Strona 1 z 1

11.08.2023

: 11 sie 2023, 14:38
autor: impuls
HY721 widziałem najpierw w Łagiewnikach, później na Grzegórzeckiej - jazda testowa. Chociaż testowo wyświetlił się w TTSS na "22" to jeszcze nie była premiera.

Re: 11.08.2023

: 11 sie 2023, 15:23
autor: kucyk
impuls pisze: 11 sie 2023, 14:38 HY721 widziałem najpierw w Łagiewnikach, później na Grzegórzeckiej - jazda testowa. Chociaż testowo wyświetlił się w TTSS na "22" to jeszcze nie była premiera.
Ja z kolei dzisiaj widziałem miedzy godziną 11,20 a 11,45 Lajkonika II #HY 710 jako Nauka Jazdy na Al. Pokoju - kierunek Rondo Grzegórzeckie. ;)

Re: 11.08.2023

: 11 sie 2023, 16:45
autor: impuls
Dużo jest szkoleń, na pewno na Nauka jazdy był dzisiaj HY703 i jeden NGT6 numeru nie pamiętam. W związku ze zwiększeniem ilości brygad po otwarciu Górki N., potrzeba więcej prowadzących.

Re: 11.08.2023

: 11 sie 2023, 21:02
autor: GoMeZz391
Po Krakowie ciągle goni!
Lajkoniku laj, laj, poprzez cały kraj[...]

Lajkonik zgubił patyka.
#utrudnienia_pkk (20:45) Lajkonik zgubił pantograf na skrzyżowaniu Limanowskiego i Na Zjeździe. Foto: Ula, info: Lidia.

Obrazek

Re: 11.08.2023

: 12 sie 2023, 21:53
autor: fysztof
Heh... trochę to mało bezpiecznie wygląda! Jakim cudem tak po prostu spadł...?! Coś takiego może w 'biały dzień' wydarzyć się na przykład na przystanku? Przecież jak taka kupa żelastwa przygniecie stojącą tam starszą osobę lub dziecko, to mogą tego nawet nie przeżyć! Biorąc pod uwagę do tego jeszcze na przykład poruszanie się tramwaju i energię posiadaną przez taki pantograf w ruchu, to przerażające...

Re: 11.08.2023

: 12 sie 2023, 22:23
autor: eurokierzaw
Ile waży pantograf?

Re: 11.08.2023

: 13 sie 2023, 7:41
autor: Michajlo
eurokierzaw pisze:Ile waży pantograf?
Dokładnej wagi nie znam, ale spokojnie ponad 100kg ważą pantografy.

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka


Re: 11.08.2023

: 13 sie 2023, 8:04
autor: Kowalik
Michajlo pisze: 13 sie 2023, 7:41 Dokładnej wagi nie znam, ale spokojnie ponad 100kg ważą pantografy.

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
150 - 180kg ważą, zależnie od modelu.

Re: 11.08.2023

: 13 sie 2023, 10:29
autor: eurokierzaw
W takim razie fysztof ma rację. Śmierć przez przygniecenie na miejscu.

Wobec tego MPK powinno, ze Stadlerem przyjrzeć się bliżej sprawie i podać do publicznej wiadomości wnioski.

Jeśli coś wisiało na sieci i pantograf się zahaczył i spadł, to powinien być mocniej przymocowany. Tak samo zbyt szybkie wejście w zakręt, też nie powinno dawać takiego efektu.

Re: 11.08.2023

: 13 sie 2023, 14:21
autor: Kowalik
eurokierzaw pisze: 13 sie 2023, 10:29 Jeśli coś wisiało na sieci i pantograf się zahaczył i spadł, to powinien być mocniej przymocowany. Tak samo zbyt szybkie wejście w zakręt, też nie powinno dawać takiego efektu.
Wystarczyło, że pantograf "wyszedł" spod sieci na moment. Wtedy nastąpiło jego podniesienie do maksymalnej wysokości, a następnie zahaczył o sieć bądź prędzej wysięgnik, który jest solidną konstrukcją i wyrwanie z poszycia dachowego gotowe. Nie wiem jak to często się zdarza w ruchu tramwajowym, ale na swoim podwórku kolejowym kilkukrotnie już widziałem takie zdarzenia. Najczęściej dochodziło do nich właśnie na przejściach rozjazdowych, podobnie jak w tym przypadku. Są to jednak skrajnie rzadkie zdarzenia i wg mnie nie ma co panikować.

Re: 11.08.2023

: 13 sie 2023, 22:41
autor: suchy
Kowalik pisze: 13 sie 2023, 14:21 Wystarczyło, że pantograf "wyszedł" spod sieci na moment. Wtedy nastąpiło jego podniesienie do maksymalnej wysokości, a następnie zahaczył o sieć bądź prędzej wysięgnik, który jest solidną konstrukcją i wyrwanie z poszycia dachowego gotowe. Nie wiem jak to często się zdarza w ruchu tramwajowym, ale na swoim podwórku kolejowym kilkukrotnie już widziałem takie zdarzenia. Najczęściej dochodziło do nich właśnie na przejściach rozjazdowych, podobnie jak w tym przypadku. Są to jednak skrajnie rzadkie zdarzenia i wg mnie nie ma co panikować.
W przypadku tramwajów takie "wypantografienie" :) powinno prędzej spowodować zerwanie samej sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu, aniżeli oderwanie pantografu przykręconego do dachu wagonu.

Szczególnie, że w tym rejonie (skrzyżowanie Getta / Limanowskiego) nie masz żadnych wysięgników trakcyjnych - sieć jest podwieszona do słupów stojących przy chodnikach, więc w zasięgu pantografu masz wyłącznie same druty:
https://www.google.pl/maps/@50.0455492, ... ?entry=ttu