Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 712
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: kbieniu7 » 20 lip 2023, 0:11

Dyskusja nad niecodziennymi pomysłami zawsze w cenie. Czasami wyjdzie z tego przydatna, nieoczywista obserwacja ;)
Robert pisze: 17 lip 2023, 14:54 Obrazek

Odciąża pętlę "Kurdwanów" i zapewnia lepszy dostęp do tramwaju sporej części okolicy. Potencjalnie miejsce 10 i 24 a 50 zostaje sama na starej pętli? Ale to tak tylko czysto teoretycznie xD

Myślicie że terenowo do wykonania? Spadek terenu od Nowosądeckiej w dół jest ale chyba nie aż tak duży żeby sobie tramwaj nie poradził. Rezerwa terenowa chyba też jakaś jest po niezrealizowanym łączniku z "teoretycznego" węzła Tuchowska na A4.
Spadek terenu jest największy tuż przy ul. Cechowej, poza tym nie jest źle. Jest tam wciąż rezerwa na drogę "Nową Sławka", która raczej budzi opór lokalnych mieszkańców.

Linia tramwajowa tutaj na pewno poprawiłaby połączenie południowego Kurdwanowa, ale obawiam się za bardzo rozczłonkowania linii na ul. Witosa - byłby problem z podzieleniem tego wszystkiego w sensowny sposób, moim zdaniem. Prawdę powiedziawszy bardziej podoba mi się pomysł @Kaszmira z tramwajem od przystanku "Nowosądecka" na tyły szpitala św. Rafała - zapewniamy dojazd do szpitala, a potencjalny potok w sumie chyba odpowiadałby takiej "10", która obecnie właśnie w sumie nie obsługuje Kurdwanowa prawie w ogóle ;)
Robert pisze: 17 lip 2023, 15:05 Druga propozycja to omawiany już nie raz - trochę wbicie kija w mrowisko xD - łącznik Salwator - Kapelanka. Ja tutaj patrzę na niego bardziej indywidualnie i niezależnie od propozycji tramwaju z ul. Piastowskiej. Zwiększyłby niezawodność sieci i odciążył pierwszą obwodnicę. Idealna nowa trasa dla obecnej 18.

Obrazek

Wiem, wiem widok na z klasztoru na Wawel, konieczność budowy mostu itp ale nie takie problemy się rozwiązuje, może coś się da wypracować, żeby każdy był zadowolony - jakiś wizualnie lekki i wkomponowany most tramwajowo-pieszo-rowerowy bez sieci trakcyjnej?
Tutaj problemem najważniejszym by nawet nie był sam widok, ale wpięcie się w torowisko na Salwatorze. Znajomy robił w ramach pracy inżynierskiej koncepcje tego miejsca i ledwo co mu kładka pieszo-rowerowa tam wchodziła. Do tego połączenie do samego Salwatora moim zdaniem nie wykorzystuje potencjału takiej przeprawy - znacznie większą wartością dodaną by była możliwość skomunikowana z obszarami na północ od Błoń.

Dużo lepszym pomysłem (przynajmniej moim zdaniem) jest "III obwodnica tramwajowa" jako połączenie Kapelanka-Cichy Kącik wzdłuż mostu Zwierzynieckiego ;) Czyli coś, co dyskutowaliśmy w ubiegłym roku :p
viewtopic.php?t=529&start=15#p28211

Robert
Specjalista
Posty: 236
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: Robert » 20 lip 2023, 12:13

kbieniu7 pisze: 20 lip 2023, 0:11 Linia tramwajowa tutaj na pewno poprawiłaby połączenie południowego Kurdwanowa, ale obawiam się za bardzo rozczłonkowania linii na ul. Witosa - byłby problem z podzieleniem tego wszystkiego w sensowny sposób, moim zdaniem. Prawdę powiedziawszy bardziej podoba mi się pomysł @Kaszmira z tramwajem od przystanku "Nowosądecka" na tyły szpitala św. Rafała - zapewniamy dojazd do szpitala, a potencjalny potok w sumie chyba odpowiadałby takiej "10", która obecnie właśnie w sumie nie obsługuje Kurdwanowa prawie w ogóle ;)
Rozczłonkowania linii by raczej nie było 10 w Witosa, 24 w Nowosądecką i spinające je 50 (sama na Kurdwanów P+R) i 11 (docelowo na Bieżanów). Praktycznie każdy byłby zaspokojony xD

Też przydałoby się poprawić komunikację w tym rejonie ale wykonanie tego będzie dużo trudniejsze - brak miejsca i różnica terenu około 15-16m na nie tak długim odcinku...
kbieniu7 pisze: 20 lip 2023, 0:11 Tutaj problemem najważniejszym by nawet nie był sam widok, ale wpięcie się w torowisko na Salwatorze. Znajomy robił w ramach pracy inżynierskiej koncepcje tego miejsca i ledwo co mu kładka pieszo-rowerowa tam wchodziła. Do tego połączenie do samego Salwatora moim zdaniem nie wykorzystuje potencjału takiej przeprawy - znacznie większą wartością dodaną by była możliwość skomunikowana z obszarami na północ od Błoń.

Dużo lepszym pomysłem (przynajmniej moim zdaniem) jest "III obwodnica tramwajowa" jako połączenie Kapelanka-Cichy Kącik wzdłuż mostu Zwierzynieckiego ;) Czyli coś, co dyskutowaliśmy w ubiegłym roku :p
viewtopic.php?t=529&start=15#p28211
Jedno z drugim by nie kolidowało, bo ten odcinek miałby całkiem inne zadanie niż ten o który proponujesz Ty ;)

Mam nadzieję że następna władza zmieni podejście i będzie więcej realizacji "miejskich" - typu tramwaj w Piastowskiej, miejskie zielone szerokie aleje typu Medwweckiego albo Andersa a nie oekranowane autostrady typu Bobrzyńskiego, Klimeckiego. Jest tyle brakujących niewielkich łączników ulic czy linii tramwajowych w mieście a oni tylko te autostrady ze skromnymi torami i przystankami pomiędzy pasami do których ciężko się dostać... Nie dziwię się ludziom że reagują od razu negatywnie na każdą informację o budowie nowej drogi bo od razu mają przed oczami te dzieła Sz.P.JM.

fysztof
Ekspert
Posty: 819
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: fysztof » 20 lip 2023, 13:57

Robert pisze: 20 lip 2023, 12:13 Mam nadzieję że następna władza zmieni podejście i będzie więcej realizacji "miejskich" - typu tramwaj w Piastowskiej, miejskie zielone szerokie aleje typu Medwweckiego albo Andersa a nie oekranowane autostrady typu Bobrzyńskiego, Klimeckiego. Jest tyle brakujących niewielkich łączników ulic czy linii tramwajowych w mieście a oni tylko te autostrady ze skromnymi torami i przystankami pomiędzy pasami do których ciężko się dostać... Nie dziwię się ludziom że reagują od razu negatywnie na każdą informację o budowie nowej drogi bo od razu mają przed oczami te dzieła Sz.P.JM.
Niestety nasze urzędy od lat przerastają takie wyzwania jak łącznik Nowosądecka - Wielicka czy łącznik przez Piastowską. Póki nasza 'władza' nie zmieni swojej mentalności traktującej tramwaj jako dodatek dla studentów i emerytów, dopóty nic się nie zmieni w podejściu do realizacji;-/ W ich umysłach o wysokim miejskim statusie świadczą niestety bieda-autostrady i kilometry zaekranowanego asfaltu.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 305
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: Cyjan » 06 maja 2024, 12:39

To ja dorzucam osobiste marzenie ściętej głowy - tramwaj przez Bulwarową

Wcześniej była już poruszana kwestia zamknięcia linii kombinat - wanda, to być może rozwiązałoby trochę problemów. Północna część N. Huty jest mimo wszystko gorzej skomunikowana w porównaniu z resztą - na myśl przychodzą osiedla Sportowe, Zielone, Willowe. Tam na prawdę tramwaj miałby ten słynny potencjał miastotwórczy, do tego byłaby do fajna podstawa do planowanego tramwaju NH - Rybitwy, który gdzieś tam był rzucany.

Plusy:
- Jest na niego miejsce prawie przec całą długość trasy
- Przystanek pod stadionem żużlowym, OSR Wanda, Zalewem
- Przystanki pod szkołami: ZS Pallatyńskich w Krakowie, ZS Specjalnych 14, LO im. Królowej Apostołów, Centrum Kształcenia Ustawicznego, SP 37

Minusy:
- Niewielkia poprawa czasu jazdy jak na długość linii
- Problemy związane z Parkiem Kulturowym
- Prawdopodobnie musiałaby zostać stworzona nowa linia tramwajowa aby tam jechać

Obrazek
ona/jej

Robert
Specjalista
Posty: 236
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: Robert » 05 lip 2024, 12:02

Kolejna propozycja (padała wielokrotnie ale nie tutaj i nie wiem czy w takiej formie)
Przedłużenie linii z Bronowic Małych do Mydlnik.
Obrazek

niebieski - istniejące torowisko
czerwony - nowe torowisko (od ul. Na Błonie do ul. Godlewskiego po południowej stronie ul. Balickiej, następnie przejście na północną stornę)
zielony ciemny - istniejące perony PKP Młynówka
zielony jasny - przedłużenie istniejących peronów i pełne powiązanie ze stacją PKP Mydlniki (de facto zmiana nazwy z Młynówka na Mydlniki kolejne nr peronów)
Punkty przesiadkowe na Mydlniki SKA (pociąg/tramwaj) i na nowej pętli Mydlniki Wapiennik SKA (pociąg/tramwaj/autobus + parking P+R)
6 nowych przystanków tramwajowych:
- Lindego
- UR Balicka
- Mydlniki SKA
- Łupaszki
- Brzezińskiego
- Mydlniki Wapiennik SKA

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 451
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: sorig » 05 lip 2024, 13:31

Temat był podnoszony już wśród mieszkańców. Mimo że z punktu widzenia siatki połączeń to bardzo przydatne połączenie, to mieszkańcy Mydlnik są w znakomitej większości przeciwni tramwajowi.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1161
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: mkm3 » 05 lip 2024, 13:44

Co ten tramwaj da Mydlnikom? Jest pociąg, wystarczą dowozówki do pociagu i do tramwaju w BM. Wydać tyle kasy na tramwaj równoległy z linią kolejową i co osiągniemy? Juz nie mówiąc o tym ile wyburzeń i wywłaszczeń po drodze...

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 383
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: elot360 » 05 lip 2024, 20:17

mkm3 pisze: 05 lip 2024, 13:44 Co ten tramwaj da Mydlnikom? Jest pociąg, wystarczą dowozówki do pociagu i do tramwaju w BM. Wydać tyle kasy na tramwaj równoległy z linią kolejową i co osiągniemy? Juz nie mówiąc o tym ile wyburzeń i wywłaszczeń po drodze...
Teoretycznie, dostęp do komunikacji publicznej pod nosem. Część bloków ma pod oknem linię kolejową pod oknem, ale przystanku kolejowego już nie. Charakterystyka jest też taka że to tramwaj ma gęściej przystanki od pociągu. Można to potraktować jako dodatkowa możliwość dowodu do pociągu. Możliwość dojazdu tramwajem do centrum to rzeczywiście nie najlepszy argument, aczkolwiek nie wszyscy muszą mieć cel swojej podróży w pobliżu linii kolejowej. Nie bez powodu w innym wątku trwa dyskusja o wzmocnieniu połączeń autobusowych na lotnisko, mimo tego że przecież jeździ pociąg. W dalszej (Pewnie odległej o lata świetlnej) perspektywie gdyby trasę Pychowicką i Zwierzyniecką wybudować razem z tramwajem, dostęp do tramwaju jadącego prosto w stronę Zwierzyńca i dalej już robi różnicę.

Natomiast rzeczywiście trzeba by się zastanowić czy obecne potoki na odcinku Bronowice Małe - Mydlniki Wapiennik uzasadniają uruchomienie trakcji tramwajowej. Czy ulica Balicka cierpi na częste zatory drogowe?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1993
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: Scania_9640 » 05 lip 2024, 20:20

Robert pisze: 05 lip 2024, 12:02 Kolejna propozycja (padała wielokrotnie ale nie tutaj i nie wiem czy w takiej formie)
Przedłużenie linii z Bronowic Małych do Mydlnik.
Obrazek

niebieski - istniejące torowisko
czerwony - nowe torowisko (od ul. Na Błonie do ul. Godlewskiego po południowej stronie ul. Balickiej, następnie przejście na północną stornę)
zielony ciemny - istniejące perony PKP Młynówka
zielony jasny - przedłużenie istniejących peronów i pełne powiązanie ze stacją PKP Mydlniki (de facto zmiana nazwy z Młynówka na Mydlniki kolejne nr peronów)
Punkty przesiadkowe na Mydlniki SKA (pociąg/tramwaj) i na nowej pętli Mydlniki Wapiennik SKA (pociąg/tramwaj/autobus + parking P+R)
6 nowych przystanków tramwajowych:
- Lindego
- UR Balicka
- Mydlniki SKA
- Łupaszki
- Brzezińskiego
- Mydlniki Wapiennik SKA
Pomysł całkowicie bez sensu, Mydlniki mają pociąg, mają autobusy, tramwaj jest tam naprawdę zbędny a potoków też nie ma na tramwaje i byłyby to koszty w błoto.

Robert
Specjalista
Posty: 236
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: Robert » 05 lip 2024, 21:06

Tak perspektywicznie pomyslalem. Mozna tereny wokol dogeszczac zabudowa.
To ze jest pociag to nie znaczy ze nie moze byc tez tramwaj jak zajdzie potrzeba kiedys.
Dodatkowo to rozwiaze w jakims stopniu problem malych petli Bronowice i Bronowice Male.
W ostatecznosci trzeba rozbudowac Bronowice Male do znacznie wiekszych rozmiarow.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości