https://www.facebook.com/mpkkrakow/phot ... =3&theaterStosując się do zaleceń Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz w trosce o bezpieczeństwo prowadzących i pasażerów w każdym autobusie oraz w tramwajach, w których nie ma zamkniętych kabin, zostaną wprowadzone specjalne wydzielone strefy. W autobusach obejmą one obszar w rejonie kabiny, pierwszych drzwi oraz pierwszych siedzeń.
O tym, że jest to strefa wydzielona, w którym nie powinni przebywać pasażerowie będzie informować specjalne oznakowanie. Podobne rozwiązanie zostanie zastosowane w tych typach tramwajów, gdzie nie ma zamkniętych kabin dla motorniczych.
Wydzielenie strefy w rejonie kabiny prowadzących będzie skutkować brakiem możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów pierwszymi drzwiami w autobusach oraz części tramwajów (o zablokowanych drzwiach będą informować specjalne naklejki). Nie będzie także możliwości zakupu biletu u prowadzących.
Wydzielone strefy w rejonie kabiny prowadzących będą sukcesywnie wprowadzane już od dzisiaj (11 marca). W pierwszej kolejności będą się pojawiać w autobusach.
Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Się dzieje...
Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Tak jak przewidywaliście - będą cięcia kursów w związku z mniejszym zapotrzebowaniem.
Koronawirus COVID-19 w Krakowie: zmiany w kursowaniu linii
https://krabok.wordpress.com/2020/03/12 ... niu-linii/
Koronawirus COVID-19 w Krakowie: zmiany w kursowaniu linii
https://krabok.wordpress.com/2020/03/12 ... niu-linii/
Najpóźniej od poniedziałku 16 marca, do odwołania, mają zostać wprowadzone następujące zmiany:
* linie "16", "17", "49", "71", "76", "78", "413", "429", "482" - zawieszone,
* linia "50" - w szczycie co 7,5 minuty zamiast co 5,
* linie "139", "502", "503" - w szczycie co 10 minut zamiast co 7,5.
Jeśli MPK i Mobilis będą w stanie przygotować się wcześniej, to zmiany mogą wejść jeszcze przed weekendem, tj. w piątek 13 marca.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Osobiście zmniejszyłbym jeszcze ~f linii na Alejach z f~12 do f~15 w szczycie oraz do f~20 poza szczytem.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Jak normalnie jestem przeciwny jakimkolwiek cięciom, to już nawet pomijając wirusa, patrząc na dzisiejsze pustki w KM, to ograniczenia powinny być na ciut szerszą skalę.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
W szczycie to jest trudne bo z racji koordynacji trzeba by też wtedy zmniejszyć ~f na "178/478", "169/469" czy "184/484" które mają na końcówkach ~f=24. Po zmianach byłoby ~f-30, czyli tym rzadziej.Zieleńczanin pisze: ↑12 mar 2020, 13:51Osobiście zmniejszyłbym jeszcze ~f linii na Alejach z f~12 do f~15 w szczycie oraz do f~20 poza szczytem.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Moim zdaniem z całą pewnością w międzyszczycie tramwaje powinniśmy pociąć z f~7,5/15 do f~10/20.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Czy naprawdę jest to f~24 teraz potrzebne?Kaszmir pisze: ↑12 mar 2020, 13:57W szczycie to jest trudne bo z racji koordynacji trzeba by też wtedy zmniejszyć ~f na "178/478", "169/469" czy "184/484" które mają na końcówkach ~f=24. Po zmianach byłoby ~f-30, czyli tym rzadziej.Zieleńczanin pisze: ↑12 mar 2020, 13:51Osobiście zmniejszyłbym jeszcze ~f linii na Alejach z f~12 do f~15 w szczycie oraz do f~20 poza szczytem.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Na http://kmkrakow.pl/ pojawił się oficjalny komunikat, potwierdzający powyższe info o ograniczeniach w komunikacji miejskiej od poniedziałku.
Tu zgodzę się, że dało się ogólnie wprowadzić więcej ograniczeń. Pewnie przygotowano "szybki" wariant, bo też urzędnicy nie mieli dużo czasu na opracowanie rozkładów - zatem skorzystali z gotowca używanego na ferie.
Potrzebne pewnie nie, natomiast jest granica częstotliwości, od której korzystanie z km jest coraz trudniejsze. Nawet takt ~f=24 to wg mnie mało, nie mówiąc o tym rzadszym. Cięcie z wysokiej częstotliwości na inną też w miarę wysoką jeszcze jest ok w takich okolicznościach, natomiast raczej nie ma co ograniczać linii i tak jeżdżących sporadycznie.
Tu zgodzę się, że dało się ogólnie wprowadzić więcej ograniczeń. Pewnie przygotowano "szybki" wariant, bo też urzędnicy nie mieli dużo czasu na opracowanie rozkładów - zatem skorzystali z gotowca używanego na ferie.
Zastanawiam się czy nie byłoby to trudne do wykonania z przyczyn technicznych - z racji łączeń i synchronizacji trzeba by mocno przebudować rozkłady. Do tego taka "13" miałaby ~f=7,5 w szczycie i ~f=20 poza czyli blisko trzykrotny spadek liczby kursów (8 do 3) - trochę dziwnie. Chyba, żeby wprowadzić ~f=10/20 przez cały dzień? Tylko głośno myślęobserwator pisze: ↑12 mar 2020, 14:00Moim zdaniem z całą pewnością w międzyszczycie tramwaje powinniśmy pociąć z f~7,5/15 do f~10/20.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Dalsze zmiany - tym razem tylko w tramwajach, za to dotyczą wszystkich linii. obserwator - można powiedzieć, że wprowadzili Twój pomysł, nawet na większą skalę!
Koronawirus COVID-19 w Krakowie: kolejne zmiany w kursowaniu tramwajów
https://krabok.wordpress.com/2020/03/16 ... tramwajow/
Koronawirus COVID-19 w Krakowie: kolejne zmiany w kursowaniu tramwajów
https://krabok.wordpress.com/2020/03/16 ... tramwajow/
Od środy, 18 marca 2020, do odwołania zajdą zmiany w kursowaniu wszystkich linii tramwajowych – w dni powszednie będą kursować wg sobotniego rozkładu jazdy, czyli:
* linia „50”, „52” – co 10 minut,
* linie „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „8”, „9”, „11”, „13”, „14”, „18”, „19”, „20”, „21”, „22”, „24”, „70” – co 20 minut.
Linie „16”, „17”, „49”, „71”, „76” oraz „78” będą dalej zawieszone. Komunikacja nocna – w szczególności dni kursowania tramwajów nocnych – pozostaje na razie bez zmian, podobnie jak funkcjonowanie linii autobusowych.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Skoro tramwaje mają jeździć według sobotnich rozkładów to dlaczego "52" co 20 minut a nie co 10 minut? Kolejny pretekst do oszczędzania?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Babol z mojej strony, "52" też będzie jeździć co 10 minut. Dzięki za spostrzegawczość, poprawione!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Szkoda tylko, że sobotnie rozkłady jazdy mają obowiązywać wprost – i w szczycie porannym „50” i „52” będą jeździć co 20 minut.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Racja - teraz "52" z pętli Os. Piastów już po 5 jeździ często (5:09, 5:20, 5:28), a w soboty dopiero po ósmej (8:16, 8:36, 8:46). Jednak przy napełnieniach jakie były w ostatnich dniach (które jeszcze trochę spadną) tłoku nie będzie. Ciekawe jak z taborem czy wyjedzie wersja weekendowa czy stare trupy z E1 na czele, niestety opcję z "uprzegubowieniem" "182" olano.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:25 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Z tego co się dowiedziałem, mają wyjechać wyłącznie tramwaje z centralnym otwieraniem drzwi.pasazer_mobilisu pisze: ↑17 mar 2020, 7:26Ciekawe jak z taborem czy wyjedzie wersja weekendowa czy stare trupy z E1 na czele
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Na linię "70" też?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości