Rozkłady powakacyjne 2023

- Linie, trasy, rozkłady
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Łukasz » 27 lip 2023, 15:40

Ale się dzieje:
Planowane zmiany w autobusowej siatce połączeń:
linia nr 164 - zostanie skierowana do pętli autobusowej na ul. Chełmońskiego, dokładny przebieg trasy to: „Piaski Nowe” – … – przystanek „AGH UR”, ul. Czarnowiejska, ul. Armii Krajowej, ul. Jasnogórska, ul. Chełmońskiego, ul. Stawowa – „Chełmońskiego Pętla” (powrót przez ul. Stawową). Linia będzie kursować w roku szkolnym co 15 minut.
Zmiana wprowadzona w przebiegu trasy linii nr 164 jest odpowiedzią na liczne postulaty mieszkańców Bronowic i Prądnika mówiące o dodatkowej linii w kierunku południa miasta. Autobusy nr 164 i 173 na wspólnej trasie będą odjeżdżały co ok. 7,5min.

linia nr 179 – będzie kursować po dotychczasowej trasie. Jednocześnie zmianie ulegnie częstotliwość kursowania w dni powszednie. Linia po raz pierwszy w swojej historii kursować będzie co ok. 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu.
Linia nr 179 to najważniejsza linia obsługująca rejon Kurdwanowa i Woli Duchackiej. Zwiększenie częstotliwości zwiększy jej atrakcyjność oraz poprawi przepustowość.

linia nr 194 – w kierunku Krowodrzy Górki zostanie rozdzielona na dwie linie, tj.:
na linię nr 194 – będzie kursować przez ul. Wybickiego i Łokietka do pętli „Krowodrza Górka”
na linię nr 494 – będzie kursować przez ul. Stachiewicza i Makowskiego do pętli „Azory”
Linie 194 i 494 będą kursować na zmianę z łączną częstotliwością w dni powszednie co ok. 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu. Częstotliwość w dni wolne nie ulegnie zmianie.
W kierunku pętli „Pod Fortem” kursy z „Krowodrzy Górki” i „Azorów” będą realizowane jako linia nr 194.
Rozdzielnie końcowych tras kursów to odpowiedź na postulaty mieszkańców Azorów o dodatkową linię w kierunku południa miasta.

linia nr 501 – będzie kursować po nowej stałej trasie: „Bulwarowa” – … – przystanek „Bronowice SKA” – ul. Balicka – „Bronowice Małe”, częstotliwością kursowania w dni powszednie co 15 minut.
ZTP planuje również uruchomić nową linię przyspieszoną nr 513 na trase „Krowodrza Górka” – „Miejskie Centrum Opieki” w Prokocimiu, która zapewni szybkie i wygodne połączenie między kluczowymi punktami w mieście. Będzie to autobus zapewniający np. połączenie pomiędzy kilkoma szpitalami, a także połączenie ulicy Prądnickiej z Alejami Trzech Wieszczów i południem Krakowa.

Dokładny przebieg trasy będzie wyglądał następująco: „Krowodrza Górka” – ul. Fieldorfa Nila, ul. Prądnicka, ul. Bratysławska (powrót ul. Pielęgniarek), ul. Prądnicka, Aleje Trzech Wieszczów, ul. Konopnickiej, ul. Kamieńskiego, ul. Wielicka, ul. Kostaneckiego, ul. Jakubowskiego – „Miejskie Centrum Opieki”.

Linia kursować będzie w dni powszednie co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu. W dni wolne co 20 minut w godzinach 9.00–18.00 oraz co 30 minut w pozostałych godzinach.

Na swojej trasie będzie obsługiwać następujące przystanki: „Szpital Jana Pawła II”, „Lekarska”, „Bratysławska”, „Pielęgniarek”, „Szpital Narutowicza”, „Nowy Kleparz”, „Plac Inwalidów”, „AGH/UR”, „Muzeum Narodowe”, „Jubilat”, „Rondo Grunwaldzkie”, „Rondo Matecznego”, „Bieżanowska”, „Wlotowa”, „Prokocim Szpital”, „Szpital Uniwersytecki / Instytut Pediatrii”. Do obsługi tej linii będzie wykorzystywany tabor przegubowy.

Dzięki skierowaniu bezpośredniej linii do Szpitala Uniwersyteckiego, możliwe będzie „wyprostowanie” linii nr 144. Takie rozwiązanie pozwoli na skrócenie czasu przejazdu dla mieszkańców Rżąki, ponieważ linia ta będzie kursowała cały czas wzdłuż ulicy Wielickiej w dwóch kierunkach, bez konieczności wjazdu w ul. Jakubowskiego. Połączenie osiedla Rżąka ze Szpitalem Uniwersyteckim, będzie możliwe wydłużoną linią nr 125.

