Kwestia "139" [A]

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: krawiec » 19 paź 2023, 0:05

kbieniu7 pisze: 18 paź 2023, 18:27 139 co f7,5: "make 139 great again" jako hasło wyborcze ;)
Nie jako hasło wyborcze, tylko zdroworozsądkowe rozwiązanie źle funkcjonującej kominikacji.
Czy ktoś mi może wytłumaczyć, jak można przesiąść się ze 199 przyjeżdżające na przystanek Czarnowiejska o 23.21 na 139 odjeżdżające z tegoż przystanku o 23.13? Przecież przesiadki miały być ze 199 na 139, zwłaszcza na ostatnich kursach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Kaszmir » 19 paź 2023, 13:44

Justforfun pisze: 18 paź 2023, 16:16132 do Mydlnik
199 likwidacja
139 zostaje na aktualnej trasie
Justforfun pisze: 18 paź 2023, 16:16Ja osobiście byłbym za 132 do Cichego Kącika/Przybyszewskiego, w Hucie po aktualnej trasie, 139 przywrócone do Mydlnik, 199 likwidacja, 164 cały tydzień do Mydlnik, no i oczywiście wzmocnienie 105/405.
"132" do Mydlnik nie jestem fanem - to wciąż długa trasa, do tego linia nie kursuje w weekendy oraz wieczorami. O ile w niedziele można by zastąpić ją w Mydlnikach kursami "164", tak w pozostałych okresach rejon byłby stratny.

Rozkład "132/139" może być na najbliższe dwa lata rozwalony przez budowę tramwaju do Mistrzejowic - pierwsze utrudnienia zaczną się już w tę sobotę. Urzędnicy spodziewają się sporych korków na Dobrego Pasterza, r. Barei itd. Dlatego zastanawiałem się nad skierowaniem do Mydlnik właśnie "159" które ominie najbardziej newralgiczny rejon, ma też krótszą trasę w Hucie niż "132/139", przez co (z moich osobistych, subiektywnych doświadczeń) i lepszą punktualność. A z drugiej strony wciąż jedzie "w stronę Huty", obsługując część obszaru oraz zapewniając okno przesiadkowe dla reszty pasażerów choćby na Wiślickiej.
krawiec pisze: 18 paź 2023, 16:47132, 199 piach.
139 po staremu do Mydlnik.
103 przez Zielone do Kombinatu.
105 powrót do starego f.
Os. Zielone walczyło o dojazd do szeroko rozumianego centrum - stąd wybór i parę lat temu, i teraz padł na "132".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: mkm3 » 19 paź 2023, 13:59

Zamienić 159 i 199 końcówkami - takie wyjście widzę jak na razie.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: damian_krk2 » 20 paź 2023, 11:22

mkm3 pisze: 19 paź 2023, 13:59 Zamienić 159 i 199 końcówkami - takie wyjście widzę jak na razie.
Musiałoby się to wiązać z zamianą linii między przewoźnikami.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Tramwajolog14 » 20 paź 2023, 16:00

mkm3 pisze:Zamienić 159 i 199 końcówkami - takie wyjście widzę jak na razie.
I dać "132" (najlepiej w postaci numerka "439") do Cichego Kącika, 199 wywalić a 105 dać f=7,5. Tak byłoby moim zdaniem najlepiej.

dwaeuro
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 17 sie 2022, 22:21

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: dwaeuro » 20 paź 2023, 20:38

kbieniu7 pisze: 18 paź 2023, 18:27 139 co f7,5: "make 139 great again" jako hasło wyborcze ;)
Próbowali, starali się, nie wyszło. Im szybciej kto trafi do urzędników, tym lepiej. Powrót 139 na starą trasę to najlepsze co może spotkać tę linię.

Co do 132, może do os. Zielonego zamiast tej linii wydłużyć jakąś linię z Alei Przyjaźni?
Przykładowo, 502 (wybranymi kursami) lub 572 puścić na trasie ... – Al. Przyjaźni – Al. Róż – Mościckiego – Wojciechowskiego – B1 – Kombinat albo zrobić końcówkę na Os. Zielonym (jak kiedyś miało 149, tylko nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania ze względu na pracę kierowców).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Kaszmir » 20 paź 2023, 22:09

Tramwajolog14 pisze: 20 paź 2023, 16:00I dać "132" (najlepiej w postaci numerka "439") do Cichego Kącika, 199 wywalić a 105 dać f=7,5. Tak byłoby moim zdaniem najlepiej.
Tak. Tylko wtedy wymieniłbym końcówki: "139" do Cichego Kącika, "439" ("132)" do Przybyszewskiego bo jednak "132" nie kursuje w weekendy, a wtedy przydaje się autobus do Błoń czy (niedaleko) Parku Jordana.
dwaeuro pisze: 20 paź 2023, 20:38Próbowali, starali się, nie wyszło. Im szybciej kto trafi do urzędników, tym lepiej. Powrót 139 na starą trasę to najlepsze co może spotkać tę linię.

Co do 132, może do os. Zielonego zamiast tej linii wydłużyć jakąś linię z Alei Przyjaźni?
Przykładowo, 502 (wybranymi kursami) lub 572 puścić na trasie ... – Al. Przyjaźni – Al. Róż – Mościckiego – Wojciechowskiego – B1 – Kombinat albo zrobić końcówkę na Os. Zielonym (jak kiedyś miało 149, tylko nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania ze względu na pracę kierowców).
A wiesz, że też zastanawiałem się nad "502" do os. Zielonego? Jakoś rok-dwa temu próbowałem zaszczepić ten pomysł w ZTP lecz się nie udało. "572" bym zostawił bo to jednak szczytówka. Natomiast "502" co drugim kursem mogłoby się sprawdzić, zwłaszcza że zapewniłoby połączenie w stronę w którą jeździło dawne "132", w tym do urzędu na os. Zgody czy Tomexu. Wtedy też rejon mógłby zyskać połączenie z centrum w weekendy bo ludzie już o to pytają. Dawne "132" jeździło przynajmniej przez część soboty, z f40.

Niestety jak to przeliczałem przy f10/15, i przy założeniu co drugiego kursu kończącego na os. Zielonym, to brygady się nie zgadzały. Liczyłem, że każda brygada będzie kończyć na przemian na al. Przyjaźni i os. Zielonym, dzięki czemu byłby jakiś dostęp do punktu socjalnego. Niestety, wychodziło inaczej: połowa pojazdów jeździła cały dzień na dłuższej trasie, bez zaplecza. Może teraz przy f15/20 wyjdzie inaczej. Przydałby się punkt socjalny przy Cracovii... albo zmiana końcówki w centrum. Może jest na to szansa po otwarciu tramwaju przez Meissnera.

Tu też jest drugi problem: trasa do Kombinatu to jednak duże koszty, a przy kończeniu na os. Zielonym, przystanek "Os. Górali" byłby obsługiwany tylko w jedną stronę. Może i tu da się coś wymyślić.

dwaeuro
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 17 sie 2022, 22:21

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: dwaeuro » 21 paź 2023, 9:54

Zawsze można kończyć na Bulwarowej obok 501 ;)

Co do 502 tylko w jednym kierunku:
Przystanek Górali ma już niedaleko do Żeromskiego, os. Zielone jest tym miejscem, które przez bliskość ważnych miejsc dla seniorów (poczta, punkty usługowo-handlowe, gabinety lekarskie), uczniów (bliskość kilku szkół) i jego odległość od innych węzłów generuje większe potoki. Plus to właśnie w jego pobliżu powstają kolejne bloki na Bulwarowej.

Zawsze można też puścić 501 przez Zielone, ale traci północna część Nowej Huty, a nie o to chodzi, aby komuś zabierać. Zwłaszcza, że 501 na Żeromskiego przyjeżdża często już z większością miejsc siedzących zajętych.

Kolejna opcja to wydłużenie 189 przez al. Przyjaźni (od drugiej strony przy Banolli) do os. Zielonego. Może linia zyskałaby trochę na popularności dzięki temu.

Opcja z 139 i 439 przez Zielone to też jest opcja, wydaje mi się, że ważne jest to, aby wreszcie przywrócić mocne 105, 139 na całej długości i wspomóc je linią do Miasteczka, a czy to będzie 132/439 czy 189… to sprawa do dogadania i weryfikacji kosztochłonności i możliwości przewoźników.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: Kaszmir » 21 paź 2023, 11:12

dwaeuro pisze: 21 paź 2023, 9:54Zawsze można kończyć na Bulwarowej obok 501 ;)
Zastanawiałem się nad tym, lecz chyba się nie pomieszczą - przy Bulwarowej jest miejsca na dwa przegubowce, a zdarzało mi się tam minąć dwa "501".
dwaeuro pisze: 21 paź 2023, 9:54Co do 502 tylko w jednym kierunku:
Przystanek Górali ma już niedaleko do Żeromskiego, os. Zielone jest tym miejscem, które przez bliskość ważnych miejsc dla seniorów (poczta, punkty usługowo-handlowe, gabinety lekarskie), uczniów (bliskość kilku szkół) i jego odległość od innych węzłów generuje większe potoki. Plus to właśnie w jego pobliżu powstają kolejne bloki na Bulwarowej.
Ok. Bardzo chętnie dam się tu przekonać ;) Faktycznie nie jest daleko, z "Os. Górali" do "Żeromskiego" jest ok. 250-300 m, to mniej niż się przechodzi na niektórych węzłach "przesiadkowych". Zastanawiam się po prostu czy to by przeszło bo jednak zabieranie ludziom połączenia zawsze jest kontrowersyjne. Może by było do zaakceptowania.
dwaeuro pisze: 21 paź 2023, 9:54Kolejna opcja to wydłużenie 189 przez al. Przyjaźni (od drugiej strony przy Banolli) do os. Zielonego. Może linia zyskałaby trochę na popularności dzięki temu.
Tak, "189" potrzebuje jakichś zmian. Może otwarcie tramwaju Mistrzejowice-Meissnera będzie dobrą okazją? Wciąż zastanawiam się, czy nie lepiej skierować je przez Bora-Komorowskiego i skoordynować z "502", zamiast ze "152". Zwłaszcza, że z tych dwóch ciągów, Bora-Komorowskiego zostało wg mnie bardziej pocięte niż Dobrego Pasterza (mniej "159" i "501" poza szczytem, mocno pocięte "502" - szczególnie względem stanu sprzed pandemii, a w zamian doszły tylko kursy "511" w międzyszczycie). Miasto powinno promować szybki dojazd do centrum - ludzie wyraźnie lubią takie połączenia, nie chcą jeździć naokoło.

Natomiast wydłużenie do os. Zielonego jakoś mnie nie przekonuje, chyba za bardzo by krążyło, już nawet sam objazd wokół Placu Centralnego (wracając z centrum) jest czasochłonny.

lisek1692
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 02 lis 2023, 13:26

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: lisek1692 » 02 lis 2023, 20:39

Co do "199" nic się już chyba nie da zrobić. Jeździ od 4 września, więc jeśli miały być jakieś zmiany to raczej się one nie spełnią. No chyba że stanie się tzw. „cud w MPK” i zmienią zdanie, ale nie sądzę, żeby tak się stało. :)

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 287
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: LLoan » 02 lis 2023, 20:42

lisek1692 pisze: 02 lis 2023, 20:39 Co do "199" nic się już chyba nie da zrobić. Jeździ od 4 września, więc jeśli miały być jakieś zmiany to raczej się one nie spełnią. No chyba że stanie się tzw. „cud w MPK” i zmienią zdanie, ale nie sądzę, żeby tak się stało. :)
MPK nie zarządza liniami i ich trasami.

lisek1692
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 02 lis 2023, 13:26

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: lisek1692 » 02 lis 2023, 20:56

ZTP* sorry mój błąd

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: damian_krk2 » 07 lis 2023, 7:21

Tak właśnie wygląda 139 w porannych kursach od kilku tygodni. Tą linią podróżuję codziennie i sytuacja wygląda tak samo.
Obrazek

lisek1692
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 02 lis 2023, 13:26

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: lisek1692 » 07 lis 2023, 18:20

damian_krk2 pisze: 07 lis 2023, 7:21 Tak właśnie wygląda 139 w porannych kursach od kilku tygodni. Tą linią podróżuję codziennie i sytuacja wygląda tak samo.
Obrazek
To normalne o godzinach szczytu. Ale można było coś z tym zrobić...

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Kwestia "139" [A]

Post autor: damian_krk2 » 07 lis 2023, 18:25

lisek1692 pisze: 07 lis 2023, 18:20 To normalne o godzinach szczytu. Ale można było coś z tym zrobić...
Nie jest to normalne że ludzie rezygnują z jazdy lub zostają na przystankach.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości