Strona 1 z 1

Kraków - Warszawa

: 14 sie 2023, 16:37
autor: Kaszmir
Od 3 września czas przejazdu między Krakowem a Warszawą skróci się o kwadrans - z 2:25 do 2:10.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 00.&type=3

Obrazek

Re: Kraków - Warszawa

: 14 sie 2023, 20:24
autor: fysztof
To dobra wiadomość. Są jednak dwa minusy:
- taka sytuacja potrwa nie za długo (do listopadowej zmiany rozkładów?), bowiem potem rozpocznie się wymiana systemów sterowania na CMK i wszystko będzie jeździć max. 160 (przy czym prawdopodobnie 160 pojadą tylko pendolino, reszta nawet zwolni do 130?) - stan taki potrwa kilkanaście miesięcy co najmniej i dopiero od rozkładu 2025/26 pojawi się prędkość 250 na EIP
- ceny biletów na KRK-WAW są już tak absurdalnie wysokie, że nawet jednej osobie bardziej opłaca się samochód, a biorąc pod uwagę coraz więcej S7 nawet jest to już całkiem znośna trasa do pokonania...

Re: Kraków - Warszawa

: 15 sie 2023, 21:51
autor: kot_feliks
Jeszcze jakby wzorem innych krajów udało się w końcu wprowadzić stały takt na danej linii... Ale wiadomo, że PL nie będzie uczyć się od praktycznie wszystkich innych krajów na świecie, bo to my ich wszystkich uczyliśmy jeść widelcami :)

Re: Kraków - Warszawa

: 23 sie 2023, 23:37
autor: eurokierzaw
fysztof pisze: 14 sie 2023, 20:24 To dobra wiadomość. Są jednak dwa minusy:
- taka sytuacja potrwa nie za długo (do listopadowej zmiany rozkładów?), bowiem potem rozpocznie się wymiana systemów sterowania na CMK i wszystko będzie jeździć max. 160 (przy czym prawdopodobnie 160 pojadą tylko pendolino, reszta nawet zwolni do 130?) - stan taki potrwa kilkanaście miesięcy co najmniej i dopiero od rozkładu 2025/26 pojawi się prędkość 250 na EIP
- ceny biletów na KRK-WAW są już tak absurdalnie wysokie, że nawet jednej osobie bardziej opłaca się samochód, a biorąc pod uwagę coraz więcej S7 nawet jest to już całkiem znośna trasa do pokonania...
Teraz szukałem biletu na wrzesień i 4 września do Warszawy jest 14 pociągów IC lub TLK za około 60 zł. I tylko nocny jedzie 4:26, a kilka poniżej 3 godzin, najszybszy 2:33. I nawet odstępy są co 1-2 godziny. Więc jest wybór.

Re: Kraków - Warszawa

: 21 gru 2024, 10:58
autor: gadolin
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 21666.html

Nieśmiesznej komedii ciąg dalszy.

Re: Kraków - Warszawa

: 30 sty 2025, 21:35
autor: tomek_m
My wszelkie prace dotyczące infrastruktury torowej dokończymy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2025 roku
Taa, i zanim w końcu zamontują ten GSMR i ETCS2 to się okaże, że trzeba już myśleć nad pracami remontowymi na infrastrukturze torowej. Przecież w polskich realiach montaż i uruchomienie wspomnianych systemów potrwa z kilkanaście lat :lol:
To już nawet nie jest nieśmieszne, to jest żałosne. :evil:

Re: Kraków - Warszawa

: 23 mar 2025, 12:42
autor: michal49944
Szykują się prace na linii do Warszawy. Obejmą też Kraków Główny
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/szyku ... 60791.html
PKP PLK szukają wykonawcy prac na fragmencie linii kolejowej łączącej Kraków z Warszawą. Obejmą m.in. stacje Kraków Główny i Kraków Batowice, a pierwszych utrudnień należy się spodziewać od połowy roku.

Chodzi o odcinek linii nr 8 na odcinku Tunel – Kraków Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe deklarują, że są na końcowym etapie przygotowań do prac remontowych.

Re: Kraków - Warszawa

: 26 mar 2025, 22:41
autor: michal49944
Łącznica Psary - Starzyny będzie dwutorowa. Jest umowa na projekt
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 22663.html
PKP PLK i Databout podpisały umowę na zaprojektowanie modernizacji trasy Psary – Starzyny – Kozłów. Dokumentacja ma być gotowa w II kwartale 2027. Efektem będzie wzrost przepustowości trasy Warszawa – Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową (CMK) i poprawa bezpieczeństwa.
Łącznica Psary – Starzyny o długości 2,753 km jest obecnie jednotorowa, co ogranicza przepustowość i może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Po przebudowie będzie miała dwa nowe tory dostosowane do prędkości 160 km/h (obecna prędkość maksymalna to 100 km/h). Połączenie nowych torów z CMK i linią 64 będzie bezkolizyjne – pociągi będą jeździły po wiaduktach. Na linii 570, podobnie jak na objętym zamówieniem odcinku linii 64 (Starzyny – Kozłów), mają zostać zamontowane nowe, komputerowe urządzenia samoczynnej blokady liniowej. Również one przyczynią się do zwiększenia przepustowości przy zachowaniu bezpieczeństwa.