ZTP: Jak obiecywaliśmy, tak robimy
Na wakacje ZTP wprowadził zmiany na linii nr 139, która łączyła „Kombinat” z „Mydlikami Wapiennik P+R”. Wtedy też informowano o planowanych nowych połączeniach dla tego rejonów. Dlatego zgodnie z obietnicą (również od września) planowane jest wprowadzenie następujących rozwiązań:

wydłużona zostanie linia nr 572 z pętli „Al. Przyjaźni” do „Mydlniki Wapiennik P+R”. Dla pasażerów z Mydlnik łączny takt kursowania linii nr 572 wraz z linią nr 199 w godzinach szczytu wyniesie ok. 7.5 minuty.
przywrócona zostanie linia nr 132, która będzie kursowała do „Dworca Głównego Zachód” na ulicę Ogrodową. Linia ta zapewni dodatkową ofertę dla rejonu ulicy Mościckiego. Łączny takt z linią nr 139 od „Kombinatu” wyniesie 7,5 minuty.
https://www.krakow.pl/aktualnosci/27381 ... sUC6UzCKeU

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: krawiec » 27 lip 2023, 16:20

132 pojedzie przez Jancarza?

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: M0096 » 27 lip 2023, 16:22

krawiec pisze: 27 lip 2023, 16:20 132 pojedzie przez Jancarza?
Ja się zastanawiam, czy pojedzie przez Prądnicką czy przez 29 Listopada. Z tego wycinka znane są tylko pętle i przebieg przez ulicę Mościckiego.

edek3253
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: edek3253 » 27 lip 2023, 16:22

Czy leci z nami pilot???? Wywrócić komunikację w kilku dzielnicach tylko po to, aby.... elektryki trafiły na nr 164 :D :D :D Dlaczego 494 nie dostanie numeru 104 lub 114, tylko jakieś kombinowanie z rozdzielaniem??
Ostatnio zmieniony 27 lip 2023, 16:23 przez edek3253, łącznie zmieniany 1 raz.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Bayer2003 » 27 lip 2023, 16:23

Czyli wynika, że linie "164", "173" i "501" kursować będą przez cały dzień co 15 minut, a "179", "194"/"494" oraz "513" co 15 minut w szczycie, ale co 20 minut poza szczytem. Niestety zamiast optymalizacji mamy bałagan i kluczowy problem obecnej siatki, czyli brak skoordynowania autobusów z tramwajami przez cały dzień pozostanie ciągle żywy. Do tego autobusy poza godzinami szczytu nie będą skoordynowane nawet same ze sobą - numerki zostaną pomieszane, jednak globalnie z tej reformy pożytku żadnego nie będzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Justforfun
Znawca
Posty: 135
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Justforfun » 27 lip 2023, 16:28

Bayer2003 pisze: 27 lip 2023, 16:23 Czyli wynika, że linie "164", "173" i "501" kursować będą przez cały dzień co 15 minut, a "179", "194"/"494" oraz "513" co 15 minut w szczycie, ale co 20 minut poza szczytem. Niestety zamiast optymalizacji mamy bałagan i kluczowy problem obecnej siatki, czyli brak skoordynowania autobusów z tramwajami przez cały dzień pozostanie ciągle żywy. Do tego autobusy poza godzinami szczytu nie będą skoordynowane nawet same ze sobą - numerki zostaną pomieszane, jednak globalnie z tej reformy pożytku żadnego nie będzie.
Przypieprzyć do czegoś się oczywiście umiesz, ale przeczytać już nie nauczyli. 179 ma jeździć do 7.5 minuty w szczycie. Weź już człowieku zapadnij się pod ziemię bo naprawdę 90% osób tutaj ma cię dość.
Ex kierowca MPK, PW.

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: krawiec » 27 lip 2023, 16:29

M0096 pisze: 27 lip 2023, 16:22 Ja się zastanawiam, czy pojedzie przez Prądnicką czy przez 29 Listopada. Z tego wycinka znane są tylko pętle i przebieg przez ulicę Mościckiego.
Obiecywali wzmocnienie 139. Ale obiecywali też linię 513 z Mydlnik.
Mamy wielkie rozbrajanie komunikacji.
Jeśli to kampania wyborcza, to strach pomyśleć co będzie po wyborach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 27 lip 2023, 16:40

edek3253 pisze: 27 lip 2023, 16:22Wywrócić komunikację w kilku dzielnicach tylko po to, aby.... elektryki trafiły na nr 164 :D :D :D
Jakie wywrócenie? Jedynie zamiana końcówek "164" i "513" (która i tak będzie nową linią). Reszta zmian nie ma nic wspólnego z kwestią elektryków na "164".
edek3253 pisze: 27 lip 2023, 16:22Dlaczego 494 nie dostanie numeru 104 lub 114, tylko jakieś kombinowanie z rozdzielaniem??
Linie będą pokrywać się na ponad 90% trasy, a do tego "494" będzie jednokierunkowe - w stronę Pod Fortem dalej będzie "194" z f7,5 na rozkładzie. Dobrze zrobili, zwłaszcza że powoli kończą się wolne "1x4" - lepiej zostawić zapas.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: fysztof » 27 lip 2023, 16:41

Na gorąco w tym wszystkim bezsporny plus jaki widzę, to że "179" dostanie to upragnione f=7,5/10.
Cała reszta to już bardzo dyskusyjna sprawa.
Z takich wyimków:
Autobusy nr 164 i 173 na wspólnej trasie będą odjeżdżały co ok. 7,5min.
Ok. To jasne. Tylko też w takim razie rozumiem, że pożegnamy koordynację 144 i 173? Lub w efekcie jej utrzymania 144 i 164 będą od Matecznego do Czarnowiejskiej jeździć całkiem stadnie? Nawet w weekendowe poranki i wieczory przy f=30?

No i warto jeszcze przytoczyć treści z oficjalnego komunikatu ze strony krakow.pl:
Planowane zmiany były poprzedzone licznymi spotkaniami i rozmowami z mieszkańcami, którzy dzielili się swoimi sugestiami.
I co najważniejsze, jedno małe - acz znaczące - zdanie:
Zmiany będą wprowadzane stopniowo, w miarę możliwości finansowania ich przez Gminę Miejską Kraków.
Z treści komunikatu można wysnuć wniosek, że to "513" na razie jest w zawieszeniu - bo nie została wymieniona na równi z "164" czy "179", a jedynie że "zarząd planuje również uruchomienie nowej linii przyspieszonej 513"? No i będąc szczerym, to mówienie o niej jako nowej linii jest dużym nadużyciem, bo dobrze wiadomo, że dawcą wzkm dla niej stanie się "503", które zostanie z wakacyjnym f=15/20...

Natomiast też z pozytywów zauważę, że wreszcie takie wieści pojawiają się dobry miesiąc wcześniej, a nie 3-4 dni przed wprowadzeniem. Jak również - wzorem Warszawy najwyraźniej - pojawiają się komentarze dla zmian przy poszczególnych liniach.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Ydhflx » 27 lip 2023, 17:14

Wreszcie pojawi się zadośćuczynienie za zabranie 114 z Chełmońskiego i Armii Krajowej, pod postacią 164 oczywiście, Azory zyskają połowę kursów 194, która to linia z kolei wbrew obawom nie zostanie pocięta. To oczywiście plusy, choć z drobnym minusem zabrania połowy kursów 194 z KG.

Zastanawiające jest natomiast 501 do Bronowic Małych - ja bym raczej tam widział 511, jeżeli w ogóle któreś z nich: BM dostają coś za 139 co dojeżdża dalej niż na Prądnik Czerwony; z kolei z Chełmońskiego 501 jechało trochę naokoło. Z drugiej strony, była to główna linia dojazdu do centrum stamtąd, bo 511 jest szczytówką; z kolei na BM będzie trochę dublowało tramwaj w tej roli. Do tego rozbijamy mocną parę.

Nie najlepiej wychodzą na zmianach natomiast Mydlniki. 572 zapewni wprawdzie połączenie na Opolską czy do Huty, ale zostają one z f~15 do centrum, i to nawet nie ścisłego, bo jedynie do Alei. Skoro już 501 ma dojeżdżać do BM, to czemu nie właśnie ono zostało wydłużone? Wydaje mi się lepszym kandydatem od jadącego trochę bokiem 572. Czyżby chodziło o to, że 501 jest całodzienne? Jeżeli tak, to moim zdaniem i tak lepiej byłoby dać 511 do Mydlnik, a 501 i 572 jak są. Oczywiście tu pojawia się pytanie czy ważniejsze dla Mydlnik jest połączenie z południem miasta, czy z centrum i rejonem dworca (puszczenie tam 164 vs 501/511 (vs planowane 572)). Ja osobiście skłaniałbym się jednak ku opcji 501, ale chętnie wysłucham osób mieszkających tam.

W temacie Mydlnik jeszcze, dlatego właśnie krytykowałem brak informacji od razu. Pocięto 139, które jechało do centrum, ale "oddano" to pod postacią 572, które już do centrum nie jedzie, i jest tylko w szczycie. I o ile 572 na pewno przyda się na Mydlnikach, to obsługuje inne potoki niż 139; tak więc dla ludzi jeżdżących 139 do centrum jest to pocięcie bez rekompensaty.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 27 lip 2023, 20:18

Mnie ciekawią częstotliwości pozaszczytowe. Bo faktycznie przy 164 podane jest f15, tak jakby miało być całodniowe. I przywołują od razu 173 (koordynacja). Czyżby 173 też całodniowe f15? A 144 zostaje z międzyszczytem f20? Jest tylko wzmianka o wyprostowaniu trasy w Prokocimiu. Do tego wyraźnie podane jest 513 - ma f15/f20. 179 awansuje do f7,5/f10, więc w międzyszczycie nie będzie skoordynowane ze 164 (gdyby faktycznie było całodzienne f15 na 164). Ciekawe jest też 194/494 w kontekście weekendu - podano, że w weekendy częstotliwość bez zmian. Czyli łącznie f20/f30. Czy połowa kursów do Krowodrzy jako 194 a połowa do Azorów jako 494? To by znaczyło poranne i wieczorne kursy z Krowodrzy co godzinę, a w ciągu dnia co 40 minut. Trochę słabo. Chyba że 494 w weekend nie będzie kursować, a wszystko będzie oznaczone jako 194 do KG.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: fysztof » 27 lip 2023, 20:49

Obstawiam, że ze 164 czy 179 jest to niedopowiedzenie i one jednak będą mieć f=20 poza szczytem...
Co do weekendów na 194/494 - tu zgaduję, że jednak będzie ta pierwsza opcja wzorem 169/469. Czyli w weekendy każda z tych linii z f=40/60 (dzień/rano-wieczór). Tym bardziej, że w stronę pod Fortem będzie to jedno łączne 194 właśnie z rozkładem f=20/30.

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 27 lip 2023, 22:24

1. Jeśli 501 ląduje na Bronowicach Małych, by zrobić miejsce dla 164, to chyba lepiej skrócić 511. W końcu dla mieszkańców osiedli na Chełmońskiego, lepsza byłaby linia całodzienna.

2. Ewentualnie można pomyśleć o skierowaniu jednej z tych linii przez Pasternik (pętla np. pod cmentarzem w Rząsce jak linia 801). Żeby nie robić linii aglo z powodu jednego przystanku, można zrobić ostatnim przystankiem Pasternik. W końcu mieszkańcy Ojcowskiej, Starego Dębu, Na Polach, Tetmajera, mają tylko 120 i kilka linii aglo.

3. Czy linia 502 pojedzie co 15 minut? Pewnie w zamyśle ma być takt 7,5 minuty na liniach 152 i 502, na odcinku os. Strusia- Cracovia, ale 502 jeszcze niedawno miało kursy co 7,5 minuty, więc to wzmocnienie 502 to zasłona dymna.

4. Tak samo z linią 105, 132 i 199. Kiedyś była mocna linia 105. Teraz ją ścinamy do 15 minut. Dodajemy 199 z Prądnika omijające ostatnie dwa przystanki, a żeby je obsłużyć przywracamy 132, omijające Prądnicką, ale wzmacniające 105 tylko do przystanków Majora/Olszecka.

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 27 lip 2023, 22:52

Przepraszam za post pod postem.
M0096 pisze: 27 lip 2023, 16:22 Ja się zastanawiam, czy pojedzie przez Prądnicką czy przez 29 Listopada. Z tego wycinka znane są tylko pętle i przebieg przez ulicę Mościckiego.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... -wakacjach
Na ulice Krakowa po kilku latach przerwy powróci też linia 132. Będzie kursować w godzinach szczytu z Kombinatu przez ulicę Struga, Wojciechowskiego i Mościckiego, następnie powróci aleją Róż na przystanek Żeromskiego, by stamtąd pojechać po trasie linii 139 do centrum. Swój przebieg zakończy na przystanku Dworzec Główny Zachód na ulicy Ogrodowej
132 nie powróci na Prądnicką, ale też nie pojedzie Opolską i Lublańską. Czyli nie wzmocni 138 i 172.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Tramwajolog14 » 27 lip 2023, 23:01

To nie lepszy byłby dla niej numer "439"?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości