Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 28 cze 2023, 22:44

tomta1 pisze: 28 cze 2023, 8:21 Po drugie – jeśli chodzi o brak przystanków na al. Jana Pawła II/ul. Mogilskiej, to jest tu rzeczywiście kilka problemów. A dokładniej jest nim konflikt z istniejącą infrastrukturą rowerową. We wszystkich tych miejscach potencjalna lokalizacja peronu koliduje z drogą dla rowerów. Największym problemem są potencjalne przystanki w kierunku Ronda Mogilskiego, gdzie ich wyznaczenie wymagałoby de facto likwidacji drogi dla rowerów. Na przystanku Muzeum Lotnictwa w kierunku Ronda Czyżyńskiego jest troszeczkę lepiej (jest nieco szerzej), ale i tak konflikt jest. Pamiętajmy, że drogi dla rowerów wzdłuż ul. Mogilskiej/al. Jana Pawła II są jednymi z najbardziej obciążonych w Krakowie. Nie wyobrażam sobie, by pasażerowie wychodzili z autobusów wprost pod koła rozpędzonych rowerów, a tak niestety by było. Nie ma możliwości przeniesienia ciągu rowerowego gdzie indziej. Ba, szerokość ddrów i tak jest skandalicznie mała w porównaniu z tym, ilu rowerzystów tamtędy jeździ, a wy chcielibyście tę infrastrukturę rowerową zlikwidować? albo zintegrować z przystankiem (co jest niezgodne i ze standardami, i przepisami)? Niestety pokutuje tutaj skandaliczna przebudowa tego ciągu sprzed dekady, gdzie wybrano wariant samochodocentryczny, spychając rolę transportu zbiorowego, pieszego oraz rowerowego do roli „uzupełnienia” pozostałej części przekroju ulicy (skandalicznie wąskie perony, chodniki i droga dla rowerów, do tego jednostronna na ul. Mogilskiej). Niestety ale bez grubszych zmian (obejmujących m.in likwidację jednego pasa ruchu) wyznaczenie tych przystanków nie jest możliwe.
Ale przecież tam (MLP) już... był w przeszłości taki przystanek ;)

Jeśli dobrze pamiętam, to był wyznaczony kosztem części trawnika, za skrzyżowaniem z Markowskiego (jadąc w kierunku centrum). Nie pamiętam, jak wyglądała sytuacja z DDR, czy była zostawiona jest jest, czy był zrobiony tymczasowo CPR na chodniku. Niemniej takie rozwiązanie już było i funkcjonowało :)

W kierunku centrum:
- wyznaczenie tymczasowego przystanku za skrzyżowaniem (kosztem trawnika oraz kawałka istniejącej DDR) - w takim układzie na niewielkim odcinku po zachodniej stronie skrzyżowania wyznaczamy CPR na obecnym ciągu pieszym (analogicznie, jak po stronie wschodniej), a potem kierujemy ruch rowerowy z powrotem na istniejącą DDR przez trawnik (jest to jak najbardziej wykonalne technicznie, zresztą były już wielokrotnie w Krk takie "objazdy rowerowe" i nikomu z rowerzystów raczej korona z głowy nie spadnie, jeśli przez 1,5 m-ca musiałby odcinek z +/- 30-50m przejechać wolniej);
- ew. tak, jak napisał @suchy -> zamieniamy wzajemnie na krótkim odcinku miejscami DDR i chodnik;

W przeciwnym kierunku:
- przystanek tymczasowy można wyznaczyć również kosztem istniejącego trawnika, na wschód od skrzyżowania;

Jeśli widziałbym gdzieś problem, to zupełnie nie przy MLP (tam wystarczy imho odrobina dobrej woli, tym bardziej, że co najmniej w kierunku centrum... taki tymczasowy przystanek już istniał), a właśnie przy Cystersów. I tam imho faktycznie musiałoby się to zapewne wiązać z zajęciem prawego pasa ruchu i tu się w pełni zgadzam, że totalnie nie wyobrażam sobie wychodzenia z autobusów na DDR, czy dwukierunkowy CPR.

Ale znowuż - pytanie, na co niby stawiamy w tym mieście? Na KMK - mówiąc ludziom "mamy Was totalnie gdzieś, co za problem iść z 600-700m na Mogilskie", bo przez okres wakacji nie możemy lekko spowolnić ruchu wyznaczając kosztem prawego pasa tymczasowy peron przystankowy?

Przecież to jest imho chore pod kątem jakiegokolwiek zaufania do komunikacji miejskiej, pewności tego, że możesz z niej skorzystać itd. "Pozbądź się auta i przesiądź na KMK... a nagle zabierzemy ci możliwość sensownego korzystania z niej, w imię... przepustowości dla aut".

Pomijam to, że zdaniem ZTP przy MLP "nie da się", a na Cystersów "będzie" :mrgreen:

Oraz pomijam już totalny (lekko ujmując) bałagan, bo na mapce do tego samego komunikatu, w którym mowa o braku przystanku przy MPL, mapa pokazuje, że takie przystanki... będą :lol: To będą (wg. mapy z komunikatu), czy ich nie będzie (wg. treści samego komunikatu)? :roll:

Obrazek

Szczerze? Zaczyna to powoli pachnieć najgorszymi czasami dawnego ZIKiTu, czy też "nie da się" jak przed reformą nocek :/

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: stefan » 29 cze 2023, 7:46

@up

Z tego co kojarzę, był wyznaczony tymczasowy ciąg pieszo rowerowy a ścieżka od Ułanów do MLP była zamknięta tymczasowo.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Tramwajolog14 » 29 cze 2023, 11:45

kot_feliks pisze: 28 cze 2023, 22:44 Oraz pomijam już totalny (lekko ujmując) bałagan, bo na mapce do tego samego komunikatu, w którym mowa o braku przystanku przy MPL, mapa pokazuje, że takie przystanki... będą :lol: To będą (wg. mapy z komunikatu), czy ich nie będzie (wg. treści samego komunikatu)? :roll:
Już poprawili - na mapce też nie ma :)

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kucyk » 29 cze 2023, 15:41

Tramwajolog14 pisze: 29 cze 2023, 11:45 Już poprawili - na mapce też nie ma :)
Czyli będzie tak jak na Półłanki. :evil: :lol:

Motto ZTP w Krakowie - Drogi pasażerze jedyne co mogę Ci zaproponować to "Bujaj się". :twisted:

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Łukasz » 29 cze 2023, 16:24

Pojawiły sie rozkłady jazdy od 3 lipca https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20230703
Mamy kolejne cięcia?

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kucyk » 29 cze 2023, 16:41

Łukasz pisze: 29 cze 2023, 16:24 Pojawiły sie rozkłady jazdy od 3 lipca https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20230703
Mamy kolejne cięcia?
Tak na szybko z mojego podwórka i tylko linia "9" z Mistrzejowic w dzień powszedni nie zniknął żaden kurs - tylko przesunięcia czasowe. W soboty z Mistrzejowic znika jeden kurs - ciche cięcie. W niedzielę z tej samej pętli same przesunięcia czasowe. Z Bieżanowa: dzień powszedni bez cięć, w soboty znika 1 kurs wieczorny, w niedzielę również znika 1 kurs w stronę Mistrzejowic. Na "79" będzie ogólnie 1 kurs więcej niż na "49".
Nie mam na chwilę obecną czasu jak pozostałe linie bieżanowskie ale w wolnej chwili popatrzę bo nie podoba mi się to. :roll:
A to partacze - myślą, że nikt nie zauważy cięć wprowadzanych po cichu? :twisted:

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: suchy » 29 cze 2023, 18:38

kucyk pisze: 29 cze 2023, 16:41 Tak na szybko z mojego podwórka i tylko linia "9" z Mistrzejowic w dzień powszedni nie zniknął żaden kurs - tylko przesunięcia czasowe. W soboty z Mistrzejowic znika jeden kurs - ciche cięcie. W niedzielę z tej samej pętli same przesunięcia czasowe. Z Bieżanowa: dzień powszedni bez cięć, w soboty znika 1 kurs wieczorny, w niedzielę również znika 1 kurs w stronę Mistrzejowic. Na "79" będzie ogólnie 1 kurs więcej niż na "49".
Nie mam na chwilę obecną czasu jak pozostałe linie bieżanowskie ale w wolnej chwili popatrzę bo nie podoba mi się to. :roll:
A to partacze - myślą, że nikt nie zauważy cięć wprowadzanych po cichu? :twisted:
A nie pomyślałeś, że może to nie są żadne cięcia, tylko np. zmiany brygad między zajezdniami (które mogą wynikać z konieczności dopasowania posiadanego taboru do nowych rozkładów)? Jeśli dajmy na to obecnie ostatni kurs z Bieżanowa wykonuje PH, a od przyszłego tygodnia będzie wykonywać PT - to twoim zdaniem podgórski wagon powinien jechać z Bieżanowa na Mistrzejowice i stamtąd zjeżdżać przez całe miasto do zajezdni? ;)

Przecież za kilometry dojazdowe i zjazdowe MPK też otrzymuje kasę - zatem im dłuższe wyjazdy/zjazdy, tym więcej kasy musi wydać miasto = tym mniej kursów liniowych można wykonać w ramach posiadanego budżetu :)

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: pablo » 29 cze 2023, 22:10

Są cięcia względem rozkładów wakacyjnych obowiązujących w tym tygodniu. Zaliczyła je prawie każda linia tramwajowa, która kursuje w wakacje co 10 minut. Najczęściej znikają kursy między 18-20. Ale nie jest to regułą. Cięć nie zaliczyła 50 (może dlatego, że kursuje co 7,5 min. w szczycie). Na 13 nawet coś tam dodano. I tyle dobrego. Znikają kursy z 52, 18, 8, 3 i 1. Najczęściej sprowadza się to do tego, że kursowanie co 10 minut jest o około godzinę krótsze. Cięcia zaliczyła też 20, ale było powiedziane (napisane), że będzie jeździć co 20 minut w międzyszczycie. No to tak jest. Oczywiście 20 również kończy kursowanie co 10 minut wcześniej o około godzinę względem tego rozkładu, który jest obecnie. Znikają też wzmocnienia weekendowe na 6 i 20, ale one miały być tylko na czas igrzysk, więc tego nie można uznać za cięcia. Jest też więcej linii zawieszonych, ale tu należy uznać, że powodem są remonty/zamknięcia Grzegórzeckiej i Mogilskiej. 79 zastępuje 49 (w Nowym Bieżanowie) oraz 19 (w Tunelu), 77 zastępuje 17 (na Czerwonych Makach) i 14 (w Bronowicach), 74 zastępuje 14 (w Mistrzejowicach). 19 (w Borku Fałęckim) oraz 17 (w Tunelu) zastępstwa nie ma. Również 44 nie ma żadnego zastępstwa na czas wakacji (ale tego się można było niestety spodziewać). Podsumowując - jest jeszcze gorzej niż w tym tygodniu.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 29 cze 2023, 22:17

Zastanawiam się, gdzie w tym mieście trzeba mieszkać, aby mieć pewność, że nie posiadając auta da się po nim normalnie poruszać? Jak widać po tym remoncie nawet mieszkanie w niewielkiej odległości od centrum, przy głównym ciągu tramwajowym, nie zwalnia z konieczności posiadania auta na co dzień :/

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Wojciech » 30 cze 2023, 16:27

kot_feliks pisze: 29 cze 2023, 22:17 Zastanawiam się, gdzie w tym mieście trzeba mieszkać, aby mieć pewność, że nie posiadając auta da się po nim normalnie poruszać? Jak widać po tym remoncie nawet mieszkanie w niewielkiej odległości od centrum, przy głównym ciągu tramwajowym, nie zwalnia z konieczności posiadania auta na co dzień :/
Myślę, że Krowodrza Górka. Od czasów powstania "50" ta pętla zawsze miała fory. Jeśli w mieście było źle, to tam źle było najmniej.

dwaeuro
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 17 sie 2022, 22:21

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: dwaeuro » 30 cze 2023, 17:02

I analogicznie Kurdwanów, a nawet i Czerwone Maki. Wydawać by się mogło, że kluczem są nowe trasy, co oczywiście prawdą nie jest – patrz Mały Płaszów.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: pablo » 30 cze 2023, 18:01

Wojciech pisze: 30 cze 2023, 16:27 Myślę, że Krowodrza Górka. Od czasów powstania "50" ta pętla zawsze miała fory. Jeśli w mieście było źle, to tam źle było najmniej.
Czy ja wiem? Piątka zawieszona już od bardzo dawna i nic za nią nie ma. Na Krowodrzę powinny docierać tramwaje z trzech ciągów - Długa, Pawia, Tunel. I to minimum jest zapewnione, bo to nadal największy punkt przesiadkowy w północnej części miasta. Przypuszczam, że gdyby był dojazd tylko przez Długą jak to bywało przed laty, to część z tych tramwajów pocięto by w międzyszczycie do f20. Podobnie jak to jest na ciągu Bronowickim. A tak, to trochę głupio, by na Pawiej albo na Długiej tramwaj był trzy razy na godzinę, bo to jednak ścisłe centrum.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 01 lip 2023, 20:40

Mapkę z układem tras na czas remontu owszem, poprawili, ale jedynie dla MLP (bo o tym było napisane wcześniej). Schemat nadal źle pokazuje obsługę Cystersów i jest niezgodny z komunikatem (przystanek dla 704 jest zaznaczony jako funkcjonujący w obie strony). Może do końca wakacji uda się poprawić wszystkie błędy :mrgreen: :roll:

Szczerze, to trochę żenujące jest to wszystko :/ Teraz tylko czekać na wyjście kogoś z ZTP namawiającego do pozostawianie aut w domach i korzystania z KMK..

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kucyk » 01 lip 2023, 22:16

Wy tak sobie wszyscy biadolicie i narzekacie na KM w naszym Krakowie a ja od wczoraj do poniedziałku korzystam z KM w Warszawie. Różnica między tymi największymi miastami w Polsce kolosalna na rzecz Wawy. Tutaj tramwaje w większości kursują w weekendy co 15 minut a niektóre jak "9" pod moimi oknami co 7,5 minuty. Przystanki oddalone od siebie co 300 metrów. Tramwaje śmigają prędkościowo aż miło nawet po trochę zdezelowanych torach. Komunikaty (informacja) w pojazdach wyrazista, czytelna. Informacja na tablicach przystankowych wzorowa. Coś pięknego. Kraków niestety się umywa. Widać różnicę na każdym kroku. A punkty przesiadkowe - urzędasy z Krakowa powinni brać przykład. Taka "Wiatraczna" (150 metrów od mojej lokalizacji) to 4 tory na pętli oraz bezpośrednie tory w kierunku Centrum i Gocławka oraz pętla autobusowa przy Galerii i oczywiście kilkanaście linii autobusowych jadących przez Rondo. Miód malina. ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 01 lip 2023, 22:34

Komunikacja w Waw to niebo, a ziemia vs. Krk. Z drugiej strony Krk vs. wiele innych polskich miast to niebo, a ziemia na rzecz Krk (choć być może tłumaczy to również taką, a nie inną ilość aut w polskich miastach...).

Niemniej tutaj nawet nie chodzi o "jakość" samej KZ, tylko o totalne wyrąbanie na ludzi i pozostawianie ich z dnia na dzień de facto bez żadnej alternatywy. I jest to już któryś raz w ostatnim okresie czasu, choć chyba nigdy nie dotyczył tak ważnego ciągu.

Wcześniejsza zmiana to oczywiście dojazd na lotnisko, gdzie pracownicy z dnia na dzień, z kilkudniowym wyprzedzenim jeśli chodzi o jakikolwiek komunikat, zostali pozbawieni dojazdu funkcjonującego od lat. Nikomu nie chciało się w zamian nawet skoordynować ze sobą rozkładów innych linii... Choć fakt faktem, dotyczyło to zapewne garstki osób (co nie zmienia faktu, że nie powinni być w ten sposób potraktowani, a na pewno nie z tak krótkim wyprzedzenim jeśli chodzi o komunikowanie zmian).

Niemniej w którym innym mieście, mając główny ciąg tramwajowy, jeden z najważniejszych w skali miasta:
- zamyka się go na prawie 2 m-ce (ok, remont);
- w zamian olewa niektóre przystanki pod kątem komunikacji zastępczej (MLP, Cystersów);
- ludzie w niektórych rejonach z wyprzedzeniem +/- tygodnia zostają z dnia na dzień praktycznie pozbawieni dostępu do KMK na okres... 2 m-cy (i nie mówimy o jakichś peryferiach, mówimy o rejonach niedaleko centrum);
- nie potrafi się nawet zrobić spójnego ze sobą komunikatu i schematu zmian;
- a na pytanie czemu tak, tłumaczy, że "co za problem podejść sobie przez 2 m-ce 700m" :roll:

I tutaj już nawet imho nie chodzi o to, czy ten tramwaj będzie co 5, 7,5, czy 10 min, albo czy autobus pojedzie co 12 min, 20 min, 24 min, albo rzadziej w weekend. Chodzi o to, że w jaki sposób ludzie mają traktować KMK jako coś pewnego, skoro nawet na głównym ciągu tramwajowym, przez totalny brak organizacji, mogą taką KMK stracić z dnia na dzień na kilka m-cy bez żadnej sensownej alternatywy? Do tego dowiadując się o tym zaledwie kilka dni wcześniej?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości