Kwestia "139" [A]
Kwestia "139" [A]
W nawiązaniu do różnych dyskusji, też zastanawiam się czy sprawę "139" nie dało się zorganizować inaczej. Również mam obawy, że mocne linie będą rozdzielane na słabsze i że przy tak dużej ich liczbie, pełna koordynacja nie będzie możliwa. Głośno myśląc, jak można by to zrobić inaczej:
"105" f7.5,
"139" f7.5, Kombinat - Przybyszewskiego, z wariantami przez os. Zielone ("139A" albo "439"),
"159" f15, Os. Piastów - ... - Miasteczko Studenckie AGH - Bronowice Małe - Mydlniki,
"199" nie uruchamiać.
Dla Mydlnik "159" zapewniłby podobne połączenie co "139/199", a jest bardziej punktualne niż "139" i ma krótszą trasę.
Pytanie co z Cichym Kącikiem - czy "159" byłoby tam potrzebne czy nie, zwłaszcza gdyby Piastowska dostała wzmocnione hipotetyczne "102+402". Jeśli połączenie w stronę Czarnowiejskiej i tak byłoby potrzebne, można do CK ew. skierować "439", ew. wydłużone "189". Za tym pierwszym może też przemawiać ograniczona pojemność końcówki na Przybyszewskiego - niektórzy twierdzą, że przy f7.5 na "139", mogłoby być tam ciasno.
"105" f7.5,
"139" f7.5, Kombinat - Przybyszewskiego, z wariantami przez os. Zielone ("139A" albo "439"),
"159" f15, Os. Piastów - ... - Miasteczko Studenckie AGH - Bronowice Małe - Mydlniki,
"199" nie uruchamiać.
Dla Mydlnik "159" zapewniłby podobne połączenie co "139/199", a jest bardziej punktualne niż "139" i ma krótszą trasę.
Pytanie co z Cichym Kącikiem - czy "159" byłoby tam potrzebne czy nie, zwłaszcza gdyby Piastowska dostała wzmocnione hipotetyczne "102+402". Jeśli połączenie w stronę Czarnowiejskiej i tak byłoby potrzebne, można do CK ew. skierować "439", ew. wydłużone "189". Za tym pierwszym może też przemawiać ograniczona pojemność końcówki na Przybyszewskiego - niektórzy twierdzą, że przy f7.5 na "139", mogłoby być tam ciasno.
Re: Kwestia "139" [A]
Opóźnienia 139 skończą się gdy skończy się remont 29.XI.
Wg mnie nie ma sensu kombinować i 139 na starej trasie do Mydlnik z f 7.5
164 do Mydlnik.
105, 503 f7,5
199 piach
Reszta bez zmian. Lepiej mieć linie magistralne z dobrą częstotliwością i pierdylion linii z żałosną f.
Wg mnie nie ma sensu kombinować i 139 na starej trasie do Mydlnik z f 7.5
164 do Mydlnik.
105, 503 f7,5
199 piach
Reszta bez zmian. Lepiej mieć linie magistralne z dobrą częstotliwością i pierdylion linii z żałosną f.
Re: Kwestia "139" [A]
Ja zadam retoryczne pytanie, a po jakiego ***** ruszano i rozdzielano linie? Żeby było jak ostatnio kierowca mi opowiadał, 199 odbiór minus 50 minut i cała synchronizacja poszła się walić? To jak jeździły wszystkie 50 minut opóźnione to nadal jakoś regularnie jechały
Re: Kwestia "139" [A]
Kaszmir masz dobry pomysł. Cichy Kącik spokojnie z 402 by sobie poradził. Do Mydlnik dodatkowo 572.
Re: Kwestia "139" [A]
Najlepszym pomysłem będzie przywrócenie "139" na starą trasę. Tylko wątpię czy Franek będzie miał na tyle odwagi, żeby wrócić do sprawdzonego rozwiązania, które zepsuł.
"572", czy cokolwiek innego do Mydlik oczywiście powinno oprócz "139" dojeżdżać.
Re: Kwestia "139" [A]
Zmniejszą, lecz wciąż będą niemałe. Opóźnienia generuje m.in. Obrońców Krzyża.
Przed wakacjami w szczycie było 6 kursów/h do Mydlnik, po wakacjach będzie 8. Tymczasem przy "139" i "164" byłoby aż 12, to się nie zepnie finansowo.
Re: Kwestia "139" [A]
Bez przesady. Większy korek robi się na sztucznie zwężonej Srebrnych Orłów. Przy Parku Krakowskim jest jakoś przejście przez 3 pasy bez świateł i nikt Alej nie zwęził. A jak już bardzo chcą mieć te zweżenia na Srebrnych Orłów, to niech wezmą rozwiązanie z Czarnowiejskiej. Trzeba tylko myśleć, a z tym w Krakowie wiadomo jak jest. Lepiej bezmyślnie korkować miasto.
Delikatnie powiedziane. Zwykłe złodziejstwo. Bilety coraz droższe, KM coraz gorsza.
Re: Kwestia "139" [A]
Bo tak to jest jak w mieście robi się ideologię. Walka z kierowcami samochodów przez zwężki, sztuczne korki, bandycką i nie konstytucyjną SCT i wiele innych ponad wszystko.
Re: Kwestia "139" [A]
Zwężki na Mikołajczyka są by chronić pieszych. Zgodziliśmy się, że powinni zmienić drugi pas na buspas - zresztą sam dyr. Franek zapowiedział takie rozwiązanie na jednej z publicznych prezentacji parę miesięcy temu.
Korki zresztą są w wielu miejscach. "139" miało długą trasę i przy takiej długości, nawet drobne spowolnienia na wielu ciągach potrafiły skumulować się do dużych łącznych opóźnień. Dlatego tu rozumiem ZTP, nie ma sensu by Mydlniki cierpiały z powodu utrudnień po drugiej stronie miasta.
Jasne, niebawem skończą się prace na al. 29 Listopada i Górce Narodowej, więc km się odetka. Trzeba jednak uwzględnić, że równocześnie wystartują prace przy tramwaju do Mistrzejowic, m.in. na r. Barei, i w urzędach spodziewają się, że też będzie paraliż.
Korki zresztą są w wielu miejscach. "139" miało długą trasę i przy takiej długości, nawet drobne spowolnienia na wielu ciągach potrafiły skumulować się do dużych łącznych opóźnień. Dlatego tu rozumiem ZTP, nie ma sensu by Mydlniki cierpiały z powodu utrudnień po drugiej stronie miasta.
Jasne, niebawem skończą się prace na al. 29 Listopada i Górce Narodowej, więc km się odetka. Trzeba jednak uwzględnić, że równocześnie wystartują prace przy tramwaju do Mistrzejowic, m.in. na r. Barei, i w urzędach spodziewają się, że też będzie paraliż.
Re: Kwestia "139" [A]
Na Alejach przejście jest bardziej niebezpieczne i tam nie chroni się pieszych zwężeniem do jednego pasa.
I do tej pory nic z tym nie zrobił.
Jak dobrze, że teraz Mydlniki nie cierpią z powodu 199 notującego niewiele mniejsze opóźnienia
Re: Kwestia "139" [A]
To jest argument typu "nie pomożemy wszystkim na świecie, więc nie pomagajmy wcale". Nie bronię tu ZTP, nie wiem czy analizowano i próbowano jakoś rozwiązać kwestię tego przejścia na Alejach. Pewnie były obawy bo jest to główny ciąg w mieście. Niemniej warto by zapytać ZTP czy coś analizowano, może się dowiemy czegoś konstruktywnego.
Łapie mniejsze i to jest ważne. A o ile dokładnie mniejsze - trzeba by zapytać ZTP. Jak wspomniano, niebawem skończą się prace na al. 29 Listopada i wtedy sytuacja się poprawi. A w przeciwieństwie do "139", linia nie jedzie przez r. Barei gdzie niebawem też zacznie się paraliż. Także ulga dla pasażerów z Mydlnik będzie jeszcze większa.
Re: Kwestia "139" [A]
Na Obrońców Krzyża w ostatnim czasie nie ma żadnych korków ani opóźnień.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Kwestia "139" [A]
Na Obrońców Krzyża nie ma korków jakichś pokaźnych, gorzej jest na Mikołajczyka, Srebrnych Orłów, gdzie 139 łapie największe korki.
139 przywrócić do starej trasy, a do Mydlnik wysłać dodatkowo 572/stworzyć dodatkowy autobus lokalny Mydlniki-BM.
139 przywrócić do starej trasy, a do Mydlnik wysłać dodatkowo 572/stworzyć dodatkowy autobus lokalny Mydlniki-BM.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości