, gdyby tak było naprawdę, można by w ogóle wreszcie całkowicie wygasić popyt! Byłoby świetnie, prawda drogi ZTP? Ile jeszcze Ci beznadziejni pasażerowie będą wam przeszkadzać... Życie byłoby takie proste, gdyby wreszcie ich wszystkich całkowicie zniechęcić... Co jeszcze wymyślicie?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości