
Spadek terenu jest największy tuż przy ul. Cechowej, poza tym nie jest źle. Jest tam wciąż rezerwa na drogę "Nową Sławka", która raczej budzi opór lokalnych mieszkańców.Robert pisze: 17 lip 2023, 14:54
Odciąża pętlę "Kurdwanów" i zapewnia lepszy dostęp do tramwaju sporej części okolicy. Potencjalnie miejsce 10 i 24 a 50 zostaje sama na starej pętli? Ale to tak tylko czysto teoretycznie xD
Myślicie że terenowo do wykonania? Spadek terenu od Nowosądeckiej w dół jest ale chyba nie aż tak duży żeby sobie tramwaj nie poradził. Rezerwa terenowa chyba też jakaś jest po niezrealizowanym łączniku z "teoretycznego" węzła Tuchowska na A4.
Linia tramwajowa tutaj na pewno poprawiłaby połączenie południowego Kurdwanowa, ale obawiam się za bardzo rozczłonkowania linii na ul. Witosa - byłby problem z podzieleniem tego wszystkiego w sensowny sposób, moim zdaniem. Prawdę powiedziawszy bardziej podoba mi się pomysł @Kaszmira z tramwajem od przystanku "Nowosądecka" na tyły szpitala św. Rafała - zapewniamy dojazd do szpitala, a potencjalny potok w sumie chyba odpowiadałby takiej "10", która obecnie właśnie w sumie nie obsługuje Kurdwanowa prawie w ogóle

Tutaj problemem najważniejszym by nawet nie był sam widok, ale wpięcie się w torowisko na Salwatorze. Znajomy robił w ramach pracy inżynierskiej koncepcje tego miejsca i ledwo co mu kładka pieszo-rowerowa tam wchodziła. Do tego połączenie do samego Salwatora moim zdaniem nie wykorzystuje potencjału takiej przeprawy - znacznie większą wartością dodaną by była możliwość skomunikowana z obszarami na północ od Błoń.Robert pisze: 17 lip 2023, 15:05 Druga propozycja to omawiany już nie raz - trochę wbicie kija w mrowisko xD - łącznik Salwator - Kapelanka. Ja tutaj patrzę na niego bardziej indywidualnie i niezależnie od propozycji tramwaju z ul. Piastowskiej. Zwiększyłby niezawodność sieci i odciążył pierwszą obwodnicę. Idealna nowa trasa dla obecnej 18.
Wiem, wiem widok na z klasztoru na Wawel, konieczność budowy mostu itp ale nie takie problemy się rozwiązuje, może coś się da wypracować, żeby każdy był zadowolony - jakiś wizualnie lekki i wkomponowany most tramwajowo-pieszo-rowerowy bez sieci trakcyjnej?
Dużo lepszym pomysłem (przynajmniej moim zdaniem) jest "III obwodnica tramwajowa" jako połączenie Kapelanka-Cichy Kącik wzdłuż mostu Zwierzynieckiego

viewtopic.php?t=529&start=15#p28211