Kwestia "139" [A]

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: krawiec » 22 lip 2023, 23:03

GoMeZz391 pisze: 22 lip 2023, 16:40 Na Obrońców Krzyża nie ma korków jakichś pokaźnych, gorzej jest na Mikołajczyka, Srebrnych Orłów, gdzie 139 łapie największe korki.
139 przywrócić do starej trasy, a do Mydlnik wysłać dodatkowo 572/stworzyć dodatkowy autobus lokalny Mydlniki-BM.
O to to.
Ewentualne zmiany powrót 511 na Przybyszewskiego, a 159 do Galerii Bronowice.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: kbieniu7 » 23 lip 2023, 0:05

Jamnik pisze: 22 lip 2023, 16:03 Na Alejach przejście jest bardziej niebezpieczne i tam nie chroni się pieszych zwężeniem do jednego pasa.
Jamnik pisze: 22 lip 2023, 15:36 Bez przesady. Większy korek robi się na sztucznie zwężonej Srebrnych Orłów. Przy Parku Krakowskim jest jakoś przejście przez 3 pasy bez świateł i nikt Alej nie zwęził. A jak już bardzo chcą mieć te zweżenia na Srebrnych Orłów, to niech wezmą rozwiązanie z Czarnowiejskiej. Trzeba tylko myśleć, a z tym w Krakowie wiadomo jak jest. Lepiej bezmyślnie korkować miasto.
Kierman pisze: 22 lip 2023, 15:46 Bo tak to jest jak w mieście robi się ideologię. Walka z kierowcami samochodów przez zwężki, sztuczne korki, bandycką i nie konstytucyjną SCT i wiele innych ponad wszystko.
W każdym wątku będę powtarzał (co zresztą już Kaszmir napisał), że zwężki w większości wynikają z ochrony pieszych. Przejścia przez więcej niż jeden pas ruchu w jednym kierunku (przynajmniej, gdy oba pasy prowadzą w tym samym kierunku, tj. jeden z nich nie jest do skrętu) są wyjątkowo niebezpieczne i np. wg nowych wytycznych są niedopuszczalne. Żadna ideologia - chyba, że ideologią nazywamy próbę zejścia z liczbą ofiar śmiertelnych w mieście do zera. Wtedy obiema rękoma podpisuję się za taką ideologią.

Aleje nie są zwężone, bo domyślam się, że każdy tam bał zwęzić się aż tak kluczową arterię komunikacyjną, która de facto nie ma żadnej alternatywy. Zastosowano zwężenia pasów ruchu i te takie azylo-kanalizatory. Wydają się działać i są w jeszcze kilku miejscach. Nie zmienia to faktu, że tam powinna zostać zamontowana sygnalizacja świetlna i dziwi mnie, że jeszcze tego nie zrobiono tam.

Co do konstytucyjności SCT - to zgłoszenia do uchwałodawcy. Kraków wykorzystuje przepisy, które stworzyły organy centralne.

Wracając do "139" - raz jeszcze sugeruję rozważenie buspasu na ul. Obrońców Krzyża wg rozwiązania z ul. Czarnowiejskiej. Szerokość jezdni jest taka sama. Do tego na ul. Mikołajczyka i Srebrnych Orłów buspas na prawym pasie - albo z wykorzystaniem tychże azylo-kanalizatorów, zwężek do jednego pasa z koniecznością punktowego zjazdu na buspas lub montażem sygnalizacji świetlnej.

Dziad Śmietnikowy
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 22 lip 2023, 17:24
Lokalizacja: Na ogół w krzakach.
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Dziad Śmietnikowy » 23 lip 2023, 9:28

kbieniu7 pisze: 23 lip 2023, 0:05 Wracając do "139" - raz jeszcze sugeruję rozważenie buspasu na ul. Obrońców Krzyża wg rozwiązania z ul. Czarnowiejskiej. Szerokość jezdni jest taka sama. Do tego na ul. Mikołajczyka i Srebrnych Orłów buspas na prawym pasie - albo z wykorzystaniem tychże azylo-kanalizatorów, zwężek do jednego pasa z koniecznością punktowego zjazdu na buspas lub montażem sygnalizacji świetlnej.
Na Obrońców Krzyża nie ma miejsca na BUS-PAS w miejscu najbardziej newralgicznym - przy szkole, gdzie cielęta w kółko chodzą zapalić za ulicę, tudzież do sklepu. Jedno z tych przejść niestety powinno być zlikwidowane.

W kierunku centrum korek generują te przejścia i korek na Mikołajczyka. Bo jak się mówiło ZTP, żeby zrobili bus-pas tam, to zrobili zwężenia. Na wiadukcie na Okulickiego jest gardło, które sztucznie ten korek wydłuża i trzyma 139. Zwężenie nie pomogło jak ostatnio wjechała tam pod tramwaj rowerzystka.

Dodatkowo jeszcze 139, jak cała reszta jadąca przez Plac w Bieńczycach dostaje przez handlarzy paraliżujących swobodny przejazd wzdłuż parkingu. Do tego klienci i nieraz na dwie trzy fazy przejeżdża pięć aut zamiast trzydziestu.

To tylko krótka cześć trasy. Dalej mamy remont 29. Listopada. Po co było ruszać 139 przed końcem remontu? Wszelkie symulacje wykonane teraz są niemiarodajne.

Potem mamy Kleparz. Od lat konserwuje się skrzyżowanie, które generuje kolizje i zmusza do skakania po pasach.

W drugą stronę skręt i przepychanie się przy Czarnowiejskiej i oblegany przez prywatę i taksówki skręt w Karmelicką, paraliżujący bus-pas.

Tak wiele miejsc do poprawy, więc nie ma się co dziwić, że wolą ciąć linię i się uśmiechać.
Odzysk - Handel - Konsumpcja

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: kot_feliks » 23 lip 2023, 11:20

- na Obrońców Krzyża punktowo można wyznaczyć buspasy przy Kocmyrzowskiej;
- tak samo można wyznaczyć buspas na Mikołajczyka;
- przy szkole na OK można zrobić sygnalizację świetlną (może działać jedynie w określonych godzinach);
- nowy Kleparz nadaje się do prostej przebudowy (kiedyś @kbieniu to wrzucał), dzięki której znacząco poprawiłyby się warunki przejazdu dla KMK;
- tak samo organizacją ruchu można poprawić przejazd w drugą stronę przy Karmelickiej (brak prawoskrętu z buspasa);

I jak widać niewielkimi kosztami mamy rozwiązane już 5 kluczowych miejsc, gdzie KMK łapie spore opóźnienia. Wystarczy... chcieć.
Kaszmir pisze: 22 lip 2023, 16:14Łapie mniejsze i to jest ważne. A o ile dokładnie mniejsze - trzeba by zapytać ZTP. Jak wspomniano, niebawem skończą się prace na al. 29 Listopada i wtedy sytuacja się poprawi. A w przeciwieństwie do "139", linia nie jedzie przez r. Barei gdzie niebawem też zacznie się paraliż. Także ulga dla pasażerów z Mydlnik będzie jeszcze większa.
No ale co z tego, że łapie mniejsze, jak i tak jest niepunktualne? Do tego jeździ rzadziej, a cała koordynacja 139 / 199 totalnie się rozwala.

To już wolałbym mieć opóźnienia 50 min na linii z f7,5, niż 30 min na linii z f15. I tu i tu nie wiadomo, o której przyjedzie autobus, tyle, że w tej drugiej opcji na przystanku możesz zostać w czterech literach na dużo dłużej ;)

Po prostu ta pierwsza linia przyjeżdża na przystanki niepunktualnie 2x częściej, niż ta niepunktualna druga linia ;)

Dziad Śmietnikowy
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 22 lip 2023, 17:24
Lokalizacja: Na ogół w krzakach.
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Dziad Śmietnikowy » 23 lip 2023, 12:20

Generalnie przy f-7,5 trzeba kłaść nacisk na regularne wypuszczanie aut na kolejne kursy, a nie jeden jedzie z polecenia, drugi pojechał ze słupka na -2 bo nie widział poprzedniego, a trzeci za nimi jeździ w kółko i nie patrzy na rozkłady.

Piasta Kołodzieja blokuje Mikołajczyka w stronę miasta. "Nowa" organizacja Hipokratesa połączona z przejściami pod szkołą robi to samo w drugim kierunku.

Sama sygnalizacja pod szkołą nic nie da, póki będą oba przejścia obok siebie. One trzymają w obu kierunkach.
Odzysk - Handel - Konsumpcja

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: kbieniu7 » 23 lip 2023, 12:32

Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 9:28 Na Obrońców Krzyża nie ma miejsca na BUS-PAS w miejscu najbardziej newralgicznym - przy szkole, gdzie cielęta w kółko chodzą zapalić za ulicę, tudzież do sklepu. Jedno z tych przejść niestety powinno być zlikwidowane.
kot_feliks pisze: 23 lip 2023, 11:20 - na Obrońców Krzyża punktowo można wyznaczyć buspasy przy Kocmyrzowskiej;
- przy szkole na OK można zrobić sygnalizację świetlną (może działać jedynie w określonych godzinach);
Też właśnie się zastanawiałem nad sygnalizacją świetlną na tym przejściu dla pieszych. Przy czym można by wtedy zmieścić buspas w stronę Kocmyrzowskiej na całym odicnku od kościoła Arki, czyli jakieś ~200m.

Ewentualnie, jeśli nie chcemy świateł, to można spróbować poszerzyć jezdnię - jest tam baaardzo szeroki chodnik i utworzyć dodatkowy pas (z dodatkowym azylem) celujący w zatokę. Ale trochę to przekombinowane może być i łatwiej już światła postawić. Tylko je trzeba by skoordynować z okolicznymi jakoś.

Spróbuję potem coś rozrysować.
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 9:28 W kierunku centrum korek generują te przejścia i korek na Mikołajczyka. Bo jak się mówiło ZTP, żeby zrobili bus-pas tam, to zrobili zwężenia. Na wiadukcie na Okulickiego jest gardło, które sztucznie ten korek wydłuża i trzyma 139. Zwężenie nie pomogło jak ostatnio wjechała tam pod tramwaj rowerzystka.
W stronę Mikołajczyka też jak coś by się pewnie taki buspas dało zmieścić, ale trochę miejsc parkingowych by poszło.
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 9:28 Dodatkowo jeszcze 139, jak cała reszta jadąca przez Plac w Bieńczycach dostaje przez handlarzy paraliżujących swobodny przejazd wzdłuż parkingu. Do tego klienci i nieraz na dwie trzy fazy przejeżdża pięć aut zamiast trzydziestu.
Plac w Bieńczycach to to targowisko przy skrzyżowaniu Obrońców Krzyża z Kocmyrzowską?
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 9:28 Potem mamy Kleparz. Od lat konserwuje się skrzyżowanie, które generuje kolizje i zmusza do skakania po pasach.
kot_feliks pisze: 23 lip 2023, 11:20 - nowy Kleparz nadaje się do prostej przebudowy (kiedyś @kbieniu to wrzucał), dzięki której znacząco poprawiłyby się warunki przejazdu dla KMK;
Tak jest ;)
Obrazek
Obrazek
I nawet niby ZDMK się zgodził o wpisanie tego do WPF. Ale trzeba ich cisnąć, by się nie obijali.
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 9:28 Tak wiele miejsc do poprawy, więc nie ma się co dziwić, że wolą ciąć linię i się uśmiechać.
Ja staram się właśnie pchać ZDMK i ZTP wnioskami, ale wszystko idzie ciężko, a przebudowy to najchętniej by w ogóle nie robili, o ile to nie jest pas zjazdowy do inwestycji deweloperskiej, za które zapłaci prywatny podmiot. Ale trzeba próbować. Jest mnóstwo takich pierdółek, które by przyspieszyły autobusy, tylko trzeba, żeby im tam się chciało.

Dziad Śmietnikowy
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 22 lip 2023, 17:24
Lokalizacja: Na ogół w krzakach.
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Dziad Śmietnikowy » 23 lip 2023, 13:11

kbieniu7 pisze: 23 lip 2023, 12:32 Też właśnie się zastanawiałem nad sygnalizacją świetlną na tym przejściu dla pieszych. Przy czym można by wtedy zmieścić buspas w stronę Kocmyrzowskiej na całym odicnku od kościoła Arki, czyli jakieś ~200m.
Chyba piszemy o różnych szkołach. Ja o HIL przy Hipokratesa a Ty chyba o gastronomiku przy placu i Arce. Tamto przejście nie wadzi.
Ewentualnie, jeśli nie chcemy świateł, to można spróbować poszerzyć jezdnię - jest tam baaardzo szeroki chodnik i utworzyć dodatkowy pas (z dodatkowym azylem) celujący w zatokę. Ale trochę to przekombinowane może być i łatwiej już światła postawić. Tylko je trzeba by skoordynować z okolicznymi jakoś.
Od zieleni to z daleka. Jeżeli już to kosztem parkingu służącego głównie handlarzom.


W stronę Mikołajczyka też jak coś by się pewnie taki buspas dało zmieścić, ale trochę miejsc parkingowych by poszło.
Bliżej Mikołajczyka miejsc już brakuje w nocy.
Plac w Bieńczycach to to targowisko przy skrzyżowaniu Obrońców Krzyża z Kocmyrzowską?
Tak. Przy ulicy stają głównie handlarze i ich krzesła. Blokowanie zjazdu z tarczy skrzyżowania to standard.
Zmienić to na równoległe albo w ogóle zlikwidować.
Tak jest ;)

I nawet niby ZDMK się zgodził o wpisanie tego do WPF. Ale trzeba ich cisnąć, by się nie obijali.
Zgoda, tylko dalej nie likwiduje to przeplatania kierunków ruchu km i prywatnego. Będzie nadal blokować jak Karmelicka.
Ja staram się właśnie pchać ZDMK i ZTP wnioskami, ale wszystko idzie ciężko, a przebudowy to najchętniej by w ogóle nie robili, o ile to nie jest pas zjazdowy do inwestycji deweloperskiej, za które zapłaci prywatny podmiot. Ale trzeba próbować. Jest mnóstwo takich pierdółek, które by przyspieszyły autobusy, tylko trzeba, żeby im tam się chciało.
Przebudowy i budowy przez prywatnego są nielegalne. W obu instytucjach plus w MIR jest beton. Smutne jest to, że nawet nie są w stanie odpisać rzeczowo, a choćby na wniosek o prawidłowe i bezpieczne wyznaczenie pasów ruchu i przystanku odpisują, że pismo dotyczy parkowania. Czeski film .
Odzysk - Handel - Konsumpcja

ds89
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: ds89 » 24 lip 2023, 10:22

kbieniu7 pisze: 23 lip 2023, 12:32 Ale trochę to przekombinowane może być i łatwiej już światła postawić. Tylko je trzeba by skoordynować z okolicznymi jakoś.
Tam w okolicy nie ma świateł, najbliższe są przy Arce, na skrzyżowaniu Obrońców Krzyża z Szajnowicza-Iwanowa. @Dziad Śmietnikowy Chodzi o szkołę i dwa przejścia przy "hutniczej" zawodówce, zaraz obok Ronda Hipokratesa.
kbieniu7 pisze: 23 lip 2023, 12:32 Plac w Bieńczycach to to targowisko przy skrzyżowaniu Obrońców Krzyża z Kocmyrzowską?
Tak, tam problemem jest parking zaraz za światłami na skrzyżowaniu z Kocmyrzowską, w stronę Arki, zakładam że przy próbie jego likwidacji największe larum podniosą ludzie handlujący na placu bo zrobili sobie z niego "prywatny" parking, gdzie często stoją i blokują miejsca, jednocześnie mocno utrudniając przejazd. Do tego różne melepety, bo nie da się tego inaczej nazwać, przyjeżdżające na ten plac z odległości 500 metrów i muszące zaparkować jak najbliżej, które też blokują ruch... Obawiam się, że tam nie ma dobrego rozwiązania, które nie podniesie "ogólnonarodowego" larum.
kbieniu7 pisze: 23 lip 2023, 12:32 W stronę Mikołajczyka też jak coś by się pewnie taki buspas dało zmieścić, ale trochę miejsc parkingowych by poszło.
Ogólnie jak już coś, to po prostu buspas na Mikołajczyka. Osobiście uważam, że Obrońców Krzyża, szczególnie na odcinku od Placu Bieńczyckiego do szkoły HTS (czyli tuż pod Rondem Hipokratesa) nie jest żadnym problemem i nie ma sensu przy niej dłubać, bo się po prostu sprawdza i daje radę. Z rana zdarzają się korki od Arki w kierunku Kocmyrzowskiej i może ew. tutaj można próbować wcisnąć wszystko tak, żeby wyglądało jak na Czarnowiejskiej, ale w stronę centrum NH, a nie w drugą. W drugą prawdziwym problemem stała się Mikołajczyka po zmianach. I o ile rozumiem chęć ochrony pieszych, to też uważam, że nie powinna być ona kosztem paraliżu tej ważnej jednak ulicy. Nie wiem - może lepszym wyjściem były jednak światła. Inna sprawa, że 2 z 3 przejść na tej ulicy są na tyle rzadko uczęszczane, że mam wrażenie, że wzbudzane światła byłyby tam wielokrotnie bardziej pożądane. Bo naprawdę obłożone przejście, to to przy przystanku Dunikowskiego. Ale tak to się kończy jak zmian w żaden sposób się nie konsultuje i robi je ktoś, kto nie ma pojęcia jak wygląda okolica i jak wygląda natężenie ruchu...

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: mkm3 » 24 lip 2023, 10:52

Jak mnie to irytuje jak jeżdże Wybickiego, że małej poprawki prawoskrętu na Kleparzu tyle lat nie da się zrobić, ale jak już ktoś sobie ubzdurał to cięzkie pieniądze poszły na zwężanie Wybickiego. A poprzednia nawierzchnia nawet była w przyzwoitym stanie... Zaraz będzie zdziwienie, że autobusy jadące Wybickiego stoją w korku.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: kbieniu7 » 24 lip 2023, 14:00

Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 13:11 Chyba piszemy o różnych szkołach. Ja o HIL przy Hipokratesa a Ty chyba o gastronomiku przy placu i Arce. Tamto przejście nie wadzi.
A, to tak. Nie dogadaliśmy się.
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 13:11 Od zieleni to z daleka. Jeżeli już to kosztem parkingu służącego głównie handlarzom.
Spokojnie, nic z zieleni nie chciałem zabierać, właśnie z parkingu ;) Ostatni obrazek na końcu mojego postu.
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 13:11 Zgoda, tylko dalej nie likwiduje to przeplatania kierunków ruchu km i prywatnego. Będzie nadal blokować jak Karmelicka.
Przeplatania ruchu niestety nie unikniemy, ale w mojej propozycji autobusy jadące w Prądnicką mogłyby skręcać nie ze skrajnego prawego, a z buspasa do jazdy na wprost: peron byłby wyspowy i autobusy zajeżdżałyby od lewej strony tej łącznicy PK->Prądnicka.

Tak poza tym, to fajnie Cię widzieć na PKK! :D

ds89 pisze: 24 lip 2023, 10:22 Ogólnie jak już coś, to po prostu buspas na Mikołajczyka. Osobiście uważam, że Obrońców Krzyża, szczególnie na odcinku od Placu Bieńczyckiego do szkoły HTS (czyli tuż pod Rondem Hipokratesa) nie jest żadnym problemem i nie ma sensu przy niej dłubać, bo się po prostu sprawdza i daje radę. Z rana zdarzają się korki od Arki w kierunku Kocmyrzowskiej i może ew. tutaj można próbować wcisnąć wszystko tak, żeby wyglądało jak na Czarnowiejskiej, ale w stronę centrum NH, a nie w drugą. W drugą prawdziwym problemem stała się Mikołajczyka po zmianach. I o ile rozumiem chęć ochrony pieszych, to też uważam, że nie powinna być ona kosztem paraliżu tej ważnej jednak ulicy. Nie wiem - może lepszym wyjściem były jednak światła. Inna sprawa, że 2 z 3 przejść na tej ulicy są na tyle rzadko uczęszczane, że mam wrażenie, że wzbudzane światła byłyby tam wielokrotnie bardziej pożądane. Bo naprawdę obłożone przejście, to to przy przystanku Dunikowskiego. Ale tak to się kończy jak zmian w żaden sposób się nie konsultuje i robi je ktoś, kto nie ma pojęcia jak wygląda okolica i jak wygląda natężenie ruchu...
No to taka mała wizualizacja, jakby mogło to wyglądać do Kocmyrzowskiej. Wersja najprostsza, czyli od przejścia pod Gastronomikiem. Niezbyt długi, czy coś by dał? Między Arką a Gastronomikiem jest raczej zbyt krótki odcinek, by bawić się w buspas.
Obrazek

Żeby go wydłużyć, trzeba by było zrobić coś z przejściem. Najprostsze to oczywiście jego likwidacja, ale z tego, co widzę na mapach, to jest przedłużeniem wewnątrz osiedlowego ciągu pieszego prowadzącego do przystanków oraz do szkoły. Można tam zrobić światła i mamy sytuację jak na Czarnowiejskiej przy Parku Krakowskim.
Obrazek


Żeby nie bawić się w światła i nie pogorszyć bezpieczeństwa, to ewentualnie coś takiego, z podwójnym azylem, ale to już trochę kombinacja alpejska i pozbycie się części miejsc parkingowych. Pasy ruchu 3,00m, azyle 2,00m, skosy 1:10.
Obrazek

ds89
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: ds89 » 24 lip 2023, 14:13

kbieniu7 pisze: 24 lip 2023, 14:00 Niezbyt długi, czy coś by dał?
Myślę, że dałby sporo, biorąc pod uwagę, że to jest jakieś 60-70% długości przeciętnego korka tam, choć nie będę ukrywał, że najlepszym wg mnie wariantem jest ten numer 3 :) Myślę, że te kilka miejsc parkingowych pod Gastronomem byłoby to wytargowania, bo tamten parking często jednak nie jest w 100% obłożony - dla mnie super opcja.

Dziad Śmietnikowy
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 22 lip 2023, 17:24
Lokalizacja: Na ogół w krzakach.
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Dziad Śmietnikowy » 24 lip 2023, 14:20

Śmiało do przyjęcia wersja pierwsza. Druga z sygnalizacją też jak najbardziej. A przejście samo w sobie potrzebne. Drugie by się przydało na wysokości wjazdu na tyły placu, bo tam masa pieszych chodzi na dziko.

Niestety większość zamieszania tam to parkujący. Znaków odnośnie parkowania wyłącznie dla osobowych i poniżej 30 minut nie przestrzega nikt. Skośne też tam jest tylko z definicji. Do przerobienia na już na równoległe.
Odzysk - Handel - Konsumpcja

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Kaszmir » 25 lip 2023, 11:55

kot_feliks pisze: 23 lip 2023, 11:20No ale co z tego, że łapie mniejsze, jak i tak jest niepunktualne? Do tego jeździ rzadziej, a cała koordynacja 139 / 199 totalnie się rozwala.
Dla mnie jest różnica, czy czekam na przystanku 10 czy 30 minut ;) A jak wspomniano, różnica w punktualności może stać się tym większa jesienią, gdy skończą się prace na al. 29 Listopada i m. Dębnickim, a zaczną na r. Barei.

W wakacje "199" jeździ tak często jak jeździło "139" latem 2022. Po wakacjach będzie rzadziej (f15 zamiast f10) jednak w zamian Mydlniki mają dostać drugą linię f15, w stronę r. Grunwaldzkiego. I jak w przeważającej liczbie przypadków jestem za jedną częstszą linią, tak akurat tu wg mnie lepsze są dwa połączenia bo brakuje autobusu z Mydlnik i Bronowic Małych w stronę południa. Zwłaszcza, że w BM jest węzeł przesiadkowy.

Znajoma mieszka od lat w Mydlnikach i popiera zmiany.

Wydaje się, że tu nieszczęśliwy był timing. Jakby ZTP zrobiło zmianę jesienią (po remontach), to wszyscy by chwalili że punktualność "199" wzrosła, a do tego jest więcej kursów ("199" + nowa linia, zamiast "139"). A że zrobiono to w wakacje, to ludzie myślą że to cięcia (bo "139" do czerwca miało f10, a zapominają że i tak było cięte na wakacje/ferie), a "199" choć punktualniejsze, to też utyka na północy miasta.

PS. Oczywiście w pełni popieram pomysły poprawy punktualności "139" na odcinku huckim - oby udało się wdrożyć pomysły zgłaszane tutaj w dyskusji :)

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: fysztof » 25 lip 2023, 13:57

Kaszmir pisze: 25 lip 2023, 11:55 Wydaje się, że tu nieszczęśliwy był timing. Jakby ZTP zrobiło zmianę jesienią (po remontach), to wszyscy by chwalili że punktualność "199" wzrosła, a do tego jest więcej kursów ("199" + nowa linia, zamiast "139"). A że zrobiono to w wakacje, to ludzie myślą że to cięcia (bo "139" do czerwca miało f10, a zapominają że i tak było cięte na wakacje/ferie), a "199" choć punktualniejsze, to też utyka na północy miasta.
Myślę, że ZTP sam sobie winien, bo zamiast przedstawić konkretnie całość zmian od razu (co wprowadzą teraz, co po wakacjach) - to jak zwykle robi tajemnicę i na kilka dni przed łaskawie coś ogłosi. Co więcej, w tym przypadku nawet myślę, że sami urzędnicy żadnych konkretów nie mają i zabiorą się za temat 'za pięć dwunasta'.
Więc tu nie timing winny - tylko bylejakość wykonawcy zadania...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Kaszmir » 25 lip 2023, 14:24

fysztof pisze: 25 lip 2023, 13:57Myślę, że ZTP sam sobie winien, bo zamiast przedstawić konkretnie całość zmian od razu (co wprowadzą teraz, co po wakacjach) - to jak zwykle robi tajemnicę i na kilka dni przed łaskawie coś ogłosi. Co więcej, w tym przypadku nawet myślę, że sami urzędnicy żadnych konkretów nie mają i zabiorą się za temat 'za pięć dwunasta'.
Więc tu nie timing winny - tylko bylejakość wykonawcy zadania...
Nie będę tu bronić ZTP lecz ustalenia nieraz trwają prawie do ostatniej chwili. Szczegóły maksymalizacji też długo wypracowywano. Pewnie nie chcą obiecywać rzeczy, które potem mogłyby się nie sprawdzić bo byłyby pretensje że obiecali X, a dali Y. Zresztą tak bywało w przeszłości. Może w czerwcu powiedzieli tyle, ile wiedzieli na pewno - że będzie linia w stronę r. Grunwaldzkiego z f15 w szczycie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości