25.09.2023
25.09.2023
Zgodnie z zapowiedziami na "22" same Lajkoniki / NGT8. Na 3 brygadach "49" składy wiedeńców. Więcej brygad "50" w Krakowiakach. Na kilku brygadach "52" Lajkoniki.
Re: 25.09.2023
Co więcej, na "50" są to też brygady jadące do Borku F. - wg mapy, #HG919 na "50" jedzie właśnie Zakopiańską w stronę Papierni Prądnickich. Czyli chyba testują, czy podstacja wytrzyma 40-metrowce przynajmniej na pojedynczych brygadach.
-
- Znawca
- Posty: 114
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: 25.09.2023
Na 44 pokazuje się RW149, co by oznaczało, że wiednie przerzucone z Podgórza jednak będą wyjeżdżać jeszcze na trasy.
EDIT: na drugiej mapie pokazuje się jako HW145, więc nie wiem która wersja jest prawdziwa.
EDIT: na drugiej mapie pokazuje się jako HW145, więc nie wiem która wersja jest prawdziwa.
Re: 25.09.2023
Ten #HW145 kursował rano na "49".anonim_048 pisze: ↑25 wrz 2023, 9:22 Na 44 pokazuje się RW149, co by oznaczało, że wiednie przerzucone z Podgórza jednak będą wyjeżdżać jeszcze na trasy.
EDIT: na drugiej mapie pokazuje się jako HW145, więc nie wiem która wersja jest prawdziwa.
Re: 25.09.2023
Przepięli odcinki do innych podstacji i uwolnili tą w Borku F. Już nie ma problemu z Pesami w Borku. A na "44" brakowało jednego wiednia. Pewnie chodzi o HW148 który już w Podgórzu nie miał nadajnika. 13-06 przeszła do Podgórza, więc już nie będzie składu wiedni na "13".
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: 25.09.2023
Co to znaczy przepięli odcinki? Można sobie tak o zasilić podstacją z Borku sieć np na Krakowskiej?impuls pisze: ↑25 wrz 2023, 11:42 Przepięli odcinki do innych podstacji i uwolnili tą w Borku F. Już nie ma problemu z Pesami w Borku. A na "44" brakowało jednego wiednia. Pewnie chodzi o HW148 który już w Podgórzu nie miał nadajnika. 13-06 przeszła do Podgórza, więc już nie będzie składu wiedni na "13".
Re: 25.09.2023
Chodzi o fragment w tunelu.
Re: 25.09.2023
Jakiś SU12 III z linii 253 stoi na poboczu, zaraz za przystankiem Skawina os. Radziszowskie, tuż obok końca obszaru zabudowanego, w asyście służb (m.in. straży pożarnej). Droga zamknięta.
Re: 25.09.2023
Tak daleko to nie, ale sąsiednie odcinki przecież można poprzepinać między sobą - np. fragment Zakopiańskiej koło Solvay (wg schematu zasilany przez podstację 32 Borek) można próbować podpiąć do podstacji 25 Trasa Łagiewnicka jako rezerwowy zasilacz.pawel200020 pisze: ↑25 wrz 2023, 18:15 Co to znaczy przepięli odcinki? Można sobie tak o zasilić podstacją z Borku sieć np na Krakowskiej?
(tak jak jest to zaznaczone na skrzyżowaniu SKA, które standardowo jest zasilane przez podstację 19 Brożka - ale na szarej kresce masz zaznaczone zielone kropki należące do podstacji 25 Łagiewnicka - jako "rezerwowy punkt zasilający z innej podstacji"):
https://www.transportszynowy.pl/Mapa/
https://www.transportszynowy.pl/img/Sub ... anie1d.jpg
A tak w ogóle to niezłego kopa musi mieć podstacja 15 Tenczyńska, skoro jest w stanie zasilać cały Salwator, Cichy Kącik oraz odcinek 1 obwodnicy między Bagatelą a Dominikańską
Re: 25.09.2023
I podobnie podstacja 19 - od Zakopiańskiej prawie do Korony, i też w stronę Grota-Roweckiego, a potem prawie do ronda Grunwaldzkiego
Re: 25.09.2023
Wczoraj wieczorem mieliśmy uszkodzone torowisko tramwajowe na Franciszkańskiej:
https://gazetakrakowska.pl/uszkodzenie- ... 1-17922975
https://gazetakrakowska.pl/uszkodzenie- ... 1-17922975
Re: 25.09.2023
Patrzac na mape podstacji dziwie sie troche, w jaki sposob rozlozono zasilanie odcinkow na linii do Gorki Narodowej. Podstacja 09 (przy Bociana) zasila dluzszy odcinek, mimo faktu, ze od Bociana do petli jest dosyc mocny podjazd (co zapewne powoduje wieksze zuzycie energii). Natomiast podstacja 36 (Szopkarzy) zasila krotki i plaski odcinek KG - Gornickiego. Czy nie lepiej byloby wydluzyc odcinek zasilany przez #36 do Siewnej Wiadukt (albo przynajmniej dolozyc tam rezerwowy punkt zasilania)? Ktos moze wie, ktora podstacja niedomagala podczas uruchomienia tramwajow do GN 4 wrzesnia?
Re: 25.09.2023
Właśnie wydaje mi się, że to jednak 36 Szopkarzy nie wyrabiała - bo w radyjku MPK mówili wtedy, że brak napięcia w rejonie Pachońskiegocarver pisze: ↑26 wrz 2023, 9:33 Patrzac na mape podstacji dziwie sie troche, w jaki sposob rozlozono zasilanie odcinkow na linii do Gorki Narodowej. Podstacja 09 (przy Bociana) zasila dluzszy odcinek, mimo faktu, ze od Bociana do petli jest dosyc mocny podjazd (co zapewne powoduje wieksze zuzycie energii). Natomiast podstacja 36 (Szopkarzy) zasila krotki i plaski odcinek KG - Gornickiego. Czy nie lepiej byloby wydluzyc odcinek zasilany przez #36 do Siewnej Wiadukt (albo przynajmniej dolozyc tam rezerwowy punkt zasilania)? Ktos moze wie, ktora podstacja niedomagala podczas uruchomienia tramwajow do GN 4 wrzesnia?
Co zaś do zwiększonego poboru energii na podjeździe do KK i Papierni - pamiętaj, że jeżdżą tam wyłącznie nowe tramwaje (Pesy i Stadlery), które mają możliwość zwrotu energii podczas hamowania (zamiast wytracać ją na oporach dachowych). Więc jeśli jednocześnie jakiś wagon rusza w kierunku pętli, a z przeciwka w stronę miasta jedzie jakiś wagon i zaczyna hamować (światła, przystanek) - to energia produkowana przez wagon 2 jest wrzucana do sieci trakcyjnej i jednocześnie pobierana przez wagon 1 do rozruchu. Więc to obciążenie nie jest aż tak ogromne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości