Strona 1 z 1
Kraków - Warszawa
: 14 sie 2023, 16:37
autor: Kaszmir
Od 3 września czas przejazdu między Krakowem a Warszawą skróci się o kwadrans - z 2:25 do 2:10.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 00.&type=3

Re: Kraków - Warszawa
: 14 sie 2023, 20:24
autor: fysztof
To dobra wiadomość. Są jednak dwa minusy:
- taka sytuacja potrwa nie za długo (do listopadowej zmiany rozkładów?), bowiem potem rozpocznie się wymiana systemów sterowania na CMK i wszystko będzie jeździć max. 160 (przy czym prawdopodobnie 160 pojadą tylko pendolino, reszta nawet zwolni do 130?) - stan taki potrwa kilkanaście miesięcy co najmniej i dopiero od rozkładu 2025/26 pojawi się prędkość 250 na EIP
- ceny biletów na KRK-WAW są już tak absurdalnie wysokie, że nawet jednej osobie bardziej opłaca się samochód, a biorąc pod uwagę coraz więcej S7 nawet jest to już całkiem znośna trasa do pokonania...
Re: Kraków - Warszawa
: 15 sie 2023, 21:51
autor: kot_feliks
Jeszcze jakby wzorem innych krajów udało się w końcu wprowadzić stały takt na danej linii... Ale wiadomo, że PL nie będzie uczyć się od praktycznie wszystkich innych krajów na świecie, bo to my ich wszystkich uczyliśmy jeść widelcami

Re: Kraków - Warszawa
: 23 sie 2023, 23:37
autor: eurokierzaw
fysztof pisze: 14 sie 2023, 20:24
To dobra wiadomość. Są jednak dwa minusy:
- taka sytuacja potrwa nie za długo (do listopadowej zmiany rozkładów?), bowiem potem rozpocznie się wymiana systemów sterowania na CMK i wszystko będzie jeździć max. 160 (przy czym prawdopodobnie 160 pojadą tylko pendolino, reszta nawet zwolni do 130?) - stan taki potrwa kilkanaście miesięcy co najmniej i dopiero od rozkładu 2025/26 pojawi się prędkość 250 na EIP
- ceny biletów na KRK-WAW są już tak absurdalnie wysokie, że nawet jednej osobie bardziej opłaca się samochód, a biorąc pod uwagę coraz więcej S7 nawet jest to już całkiem znośna trasa do pokonania...
Teraz szukałem biletu na wrzesień i 4 września do Warszawy jest 14 pociągów IC lub TLK za około 60 zł. I tylko nocny jedzie 4:26, a kilka poniżej 3 godzin, najszybszy 2:33. I nawet odstępy są co 1-2 godziny. Więc jest wybór.
Re: Kraków - Warszawa
: 21 gru 2024, 10:58
autor: gadolin
Re: Kraków - Warszawa
: 30 sty 2025, 21:35
autor: tomek_m
My wszelkie prace dotyczące infrastruktury torowej dokończymy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2025 roku
Taa, i zanim w końcu zamontują ten GSMR i ETCS2 to się okaże, że trzeba już myśleć nad pracami remontowymi na infrastrukturze torowej. Przecież w polskich realiach montaż i uruchomienie wspomnianych systemów potrwa z kilkanaście lat
To już nawet nie jest nieśmieszne, to jest żałosne.

Re: Kraków - Warszawa
: 23 mar 2025, 12:42
autor: michal49944
Szykują się prace na linii do Warszawy. Obejmą też Kraków Główny
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/szyku ... 60791.html
PKP PLK szukają wykonawcy prac na fragmencie linii kolejowej łączącej Kraków z Warszawą. Obejmą m.in. stacje Kraków Główny i Kraków Batowice, a pierwszych utrudnień należy się spodziewać od połowy roku.
Chodzi o odcinek linii nr 8 na odcinku Tunel – Kraków Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe deklarują, że są na końcowym etapie przygotowań do prac remontowych.
Re: Kraków - Warszawa
: 26 mar 2025, 22:41
autor: michal49944
Łącznica Psary - Starzyny będzie dwutorowa. Jest umowa na projekt
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 22663.html
PKP PLK i Databout podpisały umowę na zaprojektowanie modernizacji trasy Psary – Starzyny – Kozłów. Dokumentacja ma być gotowa w II kwartale 2027. Efektem będzie wzrost przepustowości trasy Warszawa – Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową (CMK) i poprawa bezpieczeństwa.
Łącznica Psary – Starzyny o długości 2,753 km jest obecnie jednotorowa, co ogranicza przepustowość i może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Po przebudowie będzie miała dwa nowe tory dostosowane do prędkości 160 km/h (obecna prędkość maksymalna to 100 km/h). Połączenie nowych torów z CMK i linią 64 będzie bezkolizyjne – pociągi będą jeździły po wiaduktach. Na linii 570, podobnie jak na objętym zamówieniem odcinku linii 64 (Starzyny – Kozłów), mają zostać zamontowane nowe, komputerowe urządzenia samoczynnej blokady liniowej. Również one przyczynią się do zwiększenia przepustowości przy zachowaniu bezpieczeństwa.